Лабораторна робота №4
Лабораторна робота № 4
Довідники та регістри у програмі
Мета: Розглянути та вивчити довідники програми. Розглянути перелік реквізитів різних довідників.
Завдання: Виконати нижченаведене завдання у прикладній програмі ведення бухгалтерського обліку.
Методичні рекомендації: методика виконання лабораторної роботи у прикладній програмі детально описана у нижченаведеному завданні. Додаткові відомості можна одержати із методичних рекомендацій до виконання завдань по дисципліні «Бухгалтерський облік у прикладних програмних рішеннях», яка розміщена на цьому електронному курсі.
Форма та строки подання: виконані завдання лабораторної роботи оформлюються у вигляді короткого звіту у форматі документу MS Word. Цей файл має містити кілька скрін-копій виконаного завдання у прикладній програмі ведення бухгалтерського обліку та містити кілька абзаців текстового опису виконаного завдання. На кожній скрін-копії має бути видно прізвище студента, який виконав завдання.
Критерії оцінювання: лабораторна робота оцінюється максимально у 5 балів (якщо інше не передбачено налаштуваннями журналу оцінок цього курсу). У т.ч. 3 балів - завдання виконано без суттєвих помилок, але подано невчасно, 4 балів – завдання виконано вчасно, але є незначні помилки, 5 балів - завдання виконані повністю, без помилок і вчасно.
Деталі завдання:
Об'єкт прикладного рішення Довідник дозволяє зберігати в інформаційній базі дані, що мають однакову структуру та обліковий характер. Це можуть бути, наприклад, список працівників, перелік товарів, список постачальників чи покупців.
1. Знайомство із довідниками програми
Технологія роботи:
1. Виконати Довідники;
2. Ознайомитися із довідниками програми, відкривши будь-який довідник, наприклад Контрагенти (заповнення довідників буде виконано пізніше).
Кожен елемент довідника характеризується кодом і найменуванням. У програмі елементи довідників нумеруються автоматично. Код може складатися з 50 символів, а найменування – із 150 символів.
Крім коду і найменування, кожен елемент довідника, як правило, містить деяку додаткову інформацію, що докладно описує цей елемент. Наприклад, для контрагента такою додатковою інформацією є ІПН, код за ЄДРПОУ тощо. Для зберігання цієї інформації застосовуються реквізити довідника.
Довідники мають ієрархічну структуру. Наприклад, у довіднику Контрагенти може бути створено групи: Постачальники, Покупці тощо. Групи довідника можуть включати й інші групи, створюючи в такий спосіб багаторівневу ієрархічну структуру.
Різні довідники можуть перебувати у стані підпорядкування, тобто елементи одного довідника можуть бути підпорядковані елементам чи групам іншого довідника. Наприклад, довідник Банківські рахунки підпорядковано довідникам Організації та Контрагенти.
3. Закрити вікно Довідники.
4. Аналогічно переглянути більшість довідників програми.
2. Ознайомлення із Регістрами програми
Регістри – це таблиці для накопичення оперативних даних та отримання зведеної інформації. Дані до регістрів додаються тільки при проведенні документів. Відомості з регістрів використовуються для формування звітів. Розрізняють Регістри відомостей, Регістри накопичення, Регістри бухгалтерії та Регістри розрахунків.
Технологія роботи:
1. Виконати Сервіс і настройки → Функції для технічного спеціаліста → Регістри відомостей. Якщо команда «Функції для технічного спеціаліста» відсутня, тоді її можна знайти за допомогою Сервіс і настройки→Настройки→Параметри→Відображати команду «Режим технічного спеціаліста».
У базі даних програми можна зберігати довільну інформацію в розрізі декількох вимірів. Для цього запроваджено об'єкт конфігурації – Регістр відомостей. Він підтримує періодичність, тож інформацію може бути розгорнуто за часом чи позицією документа. Інформація в Регістрі відомостей зберігається у вигляді записів, кожен з яких містить значення вимірів та значення ресурсів, що їм відповідають. Виміри регістру описують розрізи, в яких зберігається інформація, а ресурси безпосередньо містять інформацію, що зберігається. При цьому важливо розуміти, що цією інформацією можуть бути значення будь-якого типу. Саме цим Регістр відомостей відрізняється від Регістру накопичення, який може зберігати лише числа.
Регістр відомостей зберігає дані не тільки в розрізі зазначених вимірів, а й у розрізі часу. Це дозволяє не просто зберігати статичні дані, а й відстежувати їх зміну в часі.
Зокрема, саме на Регістрах відомостей із періодичністю «у межах місяця» тепер організоване зберігання інформації про облікову політику підприємства (бухгалтерську, податкову, управлінську).
Зміни до регістру відомостей можна вносити як вручну, так і за допомогою документів. У цьому випадку до кожного запису регістру додається ще одне службове поле, в якому зберігається інформація про реєстратора (документ), з яким пов'язаний цей запис.
Система забезпечує контроль унікальності записів, що зберігаються в регістрі відомостей. У ньому не може бути двох однакових записів. Однаковими вважаються записи, в яких збігається ключ запису. Ключ формується системою автоматично, на підставі значень, що містяться в полях запису, і залежить від виду регістру відомостей.
2. Закрити вікно Регістри відомостей.
3. Виконати ГСервіс і настройки → «Функції для технічного спеціаліста» → Регістри накопичення;
Регістр накопичення створює багатовимірну систему вимірів і дозволяє накопичувати числові дані в розрізі декількох вимірів.
Оскільки Регістр накопичення застосовується для «накопичення» числових значень, кожен запис виконує зміну ресурсів, що зберігаються, інакше кажучи, відображає рух у Регістрі. Разом з кожним записом, що знаходиться в Регістрі накопичення, можна зберігати додаткову довільну інформацію. Для цього використовуються реквізити регістру накопичення
4. Закрити вікно Регістри накопичення;
5. Виконати Сервіс і настройки → «Функції для технічного спеціаліста» → Регістри бухгалтерії;
Кожній бухгалтерській проводці відповідає запис Регістру бухгалтерії. Набір записів Регістру бухгалтерії є аналогом господарської операції.
Перегляд проводок здійснюється у формі списку Регістру бухгалтерії. Через меню Регістри бухгалтерії інформацію в регістрах бухгалтерії можна тільки переглянути. У списках регістрів можливі відбори та сортування.
6. Закрити вікно Регістри бухгалтерії;
7. Виконати Сервіс і настройки→ «Функції для технічного спеціаліста» → Регістри розрахунку;
Реалізують реєстрацію різних розрахунків, наприклад, нарахувань зарплати. Доступну через меню Регістри розрахунку інформацію в регістрах розрахунку можна тільки переглянути. У списках регістрів можливі відбори та сортування.
8. Закрити вікно Регістри розрахунку.
3. Заповнення довідника Фізичні особи
Технологія роботи:
https://nubip-edu-ua.zoom.us/rec/share/pHDRC0zS9CpX42ZEtaR13nuG2u8wKfXx7gnn2_ojjqafxywVC7HbX_BuZK3VWagv.iA1dRFMDzwXdn8Uo
Passcode:1#UAi^LW
1. Виконати Довідники → Зарплата і кадри → Фізичні особи. Таким чином можна відкрити інші довідники. Крім цього, довідники для редагування можна відкрити через відповідні закладки «Панелі розділів», але лише ті, які мають відношення до операцій, що відображаються на даній закладці. Так довідник Фізичні особи можна відкрити через розділ Зарплата і Кадри.
2. У нашому випадку в довіднику вже внесені два елементи. Вони створилися, коли ми заповнювали сторінку Відповідальні особи. Разом з тим не всі дані внесені в існуючі елементи. Для того, щоб внести зміни в існуючи елемент потрібно встановити курсор на необхідному елементі та виконати Ще → Змінити, або натиснути праву кнопку миші і Змінити поточний елемент чи клавішу F2 на клавіатурі. Крім цього, існуючий елемент для редагування відкривається подвійним натисненням правої клавіші миші, але лише у випадку, коли довідник відкритий не для вибору елементу, в подібному випадку даний елемент буде вибраний у відповідне поле іншого елементу програми. Відкриємо елемент Дема Іван Богданович для редагування.
3. У вікні, що з’явиться, є три закладки: Головне, в якій вносяться основні дані про фізичну особу, Адреси, телефони та Склад родини. Поки що закладку Склад родини заповнювати не будемо.
На закладці Основна заповнимо поля наступним чином:
- дата народження – 02.10.75;
- стать – зазвичай обирається автоматично після заповнення поля ПІБ або за допомогою кнопки вибору вибирається Чоловіча;
- місце народження – за допомогою кнопки вибору відкривається вікно, в якому вводяться наступні дані: м. Київ, Україна (відмічати поле Особливе місце народження не потрібно);
- вид документу – за допомогою кнопки вибору відкривається вікно, в якому вводяться наступні дані: Паспорт (вид документа Паспорт потрібно створити у відповідному довіднику) АА, № 181569, виданий: 17.04.96, Голосіївським РУ ГУМВС України у м. Києві;
- громадянство – за допомогою кнопки вибору відкривається вікно, в якому вводяться наступні дані: Україна;
- код за ДРФО – 2766816036;
На закладці Адреси, телефони вводимо наступні дані:
- адреса проживання, для інформування, по прописці – м. Київ вул. Академіка Глушкова, буд. 24, кв. 28;
- телефон службовий – ввести телефон підприємства.
4. Аналогічно ввести дані по бухгалтеру підприємства (дані студента, який виконує завдання).
5. Для створення нового елемента у довіднику виконати Ще → Додати, або натиснути на кнопку Додати чи клавішу Insert на клавіатурі, та ввести дані по співробітниках підприємства.
Фізичні особи підприємства
Дані |
Карась Марія Іванівна |
Карпенко Петро Сергійович |
Карпенко Сергій Сергійович |
Солома Іван Петрович |
Дата народження |
26.02.1985 |
21.02.1990 |
12.04.1985 |
25.06.1972 |
Місце народження |
м. Обухів Київська обл., Україна |
м. Васильків, Васильківський р-н, Київська обл., Україна |
||
Посвідчення |
Паспорт МН 358612 виданий 30.03.01 Обухівським РВ ГУ МВС України в Київській обл. |
Паспорт СО 358633 виданий 20.07.06 Васильківським РВ УМВС України в Київській обл. |
Паспорт МА 712456 виданий 12.05.02 Васильківським РВ УМВС України в Київській обл. |
Паспорт ВО 583775 виданий 27.06.99 Васильківським РВ УМВС України в Київській обл. |
Громадянство |
Україна, має право на пенсію, є податковим резидентом |
|||
Відомості про пенсіонера |
Не є пенсіонером |
Не є пенсіонером |
Не є пенсіонером |
Пенсіонер: свід. АА №732981, видано: 28.06.17 |
Код за ДРФО |
2745003787 |
2561910257 |
3114811070 |
1856479855 |
Адреса проживання, для інформування та по прописці |
Київська обл., Києво-Свят. р-н, с. Новосілки, вул. Садова,25 |
м. Київ, вул. Голосіївська буд. 23, кв. 58 |
м. Київ, вул. Голосіївська буд. 23, кв. 58 |
м. Київ, вул. Озерна, буд. 14 |
У довідниках можна створювати не лише елементи, але і групи елементів, вносячи у них елементи з однаковими характеристиками.
4. Створення нових груп
Технологія роботи:
1. Виконати Ще → Нова група, або натиснути на піктограму Додати групу чи комбінацію клавіш Ctrl + F9 на клавіатурі.
2. Створіть в довіднику Фізичні особи нову групу «Родичі».
У довідниках існуючі елементи можна переносити із групи в групу.
5. Перенесення елементів із групи в групу
Технологія роботи:
- Виконати Ще → Перемістити до групи, або натиснути на піктограму Перемістити елемент в іншу групу чи комбінацію клавіш Ctrl + Shift + М на клавіатурі.
- З’явиться вікно, у якому потрібно вибрати групу, в яку ми хочемо перемістити даний елемент довідника.
- Також можна переміщувати елементи шляхом переміщення мишкою в папку групи. Для зручності Режим перегляду встановити Дерево.
4. Перемістити одного з фізичних осіб в групу «Родичі» та повернути назад.
Шрифти
Розмір шрифта
Колір тексту
Колір тла
Кернінг шрифтів
Видимість картинок
Інтервал між літерами
Висота рядка
Виділити посилання