STEP- і PEST- аналізце аналіз макросередовища, що ґрунтується на вивченні соціальних, технологічних, економічних і політичних чинників. |
SWOT-аналізце визначення сильних і слабких сторін підприємства, а також можливостей і загроз, що витікають з його найближчого оточення (зовнішнього середовища). |
Альтернативи стратегічніце набір різних варіантів стратегій, які дають змогу підприємству досягти цілей, в межах вибраного напрямку й обмежень на використання ресурсів. |
База стратегічних данихце стислий системний опис найсуттєвіших стратегічних елементів, що належать до зовнішнього середовища підприємства. |
Бар’єри входуперелік факторів, які протидіють прийняттю рішень щодо перепрофілювання діючого підприємства певної галузі й входження його до досліджуваної галузі навіть тоді, коли рентабельність цієї нової для підприємства галузі перевищує нинішню. |
Вертикальна інтеграціястратегія інтеграції підприємства з іншими організаційними формуваннями (“вперед” - зі споживачами або системою розподілу кінцевої продукції підприємства; “назад” -з постачальниками; “горизонтальна” - з партнерами, яких не можна віднести до двох попередніх випадків); полягає у виборі системи рішень щодо необхідності та щільності зв’язків (див. “квазіінтеграція”, “контрактна інтеграція” і т.ін.). |
Виробнича стратегіяформується на основі продуктових стратегій і стосується прийняття рішень щодо придбання або організації нового виробництва; модернізації, реконструкції, технічного переобладнання діючих виробництв; удосконалення структури основного, допоміжного та обслуговуючого виробництв, співвідношення між ними; налагодження ефективного співвідношення між об'єктом і суб'єктом управління. |
Внутрішнє середовище підприємствавизначається внутрішніми змінними всередині підприємства, що безпосередньо впливають на процес перетворень (виробництва продукції, послуг) та функціонування підприємства. |
Внутрішні змінніце ситуаційні фактори всередині підприємства, що постійно знаходяться в полі зору менеджерів: цілі, структура організації, її завдання, технологія і люди. |
Генеральна мета підприємства (ГМП)його довгострокова спрямованість та орієнтація на конкретний тип діяльності. У ринковій економіці тип діяльності задається ринковою ситуацією, потребами ринку, а також іншими чинниками середовища; ГМП у ринковій економіці трактується як місія. |