питання для самоконтролю знань
Section outline
-
-
Питання для підсумкового контролю знань
-
Державна мова — мова професійного спілкування.
-
Мовне законодавство та мовна політика в Україні. Державна мова в Україні.
-
Комунікативне призначення мови в професійній сфері.
-
Професійна мовнокомунікативна компетенція.
-
Поняття національної та літературної мови. Найістотніші ознаки літературної мови.
-
Мова і культура мовлення в житті професійного комунікатора.
-
Комунікативні ознаки культури мови. Типологія мовних норм.
-
Словники у професійному мовленні. Типи словників.
-
Соціопсихолінгвістичний аспект культури мови.
-
Мовний, мовленнєвий, спілкувальний етикет. Стандартні етикетні ситуації.
-
Парадигма мовних формул. Вибір мовних одиниць у мовленні.
-
Функціональні стилі української мови та сфера їх застосування. Основні ознаки функціональних стилів.
-
Професійна сфера як інтеграція офіційно-ділового, наукового і розмовного стилів.
-
Текст як форма реалізації професійної діяльності.
-
Сутність спілкування. Спілкування і комунікація. Функції спілкування.
-
Види, типи і форми професійного спілкування. Основні закони спілкування.
-
Невербальні компоненти спілкування. Слухання і його роль у комунікації.
-
Гендерні аспекти спілкування. Стратегії мовленнєвого спілкування.
-
Поняття ділового спілкування. Стилі та моделі ділового спілкування.
-
Поняття комунікації, типи комунікацій, перешкоди та бар’єри комунікації.
-
Поняття про ораторську (риторичну) компетенцію.
-
Публічний виступ як важливий засіб комунікації переконання. Види публічного мовлення.
-
Мистецтво аргументації. Мовні засоби переконування.
-
Комунікативні вимоги до мовної поведінки під час публічного виступу. Техніка і тактика аргументування. Психологічні прийоми впливу на партнера.
-
Презентація як різновид публічного мовлення. Типи презентацій. Мовленнєві, стилістичні, композиційні і комунікативні принципи презентації.
-
Індивідуальні та колективні форми фахового спілкування. Функції та види бесід. Співбесіда з роботодавцем.
-
Етикет телефонної розмови.
-
Наради, збори, перемовини, дискусії як форми колективного обговорення.
-
Збори як форма прийняття колективного рішення. Нарада.
-
Дискусія. «Мозковий штурм» як евристична форма, що активізує креативний потенціал співрозмовників під час колективного обговорення проблеми. Технології проведення «мозкового штурму».
-
Класифікація документів.
-
Національний стандарт України. Склад реквізитів документів.
-
Вимоги до змісту та розташування реквізитів. Вимоги до бланків документів.
-
Оформлювання сторінки. Вимоги до тексту документа.
-
Документація з кадрово-контрактних питань
-
Довідково-інформаційні документи
-
Етикет службового листування
-
Наукова комунікація як складова фахової діяльності
-
Українська термінологія в професійному спілкуванні
-
Історія і сучасні проблеми української термінології.
-
Термін та його ознаки. Термінологія як система. Загальнонаукова, міжгалузева і вузькоспеціальна термінологія.
-
Термінологія обраного фаху.
-
Кодифікація і стандартизація термінів.
-
Особливості наукового тексту і професійного наукового викладу думки. Жанри наукових досліджень.
-
Оформлювання результатів наукової діяльності.
-
План, тези, конспект як важливий засіб організації розумової праці.
-
Анотування і реферування наукових текстів.
-
Основні правила бібліографічного опису, оформлювання покликань.
-
Реферат як жанр академічного письма. Складові реферату.
-
Стаття як самостійний науковий твір. Вимоги до наукової статті.
-
Основні вимоги до виконання та оформлювання курсової, бакалаврської робіт. Рецензія, відгук.
-
Науковий етикет.
-
Які сфери суспільного життя обслуговує офіційно-діловий стиль мови? Які функції він виконує?
-
Підстилі офіційно-ділового стилю.
-
Дайте характеристику мовних засобів офіційно-ділового стилю.
-
Які ознаки характерні для адміністративно-канцелярського підстилю?
-
Що називається документом у діловодстві?
-
Яке значення мають документи? Як вони реалізуються в управлінській діяльності?
-
Сучасні документаційні системи. Назвати найчисленніші з них.
-
За яким принципом відбувається класифікація документів?
-
Назвати основні групи документів.
-
Документи за походженням та терміном зберігання. Навести приклади.
-
Документи з низьким рівнем стандартизації. Навести приклади.
-
Що таке документи з високим рівнем стандартизації? Назвіть вимоги щодо їх укладання.
-
Що таке бланк?
-
Яких форматів можуть бути бланки документів?
-
Що таке реквізити документів? Які з них називаються постійними, а які змінними?
-
Що таке формуляр-зразок?
-
Яке розміщення штампа передбачають державні стандарти? Відповідь обґрунтуйте.
-
Проаналізуйте правила оформлення сторінок документів відповідно до вимог державного стандарту.
-
Назвати основні способи датування документів.
-
Що таке візування документа? Як воно здійснюється?
-
Як здійснюється нумерація сторінок у документах, оформлених на двох і більше аркушах?
-
З’ясуйте, яких вимог слід дотримуватися, складаючи текст документа.
-
Назвіть елементи документа.
-
Який порядок розташування логічних елементів у тексті називається прямим, а який зворотнім?
-
Які документи входять до особової справи працівника? Дати коротку характеристику кожного з них.
-
-
ВАРІАНТ 1
ВАРІАНТ 2
-
Шрифти
Розмір шрифта
Колір тексту
Колір тла