L_2_1 (LD)
Тема заняття: Програмування ПЛК мова LD
Мета роботи: ознайомитись з основами мови програмування ПЛК LD (Set та Reset котушки).
Завдання на роботу:
Розробити програмну частину для ПЛК для керування процесом підтримки постійного рівня рідини в баку. Рідина надходить у резервуар 1 через трубопровід 2, на котрому встановлено електромагнітний клапан 3, що відкривається при подачі живлення. Для контролю рівня рідини встановлено поплавковий рівнемір 4. котрий у верхньому положенні замикає контакт SA1, а у нижньому - SA2. Скидання продукту відбувається клапаном 5.
Опис роботи системи: При досягненні верхнього рівня відбувається замикання контакту SA1, при цьому потрібно припинити подачу продукту до ємності клапаном 3 та відкрити скидний клапан 5. При досягненні нижнього рівня потрібно закрити скидний клапан 5 та відкрити клапан подачі продукту 3.
Клапан 3 може бути відкритий лише за умови коли нижній клапан 5 закритий, а рідина не досягла верхнього рівня. І навпаки , нижній клапан 5 може бути відкритим за умови, що верхній клапан 3 закритий та не замкнутий контакт нижнього рівня.
Можливий підхід коли передбачається використання певної події у якості умови. У нашому випадку це може бути спрацювання контактів верхнього або нижнього рівня, при цьому потрібно необхідно закрити або відкрити відповідні клапани. Такий алгоритм доцільно реалізувати використанням Set і Reset котушок, стан яких зберігається при зникненні сигналу до моменту, коли надійде протилежна команда, однак, в цьому випадку потрібно передбачити додаткову змінну (ON) для відкриття хоча б одного клапана та ініціалізації алгоритму, якщо у початковий момент часу жоден з контактів не був замкнений, або при оголошенні змінної одного із дискретних виходів задати його стан, як активний.
Порядок виконання роботи:
- Прописати таблицю змінних проекту:
№ |
Параметр |
Ім'я |
Тип |
Клас |
Адреса |
1 |
Верхній рівень |
LH |
Дискретна |
глобальна |
%IХ0.0 |
2 |
Нижній рівень |
LL |
Дискретна |
глобальна |
%IХ0.1 |
3 |
Клапан 3 |
VL1 |
Дискретна |
глобальна |
%QX1.0 |
4 |
Клапан 5 |
VL2 |
Дискретна |
глобальна |
%QX1.1 |
5 |
Початкова умова |
ON |
Дискретна |
глобальна |
- |
2. Створити в CoDeSys підпрограму керування рівнем в резервуарі (В вкладці POU правий клік => Добавить объект
3. Здійснити прив’язку змінних згідно таблиці до входів та виходів ПЛК. (Вкладка «Ресурси». Здійснити назви відповідних портів)
4. Здійснити програмування мовою драбинкової логіки.
Для змінних вибираємо відповідні вхідні елементи нормально замкнуті чи розімкнуті контакти та вихідні (котушки реле).
5. Запустити програму в режимі емуляції (Онлайн => Режим емуляции). Запустити програму за допомогою вкладки Онлайн головного меню (або ALT+F8) та Старт (або F5)
Перевірити правильність роботи системи (перейти до конфігуратору ПЛК та змінювати стан дискретного виходу натисканням на піктограму його стану)
6. Зберегти програму на ПК та надіслати звіт до навчального порталу
Форма подачі результату
- назву та мету роботи;
- наведені приклади;
- програму завдання написану в CoDeSys (LD);
- висновки по роботі з аналізом операторів та розроблених програм.
- Максимальний бал (20) студент отримує, якщо вчасно зробить та ЗАХИСТИТЬ роботу впродовж двох тижнів після виконання згідно графіку навчання.
- При не виконанні будь якого з елементів робота вважається невиконаною.
- Лабораторні роботи можуть виконуватись студентом самостійно, в разі наявності відповідного програмного забезпечення згідно варіанту наданого в завданнях.
- В разі невчасного захисту роботи максимальна можлива оцінка 15 балів.
Шрифти
Розмір шрифта
Колір тексту
Колір тла