Лабораторна робота №4.
Лабораторна робота
Моделювання роботи LCD-дисплеїв з платформою Arduino в середовищі Proteus
Мета роботи: навчитися створювати проекти в середовищі Proteus з використанням LCD-дисплеїв та платформи Arduino.
Хід виконання роботи
1. Створення нового проекту.
Запускаємо програму Proteus через меню завантажених програм на власному ПК. Після чого натискаємо на кнопку «New Project».

Рис. 1 Скрін екрану в Proteus (створення проекту з платформою Arduino)

Рис. 2 Представлення платформи Arduino Mega2560
Нижче в таблиці представлені значення всіх кнопок вертикальної панелі управління.
Таблиця. Панель керування проекту Proteus.
|
|
Кліком по компоненту відразу відкривається вікно редагування його властивостей. |
|
|
Відкрити панель DEVICES - компоненти проекту і пошук нових. |
|
|
Поставити крапку з'єднання провідників вручну. |
|
|
Дати назву проводу - однойменні дроти електрично з'єднані. |
|
|
Додати текст в довільне місце схеми. |
|
|
Прокласти шину - це джгут проводів - на схемі жирна темно синя лінія. |
|
|
Створити подсхему - тобто якийсь блок, який містить в собі свою схему і з'єднувачі. |
|
|
TERMINALS - харчування, земля, міжблочні з'єднання, висновки. |
|
|
Додати висновок до створюваного компоненту. |
|
|
Графічне відображення, збереження і потужний аналіз результатів симуляції. |
|
|
"Магнітофон" для запису в файл і відтворення даних. |
|
|
Генератори будь-яких напруг, струмів т виведення їх з файлів даних. |
|
|
Вказати точку вимірювання напруги на провіднику. |
|
|
Вказати точку вимірювання струму на провіднику. |
|
|
Virtual Instruments - вимірювальні прилади. |
|
|
Прокладка провідників на схемі. |
|
|
Малювання прямокутника. |
|
|
Малювання кола і еліпса. |
|
|
Малювання дуги. |
|
|
Малювання довільної фігури. |
|
|
Виведення тексту на схему. |
|
|
Графічні символи (введення імпульсів і ін.). |
|
|
Установка графічного маркера. |
2. Додавання додаткових компонентів в проект.
Для того аби додати додаткові компоненти до проекту, то необхідно натиснути на відповідну кнопку з індексом «Р»

Рис. 3 Proteus-панель
3. Запис коду програми.
Код програми для виведення тексту на дисплеї.
include <LiquidCrystal.h>
// initialize the library by associating any needed LCD interface pin
// with the arduino pin number it is connected to
const int rs = 12, en = 11, d4 = 5, d5 = 4, d6 = 3, d7 = 2;
LiquidCrystal lcd(rs, en, d4, d5, d6, d7);
void setup() {
// set up the LCD's number of columns and rows:
lcd.begin(16, 2);
// Print a message to the LCD.
lcd.print("hello, world!");
}
void loop() {
// set the cursor to column 0, line 1
// (note: line 1 is the second row, since counting begins with 0):
lcd.setCursor(0, 1);
// print the number of seconds since reset:
lcd.print(millis() / 1000);
}
Записуємо код програми в середовище Proteus (рис. 4)

Рис. 4 Скрін екрану в Proteus (код програми)

Рис. 5 Скрін екрану в Proteus (схема)
Після виконаних дій запускаємо проект за допомогою кнопки «Пуск» (рис. 6).
![]()
Рис. 6 Кнопки моделювання проектів в середовищі Proteus
"Пуск "- запуск моделювання або продовження припиненого моделювання.
"Крок" - виконати мінімальний крок за програмою мікроконтролера, зазвичай це одна інструкція на асемблері. Цією кнопкою теж можна почати моделіролваніе.
"Пауза" - пауза моделіролванія. Можна продовжити кнопками "Пуск" або "Крок".
"Стоп" - зупинка моделювання. Після цього моделювання почнеться спочатку кнопками "Пуск" або "Крок".
У разі помилки моделювання проекту необхідно виправити помилки, що вказані в повідомленні помилок.
Завдання. Створити проект в середовищі Proteus з використанням LCD-дисплеїв та платформи Arduino. Вивести на дисплей ім’я та прізвище розробника.
Звіт повинен містити
- Назву і мету роботи
- Дані про автора
- Варіант завдання
- Текст програми
- Скріни виконаного завдання
- Опис до скрінів виконаного завдання
- Висновки
Звіт завантажити у форматі *.pdf
- 26 листопада 2021, 20:24
Шрифти
Розмір шрифта
Колір тексту
Колір тла
Кернінг шрифтів
Видимість картинок
Інтервал між літерами
Висота рядка
Виділити посилання