Практична робота № 4
Тема 4. Податок на додану вартість
Мета – засвоїти теоретичний матеріал щодо сутності та особливості справляння податку на додану вартість.
Завдання – Підготувати доповідь із запропонованої тематики та захистити її на парі, розвязати одну із запропонованих задач.
Матеріали – навчальна література, законодавчі та норматвино-правові акти наведені в переліку літературних джерел з дисципліни.
Хід роботи:
1. Вибрати та опрацювати необхідну літературу та законодавчі акти.
2. Провести аналіз та охарактеризувати основні складові своєї доповіді.
3. Розрахувати задачі та зробити висновки.
4. Результати оформити у текстовому вигляді.
Список завдань:
І. Контрольні питання:
1 Визначте соціально-економічну сутність ПДВ.
2. Які переваги та недоліки має ПДВ?
3. Проблеми застосування непрямих методів перевірки правильності нарахування ПДВ.
4. Контроль за правильністю оподаткування ПДВ в сфері експортно-імпортних операцій.
5. Перевірка правильності нарахування ПДВ по бартерних операціях.
ІІ. Задачі
Задачі для самостійного розв’язання.
Задача 1.
Протягом вересня 2023 року ВАТ “Фаворит” було здійснено наступні операції:
1. 01.09.2023 року відвантажено ТОВ “Ореол” продукцію на суму 120 000 грн. (ПДВ – 20 000 грн.). Податкова накладна №1.
2. 02.09.2023 року відвантажено пилососи фірмі “Шлёнск” (Польща), на суму 6 000 грн. Податкова накладна №2.
3. 05.09.2023 року у ТОВ “Сіріус” (неплатник ПДВ) придбано продукцію на суму 360 000 грн.
4. 06.09.2023 року у ВАТ “Зоря” (платник єдиного податку ІІ групи) придбано канцелярські товари на суму 33 000 грн.
5. 07.09.2023 року у фірми “Лайм” придбано продукцію (не буде використовуватися у господарській діяльності) на суму 24000 грн. з ПДВ. Податкова накладна №67.
6. 15.09.2023 року фірмі “Чемпіон” відвантажено продукцію на суму 17 800 грн. з ПДВ. Податкова накладна №3.
7. 26.09.2023 року у ТОВ “Босс” придбано матеріали на суму 18 400 грн. Податкова накладна №37.
Визначити суму податкових зобов’язань, податкового кредиту та суму ПДВ до сплати.
Задача 2.
Протягом першого кварталу 2024 року підприємство здійснило наступні операції:
09.01.2024 – отримані від підприємства “Фаворіт” матеріали – 36 000 грн. з ПДВ.
15.01.2024 – здійснені оплата підприємству “Фаворіт” за матеріали – 36 000 грн. з ПДВ.
21.01.2024 – відвантажено продукцію фірмі “Проком” (Польща) – 10 000 грн.
23.01.2024 – у фірми “Лайм” придбано продукцію (не буде використовуватися у господарській діяльності) на суму 10240 грн. (ПДВ – 1700 грн.).
24.01.2024 – отримано суму за відвантажену продукцію від фірми “Проком” – 10 000 грн.
25.01.2024 – відвантажено продукцію підприємству “Легіон” – 17 800 грн. з ПДВ.
06.02.2024 – перераховано вищому навчальному закладу за навчання працівника – 9 000 грн.
08.02.2024 – сплачено фірмі “Редою” (Румунія) за запасні частини для автомобіля 10 200 грн. з ПДВ.
11.02.2024 – здійснено ремонт комп’ютера – 15 600 грн. з ПДВ.
13.02.2024 – виплачена заробітна плата працівникам – 75 000 грн.
13.02.20124 року у ВАТ “Зоря” (платник єдиного податку за ставкою 5%) придбано канцелярські товари на суму 3 000 грн.
16.02.2024 – відвантажено продукцію фірмі “Геліос” – 72 000 грн. з ПДВ.
19.02.2024– відвантажено продукцію фірмі “Балтика” (Латвія) – 30 000 грн.
26.02.2024 – придбано акції підприємства “ХАЗ” – 150 000 грн.
03.03.2024 – у фірми “Либідь” придбано матеріали – 30 600 грн. з ПДВ.
24.03.2024 – повернута підприємством “Геліос” продукція – 72 000 грн. з ПДВ.
27.03.2024 – отримано та оприбутковано матеріали від фізичної особи-підприємця на суму 180 000 грн. (неплатника ПДВ).
31.03.2024 – реалізовано акції підприємства “ХАЗ” – 155 000 грн.
Розрахувати суму податкових зобов’язань, податкового кредиту, суму ПДВ до сплати.
Задача 3.
Протягом першого кварталу 2024 року підприємство здійснило наступні операції:
23.01.2024 – сплачено авансом підприємству “Ореол” (платник єдиного податку за ставкою 5%) за товари – 60 840 грн.
25.01.2024 – відвантажено продукцію підприємству “Легіон” – 75 800 грн. з ПДВ.
26.01.2024 – повернута підприємством “Легіон” продукція – 75 800 грн. з ПДВ.
29.01.2024 – здійснена попередня оплата підприємству “Світло” – 44 800 грн. з ПДВ.
04.02.2024 – відвантажена продукція на суму 54 000 грн. з ПДВ підприємству “Троя”.
11.02.2024 – здійснено ремонт будівлі – 38 400 грн. з ПДВ.
12.02.2024 – сплачено авансом ЧП “Орехов” за матеріали – 48 000 грн.
13.02.2024 – виплачена заробітна плата працівникам – 160 000 грн.
15.02.2024 – поставлено в дитячому садку №1 дитяче харчування на суму 14 400 грн.
22.02.2024 – поставлена продукція підприємством “Ореол” – 15 840 грн.
07.03.2024 – відвантажена продукція підприємству “Оранж” – 180 000 грн. з ПДВ.
10.03.2024 – у підприємства “Бонд” придбано матеріали – 148 000 з ПДВ.
15.03.2024 – придбано легковий автомобіль на суму 184 000 грн. з ПДВ.
19.03.2024 – отримано передоплату від підприємства “Гарант” – 20 900 грн. з ПДВ.
26.03.2024 – придбано акції підприємства “ХАЗ” – 100 000 грн.
31.03.2024 – реалізовано акції підприємства “ХАЗ” – 95 000 грн.
Розрахувати суму податкових зобов’язань, податкового кредиту, суму ПДВ до сплати.
Задача 4.
Підприємство «Зоря» є платником ПДВ і в поточному році сплачує ПДВ щомісячно. Підприємство здійснює операції за цінами, що є на рівні звичайних, якщо інше не зазначено окремо. У звітному періоді підприємство здійснило наступні господарські операції:
№ п/п |
Дата операції |
Зміст господарської операції |
Сума, грн. |
1. |
15.01 |
Відвантажено продукцію власного виробництва ТОВ «Кремінь» |
400 000 (без ПДВ) |
10.02 |
Отримано на розрахунковий рахунок оплату за продукцію |
||
2. |
12.01 |
Отримано товари господарського призначення від постачальника ТОВ «Альфа» |
240 000 (з ПДВ) |
17.02 |
Здійснена оплата за товари |
||
3. |
19.01 |
Сплачено передоплату ТОВ «Агро-транс» за послуги по транспортуванню товарів, придбаних у ТОВ «Альфа» 12.01. |
12 000 (з ПДВ) |
4. |
25.01 |
Отримано та оприбутковано інвентар господарського призначення від фізичної особи-підприємця Корольв К.С. (неплатника ПДВ) |
800 (без ПДВ)
|
5. |
29.01 |
Оприбутковані комплектуючі вироби господарського призначення, отримані внаслідок ліквідації необоротних активів п-в |
15 000 (без ПДВ) |
Форма подання результатів виконаної роботи: завантажте файл у форматах doc, docx, pdf
- Вчасність здачі - 1 бал
- Використання достовірних та актуальних даних при проведенні аналізу - 1 бал
- Логічність побудови відповіді - 1 бал
- Використання наукового понятійного апарату - 1 бал
- Обсяг та адекватність використаних при написанні роботи першоджерел та дотримання етики посилань – 1 бал
- правильність рішення задач 5 балів
Оцінка виставляється за результатами обговорення в процесі проведення семінарського заняття
Шрифти
Розмір шрифта
Колір тексту
Колір тла
Кернінг шрифтів
Видимість картинок
Інтервал між літерами
Висота рядка
Виділити посилання