Практичне заняття 2.3.
Тема. Увага. Мовлення.
Мета: ознайомитись із фізіологічними механізми, різновидами, формами уваги; навчитись досліджувати увагу.
Методичні рекомендації: для успішного виконання завдань слід ознайомтесь із матеріалом, поданим у підручнику «Психологія» (№7 С.246-270) у списку «Література для вивчення курсу (основна)»; ознайомитись із Лекцією 2.3 та презентацією 2.3 до неї.
Питання для обговорення
- Поняття про увагу. Фізіологічне підгрунтя уваги.
- Види уваги та їх характеристики.
- Уважність як властивість особистості. Розвиток і виховання уваги.
- Поняття про мову та її функції. Різновиди мовлення.
- Поняття про спілування. Засоби та функції спілкування.
- Різновиди спілування. Труднощі спілкування.
Завдання.
- Дати письмову відповідь на одне завдання теоретичне питання або підготувати до нього одну презентацію. Виконується до початку заняття.
- Розділіться на пари та проведіть тест на уважність зі своїм колегою.
Спробуйте знайти на цій картинці цифри від 1 до 90. Та не забудьте увімкнути таймер. Знайшли?
Отже, якщо ви відшукали цифри за…5-10 хвилин – у вас виняткова спостережливість; 10-15 хвилин – ви дуже уважні;15-20 хвилин – досить уважні та кмітливі; 20-25 хвилин – вам потрібно тренувати пам’ять та увагу.
2.1. Тест. Ви уважні? Перевіримо... Про те, наскільки Ви уважні, дізнаєтесь, відповівши „так” або „ні” на наступні запитання
1. Чи часто Ви програєте через неуважність, граючи у якусь гру?
2. Чи вдається Вашим друзям розігрувати Вас?
3. Чи вмієте Ви одночасно займатися якоюсь справою й слухати те, про що говорять навколо Вас?
4. Чи знаходите Ви коли-небудь на вулиці гроші або ключі?
5. Чи дивитесь Ви уважно по боках, переходячи вулицю?
6. Чи здатні Ви згадати деталі фільму, переглянутого вчора?
7. Чи дратуєтесь Ви, коли Вас відволікають від читання або іншої справи?
8. Чи перевіряєте Ви здачу в магазині?
9. Чи швидко Ви знаходите у квартирі потрібну річ?
10. Чи тремтите, якщо Вас зненацька хтось гукає на вулиці?
11. Чи трапляється так, що Ви одну людину приймаєте за іншу?
12. Чи можете Ви пропустити потрібну зупинку, захопившись бесідою в автобусі?
13. Чи можете Ви швидко назвати дати днів народження Ваших близьких?
14. Чи легко Ви пробуджуєтеся від сну?
15. Чи знайдете Ви у великому місті без сторонньої допомоги місце, яке відвідали лише раз торік?
Ключ до тесту. Одним балом оцінюються відповіді «так» на запитання 2, 3,4, 5, 6, 8, 9,13, 14, 15; і відповіді «ні» на запитання 1, 7,10, 11,12. Просумуйте отримані бали.
Результати тестування.
11 балів і більше — Ви на диво уважні й передбачливі. Вашій пам'яті можна лише позаздрити.
Від 5 до 10 балів — Ви досить уважні, не забуваєте нічого важливого, але все ж дещо можете призабути. Проте у відповідальний момент Ви здатні зосередитися й не припуститися «промаху».
Від 0 до 4 балів — Ви дуже неуважні і в цьому причина Ваших багатьох негараздів. Але Ви вперто не надаєте значення таким «дрібницям», хоча через Вашу неуважність потерпають й Ваші друзі та люди, котрі Вас оточують.
Проте, слід пам'ятати, що кожна людини може стати зібраною (виробити у собі відповідну здатність), натренувати свою спостережливість і увагу.
3. Підберіть 2 вправи на розвиток уваги та проведіть під час заняття у групі. Приклад вправ: 1. Студент пильно оглядає аудиторію, виходить за двері. В цей час студенти пересідають на інші місця та змінюють розміщення предметів в аудиторії. Після цього студент повертається і розміщує студентів і предмети на попередні місця. 2. Упродовж 2-3 секунд роздивляйтесь 6-7 предметів на столі викладача. Після того, як викладач накриє їх аркушом паперу, напишіть, які предмети лежали на столі, зазначте їх колір та взаємне розташування.
Форма подання результатів виконаної роботи: під час аудиторного навчання усне опитування, демонстрація презентацій, проведення діагностичних методик та вправ. Виконаня завдання надіслати через систему Elearn до закінчення заняття.
Критерії оцінювання: 12 балів – максимальна оцінка.
0- 1 бал – усна відповідь.
1-4 бали – доповідь з презентацією.
1-3 бали – виконання завдання 2.
1-4- виконання завдання 3.
Термін виконання: під час проведення заняття.
Шрифти
Розмір шрифта
Колір тексту
Колір тла
Кернінг шрифтів
Видимість картинок
Інтервал між літерами
Висота рядка
Виділити посилання