Практичне заняття 2.4.
Тема. Уява. Емоції, почуття.
Мета: ознайомитись із фізіологічними основами, видами, формамии уяви; навчитись досліджувати уяву, підбирати тренінгові вправи на розвиток уяви.
Методичні рекомендації: для успішного виконання завдань слід ознайомтесь із матеріалом, поданим у підручнику «Психологія» (№7 С.315-337) у списку «Література для вивчення курсу (основна)»; ознайомитись із Лекцією 2.4 та презентацією 2.4 до неї.
Питання для обговорення
- Поняття про уяву. Види уяви. Фізіологічні основи уяви.
- Прийоми створення уявних образів.
- Форми уяви та їх характеристика.
- Поняття про емоції та почуття. Фізіологічне підгрунтя емоцій та почуттів.
- Форми переживання емоцій та почуттів. Вищі почуття.
Завдання.
- 1. Дати письмову відповідь на одне теоретичне питання або підготувати до нього презентацію. Виконується до заняття.
- 2. Проведіть самодіагностику за тестом: Тест «Яка Ваша уява?».
Виконується під час заняття.
Дайте відповідь "так" чи "ні" на запропоновані запитання. Підрахуйте набрану кількість балів.
№
Питання
Так
Ні
1.
Чи цікавитесь Ви живописом?
2
1
2.
Чи часто нудьгуєте?
1
2
3.
Чи полюбляєте свою розповідь "прикрашати" мальовничою деталлю?
1
0
4.
Чи ініціативні Ви в університеті?
2
1
5.
Чи "широко" Ви пишете?
1
0
6.
Щодо одягу керуєтеся законами моди чи власним смаком?
2
1
7.
Чи малюєте під час зборів на аркуші паперу одні й ті ж фігури?
0
1
8.
Чи викликає музика у Вашій уяві якісь образи?
1
0
9.
Чи любите Ви писати листи?
2
1
10.
Чи бачите Ви інколи кольорові сни?
1
0
11.
Чи любите Ви подумки мандрувати у місця, відомі Вам з розповідей?
1
0
12.
Чи часто Ви переживаєте у кіно?
1
0
13.
Чи виникало у Вас коли-небудь бажання створити щось на основі своєї уяви?
2
0
14.
Чи належите Ви до тих людей, які прагнуть усе зробити по-своєму, керуючись не стільки впертістю, скільки бажанням внести у справу елементи власної уяви?
2
0
Загальна кількість балів
Ключ до тесту.
17-20 балів — у Вас багата уява; застосовуючи її у житті, Ви принесете людям багато радості.
12-16 балів — середня уява. Лише від Вас залежить її розвиток.
8-11 балів — Ви — реаліст у повному розумінні цього слова. "У хмарах не літаєте".
Зробити фотозвіт проведеної самодіагностики та надіслати на Елерн.2.2. Під час заняття розбийтеся на пари та проведіть діагностику творчої уяви у свого колеги за Методикою https://studfile.net/preview/9944004/page:7/
-
Виконується під час заняття. Зробити фотозвіт виконаня тесту та надіслати на Елерн.
3. Підібрати 2 вправи на розвиток уяви та провести під час заняття в групі. Виконується під час заняття. Приклад впрпв: 1. Уявіть собі, що від точки X Ви пройшли 15 кроків на південь, потім повернули на схід і також зробили 15 кроків, після чого зробили 15 кроків на південь, а потім повернули на захід, пройшли стільки ж, і нарешті зробили 15 кроків на північ. Яка в результаті утворилась фігура? 2. Розгляньте пропоновану Вам фотографію, репродукцію тощо, де зображено кілька людей, які розмовляють між собою. Дайте обгрунтовані відповіді на запитання:1. Як Ви вважаєте, про що розмовляють ці люди?
2. Що вони збираються зараз робити?
3. Що відбулось перед тим, як вони тут зустрілись?
4. Вправа. Ми збираємося у похід. Складемо наш рюкзак. Кожен з учасників по черзі повинен невербальними засобами зобразити те, що він обов'язково візьме із собою. Той, хто відгадав, буде зображати свій предмет.
5. Вправа «Десять плюс десять». Розбийтеся на пари. Візьміть будь-який іменник і напишіть у стовпчик 10 прикметників, які йому підходять. Наприклад, капелюх — великий, зелений, теплий, модний, гарний тощо. Це було легко. А тепер спробуйте знайти 10 прикметників, які цьому іменнику не підходять. Це не просто, як може здатися на перший погляд. Так капелюх не може бути, скажімо, кислим. Але, з іншого боку, а хто його куштував? Намагайтеся підбирати прикметники з різних сфер сприйняття (якщо ви один раз написали «жовтий», можете вважати, що з колірною гамою покінчено).
Приклад: сміх може бути веселий, заливчастий, знущальний, голосний, страшний, нервовий, крижаний, марний, безглуздий, дзвінкий. При цьому ні за яких умов, навіть у запаленому мозку поета-авангардиста, сміх не може бути розкришений, оранжевий, пластмасовий, кредитоспроможний, гормональний, риб'ячий, поранений, газоподібний, непізнаний.
Колега в парі з вами перевіряє правильність виконання вами завдання.
Форма подання результатів виконаної роботи: під час аудиторного навчання усне опитування, проведення тестування, демонстрація презентацій, виконання вправ. Виконані завдання надіслати на платформу Елерн до закінчення заняття.
Критерії оцінювання: 14 балів – максимальна оцінка.
0-1 бал – усна доповідь.
1-3 бали – доповідь з презентацією.
1-5 бали – виконання завдання 2-3.
1-5 бали – виконання завдання 4-5.
Термін виконання: під час проведення заняття.
Шрифти
Розмір шрифта
Колір тексту
Колір тла
Кернінг шрифтів
Видимість картинок
Інтервал між літерами
Висота рядка
Виділити посилання