Лаб. зан. № 2.03. Вірусний імунодефіцит у котів
Лабораторне заняття № 2.03. Вірусний імунодефіцит у котів. Елементи епізоотологічного нагляду та досліджень.
Мета заняття: вивчити особливості захворювання; морфологічні, культуральні, біологічні властивості збудників; методи діагностики (клінічні, патологоанатомічні, гістологічні, мікробіологічні та серологічні); засоби лікування та профілактики; заходи з ліквідації захворювання.
Матеріально-технічне забезпечення: таблиці, презентації, кінофільми, мікропрепарати, мікроскопи, предметні скельця, засоби з лікування та профілактики захворювань, засоби інформаційно-телекомунікаційних технологій.
Література:
1. Недосєков В.В., Гонтарь А.М., Сорокіна Н.Г., Кісера Я.В., Інфекційні хвороби собак і котів. Агроосвіта. 2016. - 234 с.
2. Каришева А.Ф. Спеціальна епізоотологія. – Київ : Вища освіта, 2002. – 703 с.
3. Ярчук Б.М., Вербицький П.І., Литвин В.П. та ін. Загальна епізоотологія. - Біла Церква, 2002,- 656 с.
4. Чандлер Е., Гаскелл К., Гаскелл Р. Болезни кошек (Feline Medicine and Therapeutics)/ Пер. с англ., - М.: Аквариум Принт, 2011. -688с.: ил.+24 стр. цв. вкл.
5. Недосєков В.В., Макаров В.В. Міжнародна класифікація хвороб і особливо небезпечні інфекції тварин/ Навчальний посібник. - Київ. – 2010. 120 с.
6. Практикум з ветеринарної вірусології / В.Г. Скибіцький, І.І. Панікар, О.А. Ткаченко та ін. – К.: Вища освіта, 2008. – 208 с.
7. Сюрин В.Н., Белоусова Р.В., Фомина Н.В. Диагностика вирусных болезней животных. Справочник. -М.: Колос, 1991.
8. Сюрин В.Н., Самуйленко А.Я., Соловьев Б.В., Фомина Н.В. Вирусные болезни животных. − Москва, ВНИТИБП, 928 с.
9. Борисевич В.Б., Борисевич Б.В. Болезни собак.-К., 1996.-364 с.
10. Шевченко Т.П., Будзанівська І.Г., Поліщук В.П. Віруси мікроорганізмів. Курс лекцій: Навчальний посібник. -К.: Глобус, 2013. -150 с.
11. Ілюстраційні матеріали для лекційного курсу з дисципліни «Ветеринарна вірусологія» для студентів ОКР «Магістр», «Бакалавр»/ Методична розробка, Солодка Л.О., Житомир, 2011, 70 с.
12. Стегній Б.Т., Герілович А.П., Лиманська А.Ю., Болотін В.І., Скрипник А.В., Сапко С.А., Анічин А.Ю. Полімеразна ланцюгова реакція у практиці ветеринарної медицини, Науково-методичний посібник, Харків, 2006, 108 с.
13. Правила відбору зразків патологічного матеріалу, крові, кормів, води та пересилання їх для лабораторного дослідження/ Інструкція. - К., 1997.
14. Бейлин Н. Математика в биологии и медицине, М., Мир, 1970.
15. Таршис М.Г., Константинов В.М. Математиские методы в эпизоотологии, М. Колос, 1975, 176 с.
16. Таршис М.Г., Черкасский Б.Л. Болезни животных, опасные для человека. - М.: Колос, 1997.
17. Vynnycky Emilia, White Richard G. An Introduction to Infectious Disease Modelling. 2016, //anintroductiontoinfectiousdiseasemodelling.com.
18. Руководство по поведенческой медицине собак и кошек, Пер. с англ./под ред. Д. Хорвитц, Д. Миллса, С. Хит - М.: Софион. 2005, -368 с.
19. Словник-довідник з вірусології / Укладачі:С.Ю. Шевчук, Р.К. Романюк. – Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2020. – 36 с.
20. Епізоотологічний словник http://twin.nauu.kiev.ua/vet/vpol.nsf/b3266a3c17f9bb7085256b870069c0a9/80d1fd7045cca177c225730700364b9a?OpenDocument
Інформаційні ресурси
1. Всесвітня організація охорони здоров'я тварин (англ. World Organization for Animal Health, Office International des Epizooties, OIE ), //www.oie.int/
2. Terrestrial Animal Health Code, GLOSSARY, https://www.oie.int/index.php?id=169&L=0&htmfile=glossaire.htm
3. Aquatic Animal Health Code, GLOSSARY, https://www.oie.int/index.php?id=171&L=0&htmfile=glossaire.htm
4. Manual of Diagnostic Tests and Vaccines for Terrestrial Animals 2019, https://www.oie.int/en/standard-setting/terrestrial-manual/access-online/
5. Manual of Diagnostic Tests for Aquatic Animals, https://www.oie.int/en/standard-setting/aquatic-manual/
6. Продовольча та сільськогосподарська організація ООН (англ. Food and Agriculture Organization, FAO), http://www.fao.org/
7. Світова організація торгівлі (англ. World Trade Organization, WTO), https://www.wto.org/
8. National Institutes of Health (NIH), https://www.nih.gov
9. Всесвітній фонд дикої природи (англ. World Wide Fund for Nature,), http://wwf.org/
10. National Center for Biotechnology Information, U.S. National Library of Medicine, Viral Genomes, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/genome/viruses/
11. Математичне моделювання інфекційних захворювань, Вікіпедія, //uk.wikipedia.org/wiki/Математичне_моделювання_інфекційних_захворювань
12. Закон України “ Про захист населення від інфекційних хвороб” від 6 квітня 2000 року № 1645-III із змінами, https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1645-14#Text
13. Закон України “Про ветеринарну медицину” від 25 червня 1992 року № 2498-XII із змінами, http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2498-12
14. Закон України “ Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення ” від 24 лютого 1994 року № 4004-XII із змінами, http://zakon2.rada.gov.ua/laws/main/4004-12
15. Закон України “ Про тваринний світ ” від 13 грудня 2001 року № 2894-III, http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2894-14
16. Закон України “Про захист тварин від жорстокого поводження” від 21 лютого 2006 року № 3447-IV із змінами, http://zakon2.rada.gov.ua/laws/main/3447-15
17. Закон України “ Про ідентифікацію та реєстрацію тварин” від 4 червня 2009 року № 1445-VI із змінами.
18. Закон України “ Про аквакультуру ” від 18 вересня 2012 року № 5293-VI, http://zakon2.rada.gov.ua/laws/main/5293-17
19. Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба), //consumer.gov.ua/
За період заняття необхідно:
1. За час лабораторного заняття оформити у вигляді MS Word файлу (*.doc) короткий конспект основних положень шодо теми заняття.
2. За допомогою матеріалів лекції, рисунків презентації, мікроскопу тощо вивчити будову збудника та внести відповідну інформацію до конспекту.
3. Згідно комплексу діагностичних досліджень описати в конспекті диференціальну діагностику захворювання.
4. Ознайомитись з настановами по застосуванню лікарських засобів, що використовуються за цього захворювання. Подати в конспекті план-схему лікування захворювання.
5. Вивчити заходи профілактики захворювання та описати їх план-схему в конспекті.
6. Підготувати огляд інформаційних джерел щодо захворювання та застосування відповідних сучасних засобів лікування та профілактики.
7. Подати пропозиції та зауваження щодо електронного навчального курсу навчальної дисципліни “Превентивні ветеринарні технології заразних хвороб собак і котів”.
Форма та термін подання результатів: студент подає файл конспекта викладачу кафедри епізоотології, мікробіології і вірусології на дату проведення лабораторного заняття.
Завдання: описати вірусний імунодефіцит у котів .
Критерії оцінювання: виконана робота оцінюється – 5 балів.
елемент завдання |
критерій |
бали |
1. Означення хвороби |
Дати означення хвороби |
0,4 |
2. Історична довідка |
Зформувати коротку історичну довідку про хворобу, зазначити території поширення в Україні та за кордоном |
0,4 |
3. Характеристика збудника |
Охарактеризувати збудника хвороби та вказати його чутливість і стійкість. |
0,4 |
4. Епізоотологічні дані. |
Перерахувати епізоотологічні особливості |
0,4 |
5. Патогенез |
Розкрити патогенез |
0,4 |
6. Клінічні ознаки |
Перерахувати можливі клінічні ознаки |
0,4 |
7. Патолого-анатомічні зміни |
Вказати патолого-анатомічні зміни |
0,4 |
8. Діагноз |
Вказати хід постановки діагнозу та за яких досліджень діагноз вважають встановленим |
0,4 |
9. Диференційна діагностика |
Описати диференційну діагностику |
0,4 |
10. Лікування |
Описати які лікарські, засоби застосовуються, за яких умов? Чи є вакцини і які? |
0,5 |
11. Профілактика |
Описати (послідовно) заходи з профілактики захворювання |
0,5 |
12. Огляд літератури та інформаційних джерел |
Зформувати власний огляд літератури та інформаційних джерел та висловити свою точку зору |
0,4 |
- 2 жовтня 2020, 03:43
Шрифти
Розмір шрифта
Колір тексту
Колір тла