Перейти до головного вмісту
Навчальний портал НУБіП
  • Головна
  • Всі курси
    ННІ енергетики, автоматики і енергозбереження ННІ лісового і садово-паркового господарства ННІ неперервної освіти і туризму Факультет Аграрного менеджменту Агробіологічний факультет Факультет Ветеринарної медицини Гуманітарно-педагогічний факультет Економічний факультет Факультет Захисту рослин, біотехнологій та екології Факультет Землевпорядкування Факультет Інформаційних технологій Факультет Конструювання та дизайну Механіко-технологічний факультет Факультет Тваринництва та водних біоресурсів Факультет Харчових технологій Юридичний факультет
    Дисципліни загальноуніверситетського рівня
  • Кафедри
  • Студентам
    Розклад Бібліотека
  • ЦДТН
  • Більше
Закрити
Пошук курсів
Наразі ви використовуєте гостьовий доступ
Увійти
Навчальний портал НУБіП
Головна Всі курси Згорнути Розгорнути
ННІ енергетики, автоматики і енергозбереження ННІ лісового і садово-паркового господарства ННІ неперервної освіти і туризму Факультет Аграрного менеджменту Агробіологічний факультет Факультет Ветеринарної медицини Гуманітарно-педагогічний факультет Економічний факультет Факультет Захисту рослин, біотехнологій та екології Факультет Землевпорядкування Факультет Інформаційних технологій Факультет Конструювання та дизайну Механіко-технологічний факультет Факультет Тваринництва та водних біоресурсів Факультет Харчових технологій Юридичний факультет Дисципліни загальноуніверситетського рівня
Кафедри Студентам Згорнути Розгорнути
Розклад Бібліотека
ЦДТН
Розгорнути все Згорнути все
  1. Латинська мова (Філ) ☑️
  2. Модуль 1
  3. Практичне заняття 7-8 (4 год.)

Практичне заняття 7-8 (4 год.)

Умови завершення
Відкрито з: середа, 4 жовтня 2023, 01:39

Мета: навчити працювати із прикметником, аналізувати прикметник за схемою.

Студент повинен знати:

  • граматичні категорії прикметника;
  • відміни прикметника;
  • аналізувати прикметники за схемою;

уміти:

  • визначати відміну прикметника за закінченням;
  • відмінювати прикметники;
  • аналізувати прикметник за схемою.

 Питання для самоконтролю

1. Які граматичні категорії мають прикметники?

2. Скільки відмінків у латинській мові? Назвіть їх.

3. Скільки груп прикметників і як вони визначаються?

4. Як записуються прикметники у словниках?

5. Які прикметники належать до першої відміни?

6. Які прикметники належать до другої відміни?

7. Які прикметники належать до третьої відміни?

 Завдання:

1. Опрацюйте теоретичний матеріал до теми «Прикметник».

 2. Вивчіть крилаті вирази:

Dicěre non est facěre – Говорити не означає робити.

Dies ater – Чорний день.

Dies diem dоcet – День навчає день.

Elephantum ex musca facĕre – Робити з мухи слона.

Ferro et igne – Вогнем і мечем.

Festina lente – Поспішай повільно.

Fiat lux – Нехай буде світло.

Ignorantia non est argumentum – Незнання – не доказ.

Inter nos – Між нами.

Lupus in fabŭlis – Про вовка промовка.

Monies auri роlliceri – Обіцяти золоті гори       

Multa paucis – Багато небагатьма словами (сказати).

Nescit vox missa reverti – Сказане не повернеться.

Ne verba pro furina – He (годуй) словами замість хліба.

Nihil opus verbis – Немає потреби у словах.

Nomen est omen – Ім'я – це ознака (знак).

Nominibus mollire licet mala – Неприємне слід пом'якшувати словами.

Non verbis at factis spectari vult Graecia – Греція прагне бути славнозвісною не словами, а ділами.

Pectus est quod disertos facit (et vis mentis) – Саме душа робить людей красномовними (і сила розуму).     

Plures occidit gula quam gladius – Язик (горлянка) знищив більше людей, ніж меч.

 3. Запам'ятайте такі прислів'я, приказки та крилаті вирази (зверніть увагу на правильність прочитання):

Errāre humānum est. Помилятися властиво людині.

Homo homĭni lupus est. Людина людині вовк (Плавт).

Homo locum ornat, non homĭnem locus. Людина прикрашає місце, а не

місце людину.

Homo novus. Нова людина [незнатна людина, яка недавно досягла високого становища].

In vivo. На живому організмі [про біологічний дослід].

Loсо citāto (l. с.). У згаданому місці.

Malum nullum est sine aliquo bono. Немає лиха без добра (Пліній Старший).

Plenus venter non studet libenter. Повний живіт неохоче вчиться [сите черево до навчання глухо].

Repetitio est mater studiorum. Повторення - мати навчання.

Tabŭla rasa. Чиста дошка.

 3. Узгодьте прикметники з іменниками, перекладіть словосполучення українською мовою:

decretum, i n (novus, a, um); lingua, ae f, (Latīnus, a, um); toga, ае f (albus, a, um); templum, і n (antiquus, a, um); vir, viri m (iustus, a, um); collēga, ае m (bonus, a, um); popŭlus, і m (liber, a, um); poëta, ae m (Romānus, a, um).

 4. Провідміняйте словосполучення:

bellum iustum – справедлива війна, vir liber – вільний чоловік, nauta Romānus – римський моряк, victoria Romāna – римська перемога.

 5. Перекладіть словосполучення українською мовою:

Bella domestĭca, linguae Latīnae, oppidum antiquum, poëtis claris, templum Romānum, togam albam, populōrum antiquōrum, viro iustō.

 6. Провідміняйте прикметники та проаналізуйте їх за схемою:

Absque labore gravi non venit ulla seges. Без важкої праці жодні (будь-які) посіви не зійдуть.

gravis, е – важкий, тяжкий, значний, важливий.

 Persona non grata. Не бажана особа.

gratus, a, um – бажаний а, е.

 Concordia res parvae crescunt, discordia maximae dilabuntur. При згоді й малі держави міцніють, при незгоді й великі – занепадають.

parvus, a, um – малий.

 Cives boni pro patria moriuntur. Чесні громадяни вмирають за батьківщину.

bonus, a, um – добрий, а, е, славний, а, е.

 Magna est verĭtas et praevalēbit.. Велика істина і вона переможе.

magnus, a, um – великий, а, е.

 Labor improbus omnia vincit – Наполеглива праця все перемагає.

improbus, a, um – наполегливий.

 

Схема аналізу прикметника.

gravi ‒

1.      Nomen adiectivum.

2.      gravis, е – важкий, тяжкий, значний, важливий

3.      Genetivus singularis – gravis.

4.      Basis – grav-.

5.      Nomen adiectivum другої групи – двох закінчення.

6.      Declinatio tertia.

7.      Genus – masculinum (m).

8.      Casus – Ablativus.

9.      Numerus – Singularis.

10.    Gradus – Gradus positivus.

Форма подання результатів: Усна відповідь та надісланий документ.

Критерії оцінювання: 

14-15 балів - чітка вимова, швидкість читання, уміння правильно і грамотно відмінювати прикметники, розрізнюючи їх за типами відмін.

12-13 балів -  при читанні та перекладі трапляються слова з незначними помилками.9-5

9-11 балів - повільне читання, наголос у словах зі значними  помилками; відсутність конспекту теми у зошиті, плутання відмінкових закінчень, що належать прикметникам різних відмін.

6-8 балів - у виконанні завдань превалює робота штучного інтелекту.

1-5 балів - роботу виконано за допомогою штучного інтелекту.

Термін виконання: під час заняття та вдома.



Доступність
Скинути все

Шрифти Шрифти

Розмір шрифта Розмір шрифта

1.5

Колір тексту Колір тексту

Колір тла Колір тла

Кернінг шрифтів Кернінг шрифтів

Видимість картинок Видимість картинок

Інтервал між літерами Інтервал між літерами

0.1

Висота рядка Висота рядка

1.2

Виділити посилання Виділити посилання

Наразі ви використовуєте гостьовий доступ (Увійти)
Отримати мобільний застосунок
© 2006-2025. Всі права застережено
 
Правила користування порталом Політика конфіденційності