Практична робота 6. Моделювання бюджету бізнес-проєкту
Практична робота 6. Моделювання бюджету бізнес-проєкту
Мета: опанування аспірантами навичок побудови моделей бюджету бізнес-проєкту
Методичні вказівки до виконання: практичне заняття проводиться у формі семінарсько-практичного заняття, де кожен аспірант робить повідомлення з окремого питання і розкриває методику розрахунку кожної складової бюджету бізнес-проєкту з акцентом на методичні підходи формування бюджету витрат на реалізацію ідеї дисертації;
Інформація обговорюється, аспіранти виступають з доповненнями і зауваженнями, практична частина захищається окремо, оскільки бюджет кожного бізнес-проєкту має певні особливості .
Отже, під час заняття аспіранти опановують вміння аргументувати власні судження, вести наукову полеміку, враховувати/відкидати точку зору опонентів.
В ході проведення практичного заняття з’ясовується наскільки аспірант може самостійно виконати розрахунки із застосування основних методів і моделей, використовуваних при бізнес-моделюванні фінансового забезпечення реалізації бізнес-проєкту
Основна частина завдання виконується під час проведення практичного заняття, завданням якого виявити навички аспіранта щодо володіння певними методичними підходами оптимізації витрат на розробку і реалізацію бізнес-проєкту.
Форма виконання завдання: за результатами виконання завдання з належним їх оформленням аспірант робить висновки і захищає. Примірна тематика питань може бути наступною:
1. Сутність фінансування бізнес-проєкту;
2. Джерела та форми фінансування бізнес-проєкту;
3. Моделі оцінки платоспроможності позичальника
4. Методи фінансування реалізації бізнес-проєкту;
5. Ціна фінансових ресурсів та способи їх залучення;
6. Ризики фінансування прєкту;
7. Оцінка грошових потоків та методи оптимізаціїї фінансування проєкту;
8. Проєктно-кошторисна документація;
9. Оцінка ефективності фінансування проєкту.
Методичні роз'яснення:
Подібно до побудови бюджету для бізнесу в цілому, кожен бюджетний план проекту має кілька міркувань, які слід продумати, перш ніж ви зможете зануритися в складання бюджету. Ось найзначущі з них.
1. Кошторис витрат
Бюджет в управлінні проектами складається з багатьох типів витрат: прямих і непрямих витрат , капітальних витрат і операційних витрат , витрат, пов’язаних з результатами проекту , тощо. Пам’ятайте, що ви створюєте лише оцінку . Бюджетні цифри рідко збігаються з фактичними , і, ймовірно, вони змінюватимуться в міру розвитку проекту. Зосередьтеся на тому, щоб докладати всіх зусиль, щоб точно охопити потреби в ресурсах для проекту та бути якомога реалістичнішим із оцінками витрат, не надто консервативно ставлячись до цифр (щоб уникнути перевищення бюджету).
2. Бюджетне забезпечення
Найбільшою проблемою при плануванні бюджету управління проектами є невідомість. Навіть з детальною оцінкою витрат і ресурсів несподівані затримки або зміни в проекті можуть вимагати перегляду бюджету. Тому так само, як план проекту включатиме деяку слабину в його часові рамки, було б гарною ідеєю виділити своєрідний надзвичайний фонд на непередбачене. Це називається непередбаченим випадком . Оскільки це гроші невідомо, оцінити їх нелегко. Занадто велика сума і бюджет здасться завищеним для тих, кому потрібно його підписати. Хорошим емпіричним правилом є відкладення 10% загального бюджету на непередбачені витрати. Якщо в кінцевому підсумку завершите проект із мінімальною потребою зануритися в резерв на непередбачені витрати, проект отримає вигоду від бюджету.
3. Бюджетний моніторинг
Управління бюджетом проекту забезпечує відповідність проекту бюджету. Регулярно відстежуючи бюджет протягом усього життя проекту, можете швидко помітити, якщо витрати починають перевищувати оцінки, і внести корективи до того, як бюджет буде вичерпано. Цей моніторинг також визначає додаткові бюджетні потреби з достатнім часом для отримання фінансування до того, як роботи повинні бути припинені.
Щомісячне бюджетування та модель прогнозування приклад в Excel
Критерії оцінювання: правильно виконана та своєчасно здана робота оцінюється максимально у 10 балів. 7 балів – правильність розрахунків і чіткість оформлення роботи + 2 бали – обґрунтованість отриманих результатів + 1 бал - своєчасність виконання.
Шрифти
Розмір шрифта
Колір тексту
Колір тла