Практичне завдання 7
Мета: Визначити основні напрями соціальної відповідальності ВУЗу (перед студентами, викладачами, суспільством, підприємствами; а також у зворотному напряму) та відповідно заповнити табл. 2.
Методичні вказівки: завдання виконуються самостійно, згідно методики визначеної у завданнях та надсилаються на перевірку.
Вищий учбовий заклад (далі – ВУЗ) – це юридична особа, що реалізовує відповідно до ліцензії освітні програми вищої професійної освіти, і традиційно є об'єктом вивчення різних наук: економічних, юридичних, соціологічних, педагогічних і інших.
ВУЗ – це важливий соціальний інститут, в якому створюються суспільні блага (освітні послуги) і нормативи, зразки поведінки, взаємин в колективі і із зовнішнім середовищем – із зацікавленими сторонами (зовнішніми партнерами, клієнтами, органами влади і т.п.).
ВУЗ володіє наступними властивостями соціального інституту:
- стійкістю форми організації спільної діяльності людей;
- здатністю інтегруватися з соціально-політичною, ідеологічною і ціннісною структурою регіону;
- спрямованістю освітніх послуг вузу на обслуговування і розвиток людини;
- наявністю матеріальних засобів і умов, що забезпечує успішне здійснення соціальних функцій;
- є генератором соціальних норм поведінки, що здійснює соціальний контроль їх дотримання.
Для розуміння ролі вузу як соціально відповідального інституту необхідно розглянути функції, які він виконує через займане в суспільстві положення:
- відтворення суспільного інтелекту – надання суспільству освітніх послуг, направлених безпосередньо на обслуговування людини і вільний його розвиток;
- підготовку висококваліфікованих кадрів – еліти суспільства як одного з вирішальних чинників розвитку системи освіти в цілому, а Соціальна відповідальність також забезпечення науково-технічного і соціально-економічного прогресу країни;
- формування ринку праці – створювані у вузі нові знання напряму впливають на ринок праці, заставляючи переоцінювати значення тих або інших професійних навиків, змінюючи кількісні і якісні вимоги до трудових ресурсів;
- розвиток культури і норм поведінки (кодекс поведінки, логотип і фірмовий стиль, колективний договір, положення по оплаті праці, винагородам і преміям), наявність і дотримання яких багато в чому визначає психологічний клімат у вузі і його ринкову капіталізацію;
- стабілізацію соціальних стосунків – вуз виступає активним учасником соціальних взаємодій із зацікавленими сторонами і безліччю представників соціального середовища регіону, якому він знаходиться.
Таблиця 1. Напрями соціальної відповідальності ВУЗу
Відповідальність перед: |
Напрями соціальної відповідальності |
|
ВУЗу |
Студентів |
|
ВУЗом |
|
|
студентами |
|
|
викладачами |
|
|
підприємствами |
|
|
суспільством (у т.ч. органи влади) |
|
|
Відповідальність перед: |
Напрями соціальної відповідальності |
|
викладачів |
підприємств |
|
ВУЗом |
|
|
студентами |
|
|
викладачами |
|
|
підприємствами |
|
|
суспільством (у т.ч. органи влади) |
|
|
Критерії оцінювання:
10 балів - за своєчасно подане і повністю виконане завдання з загальними висновками і оформленням роботи
8 балів - за своєчасно подане і повністю виконане завдання без оформлення і висновків або за несвоєчасно подане завдання, що повністю відповідає вимогам
1-7 балів - за часткове виконання завдання (по 3 бали за кожне повністю виконане завдання).
Шрифти
Розмір шрифта
Колір тексту
Колір тла
Кернінг шрифтів
Видимість картинок
Інтервал між літерами
Висота рядка
Виділити посилання