Практичне заняття 1. Бухгалтерський облік: періоди та концептуальні засади розвитку
Практичне заняття 1.
ТЕМА 1. БУХГАЛТЕРСЬКИЙ ОБЛІК: ПЕРІОДИ ТА КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ РОЗВИТКУ
Мета: Розглянути основні наукові розробки бухгалтерського обліку та навчитися робити відповідні висновки з метою його покращення.
Методичні рекомендації: практичне завдання потрібно детально описати у Методичних вказівках Теорії та концепції бухгалтерського обліку (Методичні вказівки для проведення практичних занять та самостійної роботи при підготовці здобувачів вищої освіти третього (освітньо-наукового) рівня за спеціальністю 071 «Облік і оподаткування»). Завдання подавати у форматі Word (Збірник знаходиться в Секції Додаткова інформація).
Завдання: опрацювати Лекцію 1 та виконати завдання у вигляді завдань, наведених в Практичній роботі 1.
Варіанти завдання: всі завдання однакові для групи, вирішуються здобувачами на парі.
Приклад завдання: Вказати правильну відповідь поняття та співвіднести їх визначення:
Поняття |
Правильна відповідь |
Визначення |
1 |
2 |
3 |
Пізнання – це... |
б |
а. Це такий метод розв’язання проблем, коли є підстави бути переконаними в тому, що рішення задовільне. |
Наука–це... |
а |
б. Закономірні зв’язки об’єктивної реальності, тобто пов’язані між собою форми руху матерії або особливості їх відображення у свідомості людини. |
Критерії оцінювання: практичне завдання оцінюється максимально у 10 балів, у т. ч. 3 - 5 бали - завдання виконано вчасно, але зроблені не всі завдання або не розкриті глибоко питання; 6 - 7 бали - зроблена половина завдань без суттєвих помилок, 8 - 9 балів - завдання виконано, але є значні помилки, 10 балів - завдання виконані повністю, без помилок і вчасно. Якщо здобувач отримав нижче 3 балів - завдання містить велику кількість неправильних відповідей, тобто необхідно вивчити лекційний матеріал.
Навчальні завданняПлан
1. Періодизація розвитку бухгалтерського обліку в обліковій літературі
2. Облікове мистецтво раннього Середньовіччя
3. Початок наукової розробки бухгалтерського обліку
Завдання 1.
Вказати правильну відповідь поняття та співвіднести їх визначення
Поняття |
Правильна відповідь |
Визначення |
1 |
2 |
3 |
Пізнання – це... |
|
а. Це такий метод розв’язання проблем, коли є підстави бути переконаними в тому, що рішення задовільне. |
Наука–це... |
|
б. Закономірні зв’язки об’єктивної реальності, тобто пов’язані між собою форми руху матерії або особливості їх відображення у свідомості людини. |
Предмет науки –це... |
|
в. Це те, що завжди, за будь-яких умов, без будь-якого винятку властиве певному явищу та виступає основою, початком, керівною ідеєю у будь-яких відносинах. |
Тактика науки –це... |
|
г. Положення (припис, норма), яке визначає закономірність, стале співвідношення певних явищ. |
Принцип –це... |
|
д. Процес отримання і розвитку знання, постійного його поглиблення, розширення, вдосконалення й відтворення. |
1 |
2 |
3 |
Постулат –це... |
|
ж. Попереднє припущення в певній науковій теорії, прийняте, як початкове, недоведене в її межах положення, принципи. В методології науки дане поняття зазвичай використовується як синонім більш вживаному поняттю “аксіома”. |
Правило –це... |
|
з. Логічне узагальнення досвіду, суспільної практики, що відображає об’єктивні закономірності розвитку природи і суспільства, тобто система узагальнених у тій чи іншій галузі знань. |
Категорії –це... |
|
к. Визнані всіма наукові досягнення, які протягом певного часу дають науковому світу модель постановки проблем та їх вирішення. |
Теорія –це... |
|
л. Найзагальніші філософські поняття науки, що відображають особливості її предмету, змісту і методу. Вони є незмінним засобом дослідження і систематизації матеріалу (категорії товару і вартості, володіння і власності в економічній теорії, подвійності відображення і балансового узагальнення господарських процесів у бухгалтерському обліку). Кожна категорія відображає й фіксує певну сторону об’єктивного світу. |
Парадигми –це... |
|
м. Наукове припущення, що висувається для пояснення будь-яких явищ дійсності, властивостей або причин досліджуваних явищ і потребує перевірки досвідом та теоретичного обґрунтування; це форма теоретичного знання, що містить пропозицію, яка сформульована на підставі ряду фактів, істинне значення якого не визначене і потребує доказів. |
Гіпотеза –це... |
|
н. Теоретична систематизація об’єктивних знань про дійсність; одна з форм суспільної свідомості. |
Завдання 2. На основі вивчення першоджерел скласти таблицю з періодизації обліку
Автор, праця |
Що покладено в основу визначення періоду |
Назви періодів |
Часовий інтервал |
Представники напряму |
Основна тенденція, яка випливає з повторюваності періоду |
Передбачуваний період у майбутньому |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Завдання 3. На підставі відомих вам досліджень з періодизації обліку визначте, які особливі характеристики має об’єкт вашого дослідження на різних періодах розвитку бухгалтерського обліку.
Шрифти
Розмір шрифта
Колір тексту
Колір тла
Кернінг шрифтів
Видимість картинок
Інтервал між літерами
Висота рядка