Практичне заняття 1. Бухгалтерський облік: періоди та концептуальні засади розвитку
Практичне заняття 1.
ТЕМА 1. БУХГАЛТЕРСЬКИЙ ОБЛІК: ПЕРІОДИ ТА КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ РОЗВИТКУ
Мета: Розглянути основні наукові розробки бухгалтерського обліку та навчитися робити відповідні висновки з метою його покращення.
Методичні рекомендації: практичне завдання потрібно детально описати у Методичних вказівках Теорії та концепції бухгалтерського обліку (Методичні вказівки для проведення практичних занять та самостійної роботи при підготовці здобувачів вищої освіти третього (освітньо-наукового) рівня за спеціальністю 071 «Облік і оподаткування»). Завдання подавати у форматі Word (Збірник знаходиться в Секції Додаткова інформація).
Завдання: опрацювати Лекцію 1 та виконати завдання у вигляді завдань, наведених в Практичній роботі 1.
Варіанти завдання: всі завдання однакові для групи, вирішуються здобувачами на парі.
Приклад завдання: Вказати правильну відповідь поняття та співвіднести їх визначення:
Поняття |
Правильна відповідь |
Визначення |
1 |
2 |
3 |
Пізнання – це... |
б |
а. Це такий метод розв’язання проблем, коли є підстави бути переконаними в тому, що рішення задовільне. |
Наука–це... |
а |
б. Закономірні зв’язки об’єктивної реальності, тобто пов’язані між собою форми руху матерії або особливості їх відображення у свідомості людини. |
Критерії оцінювання: практичне завдання оцінюється максимально у 10 балів, у т. ч. 3 - 5 бали - завдання виконано вчасно, але зроблені не всі завдання або не розкриті глибоко питання; 6 - 7 бали - зроблена половина завдань без суттєвих помилок, 8 - 9 балів - завдання виконано, але є значні помилки, 10 балів - завдання виконані повністю, без помилок і вчасно. Якщо здобувач отримав нижче 3 балів - завдання містить велику кількість неправильних відповідей, тобто необхідно вивчити лекційний матеріал.
Навчальні завданняПлан
1. Періодизація розвитку бухгалтерського обліку в обліковій літературі
2. Облікове мистецтво раннього Середньовіччя
3. Початок наукової розробки бухгалтерського обліку
Завдання 1.
Вказати правильну відповідь поняття та співвіднести їх визначення
Поняття |
Правильна відповідь |
Визначення |
1 |
2 |
3 |
Пізнання – це... |
|
а. Це такий метод розв’язання проблем, коли є підстави бути переконаними в тому, що рішення задовільне. |
Наука–це... |
|
б. Закономірні зв’язки об’єктивної реальності, тобто пов’язані між собою форми руху матерії або особливості їх відображення у свідомості людини. |
Предмет науки –це... |
|
в. Це те, що завжди, за будь-яких умов, без будь-якого винятку властиве певному явищу та виступає основою, початком, керівною ідеєю у будь-яких відносинах. |
Тактика науки –це... |
|
г. Положення (припис, норма), яке визначає закономірність, стале співвідношення певних явищ. |
Принцип –це... |
|
д. Процес отримання і розвитку знання, постійного його поглиблення, розширення, вдосконалення й відтворення. |
1 |
2 |
3 |
Постулат –це... |
|
ж. Попереднє припущення в певній науковій теорії, прийняте, як початкове, недоведене в її межах положення, принципи. В методології науки дане поняття зазвичай використовується як синонім більш вживаному поняттю “аксіома”. |
Правило –це... |
|
з. Логічне узагальнення досвіду, суспільної практики, що відображає об’єктивні закономірності розвитку природи і суспільства, тобто система узагальнених у тій чи іншій галузі знань. |
Категорії –це... |
|
к. Визнані всіма наукові досягнення, які протягом певного часу дають науковому світу модель постановки проблем та їх вирішення. |
Теорія –це... |
|
л. Найзагальніші філософські поняття науки, що відображають особливості її предмету, змісту і методу. Вони є незмінним засобом дослідження і систематизації матеріалу (категорії товару і вартості, володіння і власності в економічній теорії, подвійності відображення і балансового узагальнення господарських процесів у бухгалтерському обліку). Кожна категорія відображає й фіксує певну сторону об’єктивного світу. |
Парадигми –це... |
|
м. Наукове припущення, що висувається для пояснення будь-яких явищ дійсності, властивостей або причин досліджуваних явищ і потребує перевірки досвідом та теоретичного обґрунтування; це форма теоретичного знання, що містить пропозицію, яка сформульована на підставі ряду фактів, істинне значення якого не визначене і потребує доказів. |
Гіпотеза –це... |
|
н. Теоретична систематизація об’єктивних знань про дійсність; одна з форм суспільної свідомості. |
Завдання 2. На основі вивчення першоджерел скласти таблицю з періодизації обліку
Автор, праця |
Що покладено в основу визначення періоду |
Назви періодів |
Часовий інтервал |
Представники напряму |
Основна тенденція, яка випливає з повторюваності періоду |
Передбачуваний період у майбутньому |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Завдання 3. На підставі відомих вам досліджень з періодизації обліку визначте, які особливі характеристики має об’єкт вашого дослідження на різних періодах розвитку бухгалтерського обліку.
Шрифти
Розмір шрифта
Колір тексту
Колір тла