Практичне заняття 6. Особливості інституціональної теорії бухгалтерського обліку
Практичне заняття 6
ТЕМА 6. ОСОБЛИВОСТІ ІНСТИТУЦІОНАЛЬНОЇ ТЕОРІЇ БУХГАЛТЕРСЬКОГО ОБЛІКУ
Мета: Ознайомлення із особливостями бухгалтерського обліку як соціально-економічного інституту.
Методичні рекомендації: практичне завдання потрібно детально описати у Методичних вказівках Теорії та концепції бухгалтерського обліку (Методичні вказівки для проведення практичних занять та самостійної роботи при підготовці здобувачів вищої освіти третього (освітньо-наукового) рівня за спеціальністю 071 «Облік і оподаткування»). (Методичні вказівки знаходяться в Секції Додаткова інформація).
Завдання: опрацювати Лекцію 6 та виконати завдання у вигляді завдань, наведених в Практичній роботі 6.
Варіанти завдання: всі завдання однакові для групи, вирішуються здобувачами на парі.
Приклад завдання: Провести аналіз існуючих у літературі визначень понять за темою дослідження з посиланням на джерела інформації та виокремленням специфічних ознак поняття. Поняття для дослідження: інститут, трансакційні витрати, інституційне регулювання та інші за темою дослідження. Результати виконання цього практичного завдання оформити у вигляді таблиці.
Аналіз визначень поняття «нематеріальні активи»
Джерело |
Визначення |
Ознаки |
Суміжні поняття |
Бриль І.В. Б 87 Формування та використання нематеріальних активів підприємств для підвищення їх капіталізації: моногр. / І.В. Бриль; НАН України, Ін-т економіки пром-сті. – Київ, 2015. – 84 с. |
Нематеріальні активи – активи, які не мають матеріально-речової форми, але мають вартісну грошову оцінку, придбані за плату права на користування землею, водою, корисними копалинами та іншими природними ресурсами, будівлями, спорудами, обладнанням, авторські права, права на товарні знаки й торгові марки, патенти, проекти, гудвіл, висока кваліфікація кадрів та інше. |
|
Немонетарний актив, гудвіл |
Форма подання результатів виконаної роботи: теоретичні питання для обговорення виконуються і опрацьовуються на парі відповідно до розкладу. Практичні завдання надіслати на ELEARN відповідно до встановленого терміну виконання роботи. Завдання подавати у форматі Word.
Критерії оцінювання: практичне завдання оцінюється максимально у 10 балів, у т. ч. 3 - 5 бали - завдання виконано вчасно, але зроблені не всі завдання або не розкриті глибоко питання; 6 - 7 бали - зроблена половина завдань без суттєвих помилок, 8 - 9 балів - завдання виконано, але є значні помилки, 10 балів - завдання виконані повністю, без помилок і вчасно. Якщо здобувач отримав нижче 3 балів - завдання містить велику кількість неправильних відповідей, тобто необхідно вивчити лекційний матеріал.
План
1. Інституціоналізм та неоінституціоналізм як напрями розвитку економічної теорії.
2. Бухгалтерський облік як соціально-економічний інститут.
3. Застосування інституціональної теорії у вирішенні проблем розвитку бухгалтерського обліку (інститут власності, теоіря контрактів, звітність в інституційному середовищі).
4. Облік трансакційних витрат.
Навчальні
завдання
Завдання. Провести аналіз існуючих у літературі визначень понять за темою дослідження з посиланням на джерела інформації та виокремленням специфічних ознак поняття.
Поняття для дослідження: інститут, трансакційні витрати, інституційне регулювання та інші за темою дослідження.
Результати виконання цього практичного завдання оформити у вигляді таблиці.
Аналіз визначень поняття «…»
Джерело |
Визначення |
Ознаки |
Суміжні поняття |
|
|
|
|
Шрифти
Розмір шрифта
Колір тексту
Колір тла