Лабораторна робота 5. SWOT аналіз для онлайн бізнесу
Тема. SWOT аналіз для онлайн бізнесу
Мета: ознайомитись із інструментами для проведення ефективного бізнес-планування та проаналізувати бізнес з стратегічної точки зору
Завдання:
SWOT-аналіз є першим важливим кроком у побудові стратегічного бачення. Це важливий крок для компаній та організацій, які хочуть мати розуміння своїх внутрішніх і зовнішніх сильних та слабких сторін, можливостей і загроз. Вам необхідно використовуючи SWOT проаналізувати бізнес зі стратегічної точки зору, що допоможе визначити, як використати свої можливості, використовуючи свої сильні сторони та як уникнути загроз та усунути слабкі сторони.
Хід роботи:
1. Об'єднайтесь в пари (по 2 студенти), оберіть один із інструментів для проведення ефективного бізнес-планування
2. Перед тим, як проводити SWOT аналіз, вивчіть ринок і нішу, на якій базується компанія (оберіть самостійно). Особливу увагу приділіть цільовій аудиторії, її проблемам. І своїм бізнесом запропонувати вирішення наболілої проблеми. Важливо подбати про клієнта, а не просто бігати за прибутком і намагатися продати товар або послугу. Саме ці чинники є ключовими в побудові грамотних відносин з клієнтом будь-якого сегменту.
Всі ці чинники опишіть в текстовому документі використовуючи сервіс Google Документи
3. Виявіть сильні сторони підприємства, а саме дайте відповіді на такі питання:
- наявність ресурсів зараз;
- унікальність пропозиції;
- основні конкурентні переваги;
- у чому можна перевершити конкурентів;
- наявні активи і загальний капітал.
4. Виявіть слабкі сторони підприємства, а саме дайте відповіді на такі питання:
- в чому основні переваги конкурентів;
- невдоволення клієнтів або аудиторії;
- яких ресурсів не вистачає для зростання;
- скарги співробітників і претензії клієнтів;
- фактори, що поліпшують якість продукту або послуги;
- які внутрішні процеси потребують оптимізації.
5. Для покращення бізнесу підприємства дайте відповіді на такі питання:
- які умови створює політика і економіка для зростання бізнесу;
- які зовнішні ресурси можна використовувати для поліпшення якості бізнесу;
- які тенденції можуть піти бізнесу на користь;
- який характер носять наявні можливості на конкретний проміжок часу і найближчий період.
6. Для виявлення потенційних загроз дайте відповіді на наступний список питань:
- які нові компанії на ринку несуть потенційну загрозу;
- фактори політики і економіки, які можуть погіршити ситуацію;
- які найбільш привабливі умови і продукти пропонують клієнтам конкуренти.
7. Складіть таблицю SWOT аналізу використовуючи обраний інструмент в пункті 1
8. Об’єктивно виділіть внутрішні фактори, які прямо і побічно впливають на загальний успіх компанії. Якщо фактори будуть гіршими, ніж у конкурентів – це слабкі сторони, якщо кращими, то, відповідно, сильні
9. Складіть рейтинг тих позитивних чинників, які можуть допомогти бізнесу рости в потрібному напрямку
10. Визначте, які чинники несуть потенційну загрозу для бізнесу
*робота завантажена до чернетки оцінюватись не буде
Методичні рекомендації:
Конструктор для SWOT аналізу
Ефективний SWOT-аналіз: що це таке, матриця та найкращі приклади для різних ніш бізнесу
Форма подання результатів роботи:
У результаті виконання роботи Ви маєте зберегти файл транслітерацією вашого прізвища у форматі .docx
Критерії оцінювання:
Максимальна кількість балів - 10 них:
- визначення сильних, слабких сторін, можливостей та загроз + візуалізація - 8 балів;
- складання рейтингу чинників (позитивних та тих, які несуть потенційну загрозу) - 2 бали
Шрифти
Розмір шрифта
Колір тексту
Колір тла
Кернінг шрифтів
Видимість картинок
Інтервал між літерами
Висота рядка