Завдання №2. Прикладні програмні рішення для організації обліку в агроформуваннях
РОБОТА З ДОВІДНИКАМИ: СТВОРЕННЯ ТА ПЕРЕМІЩЕННЯ ЕЛЕМЕНТІВ І ГРУП
1. Заповнення довідника «Фізичні особи»
Технологія роботи:
1. Виконати Довідники → Зарплата і кадри → Фізичні особи. Таким чином можна відкрити інші довідники. Крім цього, довідники для редагування можна відкрити через відповідні закладки «Панелі розділів», але лише ті, які мають відношення до операцій, що відображаються на даній закладці. Так довідник Фізичні особи можна відкрити через розділ Зарплата і Кадри.
2. У нашому випадку в довіднику вже внесені два елементи. Вони створилися, коли ми заповнювали сторінку Відповідальні особи. Разом з тим не всі дані внесені в існуючі елементи. Для того, щоб внести зміни в існуючи елемент потрібно встановити курсор на необхідному елементі та виконати Ще → Змінити, або натиснути праву кнопку миші і Змінити поточний елемент чи клавішу F2 на клавіатурі. Крім цього, існуючий елемент для редагування відкривається подвійним натисненням правої клавіші миші, але лише у випадку, коли довідник відкритий не для вибору елементу, в подібному випадку даний елемент буде вибраний у відповідне поле іншого елементу програми. Відкриємо елемент Винник Олександр Богданович для редагування.
3. У вікні, що з’явиться, є три закладки: Головне, в якій вносяться основні дані про фізичну особу, Адреси, телефони та Склад родини. Поки що закладку Склад родини заповнювати не будемо.
На закладці Основна заповнимо поля наступним чином:
- дата народження – 02.10.85;
- стать – зазвичай обирається автоматично після заповнення поля ПІБ або за допомогою кнопки вибору вибирається Чоловіча;
- місце народження – за допомогою кнопки вибору відкривається вікно, в якому вводяться наступні дані: м. Київ, Україна (відмічати поле Особливе місце народження не потрібно);
- вид документу – за допомогою кнопки вибору відкривається вікно, в якому вводяться наступні дані: Паспорт (вид документа Паспорт потрібно створити у відповідному довіднику) АА, № 181569, виданий: 17.04.96, Голосіївським РУ ГУМВС України у м. Києві;
- громадянство – за допомогою кнопки вибору відкривається вікно, в якому вводяться наступні дані: Україна;
- код за ДРФО – 2766816036;
На закладці Адреси, телефони вводимо наступні дані:
- адреса проживання, для інформування, по прописці – м. Київ вул. Академіка Глушкова, буд. 24, кв. 28;
- телефон службовий – ввести телефон підприємства.
4. Аналогічно ввести дані по головному бухгалтеру підприємства (дані студента, який виконує завдання).
5. Для створення нового елемента у довіднику виконати Ще → Додати, або натиснути на кнопку Додати чи клавішу Insert на клавіатурі, та ввести дані по співробітниках підприємства.
Співробітники підприємства
Дані |
Окунь Марія Іванівна |
Петренко Петро Сергійович |
Петренко Сергій Сергійович |
Веселий Іван Петрович |
Дата народження |
26.02.1985 |
21.02.1990 |
12.04.1985 |
25.06.1972 |
Місце народження |
м. Обухів Київська обл., Україна |
м. Васильків, Васильківський р-н, Київська обл., Україна |
||
Посвідчення |
Паспорт МН 358612 виданий 30.03.01 Обухівським РВ ГУ МВС України в Київській обл. |
Паспорт СО 358633 виданий 20.07.06 Васильківським РВ УМВС України в Київській обл. |
Паспорт МА 712456 виданий 12.05.02 Васильківським РВ УМВС України в Київській обл. |
Паспорт ВО 583775 виданий 27.06.99 Васильківським РВ УМВС України в Київській обл. |
Громадянство |
Україна, має право на пенсію, є податковим резидентом |
|||
Відомості про пенсіонера |
Не є пенсіонером |
Не є пенсіонером |
Не є пенсіонером |
Пенсіонер: свід. АА №732981, видано: 28.06.17 |
Відомості про додаткові гарантії |
Не має додаткових гарантій |
Не має додаткових гарантій |
Не має додаткових гарантій |
Не має додаткових гарантій |
Код за ДРФО |
2745003787 |
2561910257 |
3114811070 |
1856479855 |
Адреса проживання, для інформування та по прописці |
Київська обл., Києво-Свят. р-н, с. Новосілки, вул. Садова,25 |
м. Київ, вул. Голосіївська буд. 23, кв. 58 |
м. Київ, вул. Голосіївська буд. 23, кв. 58 |
м. Київ, вул. Озерна, буд. 14 |
У довідниках можна створювати не лише елементи, але і групи елементів, вносячи у них елементи з однаковими характеристиками.
2. Створення нових груп
Технологія роботи:
1. Виконати Ще → Нова група, або натиснути на піктограму Додати групу чи комбінацію клавіш Ctrl + F9 на клавіатурі.
2. Створіть в довіднику Фізичні особи нову групу «Родичі».
У довідниках існуючі елементи можна переносити із групи в групу.
3. Перенесення елементів із групи в групу
Технологія роботи:
1. Виконати Ще → Перемістити до групи, або натиснути на піктограму Перемістити елемент в іншу групу чи комбінацію клавіш Ctrl + Shift + М на клавіатурі.
2. З’явиться вікно, у якому потрібно вибрати групу, в яку ми хочемо перемістити даний елемент довідника.
3. Також можна переміщувати елементи шляхом переміщення мишкою в папку групи. Для зручності Режим перегляду встановити Дерево.
4. Перемістити одного з фізичних осіб в групу «Родичі» та повернути назад.
4. Заповнення довідника Співробітники організації
Технологія роботи:
1. Виконати Довідники → Зарплата і кадри → Співробітники.
2. У вікні, що з’явиться, потрібно виконати Ще → Додати, або натиснути кнопку Створити чи клавішу Insert на клавіатурі.
3. У вікні, що з’явиться, вводимо ПІБ Винник Олександр Богданович і програма автоматично запропонує вам людину із довідника Фізичні особи.
4. Натискаємо на кнопку Оформити документ, де обираємо Оформити прийом на роботу. Він також може бути доступний за гіперпосиланням «Кадрові переміщення».
5. Програма запропонує вам записати працівника, натискаємо Записати.
6. У вікні що відкрилося заповнюємо такі дані:
- Підрозділ – Адміністрація.
- Посада – Директор.
- Дата прийому – 01.09.05.
- Вид зайнятості – Основне місце роботи.
7. В табличній частині документу на вкладці Нарахування натискаємо кнопку Додати і обираємо оклад по днях та зазначаємо розмір окладу – 27 000,00 грн. також додаємо індексацію заробітної плати (розмір не заповнюємо).
8. На вкладці Утримання можна ввести необхідні дані про аліменти, штрафи, повернення позик підприємству співробітником тощо.
У розділі Податок на доходи можна встановити розмір ПСП, а у розділі Спеціальні статуси фізосіб – дані про пенсійний стан, інвалідність і т. д.
Аналогічно приймаються на роботу й інші працівники.
Дані для прийняття працівників на роботу
|
Студент |
Окунь М.І. |
Петренко П.С. |
Петренко С.С. |
Веселий І.П. |
Підрозділ |
Адміністрація |
Виробництво |
|||
Посада |
Головний бухгалтер |
Завідувач складом |
Мельник |
Помічник мельника |
|
Дата прийняття |
26.09.15 |
25.09.16 |
25.09.16 |
25.09.16 |
17.09.17 |
Спосіб відображення у бух. обліку |
Зарплата адміністра-тивного персоналу |
Зарплата загальновиробничого персоналу |
Зарплата персоналу основного виробництва |
||
Базовий період індексації |
01.03.19 |
01.03.19 |
01.03.19 |
01.03.19 |
01.03.19 |
Оклад по днях |
25 000,00 |
19 500 |
18 500 |
18 000 |
17 500 |
Внески ФОП |
ЄСВ ФОП (працівники) |
Примітка. Працівник Студент приймається, як зовнішній сумісник, усі інші працівники працюють за основним місцем роботи.
5 Заповнення довідника Контрагенти
Технологія роботи:
Для відображення будь-яких операцій по розрахунках з покупцями, постачальниками, по податках і платіжках в програмі необхідно вносити дані по конкретним контрагентам. Дані про контрагентів зберігаються у однойменному довіднику. Розглянемо заповнення довідника «Контрагенти» на конкретному прикладі.
Технологія роботи:
1. Виконати Довідники → Купівлі та продажі → Контрагенти.
2. Для створення нового елемента у довіднику виконати Ще → Додати, або натиснути кнопку Створити чи клавішу Insert на клавіатурі.
3. У вікні, що з’явиться, розміщено 5 закладок: Головне, в якій вносяться основні дані про контрагента, його коди та повне найменування; Адреси, на якій вносяться контакти контрагента – адреси, телефони, контактних осіб; Відповідальні особи, Додаткова інформація та FREDO: ДокМен, які ми не будемо заповнювати. У поле Найменування вноситься назва контрагента, під якою цей контрагент буде записаний в базу і по якій буде здійснюватися пошук його в базі. Наприклад, у нас є контрагент СТОВ «Нива», тоді в поле Найменування вносимо Нива.
4. На закладці Головне заповнимо поля наступним чином:
- група контрагентів – вибирається група довідника контрагенти, до якого відноситься даний елемент (Юридичні особи);
- Вид – за допомогою кнопки вибору вибирається вид контрагента – Юр. особа;
- не є резидентом – у випадку, якщо контрагент є нерезидентом (не платником податків ) то відмічається дане поле;
- повне найменування – вноситься повне найменування контрагента, яке буде виводитися в документах для друку – Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю «Нива» або СТОВ «Нива»;
- код за ЄДРПОУ – код підприємства в єдиному реєстрі підприємств і організацій України – 25904569;
- схема оподаткування – вибирається схема оподаткування, яка застосовується контрагентом (Єдиний податок і ПДВ);
- ІПН – вводиться податковий номер платника ПДВ – 259045610036.
5. В розділі Банківські рахунки створюємо новий елемент і вводимо дані:
- номер рахунку – вводиться порядковий номер рахунку контрагента: 26005302982;
- Банк – з довідника Банки вибирається банк контрагента (якщо даного банка немає в довіднику, то потрібно створити додаванням із класифікатора банків): ПАТ «ПРИВАТБАНК» МФО 305299;
- Найменування – вводиться назва рахунка контрагента, яка буде виводитися при виборі рахунків: ПРИВАТБАНК (грн.).
6. В розділі Договори контрагентів при створенні елементу автоматично створюється новий елемент, який потрібно відкоригувати та вести дані:
- найменування – вводиться назва договору контрагента, яка буде виводитися при виборі: Купівля зернових;
- для друку – вводиться назва договору контрагента, яка буде виводитися при друці первинних документів: Договір купівлі-продажу № 125 від 26.03.1_ (рік навчання);
- вид договору – за допомогою кнопки вибору вибираємо тип договору: З постачальником;
- номер – вводиться порядковий номер договору: 125;
- від – вводиться дата підписання договору: 26.03.1_ (рік навчання);
На закладці Основні вводяться наступні дані:
- По бух. обліку – вибирається вид розрахунку (в нашому випадку – По розрахункових документа»);
- По обліку ПДВ – вибирається вид розрахунку (в нашому випадку – По розрахункових документа»);
- Валюта – вибирається валюта, у якій здійснюються взаєморозрахунки по даній операції - грн;
- Вид взаєморозрахунків – вибираються тип взаєморозрахунків, який використовується з даним контрагентом (не вибирається);
- Тип цін – вибирається тип цін, по яких здійснюються взаєморозрахунки з контрагентом (Основна ціна продажу – якщо контрагент – замовник, та Основна ціна закупівлі – якщо контрагент – постачальник) - не обираємо;
- Вид діяльності – вибирається тип діяльності, до якої відноситься операція з контрагентом (Операційна);
На закладці «Податковий облік» вводяться наступні дані:
- схема податкового обліку – вибирається схема податкового обліку по операціях з контрагентом (За першою подією);
- схема податкового обліку по тарі – вибирається схема податкового обліку по операціях з контрагентом по зворотній тарі (За першою подією);
- вид договору за ЦК (для податкової накладної) – вибирається вид договору (Договір купівлі-продажу);
- форма розрахунків (для податкової накладної) – вибирається вид взаєморозрахунків із контрагентом (Оплата з поточного рахунку)
7. На закладці Контакти заповнимо поля наступним чином:
- Юридична адреса контрагента – за допомогою кнопки вибору заходимо у вікно Адреса і роздільно по полях адреси вводимо дані: 08141, Київська обл., Києво-Святошинський р-н, с. Святопетрівське, вул. Господарська, будинок № 1;
- Фактична адреса контрагента – за допомогою кнопки вибору заходимо у вікно Адреса і одним довільним рядком вводимо дані: 08141, Київська обл., Києво-Святошинський р-н, с. Святопетрівське, вул. Господарська 5, кв.9;
- телефон – за допомогою кнопки вибору заходимо у вікно Телефон і окремо вводимо код і номер телефону: (04598) 5-02-04;
Після заповнення усіх закладок записується створений Контрагент натисненням кнопки «Записати і закрити».
6. Створення нових груп
Технологія роботи:
1. Виконати Ще → Нова група, або натиснути комбінацію клавіш Ctrl + F9 на клавіатурі.
2. Створіть в довіднику Контрагенти наступні групи: Юридичні особи, Фізичні особи, Банки та митниці, Нерезиденти, Бюджет.
3. Перемістити елемент Нива в групу Юридичні особи.
7. Створення елементів довідника Контрагенти
Технологія роботи:
Аналогічно до завдання 5 даної роботи створити у відповідних папках довідника Контрагенти елементи згідно наведених нижче даних:
Дані для заповнення довідника Контрагенти
Розміщення |
Юридичні особи |
Банки та митниці |
Нерезиденти |
|||||
Назва |
Перевізник |
Автоліга |
Веселка |
Радуга |
Прогрес |
Київська митниця |
ПриватБанк |
Rivera |
Повна назва |
ТОВ «Перевізник» |
ПАТ «Автоліга» |
ТОВ «Веселка» |
ТОВ «Радуга» |
СТОВ «Прогрес» |
Київська митниця |
ПАТ КБ «Приватбанк» |
Rivera |
Організаційно-правова форма |
Юридична особа |
Юридична особа |
Юридична особа |
Юридична особа |
Юридична особа |
Юридична особа |
Юридична особа |
Юридична особа |
ЄДРПОУ |
32771122 |
16286412 |
34965659 |
25489567 |
58743697 |
00137331 |
21705696 |
|
ІПН |
|
162864126506 |
349656526595 |
2548956325 |
5874369965 |
|
217056926658 |
|
Фізична адреса |
03022, м. Київ, вул. Васильківська,30 |
03680, м. Київ, пр-т Академіка Глушкова, 15-Б |
18002, м. Черкаси, вул. Курортна, 11 |
04071, м. Київ, вул. Ярославська, 57 |
02090, м. Київ, вул. Бутлерова, 1 |
03680, м. Київ, вул. Лепсе, 8-А |
03150, м. Київ, вул. Предславинська, 19 |
Туреччина |
Юридична адреса |
02092, м. Київ, вул. Марганецьк95 |
01001, м. Київ, вул. Грінченко, 1 |
18002, м. Черкаси, вул. Курортна, 11 |
04071, м. Київ, вул. Ярославська, 57 |
02090, м. Київ, вул. Бутлерова, 1 |
03680, м. Київ, вул. Лепсе, 8-А |
03150, м.Київ, вул. Предславинська, 19 |
Туреччина |
Телефон |
(044) 494-23-47 |
(044) 279-57-34 |
(0472) 45-07-79 |
(044) 257-12-15 |
(044) 593-03-29 |
(044) 257-85-48 |
(044) 487-12-58 |
|
№ рахунка |
260001057502 |
260008741256 |
260005984301 |
260005896358 |
260005898457 |
373492100026 |
32007192601 |
|
МФО банку |
321767 |
300465 |
354347 |
300711 |
320478 |
899998 |
300711 |
|
Назва договору |
Перевезення |
Автомобіль |
Продаж борошна |
Продаж автомобіля |
Офісна техніка |
Митниця |
РКО |
Зерно |
Вид договору |
З постачальником |
З постачальником |
З покупцем |
З покупцем |
З постачальником |
Інше |
Інше |
З покупцем |
Взаєморозрахунки в обліку та по ПДВ |
По договору в цілому |
За документами розрахунків |
За документами розрахунків |
За документами розрахунків |
По договору в цілому |
По договору в цілому |
По договору в цілому |
За документами розрахунків |
Система оподаткування |
Єдиний податок |
Податок на прибуток і ПДВ |
Єдиний податок і ПДВ |
Не платник |
Податок на прибуток і ПДВ |
Не платник |
Розміщення |
Фізичні особи та СПД |
Бюджет |
|||
Назва |
Чередник І.І. |
Білий І.Б. |
Селинова Ю.Ю |
ДПI у Голосіївському р-ні ГУ Міндоходів у м. Києві |
УДКСУ у Голосіївському р-ні м. Києва |
Повна назва |
Чередник Іван Іванович |
Білий Іван Богданович |
СПД Селинова Юлія Юріївна |
||
Організаційно-правова форма |
Фізична особа |
Фізична особа |
Фізична особа |
Юридична особа |
Юридична особа |
ДРФО / ЄДРПОУ |
8597536894 |
5896475589 |
2039816069 |
32075021 |
26077855 |
Фізична адреса |
м. Київ, вул. Героїв оборони, 12, кв. 25 |
м. Київ, вул. АкаБіломука Глушкова, 24, кв. 28 |
м. Київ, вул. Малишка, 3, кв. 478 |
м. Київ, вул. Жилянська, 23 |
м. Київ, вул. Велика Васильківська, 20 |
Юридична адреса |
|||||
Телефон |
(044) 527-69-89 |
(044) 748-59-23 |
(066) 316-85-45 |
(044) 897-12-15 |
(044) 478-20-20 |
Паспорт |
НА 975678 |
НА 531589 |
АА 657897 |
|
|
Виданий |
Полонським РВ УМВС України в Хмельницькій обл., 12.04.02 |
Обухівським РВ УМВС України в Київський обл., 30.09.93 |
Центральним РВ УМВС України у Вінницькій обл., 02.04.02 |
|
|
№ рахунків |
|
|
260030230744 |
37198201002659 (ЄСВ) |
31114009700003 (Прибуток) |
31116029700003 (ПДВ) |
|||||
33214800700003 (ПДФО) |
|||||
31111763700003 (ВЗ) |
|||||
МФО банку |
|
|
322313 |
899998 |
899998 |
Назва договору |
Статутний капітал |
Статутний капітал |
Обладнання |
Податки |
Податки |
Вид договору |
Інше |
Інше |
З постачальником |
Інше |
Інше |
Взаєморозрахунки в обліку та по ПДВ |
По договору в цілому |
По договору в цілому |
По договору в цілому |
По договору в цілому |
По договору в цілому |
Система оподаткування |
Не платник |
Не платник |
Єдиний податок |
Не платник |
Не платник |
Шрифти
Розмір шрифта
Колір тексту
Колір тла