Завдання 5. Внесення початкових залишків активів, капіталу та зобов’язань
ВНЕСЕННЯ ПОЧАТКОВИХ ЗАЛИШКІВ ПО РОЗРАХУНКАХ З КОНТРАГЕНТАМИ
Особливістю розрахунків із контрагентами є те, що документи по одній операції купівлі продажу (рахунки-фактури, платіжні доручення, документи оприбуткування робіт та послуг, тощо) взаємопов’язані між собою та прив’язані до договору, який є основою здійснення взаєморозрахунків. Тому перед внесенням залишків по розрахунках із контрагентами потрібно створити відповідні документи, на підставі яких виникла заборгованість.
Створимо документ Рахунок на оплату постачальника від ТОВ «Веселка» за № 125, виставлений 26.12._ (попередній рік) на придбання 1 т пшениці 3 класу по ціні 2 250,00 грн. без ПДВ. Контрагент – платник ПДВ, тому ставка ПДВ в документах – 20%. Рахунок виставлений на підставі договору купівлі-продажу №125 від 26.12._ (попередній рік).
Для внесення залишків у програмі існує спеціальна функція Помічник введення залишків в розділі програми Головне → Помічник введення залишків → Помічник введення початкових залишків.
1. Введення документа Рахунок на оплату постачальника
Технологія роботи:
1. В розділі програми Купівлі → Рахунки на оплату постачальників створити рахунок.
2. У вікні, що відкрилося, потрібно створити новий документ від 26.12._ (попередній рік) натисненням кнопки Створити, вид операції вибрати Покупка, комісія;
3. У полях шапки документа потрібно ввести наступні дані:
- Контрагент – Веселка;
Вибрати Договір – Купівля зернових.
- Рахунок – ПРИВАТБАНК-гривня;
4. Заповнити на закладці Товари табличну частину згідно умов задачі
- номенклатура – вибрати елемент Пшениця (3 кл.) із папки Матеріали довідника Номенклатура;
- кількість – 1;
- одиниця виміру – т;
- ціна – 2 250,00 грн.
5. Перейти на закладку Додатково, де ввести наступні дані у відповідних полях:
- вхідний номер – номер документа постачальника: 125;
- вхідна дата – дата внесення документа у програму (в нашому випадку відповідає даті виписки документа);
- відповідальний – користувач програми, який створив даний документ;
6. Після заповнення усіх даних документ проводиться.
Створимо документ Рахунок на оплату покупцю для СТОВ «Нива», № 1, виставлений 26.12._ (попередній рік) на продаж дерті кукурудзяної в кількості 2 т по ціні 1 500,00 грн. без ПДВ. Рахунок виставлений на підставі договору купівлі-продажу № 12-03/ПРОД від 26.12._ (попередній рік)).
2. Введення документа Рахунок на оплату покупцеві
Технологія роботи:
1. В розділі програми Продажі → Рахунки на оплату покупцям створити рахунок;
2. У вікні, що відкрилося, потрібно створити новий документ від 26.12._ (попередній рік);
3. У полях шапки документа потрібно ввести наступні дані:
- Контрагент – Нива;
- Договір – Продаж дерті (потрібно створити), з наступними параметрами (після їх заповнення договір записати):
- найменування – Продаж дерті;
- для друку – Договір купівлі-продажу № 12-03/ПРОД від 26.12._ (попередній рік);
- вид договору – за допомогою кнопки вибору вибираємо тип договору: З покупцем;
- номер – вводиться порядковий номер договору: 12-03/ПРОД;
- від – вводиться дата підписання договору: 26.12._ (попередній рік);
- по бух. обліку – За документами розрахунків;
- по обліку ПДВ – За документами розрахунків;
- вид взаєморозрахунків – Безготівкові (необхідно створити);
- тип ціни – Основна ціна закупівлі (створити);
- вид діяльності – Операційна;
- Рахунок – ПРИВАТБАНК-гривня;
4. Заповнити на закладці Товари табличну частину згідно умов задачі:
- номенклатура – вибрати елемент Дерть кукурудзяна із папки Продукція довідника Номенклатура;
- кількість – 2;
- одиниця виміру – т;
- ціна – 1 500,00;
- сума без знижки – 3 000,00;
- % ПДВ – 20%;
- ПДВ – 600,00;
- Всього – 3 600,00.
- Склад – склад ТМЦ.
Відповідальний – користувач програми, який створив даний документ;
5. Після заповнення усіх даних документ проводиться.
3. Введення залишків по розрахунках із контрагентами
Після створення даних документів можна приступати до внесення залишків по розрахунках із контрагентами.
Ввести в програму заборгованість підприємства перед ТОВ «Веселка» в розмірі 2 700,00 грн. по рахунку № 125 від 26.12._ (попередній рік) та заборгованість СТОВ «Нива» перед підприємством у розмірі 3 600,00 грн. по рахунку № 1 від 26.12._ (попередній рік).
Технологія роботи:
Для внесення залишків у програмі існує спеціальна функція Помічник введення залишків в розділі програми Головне → Помічник введення залишків → Помічник введення початкових залишків.
1.У відкритому вікні Помічник введення початкових залишків виділяємо необхідний рахунок обліку й тиснемо кнопку Ввести залишки по рахунку. При цьому відкривається форма документу Введення залишків, склад колонок якого залежить від обраного рахунку;
2.У вікні, що відкрилося, у полі Розділ обліку буде стояти Взаєморозрахунки з контрагентами;
3. Для внесення даних до таблиці натиснути Додати. Після цього створити нову стрічку та заповнити відповідні поля табличної частини, дані взяти із табл.4.
4. Після внесення даних по заборгованості потрібно записувати внесені дані та створювати новий запис.
5. Після внесення даних по всіх заборгованостях потрібно провести документ.
4. Заборгованість за покупцями і постачальниками
Поля |
Значення запису № 1 |
Значення запису № 2 |
Вид заборгованості |
Дебіторська |
Кредиторська |
Контрагент |
Нива |
Веселка |
Договір контрагента |
Продаж дерті |
Купівля зернових |
Рахунок |
361 |
631 |
Документ розрахунків* |
Рахунок на оплату покупцю |
Рахунок на оплату постачальника |
Сума у валюті договору, грн. |
3 600,00 |
2 700,00 |
Сума боргу |
3 600,00 |
2 700,00 |
Сума (ПО) |
3 600,00 |
2 700,00 |
Тип контрагента |
Покупець |
Постачальник |
Вид розрахунків |
Розрахунки |
Розрахунки |
Ставка ПДВ |
20 % |
20 % |
Сума ПДВ |
600,00 |
450,00 |
Рахунок ПДВ (непідтв.) |
6432 |
6442 |
Рахунок ПДВ кредит (зобов) |
6431 |
6441 |
Податкове призначення |
Опод. ПДВ |
Опод. ПДВ |
* - при виборі документа розрахунку у вікні вибору період встановлювати березень 20_ року, що передує навчальному, а сам документ оновлювати
Усі інші залишки в програмі вводяться за допомогою ручних операцій, які створюються в розділі обліку Інші рахунки бухгалтерського обліку.
Ввести залишки по розрахунках по кредитах, за податками, по статутному та резервному капіталу підприємства, а також дані про залишок нерозподіленого прибутку на підприємстві.
4. Введення залишків по розрахунках по кредиту
Технологія роботи:
Для внесення залишків у програмі існує спеціальна функція Помічник введення залишків в розділі програми Головне → Помічник введення залишків → Помічник введення початкових залишків.
1.У відкритому вікні Помічник введення початкових залишків виділяємо необхідний рахунок обліку й тиснемо кнопку Ввести залишки по рахунку. При цьому відкривається форма документу Введення залишків, склад колонок якого залежить від обраного рахунку;
2.У вікні, що відкрилося, у полі Розділ обліку буде стояти Інші рахунки бухгалтерського обліку;
3.Для внесення даних до таблиці натиснути Створити.
4. У вікні, що відкрилося, потрібно створити нову стрічку натисненням кнопки Додати та заповнити відповідні поля табличної частини:
- рахунок – 601;
- Субконто рахунка № 1 – Приватбанк із папки Банки та митниці;
- Субконто рахунка № 2 – Кредит, договір потрібно створити з наступними параметрами:
- найменування Кредит;
- для друку – Кредитний договір № 2345 від 01.01._ (рік навчання);
- вид договору – Інше;
- номер – вводиться порядковий номер договору: 2345;
- від – вводиться дата підписання договору: 01.01._ (рік навчання);
- Валюта – грн;
- Залишок по кредиту – 500 000,00 грн.
5.Після внесення даних по всіх залишках потрібно провести документ.
5. Розрахунки по податках
Рахунок |
Валюта |
Залишок по дебету |
Залишок по кредиту |
6412 |
грн. |
─ |
3 580,00 |
6413 |
грн. |
─ |
1 246,00 |
Аналогічно вводяться дані з таблиці 5 та 6.
6. Заборгованість за засновниками
Рахунок |
Субконто рахунка № 1 |
Субконто рахунка № 2 |
Валюта |
Залишок по дебету |
Залишок по кредиту |
401 |
Фізичні особи та СПД → Чередник І.І. |
Частка в статутному капіталі* |
грн. |
─ |
500 000 |
401 |
Фізичні особи та СПД → Винник |
грн. |
─ |
500 000 |
|
43 |
─ |
─ |
грн. |
─ |
25 000 |
441 або 442 |
─ |
─ |
грн. |
─ |
** |
* - даний елемент створити у довіднику Цінні папери
** Сальдо рахунку 00
Після правильного введення залишків по рахунках, у вікні Внесення початкових залишків, в нижній частині у стрічці баланс залишки по дебету та по кредиту повинні співпадати.
Шрифти
Розмір шрифта
Колір тексту
Колір тла