Завдання 6. Бізнес-процес придбання, переробки та реалізації товарно-матеріальних цінностей
ОБЛІК ПРИДБАННЯ ТМЦ
Програма Бухгалтерія дає змогу автоматизувати облік придбання ТМЦ в організації. У програмі можна створити всі документи по придбанню (рахунок на оплату постачальника, видаткова накладна постачальника, податкова накладна постачальника) а також створити на підставі документи нашого підприємства (платіжне доручення на оплату, довіреність на одержання ТМЦ).
Розглянемо облік придбання ТМЦ у програмі.
Passcode:S5U=9ilc
Passcode:?@39Kk3Q
1. Відображення придбання ТМЦ у постачальника
Відобразити в програмі придбання у СТОВ «Весна» (платник ПДВ), згідно договору № 21 від 06.01._ (рік навчання) наступних ТМЦ:
- пшениці озимої 3 класу 2,5 т. по ціні 6 550,00 грн. (без ПДВ).
- пшениці озимої 4 класу 2,0 т. по ціні 6 100,00 грн. (без ПДВ).
- жита озимого 3 класу 2,0 т. по ціні 3 100,00 грн. (без ПДВ).
- жита озимого 4 класу 1,5 т. по ціні 2 950,00 грн. (без ПДВ).
Оплата згідно договору відбувається по схемі – 50 % передоплати, поставка, 50 % кінцевого розрахунку.
Для здійснення оплати постачальник виставив рахунок-фактуру № 5 від 12.01._ (рік навчання).
Підприємство 13.01._ (рік навчання) оплатило 50 % вартості ТМЦ та виписало доручення на Карпенка П.С. на отримання ТМЦ.
Постачальник 13.01._ (рік навчання) виписав податкову накладну № 5 на суму передоплати.
Постачальник 15.01._ (рік навчання) відвантажив ТМЦ за видатковою накладною № 7 та виписав податкову накладну № 8 на суму залишку.
Підприємство 17.01._ (рік навчання) оплатило залишок по договору.
Відображення операції у програмі:
1. Створення документу Рахунок на оплату постачальника;
2. Створення на основі документа Рахунку на оплату постачальника документа Списання з банківського рахунку або Платіжне доручення;
3. Створення на основі документа Рахунок на оплату постачальника документа Довіреність;
4. Створення на основі документа Списання з банківського рахунку документа Реєстрація вхідного податкового документа;
5. Створення на основі документа Рахунок на оплату постачальника документа Надходження товарів та послуг;
6. Створення на основі документа Надходження товарів та послуг документа Реєстрація вхідного податкового документа;
7. Створення на основі документа Рахунок на оплату постачальника, або Надходження товарів та послуг документа Списання з банківського рахунку;
1.1. Створення документа Рахунок на оплату постачальника
Технологія роботи:
1. В розділі програми Купівлі → Купівлі → Рахунки на оплату постачальників створити Рахунок на оплату постачальника від 12.01._ (рік навчання).
2. У вікні, що відкрилося, потрібно створити новий документ від 12.01._ (рік навчання), вид Операції: Покупка, комісія;
3. У полях шапки документа потрібно ввести наступні дані:
- Контрагент – Весна;
- Договір – Купівля зернових;
4. Заповнити на закладці Товари табличну частину згідно умов задачі;
5. Перейти на закладку Додатково, де ввести наступні дані у відповідних полях:
- вхідний номер – номер документа постачальника;
- вхідна дата – дата внесення документа у програму (в нашому випадку відповідає даті виписки документа);
- відповідальний – користувач програми, який створив даний документ;
6. Після заповнення усіх даних документ проводиться.
1.2. Створення документа Платіжне доручення або Списання з банківського рахунку
Технологія роботи:
1. В розділі програми Купівлі відкрити журнал Рахунки на оплату постачальників;
2. У вікні, що відкрилося, потрібно встановити курсор на рахунок, по якому буде здійснюватися оплата. За допомогою команди Створити на підставі сформувати Платіжне доручення або Списання з банківського рахунку;
3. Програма сформує документ Платіжне доручення, в якому основні поля вже заповнені.
4. В полях документа, які незаповнені, потрібно ввести наступні дані:
- Дата документа – 13.01._ (рік навчання);
- В полі Оплачено встановити відмітку;
- Дата оплати – 13.01._ (рік навчання);
- В полі Сума ввести суму згідно умов оплати (50 % вартості ТМЦ);
5. Після заповнення усіх даних документ проводиться.
1.3. Створення документа Довіреність
Технологія роботи:
1. В розділі програми Купівлі відкрити журнал Рахунки на оплату постачальників;
2. У вікні, що відкрилося, потрібно встановити курсор на рахунок, на підставі якого буде виписана Довіреність. За допомогою команди Створити на підставі сформувати Довіреність;
3. Програма сформує документ Довіреність, в якому основні поля вже заповнені.
4. В полях документа, які незаповнені, потрібно ввести наступні дані:
- Дата документа – 13.01._ (рік навчання);
- Підзвітна особа – Петренко П.С.;
5. На закладці Додатково можна ввести номер Довіреності, якщо вона є бланком суворого обліку;
6. Після заповнення усіх даних документ проводиться.
1.4. Створення документа Реєстрація вхідного податкового документа
Технологія роботи:
1. В розділі програми Банк і каса відкрити журнал Банківські виписки;
2. У вікні, що відкрилося, потрібно встановити курсор на Списання з банківського рахунку, на підставі якого буде створений документ Реєстрація вхідного податкового документа;
3. Програма сформує документ Реєстрація вхідного податкового документа, в якому основні поля вже заповнені.
4. В полях документа, які незаповнені, потрібно ввести наступні дані:
- дата документа – 13.01._ (рік навчання);
- номер вхідного податкового документа – номер документа постачальника;
- дата вхідного податкового документа – дата виписки документа постачальником;
5. Створити в табличній частині документа закладки Номенклатура новий запис, в якому заповнити поля:
- % ПДВ – 20 %;
- сума без ПДВ – вводиться сума без ПДВ, яка була сплачена постачальнику, як передоплата.
6. Після заповнення усіх даних документ проводиться.
1.5. Створення документа Надходження товарів та послуг
Технологія роботи:
1. 1. В розділі програми Купівлі відкрити журнал Рахунки на оплату постачальників;
2. У вікні, що відкрилося, потрібно встановити курсор на рахунок, на підставі якого буде виписана накладна. За допомогою команди Створити на підставі сформувати Надходження товарів і послуг;
3. Програма сформує документ Надходження товарів та послуг, в якому основні поля вже заповнені. Вид операції – Покупка, комісія.
4. В полях документа, які незаповнені, потрібно ввести наступні дані:
- Дата документа – 15.01._ (рік навчання);
- Склад – Склад ТМЦ;
5. Перейти на закладку Додатково, де ввести наступні дані у відповідних полях:
- вхідний номер – номер документа постачальника;
- вхідна дата – дата внесення документа у програму (в нашому випадку відповідає даті виписки документа);
- відповідальний – користувач програми, який створив даний документ;
6. Після заповнення усіх даних документ проводиться.
1.6. Створення документа Реєстрація вхідного податкового документа
Реєстрація другої податкової накладної постачальника по даній операції відбувається аналогічно першій реєстрації податкової накладної постачальника, але документом-основою буде не Списання з банківського рахунку, а Надходження товарів та послуг. При цьому потрібно пам’ятати, що половину суми ПДВ по договору ми вже відобразили першою податковою накладною постачальника.
Завдання для самостійного виконання. Створити та провести податкову накладну № 8 від 15.01._ (рік навчання), одержану від СТОВ «Весна».
1.7. Створення документа Списання з банківського рахунку або
Платіжне доручення
Відображення погашення залишку постачальнику по даній операції відбувається аналогічно першій оплаті. При цьому потрібно пам’ятати, що половину суми по договору ми вже сплатили.
Завдання для самостійного виконання. Відобразити погашення заборгованості перед СТОВ «Весна» 19.01._ (рік навчання).
ДОДАТКОВІ ВИТРАТИ ІЗ ПРИДБАННЯ ТМЦ.
ПРИДБАННЯ УСТАТКУВАННЯ
1. Відображення понесення додаткових витрат на придбання ТМЦ
Відобразити в програмі доставку придбаних ТМЦ у ТОВ «Весна». Доставку здійснило ТОВ «Перевізник» згідно рахунка № 8 від 15.01._ (рік навчання). Вартість транспортних послуг по Україні становила згідно варіанту грн. без ПДВ.
Постачальник 15.01._ (рік навчання) виписав Акт виконаних робіт № 8 на суму 3000 грн. без ПДВ.
Підприємство 19.01._ (рік навчання) оплатило 100 % вартості доставки ТМЦ.
Відображення операції у програмі:
1. Створення документу Рахунок на оплату постачальника;
2. Створення на основі документа Надходження товарів і послуг документа Надходження додаткових витрат;
3. Створення на основі документа Рахунок на оплату постачальника документа Платіжне доручення;
4. Створення на основі документа Платіжне доручення документа Реєстрація вхідного податкового документа;
1.1. Створення документа Рахунок на оплату постачальника
Технологія роботи:
1. В розділі програми Купівлі → Купівлі → Рахунки на оплату постачальників створити Рахунок на оплату постачальника.
2. У вікні, що відкрилося, потрібно створити новий документ від 15.0._ (рік навчання), вид Операції: Покупка, комісія;
3. У полях шапки документа потрібно ввести наступні дані:
- Контрагент – Перевізник;
- Договір – Доставка ТМЦ (потрібно створити), з наступними параметрами:
- найменування – Доставка ТМЦ;
- для друку – Доставка ТМЦ;
- вид договору – за допомогою кнопки вибору вибираємо тип договору: З постачальником;
- номер – вводиться порядковий номер договору: -;
- від – вводиться дата підписання договору: -;
- по бух. обліку – По розрахункових документах;
- по обліку ПДВ – По розрахункових документах, зняти галочку Складний облік ПДВ;
- вид взаєморозрахунків – Безготівкові;
- тип ціни – Основна ціна закупівлі;
- вид діяльності – Операційна;
4. Заповнити на закладці Послуги табличну частину згідно умов задачі:
- номенклатура – вибрати елемент Транспортні послуги по Україні із папки Послуги довідника Номенклатура (елемент потрібно створити), з наступними параметрами:
- коротке та повне найменування – Транспортні послуги по Україні;
- відмітити поле Послуга;
- одиниця виміру – грн. (у Класифікаторі код 2454);
- ставка ПДВ – 20 %;
- записати елемент та вибрати його.
- кількість – 1;
- ціна – ? грн.;
- %ПДВ – Не ПДВ.
5. Перейти на закладку Додатково, де ввести наступні дані у відповідних полях:
- вхідний номер – номер документа постачальника;
- вхідна дата – дата внесення документа у програму (в нашому випадку відповідає даті виписки документа);
- відповідальний – користувач програми, який створив даний документ;
6. Після заповнення усіх даних документ проводиться.
1.2. Створення документа Надходження додаткових витрат
Технологія роботи:
1. В розділі програми Купівлі → Купівлі → відкрити журнал Надходження товарів і послуг.
2. У вікні, що відкрилося, потрібно встановити курсор на документ, по якому надійшли ТМЦ, по яких несуться додаткові витрати.
3. За допомогою команди Створити на підставі сформувати Надходження додаткових витрат;
4. Програма сформує документ Надходження додаткових витрат, в якому основні поля вже заповнені.
5. В полях документа, які не заповнені, потрібно ввести наступні дані:
- дата документа – 15.01._ (рік навчання);
- сума без ПДВ – сума понесених додаткових витрат без ПДВ;
- контрагент – вноситься контрагент, який надав послуги чи виконав роботи, що відносяться до додаткових витрат (Перевізник);
- договір – вибирається договір, згідно якого були понесені додаткові витрати (Доставка ТМЦ);
- спосіб розподілу – вибирається спосіб розподілу додаткових витрат між ТМЦ, що надійшли (По сумі);
- документ розрахунків – вибирається документ, згідно якого здійснюються розрахунки з контрагентом (Рахунок на оплату постачальника від 15.01._ (рік навчання);
- ставка ПДВ – вибирається ставка ПДВ, яка використовується при розрахунках із контрагентом (Не ПДВ%);
5. Перейти на закладку Додатково, де ввести наступні дані у відповідних полях:
- вхідний номер – номер документа постачальника;
- вхідна дата – дата внесення документа у програму (в нашому випадку відповідає даті виписки документа);
- відповідальний – користувач програми, який створив даний документ;
6. Після заповнення усіх даних документ проводиться.
1.3. Створення документа Списання з банківського рахунку
Відображення погашення заборгованості постачальнику по доставці відбувається аналогічно, як і іншим контрагентам.
Завдання для самостійного виконання. Відобразити погашення заборгованості перед ТОВ «Перевізник» 19.01._ (рік навчання).
2. Відображення придбання у постачальника ТМЦ
Завдання для самостійного виконання. Відобразити в програмі придбання у ПАТ «Автоліга» (платник ПДВ), згідно рахунка-фактури № 7 від 26.01._ (рік навчання) автомобіля WV T4 вартістю 887 500,00 грн. (без ПДВ). Автомобіль був оприбуткований на Склад 29.01._ (рік навчання) згідно видаткової накладної № 14 від 29.01._ (рік навчання). Також постачальник виписав податкову накладну № 14 від 29.01._ (рік навчання). Оплати за автомобіль не було. Рахунок-фактуру створювати із видом операції Устаткування. Елемент Автомобіль WV T4 довідника Номенклатура створювати в папці Устаткування до встановлення. Рахунок обліку придбання автомобіля – 1521, податкове призначення – Опод. ПДВ, операція відноситься до поставок основних фондів.
ОБЛІК ВИКОРИСТАННЯ ТМЦ У ВИРОБНИЦТВІ
Програма Бухгалтерія дає змогу автоматизувати облік виробництва в організації як при списанні матеріалів у виробництво та оприбуткуванні продукції, так і при визначенні фактичної собівартості виробленої продукції. При цьому списання матеріалів та оприбуткування продукції можуть обліковуватися взаємопов’язано, а можуть обліковуватися окремо.
Розглянемо облік виробництва в різних випадках.
1. Відображення списання матеріалів у виробництво без прив’язки до виходу продукції
Відобразити в програмі 12.01._ (рік навчання) списання на виробництво 2т. гречки 3 класу із Складу ТМЦ в підрозділ Виробництво на виробництво крупи гречаної.
Віднесення списаних ТМЦ на рахунок виробництва відбувається в сумовому виразі, без прив’язки до кількості списаних ТМЦ. В програмі для цих цілей використовується документ Вимога-накладна з видом операції Матеріали.
Відображення операції у програмі:
1. Передачу матеріалів і напівфабрикатів у виробництво відображають документом Вимога-накладна.
1.1. Створення документа Вимога-накладна
Технологія роботи:
1. В розділі програми Виробництво → Випуск продукції → Вимоги-накладні створити Вимогу-накладну від 12.01._ (рік навчання).
2. У полях шапки документа вводимо наступні дані:
- відмічається поле Рахунки обліку витрат у таблиці.
- Склад – вибирається склад, з якого списуються матеріали (Склад ТМЦ);
- Підрозділ – вибирається підрозділ, на який списуються матеріали (Виробництво);
3. У табличній частині документа на закладці Матеріали потрібно ввести дані згідно умови завдання:
- Матеріали – вибирається ТМЦ, що списується у виробництво (Гречка 3 кл.);
- Кількість – вводиться кількість ТМЦ, яка списуються у виробництво (2);
- Од. – вводиться одиниця ТМЦ, яка списується у виробництво (т);
- Рахунок – вибирається рахунок ТМЦ, з якого ТМЦ списуються у виробництво (201);
- Под. призн. (ПДВ) – вибирається призначення ПДВ при списанні ТМЦ (Опод. ПДВ);
- Номенклатурна група – вибирається номенклатурна група, на яку списуються матеріали (Крупи);
- Рахунок витрат – вибирається рахунок витрат, на який списуються ТМЦ виробництво (231);
- Стаття витрат – вибирається стаття витрат по списанню ТМЦ у виробництво (Статті витрат → Статті витрат по П(с)БО → Прямі виробничі витрати по елементах (враховуються при заповненні собівартості) → Прямі матеріальні виробничі витрати крім зворотних відходів);
- Под. призн. витрат – вибирається призначення витрат при списанні ТМЦ (Опод. ПДВ);
5. Після заповнення усіх даних документ проводиться.
2. Відображення виходу продукції без прив’язки до списання матеріалів у виробництво
Відобразити в програмі 15.01._ (рік навчання) оприбуткування із виробництва 1 950 кг крупи гречаної із підрозділу Виробництво на Склад ТМЦ за плановою ціною 23,00 грн./кг.
Оприбуткування готової продукції із виробництва відбувається по плановій ціні. В програмі для цих цілей використовується документ Звіт виробництва за зміну.
Відображення операції у програмі:
1. Документом Звіт виробництва за зміну
2.1. Створення документа Звіт виробництва за зміну
Технологія роботи:
1. В розділі програми Виробництво → Випуск продукції → Звіти виробництва за зміну створити Звіт виробництва за зміну від 15.01._ (рік навчання);
2. У полях шапки документа вводимо наступні дані:
- не відмічається поле Списати матеріали, що не дає змогу списувати матеріали одночасно з оприбуткуванням продукції;
- Склад – вибирається склад, на який оприбутковується продукція (Склад ТМЦ);
- Підрозділ – вибирається підрозділ, з якого оприбутковується продукція (Виробництво);
3. У табличній частині документа на закладці Продукція потрібно ввести дані згідно умови завдання:
- Продукція – вибирається продукція, яка оприбутковується із виробництва (Крупа гречана);
- Кількість – вводиться кількість продукції, яка оприбутковується із виробництва (1 950,0);
- Од. – вводиться одиниця ТМЦ, яка списуються у виробництво (кг);
- Вартість (планова) – вводиться планова ціна, за якою оприбутковується продукція (23,00 грн.);
- Сума (планова) – вводиться планова сума, за якою оприбутковується продукція (заповнюється автоматично);
- Рахунок – вибирається рахунок, на який оприбутковується продукція (26);
- Номенклатурна група – вибирається номенклатурна група, по якій оприбутковується продукція (Крупи);
4. Після заповнення усіх даних документ проводиться.
3. Відображення виходу продукції з одночасним списанням матеріалів у виробництво згідно специфікації
Відобразити в програмі 19.01._ (рік навчання) оприбуткування із виробництва 7 500,0 кг. борошна пшеничного (вищ. ґат.) за плановою ціною 10,75 грн./кг, 500,0 кг. борошна пшеничного (1-го ґат.) за плановою ціною 9,15 грн./кг, 200,0 кг. висівок пшеничних за плановою ціною 3,00 грн./кг.
Одночасно відобразити списання на виробництво пшениці (3 кл.) та пшениці (4 кл.) із Складу ТМЦ в підрозділ Виробництво на виробництво борошна згідно із специфікацією продукції.
Специфікація передбачає списання на виробництво 1,000 кг. борошна пшеничного (вищ. ґат.) 0,700 кг пшениці (3 кл.) та 0,750 кг пшениці (4 кл.).
Оприбуткування готової продукції із виробництва відбувається по плановій ціні. В програмі для цих цілей використовується документ Звіт виробництва за зміну.
Відображення операції у програмі:
1. Заповнення специфікації по продукції
2. Введення документу Звіт виробництва за зміну
3.1. Створення специфікації по продукції
Технологія роботи:
1. В розділі програми Довідники → Товари і послуги → Номенклатура відкрити групу Продукція.
2. Виділити елемент Борошно пшеничне (вищ. гат.) та виконати Ще → Змінити поточний елемент, або натиснути клавішу F2 на клавіатурі.
3. Перейти на закладку Специфікації номенклатури (якщо не видно в вікні, тоді в верхній частині вікна вибрати Ще …), створити новий запис Пшениця (3/4 кл.), заповнити поля шапки новоствореного елементу наступними параметрами:
- Найменування – Пшениця (3/4 кл.);
- Номенклатура – вибирається продукція, по якій створюється специфікація (Борошно пшеничне (вищ. гат.);
- Кількість – вказується кількість продукції, до якої застосовуватиметься специфікація (1,000);
- Одиниця виміру – вказується одиниця виміру продукції, до якої застосовуватиметься специфікація (кг);
4. Заповнити поля табличної частини елементу наступними параметрами:
- Номенклатура – вибирається ТМЦ, яке списується на виробництво продукції по специфікації (Пшениця (3 кл.));
- Кількість – вказується кількість ТМЦ, яке списується на виробництво одиниці продукції по специфікації (0,700);
- Одиниця виміру – вказується одиниця виміру ТМЦ, яке списується на виробництво по специфікації (кг);
- К – вказується коефіцієнт переводу вибраної одиниці виміру ТМЦ до основної одиниці виміру (заповнюється автоматично);
5. Скопіювати створений запис в табличній частині, змінивши наступними параметрами:
- Номенклатура – вибирається ТМЦ, яке списується на виробництво продукції по специфікації (Пшениця (4 кл.));
- Кількість – вказується кількість ТМЦ, яке списується на виробництво одиниці продукції по специфікації (0,750);
- Одиниця виміру – вказується одиниця виміру ТМЦ, яке списується на виробництво по специфікації (кг);
- К – вказується коефіцієнт переводу вибраної одиниці виміру ТМЦ до основної одиниці виміру (заповнюється автоматично);
6. Записати зміни в специфікації, натиснувши кнопку Записати та закрити.
3.2. Створення документа Звіт виробництва за зміну
Технологія роботи:
1. В розділі програми Виробництво → Випуск продукції → Звіти виробництва за зміну створити Звіт виробництва за зміну від 19.01._ (рік навчання);
2. У полях шапки документа вводимо наступні дані:
- відмічається поле Списати матеріали, що дає змогу списувати матеріали одночасно з оприбуткуванням продукції;
- Склад – вибирається склад, на який оприбутковується продукція (Склад ТМЦ);
- Підрозділ – вибирається підрозділ, з якого оприбутковується продукція (Виробництво);
3. У табличній частині документа на закладці Продукція потрібно ввести дані згідно умови завдання:
- Продукція – вибирається продукція, яка оприбутковується із виробництва (Борошно пшеничне (вищ. гат.));
- Кількість – вводиться кількість продукції, яка оприбутковується із виробництва (6 500,0);
- Од. – вводиться одиниця ТМЦ, яка списуються у виробництво (кг);
- Ціна (планова) – вводиться планова ціна, за якою оприбутковується продукція ;
- Сума (планова) – вводиться планова сума, за якою оприбутковується продукція (заповнюється автоматично);
- Специфікація – вибирається специфікація, по якій списуються матеріали у виробництво (Пшениця (3/4 кл.));
- Рахунок – вибирається рахунок, на який оприбутковується продукція (26);
- Номенклатурна група – вибирається номенклатурна група, по якій оприбутковується продукція (Борошно);
4. Переходимо на закладку Зворотні відходи, у табличній частині якої потрібно ввести дані згідно умови завдання:
- Продукція – вибирається продукція, яка оприбутковується із виробництва як зворотній відхід (Борошно пшеничне (1-го гат.));
- Кількість – вводиться кількість продукції, яка оприбутковується із виробництва (1 000,0);
- Од. – вводиться одиниця ТМЦ, яка списуються у виробництво (кг);
- Ціна (планова) – вводиться планова ціна, за якою оприбутковується продукція;
- Сума (планова) – вводиться планова сума, за якою оприбутковується продукція (заповнюється автоматично);
- Рахунок – вибирається рахунок, на який оприбутковується продукція (26);
- Стаття витрат – вибирається стаття витрат по списанню ТМЦ у виробництво (Статті витрат за структурою Декларації по прибутку → Прямі виробничі витрати по елементах (враховуються при заповненні СВ) → Зворотні відходи);
- Номенклатурна група – вибирається номенклатурна група, по якій оприбутковується продукція (Борошно);
5. На закладці Зворотні відходи, у табличній частині створюємо новий запис, у який потрібно ввести дані згідно умови завдання:
- Продукція – вибирається продукція, яка оприбутковується із виробництва як зворотній відхід (Висівки пшеничні);
- Кількість – вводиться кількість продукції, яка оприбутковується із виробництва (1 500,0);
- Од. – вводиться одиниця ТМЦ, яка списуються у виробництво (кг);
- Ціна (планова) – вводиться планова ціна, за якою оприбутковується продукція;
- Сума (планова) – вводиться планова сума, за якою оприбутковується продукція (заповнюється автоматично);
- Рахунок – вибирається рахунок, на який оприбутковується продукція (201);
- Стаття витрат – вибирається стаття витрат по списанню ТМЦ у виробництво (Статті витрат за структурою Декларації по прибутку → Прямі виробничі витрати по елементах (враховуються при заповненні СВ) → Зворотні відходи);
- Номенклатурна група – вибирається номенклатурна група, по якій оприбутковується продукція (Борошно).
6. Переходимо на закладку Матеріали, на якій натискуємо кнопку Заповнити, після чого автоматично заповниться таблична частина.
7. Після заповнення усіх даних документ проводиться.
ОБЛІК РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОДУКЦІЇ. РУЧНІ ОПЕРАЦІЇ
Програма дає змогу автоматизувати облік реалізації продукції і товарів в організації. У програмі можна створити всі документи по реалізації (рахунок покупцю, видаткова накладна (акт), податкова накладна).
Розглянемо облік реалізації ТМЦ у програмі.
1. Відображення реалізації у продукції покупцю
Відобразити в програмі реалізацію ТОВ «Веселка» (платник ПДВ), згідно договору № 1 від 13.01._ (рік навчання) наступної продукції:
· 8,0 т. борошна пшеничного (вищ. гат.) по ціні 18 000,00 грн. (без ПДВ).
· 2,0 т. борошна пшеничного (1 гат.). по ціні 16 500,00 грн. (без ПДВ).
· 1,0 т. борошна житнього (вищ. гат.). по ціні 17 000,00 грн. (без ПДВ).
Оплата згідно договору відбувається по схемі – 50 % передоплати, поставка, 50 % кінцевого розрахунку.
Для здійснення оплати підприємство виставило рахунок-фактуру № 4 від 15.01._ (рік навчання).
ТОВ «Веселка» 16.01._ (рік навчання) оплатило 50 % вартості ТМЦ (документ «надходження на банківський рахунок») та виписало довіреність № 4 від 16.01._ (рік навчання) на експедитора Петренка С.П. на отримання ТМЦ.
Підприємство 16.01._ (рік навчання) виписало податкову накладну №4 на суму передоплати.
Підприємство 19.01._ (рік навчання) відвантажило ТМЦ за видатковою накладною № 4 (у ній вказано довіреність) та виписало податкову накладну № 2 на суму залишку.
ТОВ «Радуга» 21.01._ (рік навчання) оплатило залишок по договору.
Відображення операцій у програмі:
1. Створення документу Рахунок на оплату покупцю;
2. Створення на основі документа Рахунок на оплату покупцю документа Надходження на банківський рахунок;
3. Створення на основі документа Рахунок на оплату покупцю документа Реалізація товарів та послуг;
4. Створення на основі документа Реалізація товарів та послуг документа Податкова накладна;
5. Створення на основі документа Рахунок на оплату покупцю документа Надходження на банківський рахунок;
1.1. Створення документа Рахунок на оплату покупцю
Технологія роботи:
1. На Панелі розділів відкрити закладку Продажі та зайти у журнал Рахунки на оплату покупцям;
2. У вікні, що відкрилося, потрібно створити новий документ від 15.01._ (рік навчання);
3. У полях шапки документа потрібно ввести наступні дані:
- Контрагент – Веселка;
- Договір – Продаж борошна, в який потрібно внести наступні зміни:
- для друку – Договір купівлі-продажу від 15.01._ (рік навчання);
- номер – 4;
- від – 15.01._ (рік навчання);
- вид діяльності – Операційна.
- Банківський рахунок – ПРИВАТБАНК-гривня;
4. Заповнити на закладці Товари табличну частину згідно умов задачі (кнопка додати або підбір);
5. Заповнити на закладці Додатково:
- Склад – Склад ТМЦ;
- Адреса доставки – Фактична адреса контрагента;
6. Після заповнення усіх даних документ проводиться.
1.2. Створення документа Надходження на банківський рахунок
Технологія роботи:
1. На Панелі розділів відкрити закладку Продажі та зайти у журнал Рахунки на оплату покупцям;
2. У вікні, що відкрилося, потрібно встановити курсор на рахунок, по якому буде здійснюватися оплата, натиснути Створити на підставі та вибрати документ Надходження на банківський рахунок;
3. Програма сформує документ Надходження на банківський рахунок, в якому основні поля вже заповнені.
4. В полях документа, які незаповнені, потрібно ввести наступні дані:
- Дата документа – 16.01._ (рік навчання);
- Сума – 50% передоплати (використати калькулятор у клітинці заповнення);
- Відповідальний – користувач програми, який створив даний документ;
5. Після заповнення усіх даних документ проводиться.
1.3. Створення документа Реалізація товарів та послуг
Технологія роботи:
1. На Панелі розділів відкрити закладку Продажі та зайти у журнал Рахунки на оплату покупцям;
2. У вікні, що відкрилося, потрібно встановити курсор на рахунок, по якому буде здійснюватися оплата, натиснути «Створити на підставі» та вибрати документ «Реалізація товарів та послуг»;
3. Програма сформує документ «Реалізація товарів та послуг», в якому основні поля вже заповнені.
4. В полях документа, які незаповнені, потрібно ввести наступні дані:
- Дата документа – 19.01._ (рік навчання);
- Склад – Склад ТМЦ;
- Відповідальний – користувач програми, який створив даний документ;
5. Перейти на закладку Додатково, де ввести наступні дані у відповідних полях:
- Вантажоодержувач – контрагент, який отримує ТМЦ (Радуга);
- Місце складання документа – населений пункт. Де складено документ (м. Київ);
- Представник організації – співробітник, який відпускає продукцію (Карась М.І.);
- Представник контрагента – співробітник контрагента, який одержує продукцію (експедитор Петренко С.П.);
- Реквізити документа, що підтверджує повноваження – довіреність № 4 від 16.01._ (рік навчання);
6. Після заповнення усіх даних документ проводиться.
1.4. Створення документа Податкова накладна
Технологія роботи:
1. На Панелі розділів відкрити закладку Продажі та зайти у журнал «Реалізація товарів і послуг»;
2. У вікні, що відкрилося, потрібно встановити курсор на рахунок, по якому буде здійснюватися оплата, натиснути «Створити на підставі» та вибрати документ «Податкова накладна»;
3. Програма сформує документ Податкова накладна, в якому основні поля вже заповнені.
В полях документа потрібно ввести наступні дані:
- Хто виписав податкову накладну – вибирається співробітник, який підписує податкові накладні (Бухгалтер);
- Поставити галочку в полі «включено до ЄРПН» (Єдиного реєстру податкових накладних);
5. Після заповнення усіх даних документ проводиться.
1.5. Створення документа Надходження на банківський рахунок
Відображення погашення залишку постачальнику по даній операції відбувається аналогічно першій оплаті. При цьому потрібно пам’ятати, що половину суми по договору ми вже одержали.
Завдання для самостійного виконання. Відобразити погашення заборгованості ТОВ «Веселка» 21.01._ (рік навчання).
Програма дає змогу автоматизувати облік багатьох господарських операцій, але не усіх можливих. Разом із тим в програмі є можливість відображення таких операцій. Відображаються такі операції ручним введенням.
2. Відображення ручною операцією нарахування відсотків на залишок коштів на рахунку
Відобразити 05.01._(рік навчання) нарахування відсотків на залишок коштів на рахунку в сумі 650,00 грн.
Відображення операції у програмі:
1. Документом Операції введені вручну;
2.1. Нарахування відсотків на залишок коштів на рахунку
Технологія роботи:
1. Виконати Операції →Бухгалтерський облік→ Операції введені вручну;
2. У вікні, що відкрилося, потрібно створити новий документ від 05.01._ (рік навчання);
3. Заповнити поля нового документу згідно умов операції:
- Дата документа – 05.01._ (рік навчання);
- Зміст – Нарахування відсотків;
4. Поля табличної частини документа заповнити відповідно до таблиці 11:
11. Нарахування відсотків на залишок коштів на рахунку
Рахунок ДТ |
Субконто ДТ1 |
Рахунок КТ |
Субконто КТ1 |
Сума |
Субконто ДТ2 |
Субконто КТ2 |
|||
373 |
Приватбанк |
732 |
Статті доходів за структурою Декларації по прибутку |
650,00 |
ПКО |
|
|
5. Після внесення даних потрібно провести документ.
Шрифти
Розмір шрифта
Колір тексту
Колір тла