Практичне заняття 3
Практичне заняття 3. Суспільні блага.
Методичні рекомендації: завдання виконуються самостійно та надсилаються на перевірку.
Оцініть правильність тверджень (так, ні)
1. Якщо благо є суспільним, це обов’язково означає, що його повинен пропонувати уряд.
2. Переговори щодо вирішення проблеми зовнішніх ефектів часто зазнають невдачі через наявність “проблеми безбілетника".
3. У багатьох містах збір сміття забезпечується міською владою. Це означає, що послуги по збиранню сміття - суспільний продукт.
Питання множинного вибору
4. Що з перерахованого не є суспільним продуктом:
а) суспільні бібліотеки;
б) фонтанчики для пиття;
в) суспільні паркування;
г) суспільні програми охорони здоров’я, котрі гарантують непоширення інфекційних хвороб.
5. Якщо хтось настільки альтруїст, що бере до уваги всі наслідки своїх дій на інших людей, то:
а) проблема зовнішніх ефектів і суспільного продукту все ще існує;
б) проблема зовнішніх ефектів вирішується, а проблема суспільного продукту все-таки призводить до неефективного розподілу ресурсів;
в) суспільні блага надаються ефективно, а проблема зовнішніх ефектів залишається;
г) проблема неефективного розподілу ресурсів і для зовнішніх ефектів, і для суспільного продукту вирішена.
Задачі
6. Поясніть різницю між чистим приватним благом і чистим суспільним благом. Чому встановлення ціни на право споживання чистого суспільного блага і небажане, і неможливе? Припустімо, що граничні витрати виробництва чистого суспільного блага зростають щорічно в міру збільшення кількості цього блага. Доведіть, що коли виробництво блага фінансувалось добровільними пожертвуваннями, то досягнення ефективного випуску супроводжувалося зростанням залишку засобів. Що можна було б зробити із залишком?
Шрифти
Розмір шрифта
Колір тексту
Колір тла
Кернінг шрифтів
Видимість картинок
Інтервал між літерами
Висота рядка
Виділити посилання