Практичне заняття 8
Практичне заняття 8. Моделі відкритої економіки. Макроекономічна політика за умов відкритої економіки.
Методичні рекомендації: завдання виконуються самостійно та надсилаються на перевірку.
Задача 1.
Використовуючи модель малої відкритої економіки, зробіть прогноз, що станеться із торгівельним балансом, реальним обмінним курсом та номінальним обмінним курсом в кожному із таких випадків:
А) невпевненість споживачів у майбутньому спонукає їх менше витрачати і більше заощаджувати;
Б) формування моди на японські автомобілі призвело до того, що окремі споживачі віддають перевагу саме їм перед автомобілями вітчизняного виробництва;
В) введення банківських автоматів для готівки зменшує попит на гроші.
Задача 2.
Припустимо, що рівняння кривої LМ в малій відкритій економіці з плаваючим обмінним курсом Е має вигляд:
Y=200 R-200+ 2(M/P)
Рівняння кривої IS має вигляд:
У = 400+ ЗG - 2T+ ЗNX - 200R
Функція чистого експорту задається рівнянням:
NX=200-100Е
Рівень цін P=1 Рівень світової процентної ставки R=2,5 Пропозиція грошей М=100 Державні витрати G=100 Чисті податки Т=100 Oбмінний курс Е=1
1. На скільки внутрішня процентна ставка відхиляється від світової процентної ставки?
2. Обчисліть рівноважний рівень ВНП, не беручи до уваги світову процентну ставку.
3. Обчисліть рівноважний рівень ВНП даної економіки,
4. Обчисліть рівноважний обмінний курс.
5.Визначте, яким повинен бути рівень державних витрат, за яким економіка знаходиться в стані рівноваги, якщо уряд хоче зберегти обмінний курс на рівні 10.
Задача 3.
Розглянемо економіку, яку описують такі рівняння:
Y = C + I + G + NX,
Y=5000,
G = 1000,
Т = 1000,
С = 50+0,75 (Y – Т),
І = 1000 - 50r,
NX = 500 - 500ε,
r = r*=5.
А) знайдіть для цієї економіки національні заощадження, інвестиції, торгівельний баланс і рівноважний обмінний курс.
Б) Припустімо тепер, що G зростає до 1250. Знайдіть національні заощадження, інвестиції, торгівельний баланс і рівноважний обмінний курс. Поясніть отримані результати.
В) Тепер припустімо, що світова процентна ставка зростає з 5 до 10%. (G знову становить 1000). Знайдіть національні заощадження, торговельний баланс і рівноважний обмінний курс. Поясніть отримані результати.
Задача 4.
Обмінний курс (en) гривні до долара на початку n-го року дорівнював 1,8 грн.\дол. На початку (n + 1)-го року рівень цін (Рz) у США зріс в 1,4 разу, а в Україні (Р) – у 2 рази. Яким повинен бути на початку (n +1)-го року номінальний курс (en+1 ) гривні до долара, щоб реальний курс залишився без змін?
Задача 5.
Країна Богатія є малою відкритою економікою. Внаслідок несподіваних змін у світовій моді попит на вироби Богатії на міжнародних ринках зменшився.
А) Що сталось у Багатії із заощадженнями, інвестиціями, чистим експортом, процентною ставкою та обмінним курсом?
Б) Жителі Богатії люблять подорожувати за кордоном. Як зміна обмінного курсу їхньої валюти вплине на поїздки за кордоном?
В) Творці фіскальної політики Богатії хочуть змінити рівень оподаткування для підтримання обмінного курсу на попередньому рівні. Що вони повинні зробити? Якщо це буде зроблено, то як це вплине на заощадження , інвестиції, чистий експорт і процентну ставку?
Шрифти
Розмір шрифта
Колір тексту
Колір тла
Кернінг шрифтів
Видимість картинок
Інтервал між літерами
Висота рядка
Виділити посилання