Практичне заняття 9-10. Словотвір у системі дієслова, іменника, прикметника
Мета: навчити працювати з дієсловом, аналізувати дієслова за схемою.
Студент повинен знати все про словотір.
уміти:
розрізняти частини мови та іх аназізувати;
визначати дієвідміну дієслова за кінцевим голосним основи інфекта;
визначати основу дієслова за формою інфінітива;
визначати час, спосіб, стан, особу та число дієслова;
аналізувати дієслова за схемою.
8-10 балів - студенти самостійно опрацювали матеріал, допустили незначні помилки, які легко виправити, виконати роботу над помилками
5-7 балів - превалює робота штучного інтелекту
1-5 балів - роботу виконано за допомогою штучного інтелекту.
Завдання:1. Вивчіть крилаті вирази:
1. Ubi concordia, ibi victoria. Де згода, там – перемога.
2. Aurōra Musis amīca est. Аврора – подруга муз.
3. Experientia est optĭma magistra. Досвід – найкращий вчитель.
4. Amicitia vitam ornat. Дружба прикрашає життя.
5. Natūra nihil sine causa gignit. Природа нічого без причини не народжує.
6. Charta (Epistŭla) non erubescit. Папір не червоніє.
7. Mala herba cito crescit. Погана трава швидко росте.
8. Aquĭla non captat muscas. Орел не ловить мух.
9. Alia commitenda, alia coelanda. Про одне слід говорити, а про інше – мовчати. Про одне хоч сім кіп, а про інше заціп.
10. Audi, sile. Слухай і мовчи. Мовчи, глуха, менш гріха.
2. Перепишіть вище презентовані вислови до зошита. Підкресліть (схематично) іменники, прикметники, дієслова. Провідміняйте дієслова у презенс (praesens activi та praesens passivi). Проаналізуйте іменники за традиційною схемою розбору.
Шрифти
Розмір шрифта
Колір тексту
Колір тла
Кернінг шрифтів
Видимість картинок
Інтервал між літерами
Висота рядка