ПР 4. Екоетичні принципи відношення до природи і правила справедливого вирішення конфліктних ситуацій (10 балів)
Мета: На основі
отриманого лекційного матеріалу та ознайомлення з рекомендованою літературою
поглибити і закріпити здобуті знання щодо екоетичних принципів відношення
до природи і правила справедливого вирішення конфліктних ситуацій
Методичні рекомендації: Використовуючи теоретичний матеріал лекційних занять, презентацій, термінологічного словника та рекомендованих літературних друкованих та інтернет-джерел опрацювати питання для самоконтролю та обговорення на семінарському занятті.
Завдання 1. Підготуватися до розвязування задач та обговорення на семінарі за заданими темами.
Задача 1
За теорією прав природи, синичок не можна відловлювати для тримання в клітках, оскільки це порушує їхнє право на природну свободу в природному середовищі проживання.
Проте, тримаючи взимку птахів у клітці, ми в такий спосіб рятуємо їх від голоду. Як бути?
Задача 2
У житті часто виникають ситуації, коли людині, щоб врятувати своє життя або здоров’я, доводиться вбивати комарів, глистів, хвороботворних мікробів. Проте, вбиваючи їх, людина тим самим порушує їхнє право на життя. Як бути?
Задача 3
Людина розводить корів, свиней, а з часом, з метою свого харчування, вбиває їх, чим посягає на їхнє право на життя. Чи правильно це?
Задача 4
Мисливець-любитель вбиває на полюванні зайця. На фермі розводять телят, яких також вбивають. Як у першому, так і в другому випадку людина забирає у тварин життя. Чому ж любительське полювання, з позиції екологічної етики, аморальне, а вирощування телят на забій так не засуджують?
Задача 5
У багатьох заповідниках і національних парках провадять санітарні вирубки та інші заходи, спрямовані проти короїдів. Чи можна це, з позиції екологічної етики, вважати правильним?
Задача 6
Активісти однієї зоозахисної організації закупили в зоомагазині усіх канарейок і випустили їх на волю. Чи правильно це, з точки зору екологічної етики і права тварин на свободу?
Задача 7
В одному заповіднику за допомогою давилок з метою наукових досліджень добувають велику кількість мишевидних гризунів. Чи етично це?
Задача 8
Проживаючі в заповіднику, вовки почали робити вилазки на сусудні з заповідником ферми, ріжучи худобу. Селяни звернулись до керівництва заповідника з вимогою знищити вовків. Як бути?
Задача 9
В елеваторі завелося багато мишей і щурів, які завдають істотну матеріальну шкоду. Директор елеватора пропонує для боротьби з ними закупити отруту. Як розцінити цей вчинок з точки зору екологічної етики?
Задача 10
Під час будівництва багатоповерхового житлового будинку заплановано засипати піском і щебенем невелике болото, де живуть жаби, черепахи та ін. (червонокнижних видів немає). Як слід вчинити з точки зору екологічної етики?
Завдання 2. Скласти 1-2 задачі аналогічного характеру користуючись П’ятьма правилами справедливого вирішення конфліктних ситуацій:
Завдання 3. Занотувати в робочий зошит основні поняття та терміни.
Форма подання результатів виконаної роботи під час аудиторного навчання: усне опитування, або на elearn - файл з відповідями на питання.
Форма проведення під час дистанційного навчання: участь у вебінарі, онлайн виступи та обговорення.
Шкала оцінювання студентів:
За активну участь в обговоренні студент отримує бали від 1 до 2.
Конспект у зошиті – 1-2 бали
За підготовку презентації або доповідь та представлення її на семінарському занятті студент отримує бали, від 1 до 6, за умови прикріплення презентації до даного завдання.
Максимальна кількість можливо отриманих балів за виконання даного завдання становить 10 балів.
Роботи, які будуть завантажені пізніше терміну вказаного в параметрах, будуть оцінюватися максимум у 7 балів.
Всі роботи мають бути захищені студентом у вигляді усного опитування викладачем.
Шрифти
Розмір шрифта
Колір тексту
Колір тла