Практична робота №1
Методичні засади управління підприємством у ERP-системах, їх інтерфейс та основний функціонал
Мета роботи: Встановити ERP-систему на ПК та налаштувати її для коректної роботи.
Завдання: Виконати нижченаведене завдання у прикладній програмі комплексного управління підприємством.
Методичні рекомендації: методика виконання роботи у прикладній програмі детально описана у нижченаведеному завданні. Додаткові відомості можна одержати із методичних рекомендацій до виконання завдань по дисципліні, яка розміщена на цьому електронному курсі.
Форма та строки подання: виконані завдання оформлюються у вигляді короткого звіту у форматі документу MS Word. Цей файл має містити кілька скрін-копій виконаного завдання у прикладній програмі та містити кілька абзаців текстового опису виконаного завдання. На кожній скрін-копії має бути видно прізвище здобувача, який виконав завдання.
Критерії оцінювання: робота оцінюється у розмірі до 25 балів. Невчасно подані завдання, які виконані без суттєвих помилок будуть оцінені в 15 балів, Завдання виконані повністю, без помилок і подані вчасно - оцінка 25 балів.
Деталі завдання:
Заняття №1
1. Встановлення фреймворку
Технологія роботи:
1. Перевірити чи встановлений фреймворк на комп’ютер. Якщо фреймворк не встановлено, то виконати наступні дії.
2. Завантажити фреймворк з електронного навчального курсу, розпакувати архів та запустити файл Setup.exe.
2. Програма встановлення здійснює підготовчі дії і виводить інформаційне вікно. Для продовження натиснути кнопку Далі.
3. У вікні, що з’явиться, виводиться список компонентів, які можуть бути встановлені. Всі необхідні компоненти вже вибрані. Для продовження встановлення натиснути кнопку Далі.
4. Програма встановлення пропонує вибрати мову інтерфейсу по замовчуванню. У цьому діалозі вибрати мову Українська (!). Для продовження натиснути кнопку Далі.
5. Для встановлення програми у вікні, що з’явиться, натиснути кнопку Встановити.
6. Програма встановлює вибрані компоненти.
7. Натиснути кнопку Готово.
2. Створення нової інформаційної бази
Технологія роботи:
1. Запустити програму за допомогою піктограми на робочому столі або через Пуск → Програми
2. При першому запуску на екран виводиться повідомлення, що список інформаційних баз порожній. Буде запропоновано добавити в список інформаційну базу (ІБ). Потрібно підтвердити додавання ІБ натисненням кнопки «ТАК»;
3. У вікні, що з’явиться, потрібно вибрати пункт Створення нової інформаційної бази та натиснути кнопку «Далі»;
4. У вікні, що з’явиться, потрібно обрати пункт «Створення інформаційної бази без конфігурації…» і натиснути кнопку Далі.
5. У вікні, що з’явиться, потрібно ввести назву ІБ, що створюється (назва підприємства чи прізвище ФОП). У нашому випадку база називається прізвищем та ім’ям здобувача.
Далі вибрати пункт На цьому комп’ютері або на комп’ютері у локальній мережі та натиснути кнопку «Далі»;
6. У вікні, що з’явиться, потрібно вказати каталог, в якому буде розміщена ІБ, що створюється. Далі вибрати українську мову (Україна) та натиснути кнопку ОК;
7. У вікні, що з’явиться, вказуються параметри запуску інформаційної бази. У нашому випадку залишаємо запропоновані параметри без зміни. Для завершення створення інформаційної бази натиснути кнопку «ОК».
8. Створена інформаційна база додається в список інформаційних баз.
Заняття №2
3. Запуск програми
Режим «Підприємство» – основний режим роботи системи. У цьому режимі користувач настроює програму (у рамках того, що йому дозволив змінювати розробник конфігурації), вводить інформацію з первинних документів, будує звіти.
Технологія роботи:
1. Запустити програму за допомогою піктограми на робочому столі або через Пуск → Програми.
2. Встановити курсор на створену ІБ та натиснути кнопку «Підприємство»;
3. У вікні що з’явиться, у полі Ім’я вибрати свого користувача та натиснути кнопку ОК.
Під час першого запуску програми в режимі Підприємство буде здійснюватися початкове заповнення ІБ, про що з’явиться повідомлення у службовому вікні програми, після чого відкриється Головне вікно програми.
Головне вікно програми складається із декількох частин:
- Заголовок вікна, в якому висвітлюється назва програми, назва і номер редакції конфігурації та кнопки управління вікном програми.
- Кнопка меню, через яку здійснюється доступ до всіх можливих у цей момент дій, настройок і об'єктів конфігурації. Головне меню має ієрархічну структуру, в основних пунктів меню є підпорядковані.
- Панель розділів, яка містить перелік команд з умовними позначеннями. Склад розділів і підрозділів можна змінювати.
- Основне (робоче) вікно програми, усередині якого розкриваються вікна довідників, документів, журналів і звітів. Вікна в межах цієї області можна перетягувати мишею за заголовок, змінювати їх розміри, розгортати на все головне вікно, згортати в значок. Для полегшення роботи з вікнами служить пункт Вікна у Рядку меню програми.
4. Створення нового користувача ІБ
Технологія роботи:
Додавати користувачів можна як у режимі «Підприємство», так і «Конфігуратор». Розглянемо приклад у режимі «Підприємство».
Технологія роботи:
1. Вибрати НДІ та Адміністрування →Настройки користувачів і прав → Користувачі;
2. У вікні, що з’явиться, роблять налаштування користувачів:
- якщо в програмі є користувач, наприклад, «Студент» потрібно натиснути праву кнопку миші та вибрати пункт «змінити» і зробити редагування за наведеними нижче налаштуваннями.
- якщо користувача не створено, то потрібно виконати Дії → Додати, або натиснути першу піктограму чи клавішу Insert на клавіатурі;
3. У вікні, що з’явиться, для користувача вказуються основні параметри – ім’я, висвітлення у списку користувачів тощо.
4. На закладці Основні потрібно заповнити наступні поля:
- ім’я – вказати прізвище та ім’я здобувача;
- повне ім’я – те саме;
- відмітити поле Аутентифікація;
- пароль – краще не вводити (можна вводити за бажанням, але ретельно його запам’ятати);
5. У полі «Мова» вибрати Українська;
6. Натиснути кнопку ОК;
7. Закрити вікно користувачів.
5. Відновлення ІБ з конфігурацією (лише ознайомитися, виконувати не потрібно. Виконується у режимі «Конфігуратор»)
Технологія роботи:
1. Вибрати Адміністрування → Завантажити ІБ;
2. У вікні, що з’явиться, у полі Папка вказати каталог, у якому знаходиться файл ІБ, який буде завантажуватися;
3. У великому вікні встановити курсор на файл ІБ, який буде завантажуватися, та натиснути кнопку Відкрити;
4. З’явиться інформаційне вікно, яке повідомить про втрату не збережених даних, у якому потрібно натиснути кнопку Так;
5. З’явиться інформаційне вікно про успішне завантаження файлу та припинення роботи режиму Конфігуратор.
При цьому буде автоматично встановлено (або оновлено) конфігурацію.
6. Оновлення конфігурації за допомогою доступних оновлень
Дане завдання виконується лише за умови виходу нового оновлення, про що вам повідомить викладач додатково.
Технологія роботи:
1. Встановити релізи програми в папку Шаблони конфігурації (встановлення відбувається так само, як і встановлення конфігурації);
2. Зайти в ІБ в режимі Конфігуратор;
3. Виконати Конфігурація → Відкрити конфігурацію;
4. Виконати Конфігурація → Підтримка → Оновити конфігурацію;
5. У вікні, що відкриється, відмітити поле Пошук доступних оновлень (рекомендується), та натиснути кнопку Наступна;
6. У вікні, що відкриється, відмітити поле Шукати у поточному каталозі шаблонів та оновлень, зняти відмітку у полі Шукати оновлення у каталогах та натиснути кнопку Наступна;
7. У вікні, що відкриється, потрібно встановити курсор на номер релізу конфігурації, до якого будемо оновлювати ІБ (зазвичай найновіший реліз виділяється жирним шрифтом), та натиснути кнопку ОК;
8. У вікні, що відкриється, в якому надається інформація про порядок оновлення, потрібно натиснути кнопку Продовжити оновлення;
9. У вікні, що відкриється, в якому надається інформація, з якого релізу, на який реліз оновлюється конфігурація, потрібно натиснути кнопку ОК;
10. У нижньому лівому куті вікна програми буде показуватися процент завантаження конфігурації, а після повного завантаження конфігурації з’явиться вікно підтвердження оновлення конфігурації бази даних, у якому потрібно натиснути кнопку Так;
11. Після оновлення, процес якого буде показуватися у нижньому лівому куті вікна програми, з’явиться вікно реорганізації інформації, у якому потрібно натиснути кнопку Прийняти;
12. Після реорганізації інформації у нижньому лівому куті вікна програми з’явиться напис Для одержання підказки натисніть F1.
7.Оновлення конфігурації за допомогою файлу оновлень (лише ознайомитися, виконувати не потрібно. Виконується у режимі «Конфігуратор»)
Дане завдання виконується лише за умови виходу нового оновлення, про що вам повідомить викладач додатково.
Технологія роботи:
1. Зайти в ІБ в режимі Конфігуратор;
2. Виконати Конфігурація → Відкрити конфігурацію;
3. Виконати Конфігурація → Підтримка → Оновити конфігурацію;
4. У вікні, що відкриється, відмітити поле Вибір файлу оновлень, та натиснути кнопку Наступна;
5. У вікні, що відкриється, потрібно вибрати файл оновлень, до якого будемо оновлювати ІБ та натиснути кнопку ОК;
6. У вікні, що відкриється, в якому надається інформація, з якого релізу, на який реліз оновлюється конфігурація, потрібно натиснути кнопку ОК;
7. У нижньому лівому куті вікна програми буде показуватися процент завантаження конфігурації, а після повного завантаження конфігурації з’явиться вікно підтвердження оновлення конфігурації бази даних, у якому потрібно натиснути кнопку Так;
8. Після оновлення, процес якого буде показуватися у нижньому лівому куті вікна програми, з’явиться вікно реорганізації інформації, у якому потрібно натиснути кнопку Прийняти;
9. Після реорганізації інформації у нижньому лівому куті вікна програми з’явиться напис Для одержання підказки натисніть F1.
8. Збереження резервної копії ІБ (лише ознайомитися, виконувати не потрібно. Виконується у режимі «Конфігуратор»)
Технологія роботи:
1. Вибрати Адміністрування → Вивантажити ІБ;
2. У вікні, що з’явиться, у полі Папка вказати каталог, у який буде зберігатися файл ІБ;
3. У полі «Ім’я файлу» вказується назва файлу, під якою він буде збережений (Прізвище студента і дата збереження);
4. Натиснути кнопку Зберегти;
5. Після збереження з’явиться інформаційне вікно про успішне вивантаження файлу, в якому потрібно натиснути кнопку ОК.
- 13 вересня 2023, 18:23
Шрифти
Розмір шрифта
Колір тексту
Колір тла