Практична робота №3
Методика заповнення інформації про постачальників, клієнтів, товари і послуги
Мета роботи: Навчитися коректно заповненювати інформацію про постачальників, клієнтів, товари і послуги
у ERP-системі
Завдання: Виконати нижченаведене завдання у ERP-системі.
Методичні рекомендації: методика виконання роботи у прикладній програмі детально описана у нижченаведеному завданні. Додаткові відомості можна одержати із методичних рекомендацій до виконання завдань по дисципліні, яка розміщена на цьому електронному курсі.
Форма та строки подання: виконані завдання оформлюються у вигляді короткого звіту у форматі документу MS Word. Цей файл має містити кілька скрін-копій виконаного завдання у прикладній програмі та містити кілька абзаців текстового опису виконаного завдання. На кожній скрін-копії має бути видно прізвище здобувача, який виконав завдання.
Критерії оцінювання: робота оцінюється у розмірі до 25 балів. Невчасно подані завдання, які виконані без суттєвих помилок будуть оцінені в 15 балів, Завдання виконані повністю, без помилок і подані вчасно - оцінка 25 балів.
Деталі завдання:
Passcode: !1E%=Fcn
Заняття №5
1. Ознайомлення із Довідниками системи
Об'єкт прикладного рішення Довідник дозволяє зберігати в інформаційній базі дані, що мають однакову структуру та обліковий характер. Це можуть бути, наприклад, список працівників, перелік товарів, список постачальників чи покупців.
Технологія роботи:
1. Виконати НДІ та адміністрування → НДІ;
2. Ознайомитися із довідниками програми, відкривши будь-який довідник, наприклад Контрагенти (заповнення довідників буде виконано пізніше).
Кожен елемент довідника характеризується кодом і найменуванням. У програмі елементи довідників нумеруються автоматично. Код може складатися з 50 символів, а найменування – із 150 символів.
Крім коду і найменування, кожен елемент довідника, як правило, містить деяку додаткову інформацію, що докладно описує цей елемент. Наприклад, для контрагента такою додатковою інформацією є ІПН, код за ЄДРПОУ тощо. Для зберігання цієї інформації застосовуються реквізити довідника.
Довідники мають ієрархічну структуру. Наприклад, у довіднику Контрагенти може бути створено групи: Постачальники, Покупці тощо. Групи довідника можуть включати й інші групи, створюючи в такий спосіб багаторівневу ієрархічну структуру.
Різні довідники можуть перебувати у стані підпорядкування, тобто елементи одного довідника можуть бути підпорядковані елементам чи групам іншого довідника. Наприклад, довідник Банківські рахунки підпорядковано довідникам Організації та Контрагенти.
3. Закрити вікно Довідники.
2. Заповнення довідника Фізичні особи
Технологія роботи:
1. Виконати НДІ та адміністрування → НДІ → Фізичні особи. Таким чином можна відкрити інші довідники. Крім цього, довідники для редагування можна відкрити через відповідні закладки «Панелі розділів», але лише ті, які мають відношення до операцій, що відображаються на даній закладці.
2. У нашому випадку в довіднику вже внесені два елементи. Вони створилися, коли ми заповнювали сторінку Відповідальні особи. Разом з тим не всі дані внесені в існуючі елементи. Для того, щоб внести зміни в існуючи елемент потрібно встановити курсор на необхідному елементі та виконати Ще → Змінити, або натиснути праву кнопку миші і Змінити поточний елемент чи клавішу F2 на клавіатурі. Крім цього, існуючий елемент для редагування відкривається подвійним натисненням правої клавіші миші, але лише у випадку, коли довідник відкритий не для вибору елементу, в подібному випадку даний елемент буде вибраний у відповідне поле іншого елементу програми. Відкриємо елемент Дема Іван Богданович для редагування.
3. У вікні, що з’явиться, є три закладки: Головне, в якій вносяться основні дані про фізичну особу, Адреси, телефони та Склад родини. Поки що закладку Склад родини заповнювати не будемо.
На закладці Основна заповнимо поля наступним чином:
- дата народження – 02.10.75;
- стать – зазвичай обирається автоматично після заповнення поля ПІБ або за допомогою кнопки вибору вибирається Чоловіча;
- місце народження – за допомогою кнопки вибору відкривається вікно, в якому вводяться наступні дані: м. Київ, Україна (відмічати поле Особливе місце народження не потрібно);
- вид документу (Посилання «Документи») – за допомогою кнопки вибору відкривається вікно, в якому вводяться наступні дані: Паспорт (вид документа Паспорт потрібно створити у відповідному довіднику) АА, № 181569, виданий: 17.04.96, Голосіївським РУ ГУМВС України у м. Києві;
- громадянство – за допомогою кнопки вибору відкривається вікно, в якому вводяться наступні дані: Україна;
- код за ДРФО – 2766816036;
- адреса проживання, для інформування, по прописці – м. Київ вул. Академіка Глушкова, буд. 24, кв. 28;
- телефон службовий – ввести телефон підприємства.
4. Аналогічно ввести дані по бухгалтеру підприємства (дані студента, який виконує завдання).
5. Для створення нового елемента у довіднику виконати Ще → Додати, або натиснути на кнопку Додати чи клавішу Insert на клавіатурі, та ввести дані по співробітниках підприємства.
Фізичні особи підприємства
Дані |
Карась Марія Іванівна |
Карпенко Петро Сергійович |
Карпенко Сергій Сергійович |
Солома Іван Петрович |
Дата народження |
26.02.1985 |
21.02.1990 |
12.04.1985 |
25.06.1972 |
Місце народження |
м. Обухів Київська обл., Україна |
м. Васильків, Васильківський р-н, Київська обл., Україна |
||
Посвідчення |
Паспорт МН 358612 виданий 30.03.01 Обухівським РВ ГУ МВС України в Київській обл. |
Паспорт СО 358633 виданий 20.07.06 Васильківським РВ УМВС України в Київській обл. |
Паспорт МА 712456 виданий 12.05.02 Васильківським РВ УМВС України в Київській обл. |
Паспорт ВО 583775 виданий 27.06.99 Васильківським РВ УМВС України в Київській обл. |
Громадянство |
Україна, має право на пенсію, є податковим резидентом |
|||
Відомості про пенсіонера |
Не є пенсіонером |
Не є пенсіонером |
Не є пенсіонером |
Пенсіонер: свід. АА №732981, видано: 28.06.17 |
Код за ДРФО |
2745003787 |
2561910257 |
3114811070 |
1856479855 |
Адреса проживання, для інформування та по прописці |
Київська обл., Києво-Свят. р-н, с. Новосілки, вул. Садова,25 |
м. Київ, вул. Голосіївська буд. 23, кв. 58 |
м. Київ, вул. Голосіївська буд. 23, кв. 58 |
м. Київ, вул. Озерна, буд. 14 |
У довідниках можна створювати не лише елементи, але і групи елементів, вносячи у них елементи з однаковими характеристиками.
Заняття №6
3. Створення нових груп
Технологія роботи:
1. Виконати Ще → «Створити групу», або натиснути на піктограму Додати групу чи комбінацію клавіш Ctrl + F9 на клавіатурі.
2. Створіть в довіднику Фізичні особи нову групу «Родичі».
У довідниках існуючі елементи можна переносити із групи в групу.
4. Перенесення елементів із групи в групу
Технологія роботи:
1. Виконати Ще → Перемістити до групи, або натиснути на піктограму Перемістити елемент в іншу групу чи комбінацію клавіш Ctrl + Shift + М на клавіатурі.
2. З’явиться вікно, у якому потрібно вибрати групу, в яку ми хочемо перемістити даний елемент довідника.
3. Також можна переміщувати елементи шляхом переміщення мишкою в папку групи. Для зручності Режим перегляду встановити Дерево.
4. Перемістити одного з фізичних осіб в групу «Родичі» та повернути назад.
5. Заповнення довідника Контрагенти
Технологія роботи:
Для відображення будь-яких операцій по розрахунках з покупцями, постачальниками, по податках в програмі необхідно вносити дані по конкретним контрагентам. Дані про контрагентів зберігаються у однойменному довіднику. Розглянемо заповнення довідника «Контрагенти» на конкретному прикладі.
Технологія роботи:
1. Виконати НДІ та адміністрування → НДІ → Контрагенти.
2. Для створення нового елемента у довіднику виконати Ще → Додати, або натиснути кнопку Створити чи клавішу Insert на клавіатурі.
3. У вікні, що з’явиться буде помічник з заповнення довідника. У поле Найменування вноситься назва контрагента, під якою цей контрагент буде записаний в базу і по якій буде здійснюватися пошук його в базі. Наприклад, у нас є контрагент СТОВ «Нива», тоді в поле Найменування вносимо Нива.
4. На закладці Головне заповнимо поля наступним чином:
- група контрагентів – вибирається група довідника контрагенти, до якого відноситься даний елемент (Юридичні особи);
- Вид – за допомогою кнопки вибору вибирається вид контрагента – Юр. особа;
- не є резидентом – у випадку, якщо контрагент є нерезидентом (не платником податків ) то відмічається дане поле;
- повне найменування – вноситься повне найменування контрагента, яке буде виводитися в документах для друку – Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю «Нива» або СТОВ «Нива»;
- код за ЄДРПОУ – код підприємства в єдиному реєстрі підприємств і організацій України – 25904569;
- схема оподаткування – вибирається схема оподаткування, яка застосовується контрагентом (Єдиний податок і ПДВ);
- ІПН – вводиться податковий номер платника ПДВ – 259045610036.
5. На закладці Адреси заповнимо поля наступним чином:
- Юридична адреса контрагента – за допомогою кнопки вибору заходимо у вікно Адреса і роздільно по полях адреси вводимо дані: 08141, Київська обл., Києво-Святошинський р-н, с. Святопетрівське, вул. Господарська, будинок №1;
- Фактична адреса контрагента – за допомогою кнопки вибору заходимо у вікно Адреса і одним довільним рядком вводимо дані: 08141, Київська обл., Києво-Святошинський р-н, с. Святопетрівське, вул. Господарська 5, кв.9;
- телефон – за допомогою кнопки вибору заходимо у вікно Телефон і окремо вводимо код і номер телефону: (04598) 5-02-04.
6. В розділі Банківські рахунки створюємо новий елемент і вводимо дані:
- номер рахунку – вводиться порядковий номер рахунку контрагента: UA723052990000000226005302982;
- Банк – з довідника Банки вибирається банк контрагента (якщо даного банка немає в довіднику, то потрібно створити додаванням із класифікатора банків): ПАТ «ПРИВАТБАНК» МФО 305299;
- Найменування – вводиться назва рахунка контрагента, яка буде виводитися при виборі рахунків: ПРИВАТБАНК (грн.).
7. Після створення контрагента можна створити договір з ним за допомогою гіперпосилання «Договори». Договори контрагентів при створенні елементу автоматично створюється новий елемент, який потрібно відкоригувати та вести дані:
- найменування – вводиться назва договору контрагента, яка буде виводитися при виборі: Купівля зернових;
- для друку – вводиться назва договору контрагента, яка буде виводитися при друці первинних документів: Договір купівлі-продажу № 125 від 26.12._ (рік, що передує поточному року навчання);
- зазначаємо нашу організацію;
- номер – вводиться порядковий номер договору: 125;
- від – вводиться дата підписання договору: 26.12._ (рік, що передує поточному року навчання);
- Розрахунки за замовленнями;
- За обліком ПДВ – вибирається вид розрахунку (в нашому випадку – За документами розрахунків»);
- Валюта – вибирається валюта, у якій здійснюються взаєморозрахунки по даній операції - грн;
Після заповнення усіх закладок записується створений Контрагент натисненням кнопки «Записати і закрити».
6. Створення елементів довідника Контрагенти
Технологія роботи:
Аналогічно до завдання 5 даної практичної роботи створити у відповідних папках довідника Контрагенти елементи:
Дані для заповнення довідника «Контрагенти»
Назва |
Перевізник |
Автоліга |
Веселка |
Краків |
Прогрес |
Повна назва |
ТОВ «Перевізник» |
ПАТ «Автоліга» |
ТОВ «Веселка» |
Готель «Краків» |
ТОВ «Прогрес» |
Організаційно-правова форма |
Юридична особа |
Юридична особа |
Юридична особа |
Юридична особа |
|
Фактична адреса |
03022, м. Київ, вул. Васильківська, 30 |
03680, м. Київ, пр-т Академіка Глушкова, 15-Б |
18002, м. Черкаси, вул. Курортна, 11 |
04071, м. Київ, вул. Ярославська, 57 |
02090, м. Київ, вул. Бутлерова, 1 |
Юридична адреса |
02092, м. Київ, вул. Марганецька, 95 |
01001, м. Київ, вул. Грінченко, 1 |
18002, м. Черкаси, вул. Курортна, 11 |
04071, м.Київ, вул. Ярославська, 57 |
02090, м. Київ, вул. Бутлерова, 1 |
Система оподаткування |
Єдиний податок |
Податок на прибуток і ПДВ |
Податок на прибуток і ПДВ |
||
Телефон |
(044) 494-23-47 |
(044) 279-57-34 |
(0472) 45-07-79 |
(044) 257-12-15 |
(044) 593-03-29 |
ЄДРПОУ |
32771122 |
16286412 |
34965659 |
25489567 |
58743697 |
ІПН |
|
162864126506 |
349656526595 |
2548956325 |
5874369965 |
Тип відносин |
З постачальником |
З постачальником |
З покупцем |
З постачаль-ником |
З постачальником |
МФО банку |
300711 |
300465 |
354347 |
300711 |
320478 |
№ рахунка |
UA873217670000000260001057502 |
UA193004650000000260008741256 |
UA623543470000000260005984301 |
UA933007110000000260005896358 |
UA073204780000000260005898457 |
Назва |
Київська регіональна митниця |
ПриватБанк |
Rivera |
Повна назва |
ПАТ КБ «Приватбанк» |
Rivera |
|
Організаційно-правова форма |
Юридична особа |
Юридична особа |
Юридична особа |
Фактична адреса |
03680, м. Київ, вул. Лепсе, 8-А |
03150, м. Київ, вул. Предславинська, 19 |
Туреччина |
Юридична адреса |
03680, м. Київ, вул. Лепсе, 8-А |
03150, м. Київ, вул. Предславинська, 19 |
Туреччина |
Система оподаткування |
Не платник |
Податок на прибуток і ПДВ |
Не платник |
Телефон |
(044) 257-85-48 |
(044) 487-12-58 |
|
ЄДРПОУ |
00137331 |
21705696 |
******** |
ІПН |
|
217056926658 |
|
Тип відносин |
Інше |
Інше |
З постачальником |
МФО банку |
899998 |
300711 |
|
№ рахунка |
UA548999980000000373492100022 |
UA803007110000000032007192601 |
|
Назва |
ПФУ Голосіївського р-ну |
ДКСУ в м.Києві |
|
Повна назва |
Пенсійний фонд Голосіївського р-ну |
Державна казначейська служба в м. Києві |
|
Організаційно-правова форма |
Юридична особа |
Юридична особа |
|
Тип відносин |
Інше |
Інше |
|
Фактична адреса |
м. Київ, вул. Горького, 112 |
м. Київ, вул. Салютна, 20 |
|
Юридична адреса |
|
м. Київ, вул. Горького,112 |
м. Київ, вул. Салютна, 20 |
Телефон |
(044) 897-12-15 |
(044) 478-20-20 |
|
Паспорт |
|
|
|
Виданий |
|
|
|
ЄДРПОУ |
32075021 |
26077855 |
|
МФО банку |
|
899998 |
899998 |
№ рахунка |
|
UA388999980000000256083132601 |
UA328999980000031114009700003 (Військ.збір) |
UA368999980000033214800700003 (ПДФО) |
|||
UA368999980000033214800700125 (ЄСВ) |
|||
UA098999980000031116029700003 (ПДВ) |
|||
Система оподаткування |
Не платник |
Не платник |
7.Створення та налаштування складів
Необхідно надати дозвіл використання кількох складів та створити склади.
Технологія роботи:
1. Виконати НДІ та адміністрування →Настройка розділів → Склад і доставка → Склад. Встановити прапорець «Кілька складів».
2. Виконати НДІ та адміністрування →НДІ → Склади і магазини.
3. Натиснути кнопку Створити, або Ще → Створити. У вікні, що відкрилося у полі Найменування ввести "Товарний склад", у полі Відповідальна особа вибрати Карась Марія Іванівна та натиснути кнопку ОК.
4. Створити місце зберігання «Склад техніки», з відповідальною особою Дема Іван Богданович.
Заняття №7
ЗАПОВНЕННЯ ДОВІДНИКА «НОМЕНКЛАТУРА»
8. Створення видів номенклатури
Для відображення будь-яких операцій з товарно-матеріальними цінностями чи одержанням чи наданням послуг в програмі нам необхідно вносити дані про конкретні ТМЦ чи послуги. Дані про ТМЦ чи послуги зберігаються у довіднику «Номенклатура».
Технологія роботи:
1. Виконати НДІ та адміністрування →НДІ → Номенклатура.
2. Створити вид номенклатури «Послуги», тип «Послуга», одиниця виміру за замовчуванням – грн. (Код класифікатора 2454), ставка ПДВ – 20 %).
3. Створити вид номенклатури «Матеріали», тип «Товар», одиниця виміру за замовчуванням – кг, ставка ПДВ – 20 %.
4. Створити вид номенклатури «Продукція», тип «Товар», одиниця виміру за замовчуванням – кг, ставка ПДВ – 20 %.
5. Створити вид номенклатури «Товари», тип «Товар», одиниця виміру за замовчуванням – кг, ставка ПДВ – 20 %.
9. Створення елементів довідника Номенклатура
9.1. Створити послугу «Доставка ТМЦ».
Технологія роботи:
1. Виконати НДІ та адміністрування →НДІ → Номенклатура..
2. Обрати вид номенклатури «Послуги».
3. Для створення нового елемента виконати Ще → Створити, або натиснути першу піктограму чи клавішу Insert на клавіатурі.
4. Заповнити поля новоствореного елементу
5. Записати зміни в елементі, натиснувши кнопку Записати і закрити.
9.2.Створити матеріали в програмі
Технологія роботи:
1. Виконати НДІ та адміністрування →НДІ → Номенклатура..
2. Обрати вид номенклатури «Матеріали».
3. Для створення нового елемента виконати Ще → Створити, або натиснути першу піктограму чи клавішу Insert на клавіатурі.
4. Заповнити поля новоствореного елементу наступними параметрами:
- Коротке та повне найменування – Гречка (3 клас);
- обрати вид номенклатури «Матеріали»
- Одиниця виміру – кг;
- Ставка ПДВ – 20 %;
5. Записати зміни в елементі, натиснувши кнопку Записати і закрити.
7. Створити наступні елементи довідника Номенклатура:
Дані для заповнення довідника Номенклатура
Вид номенклатури |
Найменування |
Одиниця виміру |
Ставка ПДВ |
|
Матеріали |
Гречка (3 клас) |
кг |
20 % |
|
Соя |
кг |
20 % |
||
Соняшник |
кг |
20 % |
||
Пшениця (3 клас) |
кг |
20 % |
||
Пшениця (4 клас) |
кг |
20 % |
||
Кукурудза |
кг |
20 % |
||
Висівки пшеничні |
кг |
20 % |
||
Ріпак |
кг |
20 % |
||
Ячмінь |
кг |
20 % |
||
Горох |
кг |
20 % |
||
Продукція |
Дерть кукурудзяна |
кг |
20 % |
|
Кормова суміш |
кг |
20 % |
||
Борошно пшеничне (вищ.гат.) |
кг |
20 % |
||
Борошно пшеничне (1 гат.) |
кг |
20 % |
||
Борошно житнє (вищ. гат.) |
кг |
20 % |
||
Борошно житнє (1 гат.) |
кг |
20 % |
||
Крупа гречана |
кг |
20 % |
10. Створення елементів довідника Банківські рахунки методом копіювання
Технологія роботи:
1. Виконати НДІ та адміністрування →НДІ → Організації.
2. У вікні, що відкрилося, відкрити наше підприємство та переходимо за гіперпосиланням «Банківські рахунки».
3. У вікні, що відкрилося, виділити рахунок Приватбанк-поточний (грн.) та скопіювати його (натиснути кнопку Додати копіюванням чи клавішу F9 на клавіатурі).
4. У вікні, що відкрилося, потрібно внести зміни в наступні поля:
- номер рахунку – довільний (по правилам для банківських рахунків, можна копіювати з попереднього з невеликими змінами);
- у полі Валюта – EUR;
- у полі Найменування – Приватбанк-поточний (євро);
- бухгалтерський рахунок - 312.
Після внесення даних елемент записати.
5. Аналогічно створити елемент Приватбанк-поточний (долар) із валютою USD.
11. Видалення елементів з програми
У програмі будь-які елементи довідників чи створені документи можна видаляти. Але для видалення елемента необхідно, щоб цей елемент ніде в програмі не використовувався. Тобто на елемент не було посилань інших елементів програми.
Технологія роботи:
1. Помітити елемент, який хочемо вилучили, позначкою на видалення, встановивши на ньому курсор та виконати Ще → Встановити позначку видалення, або натиснути на відповідну піктограму чи клавішу Delete на клавіатурі.
2. Виконати НДІ та адміністрування → підтримка та обслуговування → Вилучення відмічених об’єктів.
3. У вікні, що з’явиться, обрати Автоматичне вилучення всіх відмічених об’єктів або Вибіркове вилучення, в залежності від потреб, і натиснути кнопку Вилучити.
4. Якщо відмічений об’єкт десь використовується, то відкриється вікно із посиланнями на документ, пов’язаний з відміченим об’єктом.
У випадку, коли відмітка про видалення на об’єкт була встановлена помилково, зняти її можна таким самим способом, як і встановити, тобто встановивши на об’єкті курсор та виконати Ще → Відмітити для вилучення/зняти позначку. При цьому потрібно пам’ятати, що елементи довідників не зміняться, а документи стануть не проведеними.
- 27 вересня 2023, 18:01
Шрифти
Розмір шрифта
Колір тексту
Колір тла