Практична робота №4
ПРОДАЖІ ТА CRM: МЕТОДИКА СТВОРЕННЯ І ЗАПОВНЕННЯ ПРАЙС-ЛИСТІВ, НАЛАШТУВАННЯ ЗНИЖОК ТА УМОВ ПРОДАЖІВ
Мета роботи: Навчитися коректно заповненювати початкові залишки забогованості клієнтів, наявність товарів на складах. Налаштовувати прайс-листи, знижки та умови продажів
у ERP-системі
Завдання: Виконати нижченаведене завдання у ERP-системі.
Методичні рекомендації: методика виконання роботи у прикладній програмі детально описана у нижченаведеному завданні. Додаткові відомості можна одержати із методичних рекомендацій до виконання завдань по дисципліні, яка розміщена на цьому електронному курсі.
Форма та строки подання: виконані завдання оформлюються у вигляді короткого звіту у форматі документу MS Word. Цей файл має містити кілька скрін-копій виконаного завдання у прикладній програмі та містити кілька абзаців текстового опису виконаного завдання. На кожній скрін-копії має бути видно прізвище здобувача, який виконав завдання.
Критерії оцінювання: робота оцінюється у розмірі до 25 балів. Невчасно подані завдання, які виконані без суттєвих помилок будуть оцінені в 15 балів, Завдання виконані повністю, без помилок і подані вчасно - оцінка 25 балів.
Деталі завдання:
Заняття №8
ВНЕСЕННЯ ПОЧАТКОВИХ ЗАЛИШКІВ
1. Введення залишків по ТМЦ
Технологія роботи:
1. НДІ та адміністрування → сервіс → початкове заповнення→ документи введення початкових залишків
2. У вікні, що відкрилося, зліва вказані типи операцій. Необхідно виділити власні товари. Справа натиснути кнопку Створити. Дата заповнення 31.12._ (попередній рік).
Ціна НЕ включає ПДВ.
Склад товарний
Облікові дані по ТМЦ
Кількість, кг |
Ціна, грн. |
|
Гречка (3 кл.) |
2 500 |
7,40 |
Соя |
1 500 |
7,50 |
Соняшник |
1 500 |
9,50 |
Пшениця (3 кл.) |
2 500 |
5,21 |
Пшениця (4 кл.) |
3 000 |
5,15 |
Кукурудза |
4 000 |
5,15 |
Висівки пшеничні |
1 000 |
2,75 |
Ріпак |
6000 |
11,83 |
Ячмінь |
3500 |
4,95 |
Горох |
1 000 |
5,10 |
Пакети, шт (створити новий) |
5000,00 |
0,10 |
Дерть кукурудзяна |
2 500 |
2,50 |
Кормова суміш |
1 500 |
24,00 |
Борошно пшеничне (вищий ґатунок) |
2 000 |
8,00 |
Борошно пшеничне (1-й ґатунок) |
1 500 |
7,50 |
Борошно житнє (вищий ґатунок) |
1 000 |
6,90 |
Борошно житнє (1-й ґатунок) |
1 000 |
6,50 |
Крупа гречана |
2 000 |
15,00 |
3. Після внесення даних по ТМЦ потрібно провести документ.
Далі вносимо залишки по грошових коштах. У випадку, якщо є залишки грошових коштів у іноземній валюті, потрібно внести курси валют на дату внесення залишків.
2. Введення курсів валют на дату внесення залишків
Технологія роботи:
1. Виконати НДІ та адміністрування → див.також → Валюти.
2. У вікні, що відкрилося вже є три валюти – Гривня, Долар США та Євро, але не задано курси для Долара та Євро.
3. Відкрити валюту Євро, за гіперпосиланням «Курси валют» натиснути кнопку Створити та ввести курс валюти та її кратність на відповідну дату. Встановити на 31.12._ (попередній рік) відповідні курси валют згідно таблиці.
4. Аналогічно ввести дані про валюту Долар США.
Довідник валюти
Валюта |
Курс |
Кратність |
Євро |
3240,0000 |
100 |
Долар США |
2730,0000 |
100 |
Після внесення курсів валют можна вносити початкові залишки по грошовим коштам.
3. Введення залишків по грошовим коштам
Технологія роботи:
1. Виконати НДІ та адміністрування → сервіс → початкове заповнення→ документи введення початкових залишків
2. У вікні, що відкрилося, зліва вказані типи операцій. Необхідно виділити грошові кошти на банківських рахунках. Справа натиснути кнопку Створити. Дата заповнення 31.12._ (попередній рік).
3. У вікні, що відкрилося, потрібно заповнити відповідні поля, дані для чого взяти із таблиці.
Введення початкових залишків по рахунках підприємства
Банківський рахунок |
Валюта |
Сума |
Сума у валюті регл. обліку (грн) |
Приватбанк-поточний |
грн. |
305 000 |
305 000,00 |
Приватбанк-долар |
USD |
10000 |
280000,00 |
Приватбанк-євро |
EUR |
5000 |
160000,00 |
4. Після внесення даних по конкретному рахунку грошових коштів потрібно записувати внесені дані та створювати новий запис.
5. Після внесення даних по грошових коштах потрібно провести документ.
6. Аналогічним чином внести залишки готівки в касі у сумі 20000 грн (тип операції - в касах). Створити касу "Основна". Рахунок обліку - 301.
ВНЕСЕННЯ ПОЧАТКОВИХ ЗАЛИШКІВ ПО РОЗРАХУНКАХ З КОНТРАГЕНТАМИ
Особливістю розрахунків із контрагентами є те, що документи по одній операції купівлі продажу (замовлення клієнтів, рахунки-фактури, платіжні доручення, документи оприбуткування робіт та послуг, тощо) взаємопов’язані між собою та прив’язані до замовленню, договору або накладних, які є основою здійснення взаєморозрахунків.
Створимо документ Замовлення постачальнику ТОВ «Нива» за № 125, виставлене 26.12._ (попередній рік) на придбання 1 т пшениці 3 класу по ціні 5000,00 грн. без ПДВ. Контрагент – платник ПДВ, тому ставка ПДВ в документах – 20%. Рахунок виставлений на підставі договору купівлі-продажу №125 від 26.12._ (попередній рік).
1. Введення документа Замовлення постачальнику
Технологія роботи:
1. НДІ та адміністрування →Настройка розділу → Купівлі. Включити прапорці " договори з постачальниками" та "замовлення постачальникам".
2. В розділі програми Купівлі → Замовлення постачальникам створити замовлення.
У вікні, що відкрилося, потрібно створити новий документ від 26.12._ (попередній рік) натисненням кнопки Створити.
3. У полях шапки документа потрібно ввести наступні дані:
- Постачальник, Контрагент – Нива;
Договір – Купівля зернових (потрібно створити), з наступними параметрами (після їх заповнення договір записати):
- найменування – Купівля зернових;
- для друку – Договір купівлі-продажу № 125 від 26.12._ (попередній рік);
- номер – вводиться порядковий номер договору: 125;
- від – вводиться дата підписання договору: 26.12._ (попередній рік);
- розрахунки – За замовленнями;
- склад - товарний
4. Заповнити на закладці Товари табличну частину згідно умов задачі
- номенклатура – вибрати елемент Пшениця (3 кл.) із папки Матеріали довідника Номенклатура;
- кількість – 1;
- одиниця виміру – т;
- ціна – 5000,00 грн.
5. Після заповнення усіх даних документ проводиться.
2. Введення залишків по розрахунках із партнерами
Ввести в програму заборгованість підприємства перед ТОВ «Нива» в розмірі 6000,00 грн. по замовленню № 125 від 26.12._ (попередній рік) та заборгованість ТОВ «Веселка» перед підприємством у розмірі 30720,00 грн. по замовленню клієнта № 1 від 26.12._ (попередній рік).
Технологія роботи:
Для внесення залишків у програмі існує спеціальна функція Помічник введення залишків в розділі програми НДІ та адміністрування → сервіс → початкове заповнення→ документи введення початкових залишків. У вікні, що відкрилося, зліва необхідно виділити заборгованість перед постачальниками. Справа натиснути кнопку Створити. Дата заповнення 31.12._ (попередній рік).
НДІ та адміністрування →Настройка розділу → Продажі. Обрати оферти - типові та індивідуальні. Включити прапорці " договори з клієнтами" та "замовлення клієнтів".
Потім ввести заборгованість покупця, обравши тип операції Заборгованість клієнтів.
5. Заборгованість за покупцями і постачальниками
Поля |
Значення |
Значення |
Партнер |
Веселка | Нива |
Контрагент |
Веселка |
Нива |
Об’єкт розрахунків |
Замовлення клієнта |
Замовлення постачальнику |
Сума боргу |
30720,00 |
6000,00 |
Ставка ПДВ |
20 % |
20 % |
Дата платежі |
01.01 поточного року | 01.01 поточного року |
Заняття №9
НАЛАШТУВАННЯ УМОВ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОДУКЦІЇ ТА ТОВАРІВ
1. Створення видів цін (прайс-листів)
Технологія роботи:
Виконати НДІ та адміністрування →Настройка розділу → CRM і маркетинг→ маркетинг. Встановити прапорці "Кілька видів цін" та "Автоматичні знижки у продажах".
Виконати CRM і маркетинг → Настройки та довідники → Види цін.
Створити три види цін:
Собівартість
Валюта ціни - Грн:
Ціна НЕ включає ПДВ
Спосіб завдання ціни — Довільний запит до даних ІБ (Використовувати повні можливості)
Схема компонування даних - Собівартість з додатковими витратами
Правила округлення цін: Точність округлення - 1
Варіант округлення - Завжди на користь підприємства
Прайс-лист
Валюта ціни - Грн:
Ціна НЕ включає ПДВ
V - При продажу клієнтам
Спосіб завдання ціни - Націнка на інший вид цін
Базовий вид ціни - Собівартість
Націнка на вид ціни - 50%
Гуртовий
Валюта ціни - Грн:
Ціна НЕ включає ПДВ
V - При продажу клієнтам
Спосіб завдання ціни - Націнка на інший вид цін
Базовий вид ціни - Собівартість
Націнка на вид ціни - 40%
2. Зареєструвати нові товари в інформаційній базі
Технологія роботи:
Виконати НДІ та адміністрування →НДІ → Номенклатура.
Створити вид номенклатури «Товари» та наступні позиції номенклатури:
Номенклатура |
Одиниця виміру |
Собівартість купівлі (для наступних завдань) |
Нітроамофоска NPK |
т |
12000 |
Вапно гранульоване |
т |
1860 |
Аміачна селітра Pulan |
т |
15450 |
Карбамід №46 |
Т |
16800 |
Суперфосфат |
т |
7250 |
3. Заповнення прайсів за поточний місяць
Технологія роботи:
Виконати CRM і маркетинг: Цини та знижки - Ціни (прайс-лист)
Сформувати прайси на на 31.12._ (попередній рік) (на всю номенклатуру) за всіма видами цін:
Собівартість
Прайс-лист
Гуртовий
Розрахувати ціни за командою Змінити ціни- Розрахувати обчислювані (за даними ІБ та формулами)
Ціни реалізації послуг (прайс-лист) заповнити вручну
Доставка ТМЦ- 750 грн
4. Налаштування знижок
Технологія роботи:
Виконати:
4.1. СRM і маркетинг: Настройки та довідники - Умови надання знижок (націнок)
Створити умову За разовий об'єм продажів - Сума в документі не менш 100 000 грн
4.2. CRM і маркетинг: Цини та знижки - Знижки (націнки)
Створити вид автоматичної знижки відсотком на будь-яку номенклатуру (тип - Знижка (націнка) відсотком):
Розмір знижки - 10%
Умови надання - Підібрати - Сума в документі не менш 100 000 грн
5. Налаштувати типові умови продажів клієнтам
Технологія роботи:
Виконати СRМ і маркетинг: НДІ продажів - Типові оферти клієнтам
Створити типову оферту клієнтам Основна:
Умови продажів:
Договори не використовуються, порядок розрахунків - По замовленнях
Склад Товарний
Вид цін - Прайс-лист
Оплата:
форма Безготівкова
Кредит (після відвантаження), 100%, в календарних днях
Інші умови: Стаття РГК - Надходження оплати від клієнта
Знижки (націнки) за цією офертою - для знижки 10% встановити статус Діє з початку місяця, безстроково.
6. Налаштувати індивідуальні умови продажів клієнту
Технологія роботи:
Виконати Продажі: Гуртові продажі - Індивідуальні оферти клієнтам
Створити оферту клієнту Біомаркет (створити нового) (назва Біомаркет передплата)
Типова оферта - Основна:
Умови продажів - змінити умови оплати:
форма Безготівкова
Передплата (до відвантаження)
Строк - 0 дн
% платежу - 60
Кредит (після відвантаження)
Строк - 1 дн
% платежу - 40.
в календарних днях
Склад Товарний.
- 11 жовтня 2023, 18:43
Шрифти
Розмір шрифта
Колір тексту
Колір тла