Лабораторна робота №10
Лабораторна робота № 10
ВНЕСЕННЯ ПОЧАТКОВИХ ЗАЛИШКІВ ПО РОЗРАХУНКАХ З КОНТРАГЕНТАМИ
Мета: Розглянути та вивчити порядок заповнення початкових залишків по розрахунках з контрагентами.
Завдання: Виконати нижченаведене завдання у прикладній програмі ведення бухгалтерського обліку.
Методичні рекомендації: методика виконання лабораторної роботи у прикладній програмі детально описана у нижченаведеному завданні. Додаткові відомості можна одержати із методичних рекомендацій до виконання завдань по дисципліні «Бухгалтерський облік у прикладних програмних рішеннях», яка розміщена на цьому електронному курсі.
Форма та строки подання: виконані завдання лабораторної роботи оформлюються у вигляді короткого звіту у форматі документу MS Word. Цей файл має містити кілька скрін-копій виконаного завдання у прикладній програмі ведення бухгалтерського обліку та містити кілька абзаців текстового опису виконаного завдання. На кожній скрін-копії має бути видно прізвище студента, який виконав завдання.
Критерії оцінювання: Критерії оцінювання: лабораторна робота оцінюється максимально у 5 балів (якщо інше не передбачено налаштуваннями журналу оцінок цього курсу). У т.ч. 3 балів - завдання виконано без суттєвих помилок, але подано невчасно, 4 балів – завдання виконано вчасно, але є незначні помилки, 5 балів - завдання виконані повністю, без помилок і вчасно.
Деталі завдання:
Відеозапис заняття:
Passcode:h537%7.e
Особливістю розрахунків із контрагентами є те, що документи по одній операції купівлі продажу (рахунки-фактури, платіжні доручення, документи оприбуткування робіт та послуг, тощо) взаємопов’язані між собою та прив’язані до договору, який є основою здійснення взаєморозрахунків. Тому перед внесенням залишків по розрахунках із контрагентами потрібно створити відповідні документи, на підставі яких виникла заборгованість.
Створимо документ Рахунок на оплату постачальника від СТОВ «Нива» за № 125, виставлений 26.12.2_ (рік, що передує року навчання) на придбання 1 т пшениці 3 класу по ціні 5000,00 грн. без ПДВ. Контрагент – платник ПДВ, тому ставка ПДВ в документах – 20%. Рахунок виставлений на підставі договору купівлі-продажу №125 від 26.12.2_ (рік, що передує року навчання).
Для внесення залишків у програмі існує спеціальна функція Помічник введення залишків в розділі програми Головне → Помічник введення залишків → Помічник введення початкових залишків.
1. Введення документа Рахунок на оплату постачальника
Технологія роботи:
1. В розділі програми Купівлі → Рахунки на оплату постачальників створити рахунок.
2. У вікні, що відкрилося, потрібно створити новий документ від 26.12._ (рік, що передує року навчання) натисненням кнопки Створити, вид операції вибрати Покупка, комісія;
3. У полях шапки документа потрібно ввести наступні дані:
- Контрагент – Нива;
- Договір – Купівля зернових.
4. Заповнити на закладці Товари табличну частину згідно умов задачі
- номенклатура – вибрати елемент Пшениця (3 кл.) із папки Матеріали довідника Номенклатура;
- кількість – 1;
- одиниця виміру – т;
- ціна – 5000,00 грн.
5. Перейти на закладку Додатково, де ввести наступні дані у відповідних полях:
- вхідний номер – номер документа постачальника: 125;
- вхідна дата – дата внесення документа у програму (в нашому випадку відповідає даті виписки документа);
- відповідальний – користувач програми, який створив даний документ;
6. Після заповнення усіх даних документ проводиться.
Створимо документ Рахунок на оплату покупцям для ТОВ «Веселка», №1, виставлений 26.12._ (рік, що передує року навчання) на продаж: ріпаку в кількості 2 т по ціні 12800,00 грн. без ПДВ. Рахунок виставлений на підставі договору продаж ріпаку № 12-03/ПРОД від 26.12._ (рік, що передує року навчання).
2. Введення документа Рахунок на оплату покупцеві
Технологія роботи:
1. В розділі програми Продажі → Рахунки на оплату покупцям створити рахунок;
2. У вікні, що відкрилося, потрібно створити новий документ від 26.12._ (рік, що передує року навчання);
3. У полях шапки документа потрібно ввести наступні дані:
- Контрагент – Веселка;
- Договір – продаж ріпаку № 12-03/ПРОД, з наступними параметрами (після їх заповнення договір записати):
- найменування – продаж ріпаку;
- для друку – Договір продаж ріпаку № 12-03/ПРОД від 26.12._ (рік, що передує року навчання);
- вид договору – за допомогою кнопки вибору вибираємо тип договору: З покупцем;
- номер – вводиться порядковий номер договору: 12-03/ПРОД;
- від – вводиться дата підписання договору: 26.12._ (рік, що передує року навчання);
- за бух. обліком – За документами розрахунків;
- за обліком ПДВ – За документами розрахунків;
- тип ціни – Основна ціна закупівлі (створити);
- вид діяльності – Операційна;
- Рахунок – ПРИВАТБАНК-гривня;
4. Заповнити на закладці Товари табличну частину згідно умов задачі:
- номенклатура – вибрати елемент ріпак із папки Матеріали довідника Номенклатура;
- кількість – 2;
- одиниця виміру – т;
- ціна – 12800,00;
- сума без знижки – 25 600,00;
- % ПДВ – 20%;
- ПДВ – 5120,00;
- Всього – 30720,00.
- Склад – склад ТМЦ.
Відповідальний – користувач програми, який створив даний документ;
5. Після заповнення усіх даних документ проводиться.
3. Введення залишків по розрахунках із контрагентами
Після створення даних документів можна приступати до внесення залишків по розрахунках із контрагентами.
Ввести в програму заборгованість підприємства перед СТОВ «Нива» в розмірі 6000,00 грн. по рахунку № 125 від 26.12._ (рік, що передує року навчання) та заборгованість ТОВ «Веселка» перед підприємством у розмірі 30720,00 грн. по рахунку № 1 від 26.12._ (рік, що передує року навчання).
Технологія роботи:
Для внесення залишків у програмі існує спеціальна функція Помічник введення залишків в розділі програми Головне → Помічник введення залишків → Помічник введення початкових залишків.
1.У відкритому вікні Помічник введення початкових залишків виділяємо необхідний рахунок обліку й тиснемо кнопку Ввести залишки по рахунку. При цьому відкривається форма документу Введення залишків, склад колонок якого залежить від обраного рахунку;
2.У вікні, що відкрилося, у полі Розділ обліку буде стояти Взаєморозрахунки з контрагентами;
3. Для внесення даних до таблиці натиснути Додати. Після цього створити нову стрічку та заповнити відповідні поля табличної частини, дані взяти із табл.5.
5. Заборгованість за покупцями і постачальниками
Поля |
Значення запису № 1 |
Значення запису № 2 |
Вид заборгованості |
Дебіторська |
Кредиторська |
Контрагент |
Веселка |
Нива |
Договір контрагента |
Продаж ріпаку |
Купівля зернових |
Рахунок |
361 |
631 |
Документ розрахунків* |
Рахунок на оплату покупцю |
Рахунок на оплату постачальника |
Сума у валюті договору, грн. |
30 720,00 |
6000,00 |
Сума боргу, Сума (ПО) |
30720,00 |
6000,00 |
Тип контрагента |
Покупець |
Постачальник |
Вид розрахунків |
Розрахунки |
Розрахунки |
Ставка ПДВ |
20 % |
20 % |
Сума ПДВ |
5120,00 |
1000,00 |
Рахунок ПДВ (непідтв.) |
6432 |
6442 |
Рахунок ПДВ кредит (зобов) |
6431 |
6441 |
Податкове призначення |
Опод. ПДВ |
Опод. ПДВ |
* - при виборі документа розрахунку у вікні вибору період встановлювати грудень 202_ року, що передує навчальному, а сам документ оновлювати
4. Після внесення даних по заборгованості потрібно записувати внесені дані та створювати новий запис.
5. Після внесення даних по всіх заборгованостях потрібно провести документ.
Усі інші залишки в програмі вводяться за допомогою ручних операцій, які створюються в розділі обліку Інші рахунки бухгалтерського обліку.
Внести залишки по розрахунках по кредитах, за податками, по статутному та резервному капіталу підприємства, а також дані про залишок нерозподіленого прибутку на підприємстві.
4. Введення залишків по розрахунках по кредиту
Технологія роботи:
Для внесення залишків у програмі існує спеціальна функція Помічник введення залишків в розділі програми Головне → Помічник введення залишків → Помічник введення початкових залишків.
1.У відкритому вікні Помічник введення початкових залишків виділяємо необхідний рахунок обліку й тиснемо кнопку Ввести залишки по рахунку. При цьому відкривається форма документу Введення залишків, склад колонок якого залежить від обраного рахунку;
2.У вікні, що відкрилося, у полі Розділ обліку буде стояти Інші рахунки бухгалтерського обліку;
3.Для внесення даних до таблиці натиснути Створити.
4. У вікні, що відкрилося, потрібно створити нову стрічку натисненням кнопки Додати та заповнити відповідні поля табличної частини:
- рахунок – 601;
- Субконто рахунка № 1 – Приватбанк із папки Банки та митниці;
- Субконто рахунка № 2 – Кредит, договір потрібно створити з наступними параметрами:
- найменування Кредит;
- для друку – Кредитний договір № 2345 від 01.09._ (рік, що передує року навчання);
- вид договору – Інше;
- номер – вводиться порядковий номер договору: 2345;
- від – вводиться дата підписання договору: 01.09._ (рік, що передує року навчання);
- Валюта – грн;
- Залишок по кредиту – 1000 000,00 грн.
5.Після внесення даних по всіх залишках потрібно провести документ.
Аналогічно вводяться дані з таблиці 6 та 7.
6. Розрахунки по податках
Рахунок |
Валюта |
Залишок по дебету |
Залишок по кредиту |
6412 |
грн. |
─ |
5 580,00 |
6413 |
грн. |
─ |
3 246,00 |
7. Заборгованість за засновниками
Рахунок |
Субконто рахунка № 1 |
Субконто рахунка № 2 |
Валюта |
Залишок по дебету |
Залишок по кредиту |
401 |
Фізичні особи та СПД → Іванов І.І. |
Частка в статутному капіталі* |
грн. |
─ |
500 000 |
401 |
Фізичні особи та СПД → Дема І.Б. |
грн. |
─ |
1500 000 |
|
43 |
─ |
─ |
грн. |
─ |
250 000 |
441**/442*** |
─ |
─ |
грн. |
*** |
** |
* - даний елемент створити у довіднику Цінні папери
** Сальдо рахунку ДТ 00, *** Сальдо рахунку КТ 00
Для визначення суми нерозподіленого прибутку/збитку на 01.01.2_(поточний рік) р. потрібно сформувати оборотно-сальдову відомість за 4 квартал 202_(попередній рік) р. за допомогою меню «Звіти → Оборотно-сальдова відомість». Залишок по кредиту/дебету рахунку 00 і буде необхідною сумою.
Після правильного внесення залишків по рахунках, у вікні Внесення початкових залишків, в нижній частині у стрічці баланс залишки по дебету та по кредиту повинні співпадати.
Шрифти
Розмір шрифта
Колір тексту
Колір тла
Кернінг шрифтів
Видимість картинок
Інтервал між літерами
Висота рядка
Виділити посилання