Лабораторна робота №14
Лабораторна робота № 14
ОБЛІК РОЗРАХУНКІВ З ПІДЗВІТНИМИ ОСОБАМИ
Мета: Розглянути та вивчити порядок розрахунків із підзвітними особами у прикладній програмі.
Завдання: Виконати нижченаведене завдання у прикладній програмі ведення бухгалтерського обліку.
Методичні рекомендації: методика виконання лабораторної роботи у прикладній програмі детально описана у нижченаведеному завданні. Додаткові відомості можна одержати із методичних рекомендацій до виконання завдань по дисципліні «Бухгалтерський облік у прикладних програмних рішеннях», яка розміщена на цьому електронному курсі.
Форма та строки подання: виконані завдання лабораторної роботи оформлюються у вигляді короткого звіту у форматі документу MS Word. Цей файл має містити кілька скрін-копій виконаного завдання у прикладній програмі ведення бухгалтерського обліку та містити кілька абзаців текстового опису виконаного завдання. На кожній скрін-копії має бути видно прізвище студента, який виконав завдання.
Критерії оцінювання: лабораторна робота оцінюється максимально у 5 балів (якщо інше не передбачено налаштуваннями журналу оцінок цього курсу). У т.ч. 3 балів - завдання виконано без суттєвих помилок, але подано невчасно, 4 балів – завдання виконано вчасно, але є незначні помилки, 5 балів - завдання виконані повністю, без помилок і вчасно.
Деталі завдання:
Програма "Бухгалтерія" дає змогу автоматизувати облік розрахунків з підзвітними особами. В програмі можна створити всі документи по даній ділянці обліку (посвідчення на відрядження, авансовий звіт, прибуткові та видаткові касові ордери тощо). Розглянемо облік розрахунків з підзвітними особами у програмі.
1. Відображення виписки посвідчення на відрядження організації
Відобразити в програмі видачу директорові підприємства Демі І.Б посвідчення на відрядження від 12.01._ (рік навчання). для відрядження до м.Черкаси у ТОВ «Веселка» із 12.01._ (рік навчання) по 14.01._ (рік навчання). для укладання договору на реалізацію борошна, згідно наказу № 1 від 12.01._ (рік навчання).
Відображення операції у програмі:
1. Документом Відрядження.
Створення документа Відрядження
Технологія роботи:
1. У розділі програми Зарплата і кадри → Кадровий облік → Відрядження створити новий документ від 12.01._ (рік навчання).;
2. У полях шапки документа потрібно ввести наступні дані:
- Країна призначення – вказується пункт призначення відрядження (м. Черкаси);
- Організація призначення – вказується організація призначення відрядження (ТОВ «Веселка»);
- Підстава відрядження – вказується документ, згідно якого відбувається відрядження (Наказ № 1 від 12.01._ (рік навчання));
3. У табличній частині документа додати новий запис та ввести наступні дані:
- Співробітник – вказується працівник, якому видається посвідчення на відрядження (Дема І.Б);
- Дата початку та дата закінчення – вказується термін відрядження (12.01._ (рік навчання) – 14.01._ (рік навчання));
- Ціль – вказується ціль відрядження (Укладання договору на реалізацію борошна);
- Джерело фінансування – вказується, за рахунок яких коштів фінансується відрядження (Кошти підприємства).
5. Після заповнення усіх даних документ записується та проводиться.
2. Відображення видачі грошових коштів з каси на відрядження
Відобразити в програмі одержання в касу поштів з поточного рахунку та видачу директору підприємства Демі І.Б 12.01._ (рік навчання) грошові кошти в розмірі 6 000,00 грн. на відрядження згідно наказу № 1 від 12.01._ (рік навчання).
Відображення операції у програмі проводимо:
1. Створити документ Прибутковий касовий ордер відповідно до технології наведеної у попередній роботі.
2. Документ Видатковий касовий ордер.
Створення документа Видатковий касовий ордер
Технологія роботи:
1. В розділі програми Банк і каса → Каса →Видаткові касові ордери створити Видатковий касовий ордер.
2. У вікні, що відкрилося, потрібно створити новий документ від 12.01._ (рік навчання) вид операції вибрати Видача підзвітній особі;
3. У полях шапки документа потрібно ввести наступні дані:
- Дата документа – 12.01._ (рік навчання);
- Одержувач – вказується фізична особа, якій видаються кошти (Дема І.Б);
- Сума – вказується сума, що видається підзвітній особі (6 000,00 грн.);
- Стаття руху грошових коштів – вказується, на які цілі видаються кошти (Відрядження із довідника Статті руху грошових коштів (елемент потрібно створити));
- Відповідальний – вказується користувач програми, який створив даний документ;
4. Перейти на закладку Друк, на якій ввести відповідні дані.
- Призначення коштів – вказується призначення грошових коштів Відрядження;
5. Після заповнення усіх даних документ записати та провести.
3. Відображення подання підзвітною особою авансового звіту про витрачені кошти
Відобразити в програмі подачу директором підприємства Демою І.Б. 15.01._ (рік навчання) авансового звіту по відрядженню згідно наказу № 1 від 12.01._ (рік навчання). Згідно звіту проїзд до місця відрядження складав 250,00 грн. (без ПДВ) квиток ААА №123456 від 12.01._ (рік навчання), проживання 2 доби – 600,00 грн. (з ПДВ) чек № 98751264 від 14.01._ (рік навчання), проїзд із місця відрядження – 250,00 грн. (без ПДВ) квиток ААА № 123789 від 14.01._ (рік навчання). Добові на підприємстві виплачуються у розмірі 400,00 грн. за добу. Також директором придбано принтер Panasonic FC-2100 вартістю 2 400,00 грн. (з ПДВ) та електрочайник Saturn вартістю 600,00 грн. (з ПДВ) по накладній № 12 від 14.01._ (рік навчання).
Послуги з перевезення надало ТОВ «Перевізник» (не платник ПДВ), послуги з проживання – готель «Краків» (платник ПДВ), принтер та чайник придбано у ТОВ «Прогрес» (платник ПДВ).
Відображення операції у програмі:
1. Документом Авансовий звіт.
Увага! У типовій конфігурації передбачено відображення таких видів витрат підзвітних сум:
- Закупівля запасів – вказується на закладці Товари;
- Отримання у постачальника тари на умовах повернення – вказується на закладці Зворотна тара;
- Оплата постачальнику за товари, роботи, послуги – вказується на закладці Оплата;
- Інші витрати господарської діяльності, зокрема на відрядження – вказується на закладці Інше.
Дані, зазначені у табличній частині Аванси, впливають лише на формування друкованої форми звіту.
У разі встановлення у рядку прапорця Це добові (закладка Інше) немає потреби заповнювати параметри обліку ПДВ – ставку, суму, рахунок обліку. Крім того, можна вказати період і кількість діб відрядження, встановити ознаку відрядження за кордон.
Створення документа Авансовий звіт
Технологія роботи:
1. В розділі програми Банк і каса → Каса →Авансові звіти створити Авансовий звіт.
2. У вікні, що відкрилося, потрібно створити новий документ від 15.01._ (рік навчання);
Увага! Авансовий звіт можна сформувати за допомогою команди Створити на підставі, якщо до його створення були введені документи: Надходження дод. витрат, Прибутковий касовий ордер, Реєстрація вхідного податкового документа.
3. У полях шапки документа потрібно ввести наступні дані:
- Склад – вказується склад, на який будуть оприбутковані ТМЦ, придбані підзвітною особою (Склад ТМЦ);
- Підзвітна особа – вказується особа, яка подає авансовий звіт (Дема І.Б.);
- Призначення – вказується призначення понесених витрат по звіту (Господарські витрати);
4. На закладці Аванси у табличній частині документа додати новий запис та ввести наступні дані:
- Документ авансу – вказується документ, згідно якого видавалися кошти підзвітній особі (Видатковий касовий ордер від 12.01._ (рік навчання));
- Сума авансу – вказується сума виданого авансу (6 000,00 грн.);
5. У правому кутку документа знаходиться форма Ціна і валюта. У відкритому вікні встановити позначку у полі Ціна включає ПДВ та прийняти зміни (натиснути ОК).
Увага! Прапорець Ціна включає ПДВ визначає інтерпретацію ціни в документі:
- Якщо прапорець включений, то ціни у табличній частині вказуються кінцеві, тобто вони містять в собі й ПДВ. Сума ПДВ розраховується, як частина суми за рядком (документом), тобто «витягується» з Суми з ПДВ;
- Якщо прапорець вимкнений, то передбачається що ціна не містить ПДВ. Добуток ціни та кількості є базою для розрахунку ПДВ, тобто ПДВ рахується «зверху» на Суму без ПДВ.
6. Перейти на закладку Товари, у табличній частині документа додати новий запис та ввести наступні дані:
- Документ (витрат) - накладна № 12 від 14.01._(рік навчання);
- Номенклатура – вказується номенклатура придбаних ТМЦ по авансовому звіту. Створити папку МШП (рах.221), у якій створити елемент з наступними параметрами:
- Коротке та повне найменування – Електрочайник Saturn;
- Не відмічати поле Послуга;
- Одиниця виміру – шт.;
- Ставка ПДВ – 20 %;
- Кількість – вказується кількість придбаних ТМЦ по звіту (1);
- Ціна – в залежності від налаштувань параметрів в п.5 цього завдання ціна придбаних ТМЦ по звіту буде становити без ПДВ (500,00 грн.), або з ПДВ 600 грн.;
- Сума, % ПДВ та сума ПДВ заповняться автоматично.
- Контрагент – вказується контрагент, у якого придбали ТМЦ, зазначені у звіті (ТОВ Прогрес);
- Договір контрагента – вказується договір, згідно якого контрагент реалізував ТМЦ, зазначені у звіті (Офісна техніка);
- Рахунок – вказується рахунок, на який відносяться придбані ТМЦ по звіту (221);
- Рахунок ПДВ – вказується рахунок обліку ПДВ (6442);
- Податкове призначення (ПДВ) – вказується, до якого виду податкового призначення відносяться дана витрата в розрізі ПДВ (Опод. ПДВ);
7. Копіюванням створити новий запис, в який ввести дані по наступному придбаному ТМЦ. Дані вносяться аналогічно, як в попередньому завданні.
- Номенклатура – принтер Panasonic FC-2100 (створити даний елемент у папці Устаткування до встановлення), з наступними параметрами:
- Коротке та повне найменування – принтер Panasonic FC-2100 ;
- Одиниця виміру – шт.;
- Ставка ПДВ – 20 %;
- Кількість – вказується кількість придбаних ТМЦ по звіту (1);
- Ціна – в залежності від налаштувань параметрів в п.5 цього завдання ціна придбаних ТМЦ по звіту буде становити без ПДВ (2000,00 грн.), або з ПДВ 2400 грн.;
- Інші показники заповнюються автоматично.
8. Перейти на закладку Інше, у табличній частині документа додати новий запис та ввести відповідні дані:
- Номенклатура – вказується номенклатура понесених витрат по звіту (Проїзд із папки Підзвітні витрати),
- Зміст – вказується зміст понесених витрат по звіту (Проїзд м. Київ – м. Черкаси);
- Сума – вказується сума понесених витрат по звіту без ПДВ (250,00 грн.);
- Це добові – поле відмічається у випадку, якщо витрати відносяться до добових (не відмічається);
- %ПДВ – вибирається ставка ПДВ по понесених витратах (Не ПДВ);
- Найменування документа – вказується документ, який підтверджує понесені витрати (квиток);
- Номер документа – вказується номер документа, який підтверджує понесені витрати (ААА 123456);
- Дата документа – вказується дата документа, який підтверджує понесені витрати (12.01._ (рік навчання));
- Контрагент – вказується контрагент, який надав послуги /виконав роботи, зазначені у звіті (Перевізник);
- Договір контрагента – вказується договір, згідно якого контрагент надав послуги / виконав роботи, зазначені у звіті (Перевезення)
- Рахунок – вказується рахунок, на який відносяться витрати по звіту (92);
- Види аналітики – вказуються параметри аналітики, які потрібно ввести в наступних полях звіту.;
- Аналітика – вказуються параметри, на які відносяться витрати по звіту:
- Підрозділи – вказується підрозділ, до якого відноситься підзвітна особа (Адміністрація);
- Статті витрат – вказується стаття, на яку відносяться дані витрати (Статті витрат → Адміністративні витрати → Витрати на службові відрядження й отримання апарату управління підприємством);
- Рахунок ПДВ – вказується рахунок обліку ПДВ (6442);
- Податкове призначення (ПДВ) – вказується, до якого виду податкового призначення відносяться дана витрата в розрізі ПДВ (Опод. ПДВ);
Після внесення даних запис записується;
9. Встановити курсор на збереженому записі та створити новий запис копіюванням, оскільки у записі зміниться лише зміст, номер документа та його дата.
10. Створити новий запис копіюванням попереднього та внести зміни в наступні поля запису:
- Номенклатура – вказується номенклатура понесених витрат по звіту (Проживання з папки Підзвітні витрати);
- Сума – вказується сума понесених витрат по звіту в залежності від форми Ціна і валюта з ПДВ або без ПДВ (600,00 грн.);
- % ПДВ – вибирається ставка ПДВ по понесених витратах (20%);
- Сума ПДВ – вказується сума ПДВ по понесених витратах (100,00 грн.)
- Найменування, номер та дата документа вводяться згідно умови завдання.
- Контрагент – вказується контрагент, який надав послуги / виконав роботи, зазначені у звіті (Краків);
- Договір контрагента – вказується договір, згідно якого контрагент надав послуги / виконав роботи, зазначені у звіті (Проживання) – даний договір потрібно створити з наступними параметрами:
- найменування – Проживання;
- для друку – Проживання;
- вид договору – за допомогою кнопки вибору вибираємо тип договору: З постачальником;
- номер – вводиться порядковий номер договору;
- від – вводиться дата підписання договору;
- по бух. обліку – За договором в цілому;
- по обліку ПДВ – За договором в цілому;
- тип ціни – Основна ціна закупівлі;
- вид діяльності – Операційна;
- Рахунок – вказується рахунок, на який відносяться витрати по звіту (92);
- Види аналітики – вказуються параметри аналітики, які потрібно ввести в відповідних полях звіту;
- Аналітика – вказуються параметри, на які відносяться витрати по звіту:
- Підрозділи – вказується підрозділ, до якого відноситься підзвітна особа (Адміністрація);
- Статті витрат – вказується стаття, на яку відносяться дані витрати (Статті витрат - Адміністративні витрати → Витрати на службові відрядження й отримання апарату управління підприємством);
- Рахунок ПДВ – вказується рахунок обліку ПДВ (6442);
- Податкове призначення (ПДВ) – вказується, до якого виду податкового призначення відносяться дана витрата в розрізі ПДВ (Опод. ПДВ);
Після внесення даних запис записується.
11. Створити новий запис копіюванням попереднього та внести зміни в наступні поля запису:
- Номенклатура – вказується номенклатура понесених витрат по звіту (Добові із папки Підзвітні витрати);
- Зміст – вказується зміст понесених витрат по звіту (Добові);
- Сума – вказується сума добових по відрядженню, виходячи із терміну відрядження та розміру добових за добу (400,00 грн.);
- Це добові – поле відмічається у випадку, якщо витрати відносяться до добових (відмічається);
- Рахунок – вказується рахунок, на який відносяться витрати по звіту (92);
- Види аналітики – вказуються параметри аналітики, які потрібно ввести в відповідних полях звіту;
- Аналітика – вказуються параметри, на які відносяться витрати по звіту:
- Підрозділи – вказується підрозділ, до якого відноситься підзвітна особа (Адміністрація);
- Статті витрат – вказується стаття, на яку відносяться дані витрати (Статті витрат → Адміністративні витрати → Витрати на службові відрядження й отримання апарату управління підприємством);
- Відрядження за кордон – поле відмічається при відрядженні за кордон (не відмічається);
- Добові дата з … по – вказується дата початку та кінця відрядження (з 12.01 по 14.01._ (рік навчання));
- Кількість діб – вказується кількість діб відрядження (заповнюється автоматично);
12. Після внесення даних документ записується та проводиться.
4. Відображення повернення невикористаної підзвітної суми працівником
Відобразити в програмі повернення директором підприємства Демі І.Б невикористаної підзвітної суми в розмірі 700,00 грн. (сума має автоматично порахуватися в ячейці «Залишок за звітом») 15.01._ (рік навчання).
Надходження готівкових коштів у касу відображається документом Прибутковий касовий ордер. Цей документ, як і Платіжне доручення має досить багато видів операцій. Для даної операції вибирається Повернення від підзвітної особи.
Відображення операції у програмі:
1. Документом Прибутковий касовий ордер.
Створення документу Прибутковий касовий ордер.
Технологія роботи:
1. В розділі програми Банк і каса → Каса →Прибуткові касові ордери створити Прибутковий касовий ордер. (У нашому випадку Прибутковий касовий ордер можна створити за допомогою команди Створити на підставі Авансового звіту).
2. У вікні, що відкрилося, потрібно створити новий документ від 15.01._ (рік навчання), вибравши при цьому вид операції Повернення від підзвітної особи;
3. В документі заповнюються відповідні поля згідно до умов операції:
- У полі Сума вводиться сума операції (різниця між отриманими коштами та використаними) ;
- У полі Підзвітна особа вибирається особа, яка повертає підзвітні кошти;
- У полі Стаття руху грошових коштів потрібно вибрати Підзвітні кошти із довідника Статті руху грошових коштів;
4. Перейти на закладку Друк, на якій ввести відповідні дані.
- У полі Призначення ГК вибирається Відрядження із довідника Призначення грошових коштів.
5. Після заповнення усіх даних документ записати та провести.
Шрифти
Розмір шрифта
Колір тексту
Колір тла
Кернінг шрифтів
Видимість картинок
Інтервал між літерами
Висота рядка
Виділити посилання