Завдання практики 2. Облік заробітної плати і грошових коштів
Тема № 4
Тема: Кадровий облік організації.
Мета: Розглянути та вивчити порядок кадрового обліку організації.
Завдання: Виконати нижченаведене завдання у прикладній програмі ведення бухгалтерського обліку.
Методичні рекомендації: методика виконання роботи у прикладній програмі детально описана у нижченаведеному завданні. Додаткові відомості можна одержати із методичних рекомендацій до виконання завдань по дисципліні «Бухгалтерський облік у прикладних програмних рішеннях», яка розміщена на цьому електронному курсі.
Форма та строки подання: виконані завдання оформлюються у вигляді короткого звіту у форматі документу MS Word. Цей файл має містити кілька скрін-копій виконаного завдання у прикладній програмі ведення бухгалтерського обліку та містити кілька абзаців текстового опису виконаного завдання. На кожній скрін-копії має бути видно прізвище студента, який виконав завдання.
Критерії оцінювання: робота оцінюється максимально у 10 балів (якщо інше не передбачено налаштуваннями журналу оцінок цього курсу). У т.ч. 5 балів - завдання виконано без суттєвих помилок, але подано невчасно, 8 балів – завдання виконано вчасно, але є незначні помилки, 10 балів - завдання виконані повністю, без помилок і вчасно.
Деталі завдання:
Теоретичні основи: під час виконання завдань цієї теми студент звертається до вивченого матеріалу – Методичний посібник «Основи комп’ютерної бухгалтерії», К., 2019 р.Завдання 1. Створення способів відображення заробітної плати в обліку.
Створити способи відображення нарахування заробітної плати в обліку.
Порядок виконання завдання:
1. Створюються способи відображення нарахування заробітної плати в обліку в довіднику «Способи відображення зарплати у регламентованому обліку». Довідник відкривається через меню «Зарплата і кадри» на закладці «Довідники та настройки» .
2. В даному довіднику потрібно створити нові елементи згідно наведених даних табл.20.
Таблиця 20. Способи відображення заробітної плати в обліку
Найменування |
Зарплата адміністративного персоналу |
Зарплата загальновиробничого персоналу |
Зарплата виробничого персоналу (столи) |
Зарплата виробничого персоналу (стільці) |
Рахунок Дт |
92 |
91 |
231 |
231 |
Субконто ДТ (1) |
Адміністрація |
Виробництво |
Виробництво |
Виробництво |
Субконто ДТ (2) |
Статті витрат по П(С)БО 16 → Адміністративні витрати → Витрати на оплату праці (адміністративні) |
Статті витрат по П(С)БО 16 → Загальновиробничі витрати → Затрати на оплату праці (ЗВВ) |
Столи |
Стільці |
Субконто ДТ (3) |
─ |
─ |
Статті витрат по П(С)БО 16→ Прямі виробничі витрати по елементах (ураховуються при заповненні СВ) → Прямі виробничі витрати на оплату праці |
|
Рахунок Кт |
661 |
|||
Под. призн. (ПДВ) |
─ |
Опод. ПДВ |
||
Податкове призначення |
Госп. д-сть |
─ |
Завдання 2. Прийняти співробітників на роботу.
Відобразити прийняття працівників підприємства, які працюють станом 26.03._(поточний рік) р., на роботу та задати їм параметри нарахування зарплати та нарахувань. Станом на 26.03._(поточний рік) р. на підприємстві працювали наступні працівники з такими параметрами по обліку зарплати (табл.21):
Таблиця 21. Співробітники підприємства
ПІБ |
Дема М.С. |
Студент-виконавець |
Карась М.І. |
Карпенко П.С. |
Карпенко С.С. |
Солома І.П. |
Підрозділ |
Адміністрація |
Виробництво |
||||
Посада |
Директор |
Бухгалтер |
Завідувач складом |
Майстер |
Столяр |
Столяр |
Дата прийняття |
26.09.12 |
26.09.12 |
25.09.07 |
25.09.07 |
25.09.07 |
17.09.08 |
Спосіб відображення у бух.обліку |
Зарплата адміністративного персоналу |
Зарплата загальновиробничого персоналу |
Зарплата виробничого персоналу (столи) |
Зарплата виробничого персоналу (стільці) |
||
Базовий період індексації |
01.04.(попередній рік) |
01.04.(попередній рік) |
||||
Оклад по днях |
15 000,00 |
13 500,00 |
13 500,00 |
14 000,00 |
13 000,00 |
13 000,00 |
|
|
|||||
Внески ФОП |
категорія ЄСВ → найманий працівник на загальних підставах |
1 _(поточний рік)
Порядок виконання завдання:
1. Прийняття працівників на роботу в організацію здійснюється документом «Прийом на роботу», який можна створити в меню «Зарплата і кадри». Дата документа – 26.03._(поточний рік) р.
2. У верхньому вікні документа вводяться загальні дані по працівнику, що приймається на роботу (дата зарахування, підрозділ, посада), у нижньому вікні на відповідних закладках вводяться дані по кожному працівнику по способах відображення нарахування зарплати, розміру зарплати, способах нарахувань (Індексація зарплати і Оклад по днях) та утримань.
3. Після заповнення документ проводиться.
Завдання 3. Прийняти співробітника на роботу.
Прийняти 10.04._(поточний рік) р. на роботу на посаду «Столяра» у підрозділ «Виробництво» із окладом 12 500,00 грн. Лєбєдєва К.О., створивши спочатку у довіднику «Співробітники організації» у папці «Співробітники» новий елемент «Лєбєдєв К.О.» вибором із довідника «Фізичні особи». Для даного співробітника спосіб відображення зарплати у бухгалтерському обліку – «Зарплата виробничого персоналу (стільці), а нарахування та утримання – стандартні.
Порядок виконання завдання:
- Порядок виконання даного завдання аналогічний попередньому.
Завдання 4. Переведення співробітників на підприємстві.
Відобразити переведення із 01.04._(поточний рік) р. бухгалтера (студент-виконавець) на неповний робочий день із нарахуванням зарплати в залежності від відпрацьованих годин. Документ на переведення провести 01.04._(поточний рік) р.
Порядок виконання завдання:
1. Переведення працівників в організації здійснюється документом «Кадрове переведення», який можна створити в меню «Зарплата і кадри» на закладці «Кадровий облік» обравши «Кадрові переведення». Дата документа – 01.04._(поточний рік) р..
2. У верхньому вікні документа вводяться нові загальні дані по працівнику, що переводиться на роботу (підрозділ, посада). У нижньому вікні відмітьте галочкою поле «Змінити умови оплати праці» та на відповідних закладках редагуються дані по кожному працівнику по способах відображення нарахування зарплати, розміру зарплати, способах нарахувань та утримань.
3. В документі потрібно припинити Вид розрахунку «Оклад по днях» та почати «Оклад по годинах». Розмір окладу не змінився. Нарахування та утримання не змінилися.
4. Після заповнення документ проводиться.
Завдання 5. Звільнення співробітників на підприємстві.
Звільнити 23.04._(поточний рік) р. столяра Солому І.П. у зв’язку із виходом на пенсію.
Порядок виконання завдання:
1. Звільнення працівників в організації здійснюється документом «Звільнення з організації», який можна створити в меню «Зарплата і кадри» на закладці «Кадровий облік» обравши «Звільнення». Дата документа – 23.04._(поточний рік) р..
2. У вікні документа вводяться дані по працівнику, що звільняється на роботу (дата, підстава). Підстава створюється у відповідному довіднику.
3. Після заповнення документ проводиться.
Завдання 6. Внесення даних про застосування соціальної пільги по співробітниках підприємства.
Із 01.04._(поточний рік) р. застосувати базову соціальну пільгу до зарплати Бухгалтера (студент-виконавець)
Порядок виконання завдання:
1. Внесення даних про застосування соціальної пільги в організації здійснюється на підставі запису у журналі «Заяви на застосування пільги ПДФО», який можна відкрити в меню «Зарплата і кадри» на закладці «ПДФО». Дата заяви – 01.04._(поточний рік) р..
2. У вікні документа вводяться: працівник, пільга, що застосовується, дата початку застосування пільги та стан пільги (актуальна / неактуальна).
3. Після заповнення документ проводиться.
Завдання 8. Зміна способу виплати зарплати.
Із 01.04._(поточний рік) р. заробітну плату Директора (Дема І.Б.) та Бухгалтера (студент-виконавець) перераховувати на банківські картки. В програму внести дані про банківські картки працівників, відкриті у ПАТ «Приватбанк» 01.04._(поточний рік) р. з терміном дії на 2 роки. Номери карток:
Директора – 5457082994996056;
Бухгалтера – 5457082901905436;
Порядок виконання завдання:
1. Спочатку в меню «Зарплата і кадри» на закладці «Довідники та настройки» обрати «Зарплатні проекти» створити зарплатний проект на картку.
Внесення даних про банківські картки працівників робиться в меню «Зарплата і кадри» на закладці «Виплата зарплати» обравши «Особові рахунки співробітників за зарплатними проектами». Дата запису – 01.04._(поточний рік) р.
2. У вікні документа вводяться працівник, спосіб виплати зарплати, що застосовується, Банк – емітент карточки, термін дії карточки, номер карточки.
3. Після заповнення документ проводиться.
Завдання 9. Зміна індексації зарплати
Заробітна плата працівників не змінювалася Із 01.04._ (попередній рік) р.
Тема № 5
Тема: Облік заробітної плати та нарахувань по зарплаті.
Завдання 1.1. Виплатити 07.04 заборгованість по заробітній платі та податках із зарплати за березень 20_(поточний рік) р. (Методику виконання за потреби див. у лабораторній роботі №12).
Завдання 1.2. Нарахування заробітної плати.
Необхідно 30.04._(поточний рік) р. нарахувати заробітну плату за квітень 20_(поточний рік) р. по всіх працівниках підприємства.
Порядок виконання завдання:
1. Нарахування заробітної плати робиться документом «Нарахування зарплати», який можна знайти в розділі Зарплата і кадри → Нарахування → Нарахування зарплати. Дата документу – 30.04._(поточний рік) р.
2. Створити документ «Нарахування зарплати»: місяць нарахування – квітень, дата - 30.04._(поточний рік). Натиснути кнопку «Заповнити»
3. Після заповнення документ проводиться.
4. Проаналізувати нарахування за поточний місяць за допомогою наступних звітів: (перейти на закладку «Зарплата і кадри», блок «Зарплата», «Звіти по зарплаті») – Аналіз зарплати за підрозділами та співробітниками; - Аналіз внесків у фонди по працівникам; - Аналіз ПДФО по працівниках; - Аналіз військового збору по працівникам.
Завдання 2. Налаштування параметрів платіжних документів по податках і внесках за зарплатою.
Порядок виконання завдання:
1. Перейти на закладку «Довідники» - блок «Купівлі та продажі» - «Контрагенти».
Створити елемент Казначейство. У картці контрагента за гіперпосиланням «Всі банківські рахунки» відкрити форму й додати банківські рахунки.
Додати новий банк за допомогою кнопки «Підібрати банк з класифікатора»:
- МФО 820019, ГУ ДКСУ У М.КИЄВІ м.Київ
- Номер рахунку 31114009700003, МФО 820019, Найменування -ПДФО
- Номер рахунку 31114009700004, МФО 820019, Найменування –Військовий збір
- Номер рахунку 31114009700005, МФО 820019, Найменування - ЄСВ
2. Переходимо на закладку «Зарплата і кадри» - блок «Довідники та налаштування» - «Параметри платіжних документів за податками». Додаємо до регістру відомостей записи про контрагентів і банківські рахунки щодо перерахування податків та внесків із зарплати:
- Стаття податкової декларації (обрати з довідника Статті податкових декларацій) – Звіт по ЄСВ – Нарахування ЄСВ роботодавцями (22%):
- Рахунок - 651
- Контрагент - Казначейство
- Рахунок контрагента - ЄСВ
- Стаття податкової декларації (обрати з довідника Податки) – Військовий збір:
- Рахунок - 642
- Контрагент - Казначейство
- Рахунок контрагента - ЄСВ
- Стаття податкової декларації – НЕ ЗАПОВНЮВАТИ
- Рахунок - 6411
- Контрагент - Казначейство
- Рахунок контрагента - ПДФО
Завдання 3.1 Довідкова інформація для виплат ЗП через банк та підготовка відомостей.
- Зайти на закладку «Зарплата і кадри» - блок «Довідники та настройки» - «Зарплатні проекти».
Створити елемент:
- Організація – Дружба-Нова, Банк – Приватбанк, Найменування – Приватбанк.
- Перейти на закладку «Зарплата і кадри» - блок «Виплата зарплати» - «Особові рахунки співробітників за зарплатними проектами» та додати дані про особові рахунки кожного співробітника.
- Перейти на закладку «Зарплата і кадри» - блок «Виплата зарплати» - «Відомості в банк»
30.04 підготувати 2 відомості:
- · На виплату зарплати за квітень:
- Дата - 30.04._(поточний рік)
- Зарплатний проект - Приватбанк
- Виплачувати - Чергова виплата
- Місяць виплати - квітень
- Кнопка «Заповнити»
- · На перерахування ЄСВ:
- Дата - 30.04._(поточний рік)
- Зарплатний проект - Приватбанк
- Виплачувати - Перерахування ФОП (чергова)
- Місяць виплати - квітень
- Кнопка «Заповнити»
Завдання 3.2 Отримання грошових коштів у касу з банку на виплату заробітної плати.
30.04._(поточний рік) р. оприбуткувати надходження в касу підприємства з розрахункового рахунка 50000,00 грн. на виплату заробітної плати.
Порядок виконання завдання:
- На підставі першої відомості (На виплату зарплати за квітень) створити документ «Списання з банківського рахунку». Відкриваємо відомість, в правому верхньому куті натискаємо кнопку «Створити на підставі» вибираємо документ «Списання з банківського рахунку» з видом операції «Перерахування заробітної плати»
- Стаття РГК – Зарплата (створити нову)
- Після заповнення документ проводиться.
Завдання 3.3 Розрахунки за податками.
- Переходимо на закладку «Зарплата і кадри» - блок «Сервіс» - «Формування платіжних документів по податках». У формі обробки:
- У шапці:
- Стаття РГК – податки із зарплати (створити нову)
- Дата платежу – 30.04._(поточний рік)
- · У вікні «Зарплатні відомості»: додати обидві відомості в банк
- · Вікно «Платіжні документи»:
- Натиснути кнопку «Заповнити»
- Встановити прапорці в усіх рядках
- · Натиснути кнопку «Створити документи»
- · Натиснути кнопку «Провести документи»
Завдання 3.4 Виплата зарплати
30.04._(поточний рік) р. виплатити зарплату співробітникам.
Тема № 6
Тема: Облік розрахунків з підзвітними особами. Касові операції.
Завдання 1. Виписка посвідчення на відрядження
Видати 03.04._(поточний рік) р. директору підприємства Демі І.Б. посвідчення на відрядження для відрядження до м.Черкаси у ТОВ«Веселка» із 04.04 по 06.04._(поточний рік) р. для укладання договору на постачання столів та стільців згідно наказу № 1 від 03.04._(поточний рік) р. Відрядження здійснюється за кошти підприємства.
Порядок виконання завдання:
1. У розділі програми Зарплата і кадри → Кадровий облік → Відрядження створити новий документ від 03.04._ (рік навчання).
2. У документі спочатку заповнюються поля шапки документа (пункт призначення – країна, місто, організація; підстава відрядження – наказ розпорядження).
3. У табличній частині вказується працівник, якому видається посвідчення на відрядження, термін (з …, по …), ціль та джерело фінансування відрядження.
4. Після заповнення документ проводиться.
Завдання 2. Видача грошових коштів з каси під звіт на відрядження
Видати 03.04._(поточний рік) р. директору підприємства Демі І.Б. грошові кошти під звіт на відрядження згідно наказу № 1 від 03.04._(поточний рік) р. сума виданих коштів береться по варіантах.
Важливо! Якщо коштів у касі не достатньо - необхідно оформити одержання готівки з банку. Суму розрахувати з надлишком 3000 грн понад потребу на відрядження.
Порядок виконання завдання:
1. Виплата грошових коштів під звіт з каси підприємства відображається документом «Видатковий касовий ордер» з видом операції «Видача коштів підзвітній особі». Створюється даний документ на закладці Панелі функцій «Банк і каса» — блок «Каса» — «Видатковий касовий ордер».
2. У документі заповнюються відповідні поля
- Вид операції - Видача підзвітній особі
- Сума - по № варіанту
- Стаття РГК - Видача підзвітній особі (створити нову)
3. Після заповнення усіх даних документ проводиться.
Завдання 3. Відображення подання підзвітною особою авансового звіту про витрачені кошти.
Відобразити в програмі подачу директором підприємства Демою І.Б. 07.04._(поточний рік)р. авансового звіту по відрядженню згідно наказу №1 від 03.04._(поточний рік) р. Згідно звіту проїзд до місця відрядження складав 300,00 грн. (з ПДВ) по квитку ААА №123456 від 04.04._(поточний рік) р., проїзд із місця відрядження – 1000,00 грн. (з ПДВ) по квитку ААА №123789 від 06.04._(поточний рік) р. Добові на підприємстві виплачуються у розмірі 450,00 грн. на добу. Послуги з перевезення надало ТОВ «Перевізник», яке є платником єдиного податку, ставка ПДВ по послугах даного контрагента становить «не ПДВ». Також директором 06.04._(поточний рік) р. було придбано БФП у контрагента «Селинова Ю.Ю.» загальною вартістю 1950,00 грн. згідно товарного чека №45 від 06.04._(поточний рік)р. Контрагент «Селінова Ю.Ю.» є платником єдиного податку за ставкою 5 %, відповідно ставка ПДВ на ТМЦ даного контрагента становить «не ПДВ».
Порядок виконання завдання:
1. Відображення поданого авансового звіту в програмі проводиться документом «Авансовий звіт». Створюється даний документ на підставі видаткового касового ордеру.
2. У шапці документа заповнюються відповідні поля за даним ВКО
3. На закладці «Товари» у табличній частині документа заповнюються відповідні поля (номенклатура, яка оприбутковується згідно авансового звіту; її кількість, одиниці виміру та ціна; контрагент, від якого надходить ТМЦ; договір та документ контрагент, по якому оприбутковується ТМЦ; рахунок, на який оприбутковується ТМЦ). Для заповнення даної заклади потрібно створити елемент «БФП» (не послуга, ставка ПДВ – 20 %, одиниця виміру – шт.) у папці «МШП» довідника «Номенклатура», та оприбуткувати даний елемент по авансовому звіту на рахунок 221.
5. На закладці «Інше» у табличній частині документа заповнюються відповідні поля (витрати, які були понесені по авансовому звіту; зміст понесених витрат; сума понесених витрат без ПДВ); відмічається поле «Це добові» у випадку, якщо витрати відносяться до добових; документ, який підтверджує понесені витрати, його номер та дата, контрагент, який надав послуги/виконав роботи, його договір); рахунок, на який відносяться витрати по звіту; параметри, на які відносяться витрати по звіту; вид податкового призначення витрат; рахунок обліку ПДВ; вид податкового призначення витрата в розрізі ПДВ (Госп. д-сть). Для заповнення даної заклади потрібно створити папку «Підзвітні витрати», а в ній елемент «Добові» (не транспортна послуга, ставка ПДВ – не ПДВ, одиниця виміру – посл.) у довіднику «Номенклатура». Дані витрати є добовими, які віднесяться на рахунок 92 підрозділ у «Адміністрація» по статті витрат «Адміністративні витрати на службові відрядження» по господарській діяльності та оподаткуванню ПДВ в період «з 04.04 по 06.04._(поточний рік)р.» на території України. Також тут потрібно відобразити транспортні витрати на проїзд до місця відрядження та назад. Ці витрати відносяться туди ж, куди і добові.
6. Документ проводиться.
Завдання 4. Видача коштів підзвітній особі по відрядженню
08.04._(поточний рік) погасити заборгованість перед підзвітною особою з каси.
Завдання 5. Внесення понадлімітної суми грошових коштів з каси на рахунок у банку відрядження
Внести 30.04._(поточний рік) р. понадлімітну суму грошових коштів (ліміт каси – 1 200,00 грн.) з каси на рахунок у банку.
Порядок виконання завдання:
1. Спочатку потрібно визначити залишок коштів у касі. Це можна зробити за допомогою звіту «Експрес-перевірка» який можна сформувати у меню «Операції» — «Експрес-перевірка». На кнопці «Показати настройки» (зліва внизу) встановити ліміт залишку готівки в касі. Звіт формувати за квітень 20_(поточний рік) р.
2. Виплата грошових коштів з каси на рахунок у банку відображається документом «Видатковий касовий ордер» з видом операції «Внесок готівкою в банк». Створюється даний документ у розділі програми «Банк і каса» — блок «Каса» — «ВКО».
3. У документі заповнюються відповідні поля (сума, що вноситься у банк; рахунок, на який вноситься готівка; рахунок, з плану рахунків, з яким кореспондує каса;
- Рахунок - 311
- Рахунок організації - (основний) поточний в Приватбанк
- Стаття РГК - «Внесок готівки у банк»
- Суму, яка вноситься, складає перевищення коштів в касі на 30.04._(поточний рік) р. над 1 200,00 грн.
4. Після заповнення усіх даних документ проводиться.
Тема № 7
Тема: Облік придбання та продажу валюти. Придбання-продаж ТМЦ за валюту.
Завдання 1. Робота із довідниками. Встановлення курсів для іноземних валют.
Для іноземних валют на кожну дату НБУ встановлює відповідний курс відносно гривні. Встановити курси валют на відповідні дати згідно табл.22.
Таблиця 22. Встановлення курсів для іноземних валют
Дата |
Курс НБУ |
Кратність |
|
Долар США |
Євро |
||
09.04._1 |
2760,2700 |
3051,0525 |
100 |
10.04._1 |
2760,2700 |
3053,7291 |
100 |
11.04._1 |
2750,2700 |
3044,8453 |
100 |
12.04._1 |
2745,3700 |
3057,6595 |
100 |
13.04._1 |
2770,5700 |
3054,8243 |
100 |
30.04._1 |
2762,7000 |
3069,5432 |
100 |
Порядок виконання завдання:
1. Курси валют вносяться у довідник «Валюти».
2. У табличній частині відповідної валюти створюється новий запис, в якому вводяться необхідні дані (дату, за яку вносимо курс; курс валюти на відповідну дату; кратність даної валюти відповідно до внесеного курсу). Встановлюємо дані з таблиці 22.
Завдання 2. Відображення реалізації валюти.
Реалізація валюти відбувається уповноваженим банком по курсу, що діє на момент реалізації, і який зазвичай не відповідає курсу НБУ. Це призводить до курсових різниць. У програмі для відображення реалізації валюти використовуються спеціальні документ.
Відобразити 10.04._(поточний рік) р. реалізацію 4 000,00 євро по курсу 3078,91 грн. за 100 євро. Комісія банку становить 0,5 % від суми операції. Зарахування коштів від реалізації відбулося документом «Надходження на банківський рахунок» № 159753 від 11.04._(поточний рік) р.
Порядок виконання завдання:
1. Створення документу Заявка на покупку/продаж валюти з розділу програми Банк і каса → Банк → Заявки на купівлю/продаж валюти (зробити за добу до дати реалізації валюти). У документі заповнюються відповідні поля:
- рахунок, з якого буде списуватися валюта на реалізацію;
- рахунок, на який будуть зараховуватися кошти від реалізації валюти;
- рахунок, на який буде повертатися нереалізована валюта;
- співробітник, який має право здійснювати операції купівлі-продажу валюти на підприємстві (Дема І.Б);
- банк, який буде здійснювати операцію купівлі-продажу валюти (Приватбанк, м. Київ);
- рахунок банку, на який перераховується валюта, що реалізується;
- вид валюти, що реалізується;
- сума валюти, що реалізується;
- мінімальний курс, за який можна реалізовувати валюту;
- процент комісії банку (0,5 %).
2. Створення на основі документа «Заявка на покупку/продаж валюти» документу «Платіжне доручення» або «Списання з банківського рахунку» для перерахунку суми валюти, що реалізується на спец-рахунок у банку (зробити за добу до реалізації). В документі заповнюються відповідні поля (дата документу; відмітка «Оплачено» в Платіжному дорученні; дата оплати; Стаття руху грошових коштів – «Переміщення → Продаж валюти»), після чого документ проводиться.
3. Створення на основі документа «Заявка на продаж валюти» документу «Купівля/продаж валюти» для відображення реалізації валюти. Документ створити датою реалізації валюти. Витрати по комісійних віднести на рахунок 92, підрозділ «Адміністрація».
4. Створення на основі документа «Купівля/продаж валюти» документа «Надходження на банківський рахунок» для відображення надходження гривні на поточний рахунок від реалізації валюти. В документі заповнюються відповідні поля (дата створення; вхідний номер та вхідна дата документа; рахунок платника; стаття руху грошових коштів – «Переміщення → Продаж валюти»), після чого документ проводиться.
Завдання 3. Відображення купівлі валюти.
Відобразити 12.04._(поточний рік)р. купівлю 5 000,00 доларів США по курсу 2750,50 грн. за 100 доларів США. Комісія банку становить 0,5 % від суми операції. Зарахування коштів від купівлі відбулося платіжним ордером № 169845 від 13.04._(поточний рік) р. Повернення невикористаних гривневих сум, перерахованих банку для купівлі валюти відображено документом «Надходження на банківський рахунок» №169864 від 13.04._(поточний рік) р.
Порядок виконання завдання:
1. Створення документа Заявка на покупку/продаж валюти (зробити за добу до дати реалізації валюти) В розділі програми Банк і каса → Банк → Заявки на купівлю/продаж валюти. У документі заповнюються відповідні поля:
- рахунок, з який буде зараховуватися валюта після купівлі;
- рахунок, з якого будуть зніматися кошти для купівлі валюти;
- рахунок, на який будуть повертатися невикористані кошти на купівлю валюти;
- співробітник, який має право здійснювати операції купівлі-продажу валюти на підприємстві (Дема І.Б);
- банк, який буде здійснювати операцію купівлі-продажу валюти (Приватбанк, м. Київ);
- рахунок банку, на який перераховується гривня, за яку буде купуватися валюта (ПРИВАТБАНК-гривня);
- вид валюти, що купується (USD);
- сума валюти, що купується (5 000,00 USD);
- максимальний курс, за який можна купити валюту (2750,50 грн. за 100 доларів);
- процент комісії банку (0,5 %);
- на які цілі купується валюта (для придбання виробничого обладнання).
2. Створення на основі документа «Заявка на покупку/продаж валюти» документа Списання з банківського рахунку або Платіжне доручення для перерахунку на спец-рахунок суми гривні, необхідної для придбання валюти (зазвичай робиться за добу до реалізації), у якому заповнюються відповідні поля (дата документа; поле «Оплачено»; дата оплати; сума, яка перераховується банку для купівлі валюти – 137525грн.; стаття руху грошових коштів по операції – «Переміщення → Купівля валюти») після чого документ проводиться.
3. Створення на основі документа «Заявка на покупку/продаж валюти» документу «Купівля/продаж валюти» для відображення купівлі валюти, у якому заповнюються відповідні поля (дата документа; витрати по комісійних, які віднести на рахунок 92 підрозділ «Адміністрація») після чого документ проводиться.
4. Створення на основі документа «Купівля/продаж валюти» документа «Надходження на банківський рахунок» для відображення надходження валюти на поточний валютний рахунок від купівлі валюти, у якому заповнюються відповідні поля (дата документа; вхідний номер та дата документа, рахунок банку з якого перераховується валюта, що куплена – ПРИВАТБАНК-долар); стаття руху грошових коштів по операції – «Переміщення → Купівля валюти») після чого документ проводиться.
Шрифти
Розмір шрифта
Колір тексту
Колір тла
Кернінг шрифтів
Видимість картинок
Інтервал між літерами
Висота рядка
Виділити посилання