Практична робота 9. Контроль як функція менеджменту
Мета практичного заняття: вміти визначати види контрою та застосовувати методи контролю на практиці
Завдання 1. У наведеній ситуації визначте, як необхідно організувати контроль в організації. Для виконання завдання використовуйте табл. 9.1.
Таблиця 9.1 Процес контролю
Назва контролю |
Зміст контролю |
Предмет контролю; хто здійснює контроль; вид контролю |
Контроль інформації |
|
|
Контроль цілі |
|
|
Контроль організаційних процесів |
|
|
Інші види контролю |
|
|
Директор кондитерської фабрики отримав інформацію, що для виконання плану необхідно провести додаткову закупівлю какао-бобів. Були проведені переговори з відповідними постачальниками, укладено угоду, оформлені документи на ввезення товару з-за кордону. Після цього товар зустріли на митниці, пройшли митний контроль, перевезли на фабрику, провели контроль якості. Апарат управління фабрики включає: відділ збуту (менеджери по роботі з клієнтами та з рекламою); склад; відділ маркетингу (маркетологи); відділ постачання (брокер-митник, менеджери); бухгалтерія; плановий відділ.
Завдання 2. Проаналізувати ситуацію. Для аналізу ситуації необхідно:
1. Назвати види контролю, які застосовував директор.
2. Пояснити, як кожне прийняте рішення відноситься до контролю.
3. Визначити, які стандарти контролю необхідно впровадити.
Директор приватизованого підприємства з виробництва соди провів з менеджерами нараду з використанням методу "мозкової атаки". В результаті було прийнято рішення про відкриття нових торгових пунктів, і ці заходи привели до значного зростання продажу товару. Директор запропонував на нових пунктах впровадити свою, перевірену систему менеджменту. Але незабаром з'ясувалося, що не всі виконали цей наказ і деякі пункти почали відставати. Щоб усунути відставання, директор скликав нараду керівників. В результаті було встановлено, що кожен керівник створив свою систему менеджменту. Були також виявлені і значні відхилення в стилях керівництва. В результаті наради прийнято такі рішення: розробити єдині стандарти контролю та зобов'язати керівників своєчасно доповідати про будь-які відхилення від стандартів.
Завдання 3. Проаналізуйте відношення до контролю в організаціях А, Б, В. Визначте, в який з цих організацій управлінський контроль здійснюється, відповідно до наукових уявлень про нього. Дайте обґрунтування вибраному варіанту.
В організації А контроль здійснюється на базі прямих і зворотних зв'язків. Цілі встановлюються спільно. Кожен знає, як і чому щось відбувається чи має відбуватися, і має інформацію для самоконтролю.
В організації Б управління направлено на поліпшення ходу виробництва, базується на розробці детальних звітів, інспекціях та контролі. Персонал знає, чим йому займатися.
В організації В керівник знає сильні і слабкі сторони кожного працівника і стежить за тим, щоб ніхто занадто далеко не відхилявся від загального напрямку.
Форма подачі результатів роботи:
Файл з розширенням .doc розміром до 5 Мб потрібно завантажити на сервер.
Максимальний бал - 10.
з них:
- задача 1 - 3 бали;
- задача 2 - 3 бали;
- задача 3 - 4 бали;
- 15 травня 2025, 17:29
- 15 травня 2025, 17:29
- 15 травня 2025, 17:29
- 15 травня 2025, 17:29
Шрифти
Розмір шрифта
Колір тексту
Колір тла
Кернінг шрифтів
Видимість картинок
Інтервал між літерами
Висота рядка
Виділити посилання