Практична робота 13. Ефективність менеджменту
Тема: Ефективність менеджменту
Мета: Використовуючи лекційний матеріал та рекомендовані інформаційні джерела поглибити і закріпити здобуті знання стосовно ефективності менеджменту.
Завдання 1. Оцінка організаційних проектів. Керівництву підприємства надано на розгляд два проекти з виробництва газонокосарок. Характеристика проектів приведена в табл. 1.
Таблиця 1.
Характеристика організаційних проектів
Показники |
Варіанти проекту |
|
А |
В |
|
Обсяг попиту, шт./год |
1 200 |
5 000 |
Ціна |
10 000 |
10 000 |
Постійні витрати: |
2 000 000 |
4 500 000 |
витрати на НДДКР |
||
Обслуговування і ремонт |
500 000 |
1 000 000 |
Загальнозаводські накладні витрати |
1 000 000 |
2 500 000 |
Витрати на реалізацію |
1 000 000 |
2 000 000 |
Змінні витрати на одиницю продукції: |
2 000 |
2 500 |
ресурси, основні матеріали |
||
інші матеріали |
1 000 |
800 |
заробітна плата працівників |
3 700 |
3 000 |
Енергія на технологічні потреби |
500 |
400 |
Порівняти і вибрати найбільш ефективний варіант організаційного проекту виробництва газонокосарок.
Рекомендації до вирішення. Для оцінки ефективності проектів використовувати метод розрахунку точки беззбитковості.
Завдання 2. Ви менеджер малого підприємства, яке випускає запасне обладнання. Щорічні постійні витрати становлять 10 тис. ум. од. На підприємстві практикується відрядна форма оплати праці. За одиницю виробу працівники отримують зарплату – 4 ум. од. Вартість матеріалів (на один виріб) – 5,5 ум. од. Ринкова ціна виробу коливається від 10 до 20 ум. од.
Розрахувати точку беззбитковості у кількісному виразі та точку беззбитковості у вартісному виразі, якщо протягом року підприємство випускає 14 тис. одиниць виробу (тобто обсяг випуску є умовною точкою беззбитковості). Якою повинна бути мінімальна ціна за умов досягнення точок беззбитковості?
Методичні рекомендації:
Процеси оптимальної організації виробничої системи у своїй основі опираються на довгострокові плани розвитку підприємства. При цьому предметом дослідження операційних менеджерів є постійні та змінні витрати, кількісні й якісні показники товарів.
Для розрахунку точок беззбитковості в кількісному та грошовому виразах використати такі формули:
Тб(кільк.од) = Пв / Ц ‑ Зв (1)
Тб(грош. од) = Тб(вироби) × Ц (виробу) = Пв / 1 – (Зв/Ц) (2)
Завдання 3. АТ «Мрія» планує отримати цільовий прибуток у розмірі 257 тис грн. Досвід роботи на даному ринку й аналіз діяльності за попередні роки дали можливість менеджерові товариства встановити оптимальну ціну на товар 230 грн./од., річні постійні витрати на виробництво і збут товару становлять 38 тис грн., змінні – 86 грн./од.
Розрахувати точку беззбитковості та зобразити графічно для даного товару обсяг продажу, за якого товариство зможе отримати цільовий прибуток у запланованому обсязі.
Завдання 4. Проводячи аналіз конкурентоспроможності нової сокодавки фірми «АРТ», фахівці визначили, що індекс її технічних параметрів (індекс якості) стосовно базового виробу основного конкурента становить ІТП= 0,92.
Допоможіть фахівцям фірми завершити аналіз і визначити інтегральний показник конкурентоспроможності сокодавки “АРТ”, якщо вона, поступаючись базовому виробу конкурента за якістю, має цінові переваги:
Ціна “АРТ” = 980 грн, ціна базового товару = 1150 грн.
Врахуйте також різницю у споживанні сокодовками електроенергії:
‑ за розрахунковий період експлуатації:
W спож. “АРТ” = 1080 кВт·год.; W спож. баз. = 970 кВт·год.;
- тариф на електроенергію Тw =11 коп./ кВт ·год.
Методичні рекомендації:
Конкурентоспроможність товару оцінюють за допомогою інтегрального показника конкурентоспроможності:
kінт. = ІТП / ІЕП, (1)
де: ІТП ‑ індекс технічних параметрів (індекс якості);
ІЕП ‑ індекс економічних параметрів (індекс цін).
n
ІТП = å qi × vi, (2)
і=1
де: qi ‑ одиничний показник і-го технічного параметра;
vi – коефіцієнт вагомості і-го параметра
qi = Роцін. / Рбаз. (3)
де: Роцін. ‑ значення параметра товару, який оцінюється;
Рбаз – значення цього ж параметра в базовому товарі
ІЕП = Ц оцін.спож. / Ц баз.спож., (4)
де: Цоцін.спож. та Цбаз.спож. – ціна споживання відповідно оцінюваного та базового виробів.
Ц спож. = Ц продажу + М, (5)
де: М – сумарні витрати споживання, пов’язані з експлуатацією товару протягом усього періоду його служби.
Форма подання результатів виконаної роботи: надіслати word-файл з виконаною роботою через систему Elearn.
Критерії оцінювання:
10 балів - всього.
6 бали - правильність розв’язку і чіткість оформлення.
4 бали – за усний захист практичної роботи.
Термін виконання: 2 аудиторних години.
Шрифти
Розмір шрифта
Колір тексту
Колір тла
Кернінг шрифтів
Видимість картинок
Інтервал між літерами
Висота рядка
Виділити посилання