Огляд глосарія за абеткою

Спеціальні | А | Б | В | Г | Ґ | Д | Е | Є | Ж | З | И | І | Ї | Й | К | Л | М | Н | О | П | Р | С | Т | У | Ф | Х | Ц | Ч | Ш | Щ | Ь | Ю | Я | Все

Сторінка:  1  2  (Далі)
  Все

М

Маніпулятивна стратегія

це стратегія, що базується на маніпулюванні однією чи більшою кількістю незалежних змінних. На підставі цієї стратегії сформульовані психологічні закони типу: S -" Я або О -" R, які найбільш часто застосовуються, коли дослідник шукає каузальний зв'язок між явищами, для перевірки сформульованих гіпотез.


Мета наукового дослідження

це поставлена кінцева ціль, кінцевий результат, на який спрямоване все дослідження.


Ме́тод

 (від грец. μέθοδος — «шлях крізь») — систематизована сукупність кроків, які потрібно здійснити, щоб виконати певну задачу чи досягти певної мети; поняття тотожне алгоритму дій і технологічному процесу.


Метод ідеалізації

метод пізнання, який полягає в уявному конструюванні об'єктів, яких не існує в дійсності (наприклад, абсолютно тверде тіло, точка, лінія, абсолютно чорний предмет тощо). Ідеалізація містить момент абстрагування від реальних предметів та процесів.


Методи психологічних досліджень

 це сукупність засобів і прийомів вивчення фактів психічних явищ та проявів психічної діяльності. Основними методами психології є спостереження та експеримент


Методика

  • Сукупність взаємозв'язаних способів та прийомів доцільного проведення будь-якої роботи.
  • Вчення про методи викладання певної науки, предмета.


Методологія 

— це вчення про методи, принципи, підходи до пізнання й перетворення світу, сукупність прийомів дослідження у будь-якій науці. Методологія є спеціальною формою рефлексії над науковим пізнанням, особливий тип усвідомлення науки. 


МИСЛЕННЯ 

процес опосередкованого й узагальненого пізнання людиною предметів та явищ навколишньої дійсності в їх істотних властивостях, зв’язках і відношеннях.


Моделювання 

(англ. scientific modelling, simulationнім. Modellieren n, Modellierung f, Simulation f) — це метод дослідження об'єктів пізнання (явищ, пристроїв, процесів), що ґрунтується на заміні конкретного об'єкта досліджень (оригіналу) іншим, подібним до нього (моделлю).


Мозкови́й штурм

 (або «злива ідей», ґенерування ідей, англ. brainstorming) — популярний метод висування творчих ідей у процесі розв'язування наукової чи технічної проблеми, сеанси якого стимулюють творче мислення.

Автор креативної техніки, що отримала назву мозковий штурм - Алекс Осборн (1888 — 1966)— відомий американський діяч в галузі реклами. Метод запропоновано у 1953 році.

Основні правила мозкового штурму такі: - у групу генераторів ідей включають фахівців різних спеціальностей (4…12 чол.); - основна мета групи – висловити максимальну кількість ідей;на формулювання кожної окремої ідеї відводять 2…3 хв; - при генерації ідей критика заборонена; - штурм продовжується 20…40 хв; - у групу експертів включають фахівців з питання, яке розглядається; вони виконують аналіз ідей, при якому необхідно з кожної ідеї отримати раціональне зерно; - якщо задача не вирішена, штурм повторюють з іншим складом групи генераторів ідей.




Сторінка:  1  2  (Далі)
  Все


Accessibility

Шрифти

Розмір шрифта

1

Колір тексту

Колір тла