Огляд глосарія за абеткою

Спеціальні | А | Б | В | Г | Ґ | Д | Е | Є | Ж | З | И | І | Ї | Й | К | Л | М | Н | О | П | Р | С | Т | У | Ф | Х | Ц | Ч | Ш | Щ | Ь | Ю | Я | Все

Сторінка:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  ...  12  (Далі)
  Все

B

Big Data

це набори інформації (як структурованої, так і неструктурованої) настільки великих розмірів, що традиційні способи та підходи (здебільшого засновані на рішеннях класу бізнесової аналітики та системах управління базами даних) не можуть бути застосовані до них.


BioTech

Від грец. “bios” – “життя”, “techne” – “мистецтво, майстерність”) – використання живих організмів і біологічних процесів у виробництві, с/г та медицині з застосуванням високих технологій. Біотехнологічні процеси з використанням мікроорганізмів і ферментів на сучасному технічному рівні широко застосовуються у харчовій промисловості.


D

Data mining

(Добува́ння да́них ) або глиби́нний ана́ліз да́них — процес напівавтоматичного аналізу великих баз даних з метою пошуку корисних фактів.


Data Science

це міждисциплінарна галузь про наукові методи, процеси і системи, які стосуються добування знань із даних у різних формах, як структурованих так і неструктурованих.

Digital Economy and Society Index (DESI)

є композитним індексом, який підсумовує індикатори цифрових досягнень у релевантних сферах та моніторить еволюцію країн ЄС щодо цифрових трансформацій. Включає 31 ІНДИКАТОР. Субіндекси: Інфраструктура ШСД (мобільна та фіксована) – 8 індикаторів, Людський капітал, цифрові навики – 4 індикатори, Використання Інтернету громадянами –7 індикаторів, Використання цифрових технологій бізнесом  –  8 індикаторів, Цифрові публічні послуги (e-gov) – 4 індикатори.


Digital marketing

просування продукту в широкі маси з використанням цифрових каналів


F

FinTech

Технологічні проекти в сфері фінансових сервісів, що вважаються одним з найперспективніших (а тому затребуваних) напрямків для стартапів, незважаючи на складності держрегулювання, з якими доводиться зіштовхуватись, працюючи за цим напрямом. Існує два основних види продуктів на базі FinTech. Перший, досить давно представлений на ринку, забезпечує софт і послуги фінансових сервісів, тобто використовує модель B2B. Другий, активно розвивається останнім часом, орієнтований на кінцевого споживача, тобто охоплює ринок B2С, і прагне виконати вкрай амбітне завдання – скласти конкуренцію традиційним постачальникам фінансових послуг в боротьбі за масового клієнта.


G

Global Competitiveness Index

(Індекс конкурентноспроможності)  - дослідження економічного економічного клімату, вимірювання рівня конкуретноспоможності країни за допомогою індексу конкуретноспоможності (Global Competitiveness Index (WEF) та субіндексів ваги основних потреб, ваги підвищення ефективності, ваги інновацій та факторів розвиненості на основі 12 показників: інституції, інфраструктура, макроекономічне середовище, стовп: здоров'я та початкова освіта, вища освіта та навчання, ефективність ринку товарів, ефективність ринку праці, розвиток фінансового ринку, технологічна готовність, розмір ринку, розвиненість бізнесу, інновації. 
 

Global Innovation Index

(Індекс  інноваційного розвитку) - вимірювання рівня інноваційного розвитку за допомогою  індексу інноваційного розвитку Global Innovation Index (INSEAD, WIPO) , коефіцієнту ефективності інновацій та двох суб-індексів, де перший - наявні ресурси і умови для проведення інновацій (Innovation Input), що включає показники «інституції», «людський капітал та дослідження», «інфраструктура», «складність ринку» та «розвиненість бізнесу », та другий - досягнуті практичні результати здійснення інновацій (Innovation Output), до якого входять показники «вивчення знань та технологій», а також «креативні результати ». Кожний суб-індекс ділиться на показники, а кожний показник складається з окремих індикаторів (81 в цілому в 2017 році). Підсумкові бали розраховуються як середньозважений показник окремих показників. Підрахунки суб-індексів обчислюються як середньозважене значення підсумкових балів. 


GovTech

усі IT-продукти, рішення, розробки, сервіси, що допомагають вирішити проблеми держсектора. Які проблеми розв’язують рішення у галузі GovTech?  партисипація. Створення платформ для колаборації громадян, електронних петицій, краудсорсингу. Розширення можливостей електронної ідентифікації. Ці технології більш відомі під поняттям CivicTech;  інфраструктура (цифрові датчики, контрольні сенсори);  надання послуг в освіті, охороні здоров’я;  регулювання (рішення для оцінки об’єктів, проведення перевірок);  адміністрування – ліцензування, управління хмарними технологіями, програмного забезпечення.


I

InsurTech

InsurTech (сфера новітніх страхових технологій) відведено велике місце на фінансово-технологічної арені. Insurtech – це впровадження інноваційних рішень, покликаних максимізувати ефективність використання нових технологій на страховому ринку. Insurtech – це з’єднання і взаємопроникнення традиційного поняття страхування з новітніми технологіями за аналогією з поняттям Fintech. InsurTech дає можливість змінити “правила гри” для страховиків, дозволяючи впроваджувати інновації, підвищувати актуальність пропозицій і зростати. InsurTech отримує фінансування поряд з інвестиціями в FinTech-сектор. Великі можливості InsurTech приховуються не в тому, щоб надати існуючим страховим продуктам цифрову форму, а в тому, щоб докорінно змінити продукт або процес укладення договору на його надання з метою – на порядок поліпшити якість обслуговування клієнта.


L

LegalTech

Цифрові технології в юридичній сфері бізнесу, що спеціалізується на інформаційно-технологічному обслуговуванні професійної юридичної діяльності, а з кінця 2000-х років – і на наданні споживачам юридичних послуг з використанням інформаційних технологій. В останньому випадку може мати місце on-line-посередництво між замовником та юридичною фірмою або надання інструментів для юридичної самообслуговування, що виключають необхідність звернення до професійних юристів. Крім того, можна говорити про рух legal tech, метою якого є перегляд традиційних поглядів на вирішення юридичних питань шляхом впровадження сучасних інформаційних технологій в сфері правових послуг.


N

NanoTech

Являють собою високотехнологічні центри, підприємства, що займаються розробкою, корпусуванням, тестуванням мікроелектронної продукції, а саме напівпровідних пластин, кремнієвих кристалів, інтегральних мікросхем з високими стандартами контролю якості. Нанотехнології – це технологія колоїдних систем, це колоїдна хімія, колоїдна фізика, молекулярна біологія, вся мікроелектроніка.


Networked Readiness Index

Індекс розвитку інформаційно-комунікаційних технологій (Networked Readiness Index). Обчислюється за 53 параметрами, об'єднаними в три основні групи: наявність умов для розвитку ІКТ, готовність громадян, бізнесу та державних органів до використання ІКТ та рівень використання ІКТ у суспільному, комерційному та державному секторах; досягнень країн світу з точки зору розвитку ІКТ (ICT Development Index (ITU)). Обчислюється на основі 11 показників, що стосуються доступу до ІКТ, використання ІКТ, а також навичок практичного застосування цих технологій населенням


R

RetailTech

Від англ. “retail” – “роздрібний, в роздріб”, “tech” – “технологія”. RetailTech – це технології, які розроблені startup для застосовування в сфері торгівлі. До цих технологій відносяться: 3D сканування тіла, відстеження споживачів асистентами з підтримкою AI, які допомагають роздрібним торговцям і споживачам. (AI (Adobe Illustrator) – формат файлу, розроблений Adobe Systems для зберігання векторних зображень. Adobe Illustrator для зберігання файлів AI використовує розширення .ai. AI підтримують практично всі програми, пов’язані з векторною графікою. Цей формат є найкращим посередником при передачі зображень з однієї програми в іншу. У цілому, поступаючись CorelDRAW у ілюстративних можливостях, (може містити в одному файлі тільки одну сторінку, має маленьке робоче поле – цей параметр дуже важливий для зовнішньої реклами – всього 3х3 метри) тим не менш, він відрізняється найбільшою стабільністю і сумісністю з мовою PostScript, на яку орієнтуються практично всі видавницько-поліграфичні додатки).


Return on Investment (ROI)

(від англ. Return on Investment), також відомий як ROR (від англ. Rate of Return - рентабельність) — фінансовий коефіцієнт, який ілюструє рівень прибутковості або збитковості бізнесу, враховуючи суму зроблених в цей бізнес інвестицій. ROI зазвичай виражається у відсотках, рідше — у вигляді дробу. Цей показник може також мати такі назви: прибуток на інвестований капітал, прибуток на інвестиції, повернення інвестицій, прибутковість інвестованого капіталу, норма прибутковості. Показник ROI є відношенням суми прибутку або збитків до суми інвестицій. Значенням прибутку може бути процентний дохід, прибуток / збитки за бухгалтерським обліком, прибуток / збитки з управлінського обліку або чистий прибуток / збиток. Значенням суми інвестицій можуть бути активи, капітал, сума основного боргу бізнесу та інші виражені в грошах інвестиції.


S

SEO

(Search Engine Optimization) пошукова оптимізація електронних ресурсів, допомагає виводити сайт у ТОПові позиціїї пошукових систем.

процес коригування HTML-коду, текстового наповнення (контенту), структури сайту, контроль зовнішніх чинників для відповідності вимогам алгоритму пошукових систем, з метою підняття позиції сайту в результатах пошуку в цих системах за певними запитами користувачів. Чим вище позиція сайту в результатах пошуку, тим більша ймовірність, що відвідувач перейде на нього з пошукових систем, оскільки люди зазвичай йдуть за першими посиланнями.


SMM

(Social Media Marketing) - поширення інформації через соціальні мережі)


T

TeleHealth

“Цифрові” технології для надання дистанційних медичних послуг та підтримки роботи лікарів


Tаргетинг

реклама, що має свою чітко визначену цільову аудиторію і з’являється після того, як користувач проявив певний інтерес до предмету (через пошукові системи або у соц.мережах). Таким чином, чим краще ви знаєте свою цільову аудиторію, тим вірогіднішим буде зворотній зв’язок і потрапляння на Ваш сайт через таргетингову рекламу. 


А

Автоматизація

є одним з напрямів науково-технічного прогресу, який спрямовано на застосування саморегульованих технічних засобів, економіко-математичних методів і систем керування, що звільняють людину від участі у процесах отримання, перетворення, передачі і використання енергії, матеріалів чи інформації, істотно зменшують міру цієї участі чи трудомісткість виконуваних операцій. Разом з терміном автоматичний, використовується поняття автоматизований, що підкреслює відносно великий ступінь участі людини у процесі. Термін автоматизація, натхненний  словом автоматичний (похідне з автомата), не було широко використано до 1947 року, коли Форд заснував відділ автоматизації.  Саме у цей час, у промисловості швидко починають використовуватися контролери зворотного зв'язку, які з'явилися ще 1930 року.
 

Б

Байт

найменша одиниця обробки і передачі інформації


бізнес-аналітика

- комп'ютерні методи і інструменти для організацій, що забезпечують переклад транзакційної ділової інформації в форму, придатну для бізнес-аналізу, а також засоби для роботи з обробленою таким чином інформацією.


Біт

найменша одиниця подання інформації


Блокчейн

програмно-комп’ютерний алгоритм децентралізованого публічного або приватного реєстру чи бази даних, функціонування якої забезпечується шляхом взаємодії через Інтернет однорангової мережі, або будь-яким іншим способом, що гарантує належний криптографічний захист усіх записів, транзакцій, проведених з використанням відповідної технології.


бот

спеціальна програма, що виконує автоматично і/або за заданим розкладом які-небудь дії через ті ж інтерфейси, що й звичайний користувач


В

Валідація

процес підтвердження відповідності або надання законної сили. Валідація в загальному праві — процес затвердження, легалізації, ратифікації. Валідація в програмуванні — процес, що дозволяє визначити, наскільки точно з позицій потенційного користувача деяка модель представляє задані сутності реального світу. Валідація у виробничій діяльності — процедура, що дає високий ступінь впевненості в тому, що конкретний процес, метод або система буде послідовно приводити до результатів, які відповідають заздалегідь встановленим критеріям прийнятності.

 


Валовий внутрішній продукт (ВВП)

один із найважливіших показників розвитку економіки, який характеризує кінцевий результат виробничої діяльності економічних одиниць-резидентів у сфері матеріального і нематеріального виробництва. Вимірюється вартістю товарів та послуг, виготовлених цими одиницями для кінцевого використання. ВВП розраховується: за доходами (сума валової доданої вартості (ВДВ) галузей плюс чисті податки на продукти (ПДВ) (ЧПІ) не зараховані до неї) , а також за витратами.

Валовий національний продукт (ВНП)

е ринкова вартість життєвих благ, які створені ресурсами даної нації як на території своєї країни, так і за рубежем. ВНП - додаткова вартість, створена національним капіталом. Валовий внутрішній продукт ВВП - це сума додаткової вартості, створеної протягом року на її території, незалежно від національної належності фірм. Якщо від ВВП відрахувати додаткову вартість створену іноземними фірмами на території даної країни, і додати додаткову вартість створену вітчизняними фірмами за кордоном, то одержимо ВНП. Таким чином, ВВП більш точний і визначний ніж ВНП, адже інколи непросто визначити національну належність додаткової вартості особливо транснаціональних фірм.


ВВП за паритетом купівельної спроможності на душу населення (реальний ВВП)

є мірою випуску продукції на душу населення в доларах постійної купівельної спроможності, при цьому нівелюється вплив інфляційних процесів. Вищий реальний ВВП на душу населення є показником вищого рівня життя.


Веб – скрейпінг

- це процес скачування даних з електронних ресурсів.

 


Верифікація

доказ того, що вірогідний факт або твердження є істинним. Термін використовується залежно від того, як обґрунтовується істина: базується вона на приведенні одного доказу або аргументу - чи вона повинна підтверджуватися можливістю багаторазового відтворювання, тобто перевірятися практикою.

 


Відкриті дані

це концепція, за якою певні дані мають бути вільними для використання та розповсюдження будь-якою особою, за умов дотримання правил атрибуції та/або share-alike ліцензії. При цьому, під вільністю розуміють умови прийнятні для широкого загалу.

 


Віртуальна реальність

це ілюзія дійсності, створена за допомогою комп’ютерних систем, які забезпечують зорові, звукові та інші органи чуття.


Г

Грошова маса

це сукупність купівельних, платіжних та накопичувальних засобів, яка обслуговує економічні зв’язки, належить фізичним та юридичним особам, а також державі. Це важливий кількісний показник руху грошей. 


Д

Девальвація

офіційне зменшення золотого вмісту грошової одиниці чи зниження курсу національної валюти щодо золота, срібла, певної іноземної валюти


Дефлятор ВВП

обчислення для набору товарів і послуг, що входять до ВВП країни

 


Дефляція

зменшення різними заходами фінансового і економічного характеру кількості наявних в обігу паперових грошей і нерозмінних банкнот, з метою підвищення їх купівельної вартості, зменшення рівня товарних цін, боротьби з бюджетним дефіцитом і т. д.


Децентралізована зона (умовно КіберҐрід)

це зона, представлена організаціями, підприємствами, державними установами, тобто користувачами інформаційних систем, телекомунікаційних мереж, комп’ютерної техніки та будь-яких засобів, де використовуються інформаційно-телекомунікаційні технології для зберігання, модифікації та обміну даними


Діджиталізація

з англійської digitalization, буквально “оцифровування”. у широкому сенсі означає перехід інформаційного поля на цифрові технології, тобто те, що відбувається зараз. іноді вживається на позначення конкретного акту переведення певної інформації з аналогового у цифровий формат для її легшого подальшого використання на сучасних електронних дівайсах.


Добробут

ступінь задоволення певних потреб людини. Добробут характеризує забезпеченість населення необхідними матеріальними і духовними благами; залежить від рівня розвитку продуктивних сил і виробничих відносин; виражається системою показників, що характеризують рівень життя населення.


Домогосподарство

сукупність осіб, які спільно проживають в одному житловому приміщенні або його частині, забезпечують себе всім необхідним для життя, ведуть спільне господарство, повністю або частково об'єднують та витрачають кошти. Ці особи можуть перебувати у родинних стосунках або стосунках свояцтва, не перебувати у будь-яких з цих стосунків, або бути і в тих, і в інших стосунках. Домогосподарство може складатися з однієї особи.


Дорвей

спеціальні HTML-сторінки, складені для високого позиціонування в пошукових системах за певним ключовим словом (англ. keyword). Зазвичай дорвеї мають малоінформативне автоматично генероване наповнення.


Дохід на душу населення

оказник економічного добробуту країни, що вимірює середньостатистичний дохід, одержуваний окремо взятою особою в країні за рік. Обчислюється з національного доходу, поділеного на чисельність населення. Як показник, дохід на душу населення принципово відрізняється від валового внутрішнього продукту і валового національного продукту на душу населення. Для міжнаціональних порівнянь дохід на душу населення перераховується в єдину валюту, найчастіше долар США.

 


Е

е-послуги

адміністративні, інформаційні, соціальні й інші послуги, які надаються в електронній формі


Економічна інформація

сукупність відомостей, що відображають відносини і процеси, пов'язані з виробництвом, розподілом, обміном та споживанням матеріальних і нематеріальних благ.


Економічна свобода

це фундаментальне право кожної людини управляти її власною працею та майном. В економічно вільних суспільствах, особи вільні у виборі роботи, виробництві товарів, витратах та інвестиціях будь-яким шляхом, яким забажають. 


Економічний ефект

результивність економічної діяльності, реалізації економічних програм та заходів, що характеризується відношенням отриманого економічного ефекту(результату) до витрат ресурсів, які зумовили отримання цього результату.


Електронна (цифрова) інформація

аудіовізуальні твори, музичні твори (з текстом або без тексту), комп’ютерні програми, фонограми, відеограми, програми (передачі) організацій мовлення, що знаходяться в електронній (цифровій) формі, придатній для зчитування і відтворення комп’ютером, які можуть існувати і (або) зберігатися у вигляді одного або декількох файлів (частин файлів), записів у базі даних на зберігаючих пристроях комп’ютерів, серверів тощо у мережі Інтернет, а також програми (передачі) організацій мовлення, що ретранслюються з використанням мережі Інтернет


Електронна комерція

це сфера цифрової економіки, що включає всі фінансові та торгові транзакції, які проводяться за допомогою комп'ютерних мереж, та бізнес- процеси, пов'язані з проведенням цих транзакцій. До електронної комерції відносять електронний обмін інформацією (англ. Electronis Data Interchange, EDI), електронний рух капіталу (англ. Electronic Funds Transfer, EFT), електронну торгівлю (англ. E-Trade), електронні гроші (E-Cash), електронний маркетинг (англ. E-Markeing), електронний банкінг (англ. E-Banking), електронні страхові послуги (англ. E- Insurance) тощо.


Електронне урядування

спосіб організації державної влади за допомогою систем локальних інформаційних мереж та сегментів глобальної інформаційної мережі, що забезпечує функціонування органів влади в режимі реального часу та робить максимально простим і доступним щоденне спілкування з ними громадянюридичних осібнеурядових організацій.


Ефективність

1)показник економії суспільної праці в результаті застосування певних заходів;

2)зіставлення результатів (зокрема побічних і непрямих) господарської діяльності з витраченими ресурсами: трудовими, матеріальними, природними, фінансовими, основним капіталом тощо. Теорія ефективності розробляє методи вимірювання витрат і результатів функціонування національного господарства та його окремих ланок.


І

Індекс споживчих цін (ІСЦ)

показник, що характеризує зміни загального рівня цін і тарифів на товари та послуги, які купує населеннядля невиробничого споживання. ІСЦ відображує зміну вартості фіксованого набору споживчих товарів іпослуг постійної якості з постійними характеристиками в поточному періоді порівняно з базисним. ІСЦ, зазвичай, використовують як показник загального рівня І. в економіці.

 


Індекс цін виробників (ІЦВ)

показник зміни цін у сфері промислового виробництва.


Індустрія 4.0

оновлена концепція “розумного виробництва”, що ототожнюється з “четвертою промисловою революцією” та появою кіберфізичних систем. Індустрія 4.0 - наступний етап цифровізації виробництв та промисловості, на якому головну роль відіграють такі технології та концепти, як Інтернет речей, “великі дані” (big data), “предиктивна аналітика”, хмарні та туманні обчислення, “машинне навчання”, машинна взаємодія, штучний інтелект, робототехніка, 3D-друк, доповнена реальність.


Інтернет речей

мережа фізичних об'єктів (фіксованих або мобільних), в яку вбудовано технології для обміну інформацією, моніторингу, сенсорної та іншої взаємодії з кількома середовищами


Інтернет-трафік

обсяг інформації, переданої через комп'ютерну мережу за певний період часу. Кількість трафіку вимірюється як в пакетах, так і в бітах, байтах і їх похідних: кілобайт (КБ), мегабайт (МБ) і т. Д.


Інфляція

тривале зростання загального рівня цін, що відображує зниження купівельної спроможності грошової одиниці. 

 


Інформатизація

сукупність взаємопов'язаних організаційних, правових, політичних, соціально-економічних, науково-технічних, виробничих процесів, що спрямовані на створення умов для задоволення інформаційних потреб громадян та суспільства на основі створення, розвитку і використання інформаційних систем, мереж, ресурсів та інформаційних технологій, які побудовані на основі застосування сучасної обчислювальної та комунікаційної техніки.


К

Кібербезпека

захищеність життєво важливих інтересів людини і громадянина, суспільства та держави під час використання кіберпростору, за якої забезпечуються сталий розвиток інформаційного суспільства та цифрового комунікативного середовища, своєчасне виявлення, запобігання і нейтралізація реальних і потенційних загроз національній безпеці України у кіберпросторі»


КіберҐрід

це зона, представлена організаціями, підприємствами, державними установами, тобто користувачами інформаційних систем, телекомунікаційних мереж, комп’ютерної техніки та будь-яких засобів, де використовуються інформаційно-телекомунікаційні технології для зберігання, модифікації та обміну даними


Комп'ютеризація

процес розвитку і впровадження комп'ютерів, які забезпечують автоматизацію інформаційних процесів і технологій в різних сферах людської діяльності.


Конверсія

це відношення числа відвідувачів сайту, які виконали на ньому якісь цільові дії (приховані або прямі вказівки рекламодавців, продавців, творців контенту — придбання, реєстрацію, підписку, відвідування певної сторінки сайту, перехід по рекламному посиланню), до загального числа відвідувачів сайту, виражене у відсотках. Наприклад: у вас є інтернет-магазин з продажу будь-якої продукції. 


Контекстна реклама

реклама, орієнтована на людину, яка саме зараз шукає ваш товар або послугу. В контексті всі оголошення налаштовуються на певні ключові запити, які вводить сам користувач. Тобто робота ведеться безпосередньо з цільовою аудиторією, яка шукає інформацію про товар / послугу в інтернеті.


Купівельна спроможність

формулювання закону єдиної ціни для міжнародних ринків: купівельна спроможність деякої суми на одному ринку повинна бути рівна купівельній спроможності цієї ж суми на ринку іншої країни, якщо перевести дану суму за поточним обмінним курсом в іноземну валюту.
 Під паритетом купівельної спроможності може матися на увазі також фіктивний обмінний курс двох або декількох валют, розрахований на основі їх купівельної спроможності стосовно певних наборів товарів і послуг.

Л

Людський капітал

знання, навички, досвід, ноу-хау, творчі здібності, креативний спосіб мислення, моральні цінності, культура праці та ін.

Людський капітал (англ. Human Capital) — це соціально-економічна категорія, похідна від категорій «робоча сила»«трудові ресурси»«трудовий потенціал», «людський фактор», у загальному вигляді його можна розглядати як економічну категорію, яка характеризує сукупність сформованих і розвинутих унаслідок інвестицій продуктивних здібностей, особистих рис і мотивацій індивідів, що перебувають у їх власності, використовуються в економічній діяльності, сприяють зростанню продуктивності праці і завдяки цьому впливають на зростання доходів (заробітків) свого власника та національного доходу. Поняття людського капіталу є природним розвитком і узагальненням понять людського фактора і людського ресурсу, проте людський капітал є ширшою економічною категорією.
•Людський капітал в широкому сенсі — це інтенсивний продуктивний чинник економічного розвитку, розвитку суспільства і сім'ї, що включає освічену частину трудових ресурсів, знання, інструментарій інтелектуальної й управлінської праці, місце існування і трудової діяльності, що забезпечують ефективне і раціональне функціонування людського капіталу як продуктивного чинника розвитку.
•Коротко: людський капітал — це інтелект, здоров'я, знання, якісна і продуктивна праця і якість життя.
•Людський капітал — головний фактор формування і розвитку інноваційної економіки і економіки знань, як наступного вищого етапу розвитку.
•Людський капітал — це система характеристик, які визначають спромогу людини до творчої праці з метою створення товарів, послуг, доданої вартості, тобто якості робочої сили індивідуума, сукупного працівника підприємства, фірми, корпорації, країни, і проявляються у ході розширеного відтворення. Таким чином, що досконалішим є людський капітал, виражений рівнем освіти, кваліфікації, знань, досвіду, то більші можливості людини до продуктивної, високоякісної праці (Марущак Н. П.).

М

Майнінг

діяльність з підтримки розподіленої платформи і створення нових блоків з можливістю отримати винагороду в формі емітованої валюти і комісійних зборів у різних криптовалютах, зокрема в Біткоїнах.


Математичне очікування

(математичне очікування, середнє значення) — одна з основних числових характеристик кожної випадкової величини. Воно є узагальненим поняттям середнього значення сукупності чисел на той випадок, коли елементи множини значень цієї сукупності мають різну "вагу", ціну, важливість, пріоритет, що є характерним для значень випадкової змінної.


Медіана

величина ознаки, що розташована посередині ранжованого ряду вибірки, тобто — це величина, що розташована в середині ряду величин, розташованих у зростаючому або спадному порядку; в теорії ймовірності — характеристика розподілення випадкової величини.


Мода

значення випадкової величини, що трапляється найчастіше в сукупності спостережень


О

Організаційний капітал

патенти, ліцензії, ноу-хау, програми, товарні знаки, промислові зразки, технічне й програмне забезпечення, органі-заційна структура, корпоративна культура й т.п.


П

Похибка

відхилення результату вимірювання від істинного значення вимірюваної фізичної величини.


Пошукова бомба

феномен функціонування пошуковоїсистеми, коли який-небудь запит призводить до видачі абсурдного або провокаційного результату. Пошукові бомби іноді є випадковою помилкою пошукової системи, але велика кількість їх, особливо пов'язаних з гострими соціальними і політичними конфліктами, провокуються штучно з метою пропаганди. Для цього використовується техніка пошуковогоспаму.


Прожитковий мінімум

вартісна величина достатнього для забезпечення нормального функціонування організму людини, збереження його здоров'я набору продуктів харчування, а також мінімального набору непродовольчих товарів та мінімального набору послуг, необхідних для задоволення основних соціальних і культурних потреб особистості.


Р

Ревальвація

підвищення курсу вартості національної валюти відносно іноземних чи міжнародних валют. Головна причина ревальвації — коли у державі спостерігається тривалий час активне сальдо платіжного балансу, що одночасно означає наявність дефіцитів у її партнерів.


Релевантність

міра відповідності отримуваного результату бажаному. В термінах пошуку — це міра відповідності результатів пошуку завданню, поставленому в пошуковому запиті. ... Тому запит за одними і тими ж ключовими словами в кожній з пошукових систем породжує різні результати.


рентабельність

це відносний показник прибутковості, що характеризує ефективність господарської та фінансової діяльності підприємства


Ризик

це об’єктивно-суб’єктивна категорія, яка пов’язана з подоланням невизначеності, випадковості і конфліктності ситуації неминучого вибору й відображає ступінь досягнення очікуваного результату. Нема цих ситуацій – немає ризику.


С

Споживчий капітал

зв'язки з економічними контрагентами (постачальниками, споживачами, посередниками, кредитно-фінансовими установами, органами влади та ін.), інформація про економічних контрагентів, історія взаємин з економічними контрагентами, торговельна марка (бренд).


Споживчий кошик

це мінімальний набір найнеобхідніших для повноцінного життя людини продуктів харчування, товарів непродовольчої групи та різноманітних послуг. - це мінімальний набір найнеобхідніших для повноцінного життя людини продуктів харчування, товарів непродовольчої групи та різноманітних послуг. Доспоживчогокошика входять товари, що споживаються окремою людиною чи сім’єю (домогосподарством) протягом місяця або року.


Т

Таргетована реклама

це реклама, спрямована на цільову аудиторію, яка відповідає певному набору вимог, заданому рекламодавцем. Вона показується цільової аудиторії незалежно від того, шукають люди зараз цей товар чи ні. Майбутні клієнти можуть взагалі не знати про товар, але цій групі людей він потенційно цікавий. Значить, ці люди цікаві вам


Технологічна сингулярність

гіпотетичне вибухоподібне зростання швидкості науково-технічного прогресу, яке ймовірно настане внаслідок створення штучного інтелекту і машин, здатних до самовідтворення


Х

хмарні обчислення

модель забезпечення повсюдного та зручного доступу на вимогу через мережу до спільного пулу обчислювальних ресурсів, що підлягають налаштуванню


Ц

цифрова безпека

різні способи захисту інтернет-рахунку комп'ютера і файлів від вторгнення зовнішнім користувачем


Цифрова валюта

електронні гроші, які використовуються як альтернативна та додаткова валюта.


Цифрова дистрибуція

один із сучасних методів поширення легального електронного контенту інтернет-каналами, без використання матеріальних носіїв. Перевага ЦД полягає в легкому і швидкому пошуку та придбанні копій необхідного програмного забезпечення.


цифрова додана вартість

це вартість, яка додається в процесі виробництва товарів до вартості внаслідок е-процесів на кожній стадії руху товарів від виробника до споживача.


Цифрова економіка

(«економіка даних»)– це діяльність, в якій ключовими факторами (засобами) виробництва є цифрові дані (числові та текстові) та їх використання (як ресурсу), що дозволяє суттєво збільшити ефективність / продуктивність / цінність в різних видах економічної діяльності.


цифрова екосистема

розподілена, адаптивна, відкрита соціально-технічна система з властивостями самоорганізації, масштабованості та стійкості, подібна до природних екосистем, особливо в аспектах, пов’язаних з конкуренцією та співпрацею між різними сутностями;


Цифрова ідентичність

це інтернет-ідентичність людини, групи людей, організації та цифрове уявлення про набір їх унікальних якостей як мережевого суб’єкта. Цифрову ідентичність можна представити як набір електронних записів по цифровому сліду, що зберігає сукупність інформації про відвідання та дії користувача під час перебування в мережі. Людина залишає свій відбиток в інформаційному полі, наприклад, електронні листи, записи та фотографії в соціальних мережах продовжують своє існування. У світі цифрової ідентичності людину визначає контент, який розміщений нею в Інтернеті через форуми, блоги та соціальні мережі. Інформація, яка накопичується там, складає великі бази особистих даних, а також поведінкові, непрямі відомості про користувачів, за якими також можна встановити реальну людину.


Цифрова інформація

інформація, яка характеризує цифри, факти, відомості та інші дані, що базуються на показниках господарської діяльності та має електронний вигляд.


цифрова трансформація

діяльність, що має на меті використання цифрових технологій для вирішення традиційних проблем інноваційними способами.


Цифрове рабство

використання даних про мільйони людей для управління їх поведінкою.


Цифрове робоче місце

віртуальний еквівалент фізичного робочого місця, котрий вимагає належної організації, користування та управління, оскільки воно має стати запорукою підвищеної ефективності працівників та створення для них більш сприятливих умов праці.


Цифрове суспільство

це суспільство, яке інтенсивно та продуктивно використовує цифрові технології для власних потреб (самореалізація, робота, відпочинок, навчання, дозвілля кожного), а також для досягнення та реалізації спільних економічних, суспільних та громадських цілей.


Цифровий ВВП

% від загального ВВП. В його основі - додана вартість, що digital створює для кожного сектору ринку «Цифрова економіка» у ВВП, «цифровий ВВП»


Цифровий добробут

це вміння користуватися технологіями так, щоб вони полегшували життя, а не відволікали від нього іншими словами добробут з врахуванням вміння раціонально користуватися технологіями.


цифровий підпис

вид електронного підпису, отриманого за результатом криптографічного перетворення набору електронних даних, який додається до цього набору або логічно з ним поєднується і дає змогу підтвердити його цілісність та ідентифікувати підписувача


Цифровий полігон

це проекти цифрових трансформацій в інфраструктурі, індустріях та сферах життя. 3. Використати та створити нові можливості для бізнесу та громадян.


Цифровий ринок

вільне поширення онлайн-послуг та розваг за межі національних кордонів, створення єдиного просору онлайн-платежів, розвитку бізнесу завантаження музики, захисту споживачів ЄС в кіберпросторі


Цифровий розрив (цифрова нерівність)

нерівність у доступі до можливостей в економічній, соціальній, культурній, освітній галузях, які існують або поглиблюються в результаті неповного, нерівномірного або недостатнього доступу до комп’ютерних, телекомунікаційних та цифрових технологій.


Цифровий стрибок

це 1. досягати цілей розвитку швидше, дешевше та з новою якістю. 2. Відкрити двері до високотехнологічних ініціатив, проектів, виробництв.


цифрові дивіденди

(або результати від цифрових трансформацій, згідно з аналітикою Світового банку) - це загальнонаціональний економічний приріст, акселерація економіки, бізнес-діяльності, а отже і податкові надходження, зростання ВВП, притік нових інвестицій тощо.


Цифрові інфраструктури

комплекс технологій, продуктів та процесів, що забезпечують обчислювальні, телекомунікаційні та мережеві можливості на цифровій основі.


Цифрові компетенції

вміння працювати з інформацією


Цифрові комунікації

інструменти для роботи з інформацію (Інтернет речей, хмарні обчислення, штучний інтелект, цифрова безпека)


Цифрові сервіси

це сервіси обслуговування населення в різних сферах повсякденного життя в електронному вигляді


Цифрові тренди (тенденції)

це напрями розвитку цифрових технологій. Їх аналіз дозволяє прогнозувати розвиток конкретного явища в майбутньому. 


Цифровізація

насичення фізичного світу електронно-цифровими пристроями, засобами, системами та налагодження електронно-комунікаційного обміну між ними, що фактично уможливлює інтегральну взаємодію віртуального та фізичного, тобто створює кіберфізичний простір.


Ч

Чистий національний продукт (ЧНП)

це сумарний обсяг вартості всіх кінцевих товарів і послуг, які країна за певний проміжок часу зробила і спожила у всіх секторах свого національного господарства, за вирахуванням суми амортизації-вартості зношування основних фондів(обладнання, виробничих приміщень).


Ш

Штучний інтелект

(англ. Artificial intelligence, AI) — розділ комп'ютерної лінгвістики та інформатики, що опікується формалізацією проблем та завдань, які подібні до дій, які виконує людина



Сторінка:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  ...  12  (Далі)
  Все