Програма та структура навчальної дисципліни
1. Опис навчальної дисципліни “Ґрунтознавство з основами агрохімії” (основи агрохімії)
Галузь знань, напрям підготовки, спеціальність, освітньо-кваліфікаційний рівень
Галузь знань |
20 «Аграрні науки та продовольство» |
Освітньо-кваліфікаційний рівень |
бакалавр |
Напрям підготовки |
- |
Спеціальність |
193 – Геодезія та землеустрій |
Спеціалізація |
- |
Характеристика навчальної дисципліни
Вид |
Вибіркова |
Загальна кількість годин |
90 |
Кількість кредитів ECTS – |
3 |
Кількість змістових модулів |
2 |
Вид контролю: |
іспит |
Показники навчальної дисципліни для денної та заочної форм навчання
Форма навчання |
денна |
заочна |
Рік підготовки (курс) |
2024-й |
- |
Семестр |
2-й |
- |
Лекційні заняття |
15 год. |
- |
Лабораторні заняття |
15 год. |
- |
Самостійна робота |
60 год. |
- |
Кількість тижневих аудиторних годин |
2 |
- |
Програма та структура навчальної дисципліни для
- повного терміну денної форми навчання
Назви змістових модулів і тем |
Кількість годин |
|||||||||||
денна форма |
Заочна форма |
|||||||||||
усього |
у тому числі |
усього |
у тому числі |
|||||||||
л |
п |
лаб |
інд |
с.р. |
л |
п |
лаб |
інд |
с.р. |
|||
Змістовий модуль 1. Агрохімічні властивості й показники ґрунту |
||||||||||||
Тема 1. Роль агрохімії в землекористуванні. Агрохімічні параметри родючості ґрунту |
10 |
2 |
- |
2 |
- |
7 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Тема 2. Азотний режим ґрунту |
10 |
2 |
- |
2 |
- |
8 |
- |
- |
- |
|||
Тема 3. Фосфатний режим ґрунту |
10 |
2 |
- |
2 |
- |
7 |
- |
- |
- |
- |
||
Тема 4. Калійний режим ґрунту |
15 |
2 |
- |
2 |
- |
8 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Разом за змістовим модулем 1 |
45 |
8 |
- |
8 |
- |
30 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Змістовий модуль 2. Наукові основи комплексного окультурення ґрунту |
||||||||||||
Тема 5. Хімічна меліорація ґрунтів |
15 |
2 |
- |
2 |
- |
10 |
- |
|
- |
|
|
- |
Тема 6. Агрохімічне обстеження ґрунтів |
15 |
3 |
- |
3 |
- |
10 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Тема 7. Добрива: поняття, класифікація |
15 |
2 |
- |
2 |
- |
10 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Разом за змістовим модулем 3 |
45 |
7 |
- |
7 |
- |
30 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Усього годин |
90 |
15 |
|
15 |
- |
60 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
4. Теми лабораторних занять
№ з/п |
Назва теми |
Кількість годин |
|
Змістовий модуль 1. Агрохімічні властивості й показники ґрунту |
|||
1 |
Тема 1. Роль агрохімії в землекористуванні. Агрохімічні параметри родючості ґрунту. Розроблення програми й складання маршрутів агрохімічного обстеження ґрунтів. Методи відбору ґрунтових зразків |
2 |
|
2 |
Тема 2. Азотний режим ґрунту. Визначення вмісту мінерального азоту в ґрунті |
2 |
|
3 |
Тема 3. Фосфатний режим ґрунту. Визначення вмісту рухомого фосфору в ґрунті |
2 |
|
4 |
Тема 4. Калійний режим ґрунту. Визначення вмісту обмінного калію в ґрунті |
|
|
Змістовий модуль 2. Наукові основи комплексного окультурення ґрунту |
|||
5 |
Тема 5. Хімічна меліорація ґрунтів. Визначення актуальної, обмінної й гідролітичної кислотності ґрунту |
2 |
|
6 |
Агрохімічне обстеження ґрунтів. Побудова агрохімічних картограм ґрунтового покриву |
2 |
|
8 |
Тема 7. Добрива: поняття, класифікація. Ідентифікація мінеральних добрив: опис добрив за зовнішніми ознаками, якісні реакції |
2 |
|
|
Разом |
15 |
|
5. Теми самостійної роботи
№ з/п |
Назва теми |
Кількість годин |
1 |
Тема 1. Різноділяночне обстеження ґрунтового покриву |
7 |
2 |
Тема 2. Біологічна фіксація азоту |
8 |
3 |
Тема 3. Ретроградація фосфору в ґрунті – природа явища, шляхи зменшення прояву |
7 |
4 |
Тема 4. Засолення ґрунтів – причини, типи, засоби меліорації |
8 |
5 |
Тема 5. Хімічні меліоранти, їх призначення, види, застосування |
10 |
6 |
Тема 6. Методи оперативного моніторингу агрохімічних показників ґрунту й рослин, внесення коректив за їх результатами |
10 |
7 |
Тема 7. Органічні добрива, їх роль у відтворенні родючості ґрунту |
10 |
|
Разом |
60 |
Шрифти
Розмір шрифта
Колір тексту
Колір тла
Кернінг шрифтів
Видимість картинок
Інтервал між літерами
Висота рядка
Виділити посилання