Силабус
Опис навчальної дисципліни
Галузь знань, напрям підготовки, спеціальність, освітній ступінь |
||
Освітній ступінь |
Магістр |
|
Спеціальність |
193 – «Геодезія та землеустрій» |
|
Освітня програма |
«Геодезія та землеустрій» |
|
Характеристика навчальної дисципліни |
||
Вид |
Обов'язкова |
|
Загальна кількість годин |
90 |
|
Кількість кредитів ECTS |
3 |
|
Кількість змістових модулів |
2 |
|
Курсовий проект (робота) |
Навчальним планом не передбачено |
|
Форма контролю |
Залік |
|
Показники навчальної дисципліни для денної та заочної форм навчання |
||
|
денна форма навчання |
заочна форма навчання |
Рік підготовки |
2025 |
2025 |
Семестр |
I |
I |
Лекційні заняття |
15 год. |
6 |
Практичні заняття |
15 год. |
4 |
Самостійна робота |
60 год. |
- |
Кількість тижневих аудиторних годин |
2 год. |
- |
ВИКЛАДАЧІ:
Дорош Йосип Мирославович,
д.е.н., професор кафедри земельного кадастру
корп. 6, кім. 206
ел. почта: landukrainenaas@gmail.com
Консультації: середа 6 пара аудиторія 206
Мединська Наталія Василівна,
д.е.н., професор кафедри земельного кадастру
корп. 6, кім. 207
ел. почта: isachenko_n@nubip.edu.ua
Консультації: четвер 6 пара аудиторія 207
Бутенко Євген Володимирович,
к.е.н., доцент
кафедра управління земельними ресурсами
корп. 6, кім. 124
ел. почта: butenko@nubip.edu.ua
Консультації: середа 4 пара, аудиторія 202
ОПИС ДИСЦИПЛІНИ
Метою навчальної дисципліни «Методологія та організація наукових досліджень з основами інтелектуальної власності » сформувати у студентів теоретико-методологічні та прикладні знання щодо мети і завдання землеустрою, об’єктів, предметів, методологію і методику наукових досліджень сфери земельних відносин відповідно до основ землевпорядної діяльності.
Завданням навчальної дисципліни «Методологія та організація наукових досліджень з основами інтелектуальної власності » є навчання студентів принципам і методам наукових досліджень у сфері землеустрою, економіки землекористування та землеустрою. Для цього зміст курсу повинен охоплювати основи наукознавства і методологію наукових досліджень, методичні підходи до вирішення конкретних проблем, організацію інтелектуальної праці, визначення напрямів досліджень та їх ефективності у раціональному господарюванні, постановку експерименту, узагальнення результатів наукових досліджень у цільових звітах, вдосконалених методиках і прикладних
рекомендаціях.
Студенти у процесі вивчення дисципліни повинні оволодіти широким спектром компетентностей
загальних:
ЗК01. Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
ЗК04. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
спеціальних (фахових, предметних):
СК01. Здатність планувати і виконувати теоретичні та/або прикладні дослідження, створювати
нові знання і технології у сфері геодезії та землеустрою.
СК02. Здатність критично осмислювати сучасні проблеми і перспективні напрями розвитку
геодезії та землеустрою та суміжних галузей знань.
СК03. Здатність ефективно застосовувати теорії, принципи та технології математики,
природничих, технічних, соціальних, економічних наук при
СК08. Здатність захищати інтелектуальну власність, комерціалізувати результати науководослідної, винахідницької та проектної діяльності.
Програмні результати навчання:
РН01. Мати спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у
сфері геодезії та землеустрою, достатні для проведення досліджень і здійснення інновацій.
РН02. Вільно спілкуватися усно і письмово державною та іноземною мовами з питань
професійної діяльності, досліджень та інновацій у сфері геодезії та землеустрою.
РН03. Приймати ефективні рішення щодо розв’язання завдань прикладного, дослідницького
та/або інноваційного характеру у сфері геодезії та землеустрою, аналізувати альтернативи,
будувати прогнози, оцінювати ризики, зокрема в умовах неповної та/або суперечливої
інформації та неоднозначних вимог.
РН10. Захищати інтелектуальну власність, комерціалізувати результати науково-дослідної,
винахідницької та проектної діяльності.
РН12. Зрозуміло і недвозначно доносити власні знання, висновки та аргументацію у сфері
геодезії та землеустрою до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються.
РН14. Критично осмислювати сучасні проблеми і перспективні напрями розвитку геодезії та
землеустрою, дотичні міждисциплінарні проблеми.
СТРУКТУРА КУРСУ
Тема |
Години |
Результати навчання |
Завдання |
Оцінювання |
|
|
1 семестр |
||||||
Атестаційний модуль 1. 30 балів |
||||||
Тема 1. Теоретичні та |
2/6 |
Знати: Виникнення та еволюція науки. Поняття науки і наукової діяльності. Етапи становлення та розвитку науки. Знати види та ознаки наукового дослідження. Формулювання теми наукового дослідження та визначення робочої Знати загальнонаукові принципи дослідження. Методи і техніку дослідження. Знати основи наукової організації дослідного процесу. Процес наукового |
Здача практичної роботи № 1 |
Завантаження на elearn для оцінювання. Максимальна кількість балів за практичну роботу - 20 |
|
|
Тема 2. Методологія |
2/4 |
Здача практичної роботи № 2 |
Завантаження на elearn для оцінювання. Максимальна кількість балів за практичнуу роботу - 20 |
|
||
Тема 3. Організація |
3/4 |
Здача самостійної роботи №1 |
Завантаження на elearn для оцінювання. Максимальна кількість балів за самостійну роботу - 15 |
|
||
Тема 4. Визначення |
2/4 |
Здача самостійної роботи № 2 |
Завантаження на elearn для оцінювання. Максимальна кількість балів за самостійну роботу - 15 |
|
||
Атестаційний модуль 2. 30 балів |
|
|||||
Тема 5. Бібліографічний |
2/4 |
Вміти здійснювати експериментальні дослідження. Формувати етапи підготовки наукового Вміти здійснювати аналіз та обробку даних досліджень. Методи обробки результатів |
Здача практичної роботи № 3 |
Завантаження на elearn для оцінювання. Максимальна кількість балів за практичнуу роботу - 20 |
|
|
Тема 6. Види |
2/4 |
Здача практичної роботи № 4 |
Завантаження на elearn для оцінювання. Максимальна кількість балів за практичну роботу - 20 |
|
||
Тема 7. Загальна |
2/4 |
Здача самостійної роботи № 3
Здача самостійної роботи №4 |
Завантаження на elearn для оцінювання. Максимальна кількість балів за самостійну роботу - 15 Максимальна кількість балів за самостійну роботу - 15 |
|
||
Всього за семестр |
70 |
|||||
Залік |
|
|
|
30 |
|
|
Всього за курс |
100 |
ПОЛІТИКА ОЦІНЮВАННЯ
Політика щодо дедлайнів та перескладання: |
Роботи, які здаються із порушенням термінів без поважних причин, оцінюються на нижчу оцінку. Перескладання модулів відбувається із дозволу лектора за наявності поважних причин (наприклад, лікарняний тощо). |
Політика щодо академічної доброчесності: |
Списування під час контрольних робіт та екзаменів заборонені (в т.ч. із використанням мобільних девайсів). Курсові роботи, реферати повинні мати коректні текстові посилання на використану літературу. |
Політика щодо відвідування: |
Відвідування занять є обов’язковим. За об’єктивних причин (наприклад, хвороба, міжнародне стажування) навчання може відбуватись індивідуально (в он-лайн формі за погодженням із деканом факультету). |
ШКАЛА ОЦІНЮВАННЯ СТУДЕНТІВ
Рейтинг здобувача вищої освіти, бали |
Оцінка національна за результати складання |
|
екзаменів |
заліків |
|
90-100 |
відмінно |
зараховано |
74-89 |
добре |
|
60-73 |
задовільно |
|
0-59 |
незадовільно |
не зараховано |
Методичне забезпечення
1. Пащенко В. М. Методичні вказівки для виконання практичних робіт із дисципліни «Методологія та методи наукових досліджень». – К.: Б. в., 2010. – 51 с.
2. Пащенко В. М. Методичні вказівки для виконання самостійних робіт із дисципліни «Методологія та методи наукових досліджень». – К.: Б. в., 2010. – 24 с.
3. Пащенко В. М. Методичні вказівки для написання курсових, дипломних і магістерських робіт. – К.: 2011. – 11 с.
4. Пащенко В. М. Методичні вказівки з коректної вербальної наукової мови для освітнього використання наукознавчих та екоеволюційних напрацювань. – К.: 2011. –11 с.
5. КОНСПЕКТ ЛЕКЦІЙ з дисципліни «Методологія та організація наукових досліджень» для студентів денної форми навчання ОС «Магістр» спеціальність 193 «Геодезія та
землеустрій СПД. Юр Ю.М., м. Київ- 5,2 у,д,а. Дорош Й.М., Дорош О.С., Мединська Н.В., Бутенко Є.В., Колісник Г.М.
6. Методичні рекомендації для виконання практичних робіт із дисципліни «Методологія та організація наукових досліджень» для студентів денної форми навчання ОС
«Магістр» спеціальність 193 «Геодезія та землеустрій СПД. Юр Ю.М., м. Київ - 2,4 у.д.а Дорош Й.М., Дорош О.С., Мединська Н.В.,Бутенко Є.В., Колісник Г.М.
7. Методичні рекомендації для виконання самостійних робіт із дисципліни «Методологія та організація наукових досліджень» для студентів денної форми навчання ОС «Магістр»
спеціальність 193 «Геодезія та землеустрій» СПД. Юр Ю.М., м. Київ -1,1 у.д.а- Дорош Й.М., Дорош О.С., Мединська Н.В.,Бутенко Є.В., Колісник Г.М.
Рекомендована література
1. Третяк A. M., Другак В. М. Методологія та методика наукових досліджень у землевпорядкуванні. К.: Аграрна наука, 2005. – 300 с.
2. Третяк A. M. Наукові основи землеустрою. Навчальний посібник. – К.: ТОВ ЦЗРУ, 2002, с 29-34.
3. Білуха М. Т. Методологія наукових досліджень: Підручник. – К.: АБУ, 2002, 408 с
4. Стеченко Д. М., Чмир О. С. Методологія наукових досліджень. Підручник. – К.: Знання, 2007. – 318 с.
5. ШейкоВ. М., Кушнаренко Н.М. Організація та методика науководослідницької діяльності. Підручник. – К.: Знання, 2008.
6. Пащенко В. М. Методологія та методи наукових досліджень. Підручник. – Ніжин: Аспект-Поліграф, 2011. – 256 с.
7. Кальниш Ю. Г. Методологія наукових досліджень: навч.-метод. посіб. для підготов. магістрів за спец. 8.150101 Державна служба. Київ. 2013. ‒ 125 с.
8. Костюкевич В. М., Коннова М. В. Методологія наукових досліджень: навчальний посібник. Вінниця. 2017.‒ 172 с.
Шрифти
Розмір шрифта
Колір тексту
Колір тла
Кернінг шрифтів
Видимість картинок
Інтервал між літерами
Висота рядка
Виділити посилання