ЗАГАЛЬНА ІНФОРМАЦІЯ

Галузь знань

24 Сфера обслуговування

Освітня програма

Готельно-ресторанна справа
(Готельно-ресторанний бізнес)

Спеціальність

241 Готельно-ресторанна справа

Освітній ступінь

Бакалавр

Характеристика навчальної дисципліни

Вид

Вибіркова

Мова викладання

Українська

Загальна кількість годин

120

Кількість кредитів ECTS

4

Кількість змістових модулів

3

Форма контролю

Іспит

Показники навчальної дисципліни для денної та заочної форм навчання

 

денна форма навчання

заочна форма навчання

Рік підготовки

1

2

Семестр

1; 2

3

Лекційні заняття

14

4 год.

Практичні, семінарські заняття

16

4 год.

Самостійна робота

90

112 год.

ВИКЛАДАЧ

Кудрявицька Аліна Миколаївна

Доцент, кандидат сільськогосподарських наук, доцент кафедри загальної екології, радіобіології та безпеки життєдіяльності

ел. пошта – piskunova2712@ukr.net

4 корпус, 67 аудиторія

Консультації: середа, п’ятниця – 4 пара – 4 корп, 67 ауд.

ОПИС ДИСЦИПЛІНИ

Дисципліна "Безпека життєдіяльності та охорона праці" складається з двох основних частин "Безпека життєдіяльності" та "Безпека праці", які охоплюють теорію і практику захисту людини від небезпечних і шкідливих факторів у всіх сферах людської діяльності, збереження безпеки і здоров'я в середовищі існування. В результаті вивчення дисципліни "Безпека життєдіяльності та охорона праці" бакалаври у відповідних напрямах підготовки повинні мати такі головні загальнокультурні та професійні компетенції.

Загальні компетентності (ЗК):

ЗК 02. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.

ЗК 03. Навики здійснення безпечної діяльності.

ЗК 11. Навички здійснення безпечної діяльності.

Програмні результати навчання (ПРН):

ПРН 11. Координувати, інтегрувати та удосконалювати організацію виробничих процесів у готельно-ресторанному бізнесі.

ПРН 13. Результативно працювати у колективі.

ПРН 15. Організувати результативні та безпечні умови праці.

СТРУКТУРА КУРСУ

Тема

Години
(лекції/ практичні/
самостійні)

Результати навчання

Завдання

Оціню­вання

1 семестр

Модуль 1. Організаційно-функціональна структура безпеки життєдіяльності

Лекція 1. Безпека життє­дія­ль­ності – як одна із складових навчання Цивільного захисту.

Тема "Кількісна і якісна оцінка небезпеки".

Практичне заняття №1.
Ризик – як кількісна оцінка небезпеки

1/2/4

Знати основні поняття та терміни дисципліни.
Вміти ідентифікувати небезпеки.
Розрізняти НС і обсяги запо­дія­них або очікуваних збитків.
Оцінювати рівні небезпек

1. Визначення видів, рівнів, категорій ризику різних життєвих ситуацій.

2. Розрахунок задач на визна­чення індексу ризику небезпек.

3. Виконання практичної роботи №1 в Ельорні







15

Лекція 2. Застосування ризик орієнтованого підходу для побудови імовірнісних структурно-логічних моделей виник­нення та розвитку НС

1/-/4

Знати загальне поняття: ризику – як кількісної оцінки небезпек.
Вміти будувати імовірнісні струк­турно-логічні моделі виникнення та розвитку НС

1. Опанувати методики проведення статистичної оцінки вражаючих чинників

Лекція 3. Природні загрози та характер їхніх проявів і дії на людей.

1/-/4

Знати основні поняття: небезпека, таксономія.
Класифікувати джерела небезпек.
Розрізняти класифікації залежно конкретних потреб

1. Класифікувати джерела небезпек

Лекція 4. Біологічні небезпеки.

Тема "Природні небезпеки".

Практичне заняття №2. Розрахунок біологічного віку та темпу старіння

1/2/2

Класифікувати мікро­ор­га­нізми за патогенністю.
Розрізняти патогенні мік­ро­ор­га­нізми, пандемії, епі­де­мії, масові отруєння людей.
Знати характеристику інфек­цій­них захворювань

1 .Провести виміри показ­ників власного організму.

2. Розрахувати біо­ло­гіч­ний вік студента з вико­рис­танням опитувальника СОЗ.

3. Визначити темп старіння.

4. Виконання практичної роботи №2 в Ельорні







15

Лекція 5. Людина – відкрита біоенергетична та духовно-інформаційна система.

Тема "Типові моделі психо­фі­зіо­логічних реакцій людей у випадку екст­ре­мальних ситуацій".

Практичне заняття №3. Визначення основних психо­фі­зіо­ло­гічних властивостей людини та їх вплив на безпеку

1/2/2

Знати основні властивості організму та єдність систем та цілісність організму людини.
Розрізняти та аналізувати різні види імунітету. виді­ляти основні харак­те­рис­тики адаптаційних про­це­сів

1. Оцінити окремі еле­менти пси­хо­фі­зіо­логічної надійності людини за допомогою тестів.

2. Виконання практичної роботи №3




15

Лекція 6. Структурно-функ­ціо­нальна організація людини з точки зору взає­модії з навколишнім сере­до­вищем

1/-/2

Знати функції аналізаторів людини та їх роль в оцінці небез­печ­них факторів середовища.
Розрізняти функції та будову зорового ана­лі­за­тора; сприй­няття світла, кольору, простору.
Аналізувати спільні влас­ти­вості аналізаторів

1. Аналізувати спільні властивості аналізаторів

Лекція 7. Соціально-полі­тичні небезпеки, їхні види та харак­теристики. Пове­дін­кові реакції населення у НС

0.5/-/6

Знати соціальні фактори, що впливають на життя людини.
Вміти надавати пси­хо­ло­гічну та медичну реа­бі­лі­тацію постраж­далого населення

1. Ознайомитись з основними процесами виникнення в організмі стресу та визначити рівень стресостійкості.

2. Виконання самостійної роботи до модуля 1 в Ельорні





15

Лекція 8. Управління силами та засобами ОГ під час НС

0.5/-/6

Знати концепцію захисту населення і територій у разі загрози та виникнення НС.
Вміти забезпечити орга­ні­зацію життєзабезпечення населення в надзвичайних ситуаціях

1. Прослухати основні питання надання першої долікарняної допомоги.

2. Проходження Тесту до Модуля 1




40

Всього за модуль 1

7/6/30

 

 

100

Модуль 2. Соціально-техногенне середовище проживання

Лекція 9. Техногенні небез­пеки та їхні наслідки

1/-/4

Знати техногенні небез­пеки та їх вражаючі фак­тори за генезисом і механізмом впливу.
Розрізняти класифікацію, номен­клатуру і одиниці виміру вра­жа­ю­чих фак­то­рів фізичної та хіміч­ної дії джерел техногенних небезпек

1.Ознайомитись із тео­ре­тич­ними питаннями впливу СО2 на життє­дія­ль­ність людини

Лекція 10. Пожежна безпека, охорона праці і техніка безпеки на під­при­єм­ст­вах готельного господарства.

Тема. Техногенні небезпеки та їхні наслідки.

Практичне заняття №4. Аналіз небезпеки хронічного отруєння ртуттю

1/2/4

Знати процес створення системи протипожежної безпеки в готелях.
Вміти проводити протипожежну підготовку працівників

1. Оцінити можливість виник­нення мікро­мер­ку­ріалізму, якщо випадково розбити медичний тер­мо­метр, вилита ртуть з якого не зібрана.

2. Виконання практичної роботи №4 в Ельорні






20

Лекція 11. Типологія аварій на потенційно-небезпечних об’єктах

1/-/12

Розрізняти техногенні небезпеки та їх наслідки.
Аналізувати аварії на морському транспорті.
Знати основні правила радіа­цій­ного захисту та засоби інди­ві­ду­а­ль­ного захисту при роботі з радіо­активними речовинами

1. Аналізувати аварії на морському транспорті.

2. Виконання самостійної роботи №2 в Ельорні.

3. Проходження Тесту до Модуля 2



20

60

Всього за модуль 2

3/2/20

 

 

100

Модуль 3. Організація безпеки підприємств готельного господарства

Лекція 12. Організаційні основи охорони праці підприємств готельного господарства.

Тема "Навчання з охорони праці".

Практичне заняття №5. Порядок проведення навчання з охорони праці на виробництві

1/2/4

Знати основні законодавчі та нормативні акти про охорону праці, що діють у межах під­при­єм­ства готе­ль­ного бізнесу, а також основні положення КЗпП; права та обов’язки робо­тодавця та працівників передбачені КЗпП

1. Засвоїти основні поло­ження НПАОП 0.00-4.12-17, що регла­мен­тують порядок прове­дення навчання з ОП.

2. Змоделювати еле­менти виробничої діяльності в галузі охорони праці.

3. Виконання практичної роботи №5 в Ельорні








10

Лекція 13. Організація безпеки підприємств готельного господарства.

Практичне заняття №6. Розслідування та облік нещасних випадків на підприємстві готельного господарства

1/2/4

Знати системи безпеки під­при­ємств готельного господарства

1. Кваліфікувати нещас­ний випадок як такий, що підлягає розслідуванню чи спеціа­ль­ному роз­слі­ду­ванню.

2. Кваліфікувати нещас­ний випадок як такий, що пов’я­за­ний з вироб­ницт­вом (страхо­вий випадок) чи не пов’язаний з вироб­ницт­вом (не страховий випадок).

3. Виконання практичної роботи №6 в Ельорні











10

Лекція 14. Виробнича сані­та­рія і гігієна праці підприємств готельного господарства.

Тема "Техногенні небез­пеки та їхні наслідки".

Практичне заняття №7. Розрахунок мікроклімату закритих приміщень

1/2/4

Знати гігієнічне норму­ва­ння параметрів мікро­клі­мату.

Оцінювати захист орга­нізму людини від пере­грі­вання і охолодження

1. Оцінити вплив процесів життєдіяльності людини на параметри мікро­клі­мату закритих приміщень.

2. Виконання практичної роботи №7 в Ельорні





10

Лекція 15. Відпо­ві­даль­ність за порушення трудо­вого зако­но­дав­ства та оплати праці.

Тема "Виробничий трав­ма­тизм і проф­зах­во­рю­вання".

Практичне заняття №8.
Вибір засобів індивідуа­ль­ного захисту для пра­ців­ни­ків різної інфраструктури

1/2/28

Знати основні положення «Про порядок роз­слі­ду­вання та веде­ння обліку нещасних випадків, про­фе­сій­них захворювань і аварій на виробництві».

Вміти класифікувати нещасні випадки та скла­дати акти роз­сліду­вання за формою Н-1

1. Ознайомитись з харак­те­рис­тикою, кла­си­фі­ка­цією та основними видами засобів інди­ві­дуа­ль­ного захисту(ЗІЗ).

2. Підібрати необхідні засоби індивідуального захисту для забез­пе­чення нормативних умов праці на робочих місцях.

3. Виконання практичної роботи №8 та самостійної роботи №3 в Ельорні.

4. Проходження Тесту до Модуля 3










10
20

40

Всього за модуль 3

4/8/40

 

 

100

Навчальна робота за семестр 1*43+М2*25+М3*52)/120*0,7

70 (≥42)

ЕКЗАМЕН

30

Всього за курс

14/16/90

 

 

100

 

ПОЛІТИКА ОЦІНЮВАННЯ

Політика щодо дедлайнів та перескладання:

Роботи, які здаються із порушенням термінів без поважних причин, оцінюються на нижчу оцінку. Перескладання модулів відбувається із дозволу лектора за наявності поважних причин (наприклад, лікарняний).

Політика щодо академічної доброчесності:

Списування під час контрольних робіт та екзаменів заборонені (в т.ч. із використанням мобільних девайсів). Презентації, звіти, реферати повинні мати коректні текстові посилання на використану літературу

Політика щодо відвідування:

Відвідування занять є обов’язковим. За об’єктивних причин (наприклад, хвороба, міжнародне стажування) навчання може відбуватись індивідуально (в он-лайн формі за погодженням із деканом факультету та лектором).

Запізнення на лекції та практичні заборонені, як студентам, так і лектору

ШКАЛА ОЦІНЮВАННЯ

Рейтинг здобувача вищої освіти, бали

Оцінка національна за результати складання

Екзаменів

заліків

90-100

Відмінно

зараховано

74-89

Добре

60-73

Задовільно

0-59

незадовільно

не зараховано


Методичне забезпечення

1. Електронний навчальний курс: Безпека праці та життєдіяльності. URL: https://elearn.nubip.edu.ua/course/view.php?id=455
2. Піскунова Л.Е. Бондарь В.І., Зубок Т.О. Безпека праці та життєдіяльності: Навчально-методичний посібник. Київ, 2019. 396 с.
3. Піскунова Л.Е. Робочий зошит для практичного вивчення дисципліни Безпека праці та життєдіяльності студентами денної та заочної форми навчання. Київ, 2022. 110 с.
4. Піскунова Л.Е. Методичні рекомендації для вивчення та проведення практичних робіт з дисципліни Безпека праці та життєдіяльності студентами денної та заочної форми навчання. Київ, 2019. 101 с.
5. Piskunova L., Bondar V. Labor safety and vital activity for students of English groups: Workbook of course. Кyiv. 2019, 202 р.
6. Piskunova L. Bondar V. Labor safety and life protection: Study guide. Кyiv. 2020, 306 с.
7. Piskunova L., Zubok T. Safety оf work and Life: Training manual  for the discipline. Кyiv. 2021. 219 р.

РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА
Основна

1. Піскунова Л.Е., Прилипко В.А., Зубок Т.О. Безпека життєдіяльності: Підручник. Київ, 2012. 222с. (Гриф Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, лист 1/11- 4540 від 03.06.2011).
2. Піскунова Л.Е., Прилипко В.А., Зубок Т.О. Безпека життєдіяльності: Підручник. Київ, 2017. 456 с.
3. L.Piskunova L., Bondar V. Labor safety and vital activity: Hanbook for the practical study of course for of English groups. Кyiv, 2017. 220 р.
4. Яремко З.М. Безпека життєдіяльності: навч. посіб. Київ, 2011. 315 с.
5. Основи охорони праці: Підручник / Ткачук К.Н. та ін. Київ, 2018. 448 с.
6. Основи охорони праці / Запорожець О.І. Протоєрейський О.С., Франчук Г.М., Боровик І.С. Київ, 2019. 264с.
7. Основи охорони праці /Березуцький В.В. та ін. Чернігів: Факт, 2020. 480 с.
Допоміжна
1. Кудрявицька А.М., Білько Т.О. Основи охорони праці: навч. посіб. Київ: НУБіП України, 2017. 232 с.
2. Безпека життєдіяльності. Основи охорони праці: навч. посіб./ Яворовський, О.П. та ін. Київ: «МЕДИЦИНА», 2015. 232 с.
3. Безпека життєдіяльності: Журнали за 2017-2021 роки.
Internet-джерела
1. Електронний курс з дисципліни: «Безпека праці та життєдіяльності»(Безпека життєдіяльності). URL: https://elearn.nubip.edu.ua/course/view.php?id=455
2. Офіційний веб-сайт Верховної Ради України. URL: http://portal.rada.gov.ua (дата звернення: 25.06.2022).
3. Офіційний веб-сайт МОЗ України. URL:https://moz.gov.ua (дата звернення: 20.03.2022).
4. Офіційний сайт Держпраці. URL:https://dsp.gov.ua (дата звернення: 15.05.2022).
5. Офіційний сайт Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України. URL:http://www.mon.gov.ua (дата звернення: 11.02.2022).
7. Офіційний сайт Міністерства надзвичайних ситуацій України. URL:http://www.mns.gov.ua (дата звернення: 18.05.2022).
8. Офіційний сайт Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України. URL: http://www.social.org.ua (дата звернення: 20.05.2022).

Остання зміна: пʼятниця, 14 жовтня 2022, 17:54
Accessibility

Шрифти

Розмір шрифта

1

Колір тексту

Колір тла