Силабус дисципліни
|
СИЛАБУС ДИСЦИПЛІНИ «САПР у будівництві» |
Ступінь вищої освіти - Магістр |
|
Спеціальність 192 «Будівництво та цивільна інженерія» |
|
Освітньо-наукова програма |
|
Рік навчання __1__, семестр __2___ Форма навчання денна, заочна (денна, заочна) |
|
Кількість кредитів ЄКТС_5_ |
|
Мова викладання _ українська (англійська) |
|
_______________________ |
|
Лектор курсу |
___Дмитренко Євген Анатолійович_________________________ |
Контактна інформація лектора (e-mail) |
_________zdmitrenko26@gmail.com_________________________ _______________________________________________________ |
Сторінка курсу в eLearn |
ОПИС ДИСЦИПЛІНИ
(до 1000 друкованих знаків)
Дисципліна "Системи автоматизованого проектування (САПР) в будівництві" є теоретичною основою сукупності знань та вмінь, на базі яких майбутній фахівець буде вирішувати професійні задачі розрахунку, проектування, будівництва, експлуатації, техніко-економічного аналізу існуючих несучих та огороджуючих конструкцій будівель та споруд цивільного, промислового та сільськогосподарського призначення за допомогою використання сучасних ВІМ-технологій, скінченно-елементних програм розрахунку та аналізу.
Дисципліна "Системи автоматизованого проектування (САПР) в будівництві" займає важливе місце в формуванні спеціалістів в галузі будівництва. Основною метою викладання дисципліни є формування базових знань та навичок виконання проекту будівель та споруд за допомогою сучасних розрахункових та графічних САПР у будівництві, які підтримують BIM-технологію – ПК «ЛІРА САПР» та «Autodesk Revit».
Надати знання про основні етапи проектування будівель та споруд у середовищі програмних комплексів, які підтримують технологію імпорту/експорту даних між собою, а також методи автоматизованого розрахунку та конструювання елементів споруд. Підготовити студентів до професійної діяльності в області будівельного проектування в умовах сучасних інформаційних технологій.
СТРУКТУРА КУРСУ
Тема |
Години (лекції/лабораторні, практичні, семінарські) |
Результати навчання |
Завдання |
Оцінювання |
2 семестр |
||||
Модуль 1 «Основні відомості про САПР та моделювання» |
||||
Тема 1. Поняття про системи автоматизованого проектування. |
2/2/4 |
Знати про основні типи програмного забезпечення, яке використовується при виконанні науково-дослідних і дослідно-конструкторських робіт у сфері будівництва, види його класифікації та основне призначення, особливості використання основних програм у сфері будівельного проектування. |
Здача модульного тестового контролю № 1.
Здача підсумкової лабораторної роботи №1
|
2
3 |
Тема 2 Загальні засади створення САПР у будівництві |
2/4/6 |
Знати про вимоги основних нормативних документів з розробки проектної документації для будівництва, склад розділів проектів, а також практичні аспекти розробки проектної документації. Вміти проводити аналіз автоматизації проєктних робіт в будівництві. |
Здача модульного тестового контролю № 1.
Здача підсумкової лабораторної роботи №1
|
2
3
|
Тема 3. BIM-технології: поняття, історія розвитку, перспективи |
2/4/6 |
Знати визначення поняття ВІМ, історію розвитку та становлення ВІМ-технологій, їх класифікацію. Мати уявлення про основні напрямки розвитку ВІМ у світі, а також про перспективи розвитку в Україні. |
Здача модульного тестового контролю № 1.
Здача підсумкової лабораторної роботи №1
|
2
3 |
Тема 4. Методологія проектної роботи на основі інформаційної моделі будівництва |
2/2/4 |
Знати основні принципи та порядок роботи над проєктами на базі інформаційної моделі будівництва. Мати уявлення про основні принципи, на яких базується комплексна вітчизняна автоматизована технологія проектування і супроводу об’єктів будівництва. |
Здача модульного тестового контролю № 1.
Здача підсумкової лабораторної роботи №1
|
2
3 |
Тема 5. Базові програми САПР у будівництві |
2/4/6 |
Мати уявлення про сучасні напрямки розробки та особливості функціонування проектувальних систем. Знати про основні типи сучасних розрахункових програмних комплексів та їх представників.
|
Здача модульного тестового контролю № 1.
Здача підсумкової лабораторної роботи №1
|
2
3 |
Тема 6. Принципи розрахунку, покладені в основу обчислювальних комплексів |
2/2/4 |
Знати про загальні відомості про метод скінченних елементів, історію його розвитку та основні особливості реалізації методу скінченних елементів в сучасних програмних комплексах. Мати уявлення про загальну схему методу скінченних елементів, матрицю жорсткості скінченного елементу в локальній системі координат і матрицю перетворень (направляючих косинусів). |
Здача модульного тестового контролю № 1.
Здача підсумкової лабораторної роботи №1
|
2
3 |
Тема 7. Розрахунок конструкцій на динамічні впливи |
2/4/6 |
Знати про основні види та особливості задавання динамічних навантажень у скінченно-елементному розрахунковому комплексі на прикладі ПК «ЛІРА САПР». Вміти враховувати сейсмічні навантаження при розрахунку будівель та споруд. Виконувати розрахунок базових висотних об’єктів на вітрові дії з врахуванням пульсацій, а також розрахунки на імпульсну та ударну дію. |
Здача модульного тестового контролю № 1.
Здача підсумкової лабораторної роботи №1
|
2
3 |
Модуль 2 Відомості для наукових розрахунків в ПК «ЛІРА САПР». Графічна САПР «Autodesk Revit. Основні відомості та прийоми роботи» |
||||
Тема 8. Нелінійні розрахунки будівельних конструкцій |
2/4/6 |
Знати про різні види нелінійностей, які враховуються при моделюванні будівель та споруд в ПК «ЛІРА САПР», їх визначення, сфери та особливості застосування у проектній практиці. Знати класифікацію методів вирішення систем рівнянь при нелінійних розрахунках будівельних конструкцій. Вміти правильно застосовувати вид крокового методу, необхідний для нелінійного розрахунку. |
Здача модульного тестового контролю № 1.
Здача підсумкової лабораторної роботи №1
|
2
3 |
Тема 9. Розрахунки з врахуванням фізичної нелінійності |
2/3/5 |
Вміти враховувати фізичну нелінійність бетону при скінченно-елементному моделюванні. Знати про особливості використання різних законів деформування та використовувати бібліотеку фізично-нелінійних скінченних елементів. |
Здача модульного тестового контролю № 1.
Здача підсумкової лабораторної роботи №1
|
2
3 |
Тема 10. Розрахунки з врахуванням геометричної та конструктивної нелінійності. Моделювання життєвого циклу конструкцій |
2/2/6 |
Знати про особливості чотирьох ієрархічних рівнів геометрично-нелінійних постановок задач, сферу застосування геометрично-нелінійного стержньового скінченного елемента. Вміти використовувати спеціальні скінченні елементи для моделювання конструктивної нелінійності. Знати та вміти моделювати процес нелінійного навантаження елементів конструкцій. Засвоїти методику моделювання життєвого циклу конструкції і процесу зведення будівлі чи споруди |
Здача модульного тестового контролю № 1.
Здача підсумкової лабораторної роботи №1
|
2
3 |
Тема 11. Технологія проектування панельних будівель засобами ПК «САПФІР-3D» |
3/4/4 |
Засвоїти основні принципи технології моделювання-розрахунок-конструювання в ПК «САПФІР-3D». Мати уявлення про основні етапи та особливості розрахунку панельних будівель. |
Здача модульного тестового контролю № 1.
Здача підсумкової лабораторної роботи №1
|
2
3 |
Тема 12. «Autodesk Revit». Основні поняття. Основи моделювання. Поняття про сімейства, види, їх використання. Засоби огляду та навігації по моделі. |
2/4/6 |
Знати про основні види сімейств, вміти їх розрізняти, розуміти їх логіку. Вміти використовувати основні інструменти для зручного перегляду і навігації по моделям об’єктів. |
Здача модульного тестового контролю № 2.
Здача підсумкової лабораторної роботи №2
|
2
3 |
Тема 13. «Autodesk Revit». Ключові інструменти моделювання і редагування об’єктів моделі. Імпорт файлів AutoCAD, налаштування. |
4/6/12 |
Знати та вміти використовувати основні інструменти моделювання і редагування об’єктів. Мати уявлення про створення груп, тимчасових розмірів, їх використання, редагування та керування |
Здача модульного тестового контролю № 2.
Здача підсумкової лабораторної роботи №2
|
4
6 |
Всього за 8 семестр |
70 |
|||
Екзамен |
|
|
|
30 |
Всього за курс |
|
|
|
100 |
ПОЛІТИКА ОЦІНЮВАННЯ
Політика щодо дедлайнів та перескладання: |
Роботи, які здаються із порушенням термінів без поважних причин, оцінюються на нижчу оцінку. Перескладання модулів відбувається із дозволу лектора за наявності поважних причин (наприклад, лікарняний) |
Політика щодо академічної доброчесності: |
Списування під час контрольних робіт та екзаменів заборонені (в т.ч. із використанням мобільних девайсів). Лабораторні роботи повинні мати коректні текстові посилання на використану літературу та відповідати завданню на виконання |
Політика щодо відвідування: |
Відвідування занять є обов’язковим. За об’єктивних причин (наприклад, хвороба, міжнародне стажування) навчання може відбуватись індивідуально (в он-лайн формі за погодженням із деканом факультету) |
ШКАЛА ОЦІНЮВАННЯ СТУДЕНТІВ
Рейтинг здобувача вищої освіти, бали |
Оцінка національна за результати складання екзаменів заліків |
|
екзаменів |
заліків |
|
90-100 |
відмінно |
зараховано |
74-89 |
добре |
|
60-73 |
задовільно |
|
0-59 |
незадовільно |
не зараховано |
Шрифти
Розмір шрифта
Колір тексту
Колір тла