СИЛАБУС ДИСЦИПЛІНИ

«Комп'ютерно-інтегровані технології (Ч1)»

 

 

Ступінь вищої освіти - Бакалавр

 

Спеціальність 151 – Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології

 

Освітня програма «____________________________________»

 

Рік навчання __3__, семестр ___6____

Форма навчання ____ денна _____ (денна, заочна)

 

Кількість кредитів ЄКТС___2____

 

Мова викладання українська (українська, англійська, німецька)

_______________________

 

Лектор курсу

oprishko

Доцент Опришко Олексій Олександрович

Контактна інформація лектора (e-mail)

Корпус №11 НУБіП України, аудиторія 332, тел.(050) 966-23-22

Ozon.kiev@nubip.edu.ua

Сторінка курсу в eLearn

https://elearn.nubip.edu.ua/mod/page/view.php?id=31191

 

Мета дисципліни – дати теоретичні і практичні знання пороботі із спеціалізованим математичним програмним забезпеченням для інженерних розрахунків та моделювання таким як пакети MathCAD та MatLAB, а також програмним продуктам для програмування програмно логічних контролерів..

Компетентності ОП:

інтегральна компетентність (ІК):

Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, під час професійної діяльності у галузі автоматизації або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів галузі

Дисципліною забезпечуються загальні компетенції:

ЗК4 - Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій

ЗК5 - Здатність до пошуку, опрацювання та аналізу інформації з різних джерел

Дисципліною забезпечуються фахові компетентності спеціальності (ФК):

ФК4 - Здатність застосовувати методи системного аналізу, математичного моделювання, ідентифікації та числові методи для розроблення математичних моделей окремих елементів та систем автоматизації в цілому, для аналізу якості їх функціонування із використанням новітніх комп’ютерних технологій

ФК7 - Здатність обґрунтовувати вибір технічної  структури та вміти  розробляти прикладне програмне забезпечення для мікропроцесорних систем керування на базі локальних засобів автоматизації, промислових логічних контролерів та програмованих логічних матриць і сигнальних процесорів

ФЛ12 - Здатність застосовувати спеціальні знання для створення систем автоматизації складних біотехнічних об’єктів, котрі вміщують біологічну складову на основі сучасних методів управління та комп’ютерно-інтегрованих технологій

Програмні результати навчання:

ПРН4 - Розуміти суть процесів, що відбуваються в об’єктах автоматизації (за галузями діяльності) та вміти проводити аналіз об’єктів автоматизації і обґрунтовувати вибір структури, алгоритмів та схем керування ними на основі результатів дослідження їх властивостей

ПРН5 - Вміти застосовувати методи теорії автоматичного керування для дослідження, аналізу та синтезу систем автоматичного керування

ПРН6 - Знати фізику, електротехніку, електроніку та схемотехніку, мікропроцесорну техніку на рівні, необхідному для розв’язання типових задач і проблем автоматизації

ПРН9 - Вміти проектувати багаторівневі системи керування і збору даних для формування бази параметрів процесу та їх візуалізації за допомогою засобів людино-машинного інтерфейсу, використовуючи новітні комп'ютерно-інтегровані технології

ПРН10 - Вміти обґрунтовувати вибір структури та  розробляти  прикладне програмне забезпечення для мікропроцесорних систем управління на базі локальних засобів автоматизації, промислових логічних контролерів та програмованих логічних матриць і сигнальних процесорів.

ПРН12 - Вміти використовувати різноманітне спеціалізоване програмне забезпечення для реалізації типових інженерних задач у галузі автоматизації, зокрема, математичного моделювання, автоматизованого проектування, керування базами даних, методів комп’ютерної графіки

 

 

СТРУКТУРА КУРСУ

Тема

Години

(лекції/

лабораторні, практичні, семінарські, самостійна)

Результати навчання

Завдання

Оціню-вання

 

Змістовий модуль 1. Програмування ПЛК. Мова LD

 

Тема 1.1

Вибір ПЛК

2/4

•             Ознайомитись з основами мови програмування ПЛК LD (Set та Reset котушки).

•             Навчитися використовувати таймери в мові релейно- контактних схем

Здача

лабораторної роботи.

30

 

Тема 1.2

Програмування ПЛК (CoDeSys)

2/4/5

•            Навчитися програмувати контролерне обладнання для керування системою дозування з допомогою мови релейних діаграм.

•            Дослідити блоки реверсивного лічільника та детектора фронтів.

Здача

лабораторної

роботи.

Виконання

самостійної

роботи

30

 

Тема 1.3

Мережеві технології для ПЛК

2/2/

• Навчитися створювати прості призначені для користувача інтерфейси.

Здача

лабораторної

роботи.

Виконання

самостійної

роботи

30

 

Тест

 

 

 

10

 

Змістовий модуль 2. Програмування ПЛК. Мови: St, FBD

 

 

Тема 2.1

SCADA системи

2/6

•                          Ознайомитись з принципами програмування мовою структурований текст (ST) за стандартом МЕК 61131-3 для програмованих логічних контролерів при розробці окремих вузлів систем керування, а також набуття навичок роботи в інтегрованому середовищі розробки програм ^DeSys;

•                          Навчитися розробляти програмне забезпечення на мові програмування CFC для управління групою приладів;

•                        Навчитись

використовувати Функційні блоки з бібліотеки UTIL.lib для ПІД регулювання

Здача

лабораторної роботи.

50

 

Тема 2.2.

Моноплатні ПК для систем керування

2/4

•                         Ознайомитись з принципами побудови систем автоматичного керування з застосуванням програмованих логічних контролерів, а також набуття навичок розробки програм для програмованих логічних контролерів мовою FBD за стандартом МЕК 61131 у середовищі програмування ^DeSys.

•                        Навчитися створювати власні функціональні блоки в середовищі CoDeSys

Здача

лабораторної роботи.

40

 

Тест

 

 

 

10

 

Модуль 3 Програмне забезпечення MatLab

 

Тема 7

Основи

графічної

візуалізації

обчислень

MATLAB

2/4/2

•                 Ознайомитися з основними елементами і складовими частинами системи комп'ютерної математики MatLab® і її робочим і програмним середовищем;

•                 Ознайомлення з матричними діями над матрицями та виконання операцій з поліномами в системі Matlab;

Здача

лабораторної

роботи.

Виконання

самостійної

роботи

30

 

Тема 8

MATLAB у задачах прикладної математики

2/4/2

•                 Навчитись будувати графіки в середовищі MATLAB;

•                 Навчитись обчислювати інтеграли з допомогою засобів MATLAB

Здача

лабораторної

роботи.

Виконання

самостійної

роботи

302

 

Тема 9

Чисельне рішення оптимізаційних задач

2/2/2

• Навчитися вирішувати диференційні рівняння з допомогою засобів MATLAB

Здача

лабораторної

роботи.

Виконання

самостійної

роботи

30

 

Тест

 

 

 

10

 

Навчальна робота

70

 

Екзамен

 

 

 

30

 

Всього за курс

100

 

 

ПОЛІТИКА ОЦІНЮВАННЯ

Політика щодо дедлайнів та перескладання:

Роботи, які здаються із порушенням термінів без поважних причин, оцінюються на нижчу оцінку. Перескладання модулів відбувається із дозволу лектора за наявності поважних причин (наприклад, лікарняний).

Політика щодо академічної доброчесності:

Списування під час контрольних робіт та екзаменів заборонені (в т.ч. із використанням мобільних девайсів). Видавати чужі результати лабораторних робіт за власні.

Курсові роботи, реферати повинні мати коректні текстові посилання на використану літературу

Політика щодо відвідування:

Відвідування занять є обов’язковим, окрім навчання за індивідуальними планами. При оформленні індивідуального плану навчання відвідування лекційних занять на розсуд студента, за можливості виконання лабораторних робіт на власному обладнанні вони можуть робитись поза університетом проте захист має бути персональним. За об’єктивних причин (наприклад, хвороба, міжнародне стажування) навчання може відбуватись індивідуально (в он-лайн формі за погодженням із деканом факультету)

 

ШКАЛА ОЦІНЮВАННЯ СТУДЕНТІВ

Рейтинг здобувача вищої освіти, бали

Оцінка національна за результати складання екзаменів

90-100

відмінно

74-89

добре

60-73

задовільно

0-59

незадовільно

 

 

РЕКОМЕНДОВАНІ ДЖЕРЕЛА ІНФОРМАЦІЇ

1.        Основи побудови комп’ютерно-інтегрованих систем : навч. посіб. для студ.  спеціальності  151  «Автоматизація  та  комп’ютерно-інтегровані  технології», освітньо-професійна  програма «Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані  технології кіберенергетичних систем» /Укладачі: С.В.Любицький, П.В.Новіков;  КПІ  ім.  Ігоря Сікорського.  –  Електронні  текстові  дані  (1  файл:  1,5  Мбайт).  –  Київ  :  КПІ  ім.  Ігоря Сікорського, 2020. – 77 с.

2.        Галкін П. В., Ключник І. І.  Програмування ПЛК в CODESYS : навчальний посібник. Харків :ФОП Панов А. М., 2019. 92 с.

3.        Пупена О.М. Розроблення людино-машинних інтерфейсів та систем збирання даних з використанням програмних засобів SCADA/HMI.: Навч. посіб. Київ : Видавництво Ліра-К, 2020. — 594 с.

4.        N. Kheowsakul, N. Senajit and T. Maneechay, "Designing and Building a Basic Programming Logic Controller (PLC) Kit for Teaching in the Programmable Logic Controller Course for Bachelor of Industrial Education Program," 2022 7th International STEM Education Conference (iSTEM-Ed), Sukhothai, Thailand, 2022, doi: 10.1109/iSTEM-Ed55321.2022.9920760.

5.        William Bolton et al. “Instrumentation and Control Systems”, 2021, Elsevier, https://doi.org/10.1016/B978-0-12-823471-6.00013-7.

 

 


Остання зміна: середа, 17 січня 2024, 09:26
Accessibility

Шрифти

Розмір шрифта

1

Колір тексту

Колір тла