СИЛАБУС ДИСЦИПЛІНИ

«Мікроекономіка та макроекономіка 2»

 

Ступінь вищої освіти третій (освітньо-науковий)

 

Спеціальність 051Економіка

 

Освітня програма Економіка підприємств та галузей національного господарства

 

Рік навчання _1_, семестр _1_

Форма навчання денна, вечірня, заочна

 

Кількість кредитів ЄКТС _4_

 

Мова викладання українська

_______________________

 

Лектор курсу

Доктор економічних наук, професор, завідувач кафедри економіки Байдала Вікторія Володимирівна

Контактна інформація лектора (e-mail)

baidala@nubip.edu.ua

Сторінка курсу в eLearn

 https://elearn.nubip.edu.ua/course/view.php?id=4382

 

ФоÑ_о_завÑ_дÑ_ваÑ__кабÑ_неÑ_ (1).jpg


ОПИС ДИСЦИПЛІНИ

Курс «Мікроекономіка і макроекономіка 2» присвячено поглибленому вивченню найбільш складних тем сучасної економічної науки, які дають майбутнім докторам філософії міцний фундамент для їхніх наукових досліджень. Мікроекономічний аналіз необхідний для того, щоби побачити з найближчої відстані певні специфічні компоненти економічної системи. Макроекономіка намагається окреслити загальну картину структури економіки і зав’язків між крупними агрегатами, що складають економіку в цілому.

Метою вивчення дисципліни є формування у здобувачів вищої освіти ступеня доктор філософії знань про поведінку і механізм прийняття рішень окремими економічними суб’єктами (індивідами, домашніми господарствами, підприємствами, організаціями, тобто мікросистемами), ринковий попит і пропозицію, відносні ціни товарів, розподіл ресурсів за альтернативного їх використання, часткову і загальну рівновагу; закономірності функціонування економіки на національному рівні на основі макроекономічних теорій, обґрунтованих світовою та вітчизняною наукою, та досвіду макроекономічної практики.

Завдання дисципліни полягає у формуванні економічного мислення у майбутніх докторів філософії, підприємницького підходу до господарської діяльності. Вивчення її сприяє розумінню здобувачами вищої освіти ступеня доктора філософії основ ринкових відносин на рівні підприємства та окремих видів ринкових структур, а також сформувати ринково-орієнтований економічний світогляд учасника суспільного виробництва, здатного до діяльності економіста-дослідника, надати універсальний інструментарій аналізу макрорівноваги. Вивчення курсу сприяє розумінню суті різних моделей макроекономічних залежностей, ринкових й державних механізмів регулювання економіки.

СТРУКТУРА КУРСУ

Тема

Години
(лекції/
практичні)

Результати навчання

Завдання

Оцінювання

Тема 1. Загальна рівновага і ефективність

2/2

Знати поняття часткова і загальна рівновага. Розуміти концепцію ефективності та рівновага в економіці обміну. Вивчити економічну теорію добробуту.

Розв’язок задач

Підготовка презентації

5

Тема 2. Неспроможність ринку. Зовнішні ефекти.

2/2

Знати сутність проблеми неефективність ринків. Знати зовнішні ефекти. Розуміти наслідки позитивних та негативних зовнішніх ефектів. Вивчити інструменти усунення небажаних наслідків зовнішніх ефектів.

Розв’язок задач

Підготовка презентації

5

Тема 3. Суспільні блага

2/2

Знати поняття приватні та суспільні блага. Розуміти сутність колективного надання суспільного блага і виграш споживача. Вивчити попит на суспільне благо. Вміти оцінювати суспільний вибір.

Розв’язок задач

 

5

Тема 4. Ефективність, справедливість і державна влада

2/2

Знати причини державного втручання в роботу ринків. Нерівні і перерозподіл доходів. Вивчити суспільний добробут і справедливість. Розуміти поняття справедливість, ефективність і аналіз політичних рішень. Вміти оцінювати неспроможність державної влади і неспроможність ринків.

Розв’язок задач

Підготовка презентації

 

5

Тема 5. Міжнародна торгівля і торгівельна політика

2/2

Розуміти теорію Хекшера-Оліна. Знати сутність Парадоксу Леонтьєва. Вивчити зовнішню торгівля і розподіл доходів. Вміти оцінити результати застосування тарифних і нетарифних методів регулювання зовнішньої торгівлі. Знати наслідки політики протекціонізму.

Розв’язок задач

Підготовка презентації

 

5

Тема 6. Обмінний курс.

2/2

Знати режими валютного курсу і валютна політика. Вивчити номінальний і реальний обмінний курс. Вміти аналізувати довгострокову рівновагу: паритет купівельної спроможності. Розуміти динаміку валютного курсу у короткостроковому періоді

Розв’язок задач

 

5

Тема 7. Платіжний баланс.

2/2

Розуміти взаємозв’язок рахунків платіжного балансу. Знати причини нерівноваги платіжного балансу. Вміти прогнозувати вплив економічної політики на платіжний баланс.

Розв’язок задач

5

Тема 8. Моделі відкритої економіки. Макроекономічна політика за умов відкритої економіки.

2/2

Вивчити макроекономічну рівновагу невеликої відкритої економіки. Вміти провести порівняльну характеристику наслідків економічної політики за різних режимів валютного регулювання. Вміти дати порівняльну оцінку впливу мобільності капіталу на результати макроекономічної політики.

Розв’язок задач

 

5

Тема 9. Моделі економічного зростання.

2/2

Знати загальну логіку і схеми макроекономічних моделей зростання. Вивчити неокласичну модель економічного зростання Р. Солоу. Розуміти сучасну теорію економічного зростання.

Підготовка презентації

5

Тема 10. Взаємозв’язок основних макроекономічних рахунків.

2/2

Розуміти суть балансової замкненості системи. Знати рахунки національного продукту і національного доходу. Вивчити рахунки платіжного балансу. Знати етапи економічного прогнозування.

Розв’язок задач

Підготовка презентації

5

Самостійна робота

10

Проміжна атестація

10

Всього за семестр

70

Екзамен

30

Всього за курс

100

 

ПОЛІТИКА ОЦІНЮВАННЯ

Політика щодо дедлайнів та перескладання:

Роботи, які здаються із порушенням термінів без поважних причин, оцінюються на нижчу оцінку. Перескладання модулів відбувається із дозволу лектора за наявності поважних причин (наприклад, лікарняний).

Політика щодо академічної доброчесності:

Списування під час контрольних робіт та екзаменів заборонені (в т.ч. із використанням мобільних девайсів). Реферати та презентації повинні мати коректні текстові посилання на використану літературу

Політика щодо відвідування:

Відвідування занять є обов’язковим. За об’єктивних причин (наприклад, хвороба, міжнародне стажування) навчання може відбуватись індивідуально (в он-лайн формі за погодженням із деканом факультету)

 

ШКАЛА ОЦІНЮВАННЯ ЗДОБУВАЧІВ

Рейтинг здобувача вищої освіти, бали

Оцінка національна за результати складання екзаменів заліків

 

екзаменів

заліків

90-100

відмінно

зараховано

74-89

добре

 

60-73

задовільно

 

0-59

незадовільно

не зараховано

 


Остання зміна: вівторок, 6 червня 2023, 22:03
Accessibility

Шрифти

Розмір шрифта

1

Колір тексту

Колір тла