Силабус
СИЛАБУС ДИСЦИПЛІНИ «Мікроекономіка та макроекономіка 2» |
|
|
Ступінь вищої освіти третій (освітньо-науковий) |
|
Спеціальність 051Економіка |
|
Освітня програма Економіка підприємств та галузей національного господарства |
|
Рік навчання _1_, семестр _1_ Форма навчання денна, вечірня, заочна |
|
Кількість кредитів ЄКТС _4_ |
|
Мова викладання українська |
_______________________ |
|
Лектор курсу |
Доктор економічних наук, професор, завідувач кафедри економіки Байдала Вікторія Володимирівна |
Контактна інформація лектора (e-mail) |
baidala@nubip.edu.ua |
Сторінка курсу в eLearn |
ОПИС ДИСЦИПЛІНИ
Курс «Мікроекономіка і макроекономіка 2» присвячено поглибленому вивченню найбільш складних тем сучасної економічної науки, які дають майбутнім докторам філософії міцний фундамент для їхніх наукових досліджень. Мікроекономічний аналіз необхідний для того, щоби побачити з найближчої відстані певні специфічні компоненти економічної системи. Макроекономіка намагається окреслити загальну картину структури економіки і зав’язків між крупними агрегатами, що складають економіку в цілому.
Метою вивчення дисципліни є формування у здобувачів вищої освіти ступеня доктор філософії знань про поведінку і механізм прийняття рішень окремими економічними суб’єктами (індивідами, домашніми господарствами, підприємствами, організаціями, тобто мікросистемами), ринковий попит і пропозицію, відносні ціни товарів, розподіл ресурсів за альтернативного їх використання, часткову і загальну рівновагу; закономірності функціонування економіки на національному рівні на основі макроекономічних теорій, обґрунтованих світовою та вітчизняною наукою, та досвіду макроекономічної практики.
Завдання дисципліни полягає у формуванні економічного мислення у майбутніх докторів філософії, підприємницького підходу до господарської діяльності. Вивчення її сприяє розумінню здобувачами вищої освіти ступеня доктора філософії основ ринкових відносин на рівні підприємства та окремих видів ринкових структур, а також сформувати ринково-орієнтований економічний світогляд учасника суспільного виробництва, здатного до діяльності економіста-дослідника, надати універсальний інструментарій аналізу макрорівноваги. Вивчення курсу сприяє розумінню суті різних моделей макроекономічних залежностей, ринкових й державних механізмів регулювання економіки.
СТРУКТУРА КУРСУ
Тема |
Години |
Результати навчання |
Завдання |
Оцінювання |
Тема 1. Загальна рівновага і ефективність |
2/2 |
Знати поняття часткова і загальна рівновага. Розуміти концепцію ефективності та рівновага в економіці обміну. Вивчити економічну теорію добробуту. |
Розв’язок задач Підготовка презентації |
5 |
Тема 2. Неспроможність ринку. Зовнішні ефекти. |
2/2 |
Знати сутність проблеми неефективність ринків. Знати зовнішні ефекти. Розуміти наслідки позитивних та негативних зовнішніх ефектів. Вивчити інструменти усунення небажаних наслідків зовнішніх ефектів. |
Розв’язок задач Підготовка презентації |
5 |
Тема 3. Суспільні блага |
2/2 |
Знати поняття приватні та суспільні блага. Розуміти сутність колективного надання суспільного блага і виграш споживача. Вивчити попит на суспільне благо. Вміти оцінювати суспільний вибір. |
Розв’язок задач
|
5 |
Тема 4. Ефективність, справедливість і державна влада |
2/2 |
Знати причини державного втручання в роботу ринків. Нерівні і перерозподіл доходів. Вивчити суспільний добробут і справедливість. Розуміти поняття справедливість, ефективність і аналіз політичних рішень. Вміти оцінювати неспроможність державної влади і неспроможність ринків. |
Розв’язок задач Підготовка презентації
|
5 |
Тема 5. Міжнародна торгівля і торгівельна політика |
2/2 |
Розуміти теорію Хекшера-Оліна. Знати сутність Парадоксу Леонтьєва. Вивчити зовнішню торгівля і розподіл доходів. Вміти оцінити результати застосування тарифних і нетарифних методів регулювання зовнішньої торгівлі. Знати наслідки політики протекціонізму. |
Розв’язок задач Підготовка презентації
|
5 |
Тема 6. Обмінний курс. |
2/2 |
Знати режими валютного курсу і валютна політика. Вивчити номінальний і реальний обмінний курс. Вміти аналізувати довгострокову рівновагу: паритет купівельної спроможності. Розуміти динаміку валютного курсу у короткостроковому періоді |
Розв’язок задач
|
5 |
Тема 7. Платіжний баланс. |
2/2 |
Розуміти взаємозв’язок рахунків платіжного балансу. Знати причини нерівноваги платіжного балансу. Вміти прогнозувати вплив економічної політики на платіжний баланс. |
Розв’язок задач |
5 |
Тема 8. Моделі відкритої економіки. Макроекономічна політика за умов відкритої економіки. |
2/2 |
Вивчити макроекономічну рівновагу невеликої відкритої економіки. Вміти провести порівняльну характеристику наслідків економічної політики за різних режимів валютного регулювання. Вміти дати порівняльну оцінку впливу мобільності капіталу на результати макроекономічної політики. |
Розв’язок задач
|
5 |
Тема 9. Моделі економічного зростання. |
2/2 |
Знати загальну логіку і схеми макроекономічних моделей зростання. Вивчити неокласичну модель економічного зростання Р. Солоу. Розуміти сучасну теорію економічного зростання. |
Підготовка презентації |
5 |
Тема 10. Взаємозв’язок основних макроекономічних рахунків. |
2/2 |
Розуміти суть балансової замкненості системи. Знати рахунки національного продукту і національного доходу. Вивчити рахунки платіжного балансу. Знати етапи економічного прогнозування. |
Розв’язок задач Підготовка презентації |
5 |
Самостійна робота |
10 |
|||
Проміжна атестація |
10 |
|||
Всього за семестр |
70 |
|||
30 |
||||
Всього за курс |
100 |
ПОЛІТИКА ОЦІНЮВАННЯ
Політика щодо дедлайнів та перескладання: |
Роботи, які здаються із порушенням термінів без поважних причин, оцінюються на нижчу оцінку. Перескладання модулів відбувається із дозволу лектора за наявності поважних причин (наприклад, лікарняний). |
Політика щодо академічної доброчесності: |
Списування під час контрольних робіт та екзаменів заборонені (в т.ч. із використанням мобільних девайсів). Реферати та презентації повинні мати коректні текстові посилання на використану літературу |
Політика щодо відвідування: |
Відвідування занять є обов’язковим. За об’єктивних причин (наприклад, хвороба, міжнародне стажування) навчання може відбуватись індивідуально (в он-лайн формі за погодженням із деканом факультету) |
ШКАЛА ОЦІНЮВАННЯ ЗДОБУВАЧІВ
Рейтинг здобувача вищої освіти, бали |
Оцінка національна за результати складання екзаменів заліків |
|
|
екзаменів |
заліків |
90-100 |
відмінно |
зараховано |
74-89 |
добре |
|
60-73 |
задовільно |
|
0-59 |
незадовільно |
не зараховано |
Шрифти
Розмір шрифта
Колір тексту
Колір тла