Електронний навчальний курс "Латинська мова (Філ)" призначений для підтримки денної форми навчання або дистанційного навчання.

Дисципліна передбачає вивчення основ класичної латинської мови з подальшим її застосуванням у науковому просторі та майбутній професійній діяльності.

Термін вивчення заплановано на  І  семестр (15 тижнів), години вивчення однієї теми можуть варіюватись, що залежить від складності навчального матеріалу. Години розподіляються таким чином:

відвідування лекційного заняття та (або, при відсутності на занятті) самостійне опрацювання теоретичного матеріалу на електронному курсі в ресурсі "Книга" за темою прослуханої лекції -3 год.

відвідування практичного заняття з роботою в аудиторії та виконанням завдань, запропонованих викладачем – 5 год.

- самостійне виконання завдань, розпочатих на практичних роботах, звіти про які необхідно надати на відповідному ресурсі «Завдання» – 6 год.

- деякі теми потребують додаткового самостійного вивчення теоретичного матеріалу.


Вивчення теоретичного та практичного матеріалу передбачає перегляд відео з прикладами роботи. Відтак ваш робочий комп'ютер повинен бути обладнаним 
звуковим пристроєм. На практичні заняття, які проводяться в аудиторіях університету, потрібно мати доступ до електронного курсу, а також у якості додаткового матеріалу  підручники, словники, зошит для виконання вправ та занотовування інформації. 

Оформлення практичних і самостійних робіт передбачає уважне читання завдань і грамотне його оформлення та виконання (по суті завдання).

Для підпису роботи в звіті у верхньому колонтитулі необхідно написати: Практична робота №_, Прізвище І.Б., група №_.

Назва файлу: ПР№_Прізвище І.Б._номер групи.

Проміжна атестація передбачає відповіді на питання у вигляді тестування або модульної контрольної роботи (випадковий варіант білету письмового завдання).  Підсумкова атестація передбачає відповіді на питання у вигляді тестування. Для допуску до здачі іспиту необхідно виконати всі практичні роботи та мати сумарно балів не менше 42. Випадковий варіант білету письмового завдання і співбесіди студент отримує у викладача під час проведення іспиту в аудиторії.

Студенти, які навчаються за індивідуальним графіком, узгодженим з деканатом і викладачем, самостійно опрацьовують теми практичних і самостійних завдань. Результати виконання студенти надсилають в електронній формі до навчального порталу. Після перевірки та оцінювання бали фіксуються у відповідних навчальних діяльностях з коротким поясненням суті зроблених помилок та знятих за це балів. Оцінки автоматично переносяться в журнал оцінок.

Відпрацювання пропущених занять здійснюється шляхом самостійного вивчення теми та виконання практичної роботи. Порядок відпрацювання пропущених занять визначає викладач.

Консультації проводяться на постійній основі через 'Форум запитань-відповідей', а також персональні запитання на ел.пошту викладача i.vakulyk@nubip.edu.ua).


Загальноосвітні завдання курсу полягають у розширенні лінгвістичного світогляду студентів, у підвищенні їх загальної мовної культури шляхом удосконалення навичок нормативного вживання інтернаціоналізмів греко-латинського походження. Завдяки чіткій побудові граматики та синтаксису, латинська мова розвиває також уміння та навички логічного мислення.

Виховне та загальноосвітнє значення має знайомство студентів із історією виникнення латинської мови, її значенням у розвитку європейської культури та науки.

Для досягнення поставлених у програмі завдань курсу рекомендується відводити керівну роль самостійній навчальній діяльності студентів шляхом поступового переходу від навчання до самонавчання, при якому перше знайомство з новим матеріалом здійснюється самим студентом у рамках позааудиторної роботи. На заняттях бажано приділяти не менше 40% часу на самостійне виконання непідготовлених вправ.

Кращому засвоєнню матеріалу курсу сприяє використання аблиць, схем словотворчих моделей та синтаксичних структур, комп’ютерних пакетів прикладних програм, а також застосування дієвих форм контролю: усного опитування та письмових робіт (диктантів, граматичних завдань, письмового перекладу окремих фраз і текстів тощо).

Для роботи з навчальним матеріалом рекомендується використовувати всі види вправ, передбачені сучасною методикою:

a)    за спрямованістю на прийом або видачу інформації: вправи рецептивні, репродуктивні, частково продуктивні;

b)   за комунікативністю: некомунікативні;

c)    за участю рідної мови: здебільшого двомовні (зрідка одномовні);

d)   за функцією у навчальному процесі: навчальні, тренувальні і контрольні;

e)    за місцем виконання: аудиторні, позааудиторні.

Читання навчальних текстів і виконання лексичних вправ передбачають закріплення нормативних граматичних правил, засвоєння синтаксису латинської фрази, аналіз і розуміння тексту, вироблення практичних навичок роботи студентів зі словником.

Подано граматичні таблиці, тексти латинською мовою та лексичний матеріал. Теоретичні положення нормативної граматики ілюструються цитатами і фрагментами різножанрових творів. Для закріплення граматики запропоновано завдання, які розвивають та поглиблюють теоретичні знання. 

Структура відповідає навчальному плану з підготовки філологів для вищих навчальних закладів України. Завдання тісно взаємозв’язані та взаємозалежні між собою. Практичне закріплення базується на прикладах, презентованих у  теоретичному викладі матеріалу (граматики, словотвору, синтаксису).

Подано вправи на відмінювання слів та словосполучень, а також вправи на переклад з української мови латинською та з латинської мови українською.

Індивідуальні завдання (див.далі)

Форма подання

Виконані завдання подають у вигляді вкладеного файлу (ворд) із зазначення варіанту завдань, або (як виняток) у вигляді конспектів, виконаних вправ.

 Критерії оцінювання

Оцінку “відмінно” отримує студент, який протягом семестру систематично працював, відповіді якого показали повне оволодіння навчальним матеріалом. Студент уміє вільно виконувати завдання, передбачені програмою, засвоїв основну літературу та ознайомлений із додатковою, відчуває взаємозв’язок окремих розділів дисципліни, її значення для майбутньої професії, виявив творчі здібності в розумінні та використанні навчального матеріалу, проявив здатність до самостійного оновлення і поповнення знань.

Оцінку “добре” отримує студент, який виявив повне знання навчально-програмного матеріалу, успішно виконує передбачені програмою завдання, засвоїв основну рекомендовану літературу, показав стійкий характер знань з дисципліни і здатний до їх самостійного поповнення та оновлення в ході подальшого навчання  та професійної діяльності.

Оцінку “задовільно” отримує студент, який у своїх відповідях виявив достатній рівень знань основного навчально-програмного матеріалу і допускає значну кількість помилок.

Рішенням кафедри за виконання робіт, які не передбачені навчальними планами, але сприяють підвищенню рівня знань та умінь студентів із навчальної дисципліни (висока активність під час проведення лабораторних занять, доповідь на студентській конференції, здобуття призового місця на олімпіаді, виготовлення наочності тощо)  надається до 10% від загальної кількості умовних балів із навчальної дисципліни.

 

 Термін виконання

Завдання для самостійної роботи студентів виконуються або в аудиторії (якщо студент встигає виконати усі завдання, передбачені  програмою з конкретної теми), або  вдома з метою закріплення умінь та навичок з дисципліни. У такий спосіб буде використано аудиторний та позааудиторний фонд.

Завдання виконуються у довільному темпі із урахування можливостей доступу до Інтернету, індивідуальних якостей студента.



Остання зміна: вівторок, 10 жовтня 2023, 21:49