Силабус
СИЛАБУС ДИСЦИПЛІНИ «Інвазії фітопатогенних грибів» | |
|
Ступінь вищої освіти – Доктор філософії |
|
Спеціальність – 091 Біологія |
|
Освітня програма «Біологія» |
|
Рік навчання – 1, семестр- 2 (денна, заочна) Форма навчання денна, заочна |
|
Кількість кредитів ЄКТС – 5 |
|
Мова викладання - українська |
_______________________ |
|
Лектор курсу |
Піковський М.Й., доцент кафедри фітопатології ім. акад. В.Ф. Пересипкіна, доктор сільськогосподарських наук
|
Контактна інформація лектора (e-mail) |
pikovskyi@nubip.edu.ua |
Сторінка курсу в eLearn |
ОПИС ДИСЦИПЛІНИ
У курсі дисципліни розглядаються механізми виникнення інвазійних видів фітопатогенних грибів, кліматичні аномалії та їх роль у поширенні патогенів. Особлива увага акцентується на міграцію, ареали та структуру популяцій збудників бурої іржі, септоріозу та піренофорозу пшениці, сітчастої плямистості ячменю, a також грибів родів Fusarium, Alternaria та Cochliobolus sativus. Також розглядаються питання впливу інвазії фітопатогенних грибів на проблеми суспільства. Поряд з цим вивчаються стратегії захисту рослин від грибних інвазій.
Вивчення дисципліни «Інвазії фітопатогенних грибів» забезпечує опанування таких загальних компетентностей, як знання та розуміння предметної області, здатність до пошуку, здатність застосовувати знання в практичних ситуаціях.
Вивчення дисципліни «Інвазії фітопатогенних грибів» забезпечує опанування таких фахових компетентностей, як планувати і здійснювати комплексні оригінальні дослідження, досягати наукових результатів, які створюють нові знання у біології та дотичних до неї міждисциплінарних напрямах і можуть бути опубліковані у наукових виданнях з біології та суміжних галузей.
СТРУКТУРА КУРСУ
Тема |
Години (лекції/ лабораторні) |
Результати навчання |
Завдання |
Оцінювання |
1 рік навчання 2 семестр | ||||
Тема 1. Етапи та механізм виникнення інвазійних фітопатогенних грибів |
4/4 |
Знати: причини і способи виникнення інвазійних видів грибів та шляхи їх поширення, сучасні методи дослідження біоекологічних особливостей фітопатогенних грибів; вплив змін клімату на виникнення інвазійних видів грибів та розвиток епіфітотій, соціальні, гуманітарні та екологічні проблеми, які виникають внаслідок епіфітотійного розвитку грибних хвороб рослин,
Вміти: проводити критичний аналіз різних інформаційних джерел, конкретних освітніх, наукових та професійних текстів у галузі біології та фітопатології, проводити оригінальні дослідження та створювати нові знання, якість яких може бути визнана на національному та міжнародному рівнях, створювати модельні патосистеми для дослідження взаємодії рослина- фітопатоген на популяційному рівні, проводити аналіз результатів взаємодії рослин з фітопатогенами, здійснювати моніторинг виникнення інвазійних видів грибів та їх епіфітотій в умовах глобального потепління, брати участь у наукових дискусіях на міжнародному рівні, відстоювати свою власну позицію на конференціях, семінарах та форумах. |
Підготовка до лекцій (попереднє ознайомлення з презентацією та повнотекстовою лекцією та додатками до неї та наведеними джерелами літератури в eLearn). Виконання та здача лабораторної роботи (в методичних рекомендаціях – впродовж практичного заняття та самостійно - в eLearn). Виконання самостійної роботи (завдання в eLearn). Підготовка та написання контрольної роботи (описова частина у формі письмової/усної відповіді – на аудиторних заняттях та/або тестова - в eLearn) |
Виконання та здача лабораторних і самостійних робіт, а також контролю у вигляді тестів/ ессе / презентації (в eLearn) та усного/письмового опитування – згідно з журналом оцінювання в eLearn. |
Тема 2. Шляхи поширення інвазійних фітопатогенних грибів |
2/2 |
|
|
|
Тема 3. Кліматичні аномалії та їх роль у поширенні інвазійних грибів |
2/2 |
|
|
|
Тема 4. Типи дисперсії інфекційного матеріалу |
2/2 |
|
|
|
Тема 5. Міграція фітопатогенних грибів, ареали та структура популяцій |
4/4 |
|
|
|
Тема 6. Вплив інвазійних грибів на суспільство |
4/2 |
|
|
|
Тема 7. Стратегія захисту рослин від інвазійних видів патогенів |
2/4 |
|
|
|
Можливість отримання додаткових балів: |
Додаткові бали можна отримати за підготовку доповіді та/або участь у конференції |
до 10 балів | ||
Всього за семестр Всього разом |
100*0,7 (максимум 70 балів) 30 балів 100 балів |
ПОЛІТИКА ОЦІНЮВАННЯ
Політика щодо дедлайнів та перескладання: |
Практичні/лабораторні, самостійні роботи та/або контрольне опитування необхідно здавати у заплановані терміни до закінчення вивчення поточних тем. Порушення термінів здачі без поважної причини надає право викладачу знизити оцінку. Перескладання відповідного виду контролю знань відбувається за наявності поважних причин (наприклад, лікарняний) і дозволяється в термін до закінчення курсу дисципліни. |
Політика щодо академічної доброчесності: |
Списування, використання мобільних пристроїв та додаткової літератури під час виконання відповідного виду контролю знань та заліку категорично заборонено. |
Політика щодо відвідування: |
Відвідування лекційних та практичних/лабораторних занять є обов’язковим для всіх здобувачів. Запізнення на заняття не допускаються. За об’єктивних причин (наприклад, хвороба, міжнародне стажування) навчання може відбуватись згідно з індивідуальним навчальним планом, затвердженим у визначеному порядку. Пропущені лекції, після їх опрацювання здобувачем доктора філософії, відпрацьовуються у вигляді співбесіди з викладачем. |
ШКАЛА ОЦІНЮВАННЯ ЗДОБУВАЧІВ
Рейтинг здобувача доктора філософії, бали |
Оцінка національна за результати складання заліку |
90-100 |
відмінно |
74-89 |
добре |
60-73 |
задовільно |
0-59 |
незадовільно |
Шрифти
Розмір шрифта
Колір тексту
Колір тла