СИЛАБУС ДИСЦИПЛІНИ

«Інвазії фітопатогенних грибів»

 

 

Ступінь вищої освіти – Доктор філософії

 

Спеціальність – 091 Біологія

 

Освітня програма «Біологія»

 

Рік навчання – 1, семестр- 2 (денна, заочна)

Форма навчання денна, заочна

 

Кількість кредитів ЄКТС – 5

 

Мова викладання - українська

_______________________

 

Лектор курсу

Піковський М.Й., доцент кафедри фітопатології ім. акад. В.Ф. Пересипкіна, доктор сільськогосподарських наук

 

Контактна інформація лектора (e-mail)

 

pikovskyi@nubip.edu.ua

Сторінка курсу в eLearn

https://elearn.nubip.edu.ua/course/view.php?id=4955

 

 

ОПИС ДИСЦИПЛІНИ

 

У курсі дисципліни розглядаються механізми виникнення інвазійних видів фітопатогенних грибів, кліматичні аномалії та їх роль у поширенні патогенів. Особлива увага акцентується на міграцію, ареали та структуру популяцій збудників бурої іржі, септоріозу та піренофорозу пшениці, сітчастої плямистості ячменю, a також грибів родів Fusarium, Alternaria та Cochliobolus sativus. Також розглядаються питання впливу інвазії фітопатогенних грибів на проблеми суспільства. Поряд з цим вивчаються стратегії захисту рослин від грибних інвазій.

Вивчення дисципліни «Інвазії фітопатогенних грибів» забезпечує опанування таких загальних компетентностей, як знання та розуміння предметної області, здатність до пошуку, здатність застосовувати знання в практичних ситуаціях.

Вивчення дисципліни «Інвазії фітопатогенних грибів» забезпечує опанування таких фахових компетентностей, як планувати і здійснювати комплексні оригінальні дослідження, досягати наукових результатів, які створюють нові знання у біології та дотичних до неї міждисциплінарних напрямах і можуть бути опубліковані у наукових виданнях з біології та суміжних галузей.

 

 

 

 

 

 

СТРУКТУРА КУРСУ

Тема

Години

(лекції/ лабораторні)

Результати навчання

Завдання

Оцінювання

1 рік навчання 2 семестр

Тема 1. Етапи та механізм виникнення інвазійних фітопатогенних грибів

4/4

Знати:

причини і способи виникнення інвазійних видів грибів та шляхи їх поширення,

сучасні методи дослідження біоекологічних особливостей фітопатогенних грибів;

вплив змін клімату на виникнення інвазійних видів грибів та розвиток епіфітотій,

соціальні, гуманітарні та екологічні проблеми, які виникають внаслідок епіфітотійного розвитку грибних хвороб рослин,

  • стратегії захисту рослин від грибних інвазій.

Вміти:

проводити критичний аналіз різних інформаційних джерел, конкретних освітніх, наукових та професійних текстів у галузі біології та фітопатології,

проводити оригінальні дослідження та створювати нові знання, якість яких може бути визнана на національному та міжнародному рівнях,

створювати модельні патосистеми для дослідження взаємодії рослина- фітопатоген на популяційному рівні,

проводити аналіз результатів взаємодії рослин з фітопатогенами,

здійснювати моніторинг виникнення інвазійних видів грибів та їх епіфітотій в умовах глобального потепління,

брати участь у наукових дискусіях на міжнародному рівні, відстоювати свою власну позицію на конференціях, семінарах та форумах.

Підготовка до лекцій (попереднє ознайомлення з презентацією та повнотекстовою лекцією та додатками до неї та наведеними джерелами літератури в eLearn).

Виконання та здача лабораторної роботи (в методичних рекомендаціях – впродовж практичного заняття та самостійно - в eLearn).

Виконання самостійної роботи (завдання в eLearn).

Підготовка та написання контрольної роботи (описова частина у формі письмової/усної відповіді – на аудиторних заняттях та/або тестова - в eLearn)

Виконання та здача лабораторних і самостійних робіт, а також

контролю у вигляді тестів/ ессе / презентації (в eLearn) та усного/письмового опитування – згідно з журналом оцінювання в eLearn.

Тема 2. Шляхи поширення інвазійних фітопатогенних грибів

2/2

 

 

 

Тема 3. Кліматичні аномалії та їх роль у поширенні інвазійних грибів

2/2

 

 

 

Тема 4. Типи дисперсії інфекційного матеріалу

2/2

 

 

 

Тема 5. Міграція фітопатогенних грибів, ареали та структура популяцій

4/4

 

 

 

Тема 6. Вплив інвазійних грибів на суспільство

4/2

 

 

 

Тема 7. Стратегія захисту рослин від інвазійних видів патогенів

2/4

 

 

 

Можливість отримання додаткових балів:

Додаткові бали можна отримати за підготовку доповіді та/або участь у конференції

до 10 балів

Всього за семестр

Екзамен

Всього разом

100*0,7 (максимум 70 балів)

30 балів

100 балів

 

ПОЛІТИКА ОЦІНЮВАННЯ

 

Політика щодо дедлайнів та перескладання:

Практичні/лабораторні, самостійні роботи та/або контрольне опитування необхідно здавати у заплановані терміни до закінчення вивчення поточних тем. Порушення термінів здачі без поважної причини надає право викладачу знизити оцінку. Перескладання відповідного виду контролю знань відбувається за наявності поважних причин (наприклад, лікарняний) і дозволяється в термін до закінчення курсу дисципліни.

Політика щодо академічної доброчесності:

Списування, використання мобільних пристроїв та додаткової літератури під час виконання відповідного виду контролю знань та заліку категорично заборонено.

Політика щодо відвідування:

Відвідування лекційних та практичних/лабораторних занять є обов’язковим для всіх здобувачів. Запізнення на заняття не допускаються. За об’єктивних причин (наприклад, хвороба, міжнародне стажування) навчання може відбуватись згідно з індивідуальним навчальним планом, затвердженим у визначеному порядку. Пропущені лекції, після їх опрацювання здобувачем доктора філософії, відпрацьовуються у вигляді співбесіди з викладачем.

 

ШКАЛА ОЦІНЮВАННЯ ЗДОБУВАЧІВ

 

Рейтинг здобувача доктора філософії, бали

Оцінка національна за результати складання заліку

90-100

відмінно

74-89

добре

60-73

задовільно

0-59

незадовільно

 

 

 

 

 

 

 


Остання зміна: неділя, 13 лютого 2022, 21:35