Оцінювання практики
ОЦІНЮВАННЯ ПРОХОДЖЕННЯ
ПЕДАГОГІЧНОЇ (АСИСТЕНТСЬКОЇ) ПРАКТИКИ
Рівень сформованих у аспірантів знань та умінь після проходження педагогічної (асистентської) практики оцінюється згідно із загальновизначеними вимогами системи вищої освіти України та відповідно до Положення про педагогічну практику аспірантів Національного університету біоресурсів і природокористування України затвердженого Вченою радою від 20.04.2016 протокол № (11) та внесеними змінами 29.05.2020 р. (протокол № 10).
Встановлення загальної оцінки за проходження педагогічної асистентської практики здійснюється за шкалою у 4 рівні («відмінно», «добре», «задовільно», «незадовільно»), розподіленої у межах максимального оцінювання у 100 балів. Бальну шкалу встановлення підсумкової оцінки практики предсталено у табл. 1.
Таблиця 1.
Бальна шкала встановлення підсумкової оцінки практики
Оцінювання |
незадовільно |
задовільно |
добре |
відмінно |
у 100 балів |
0-59 |
60-73 |
74-89 |
90-100 |
Згідно із пунктів Положення про педагогічну практику аспірантів Національного університету біоресурсів і природокористування України (п.6.2-6.4). результати практики та її захист оцінюються на підставі наданих звітних документів, а також висновків, які відображені у відгуку наукового керівника. Підсумковий контроль з педагогічної практики відбувається у формі диференційованого заліку у загальну підсумкову оцінку входять бали за виколання студентів з усіх видів робіт на практиці, а також бали за захист практики. Розподіл шкали оцінювання практики здійснюється у таких межах роботи на практиці та її захисту здійснюється у таких межах: 0-70 балів – оцінювання роботи аспіранта на практиці, 0-30 – оцінювання результатів захисту з практики (табл. 2).
Таблиця 2.
Бальна шкала оцінювання пракатики
∑ оцінок 1 Оцінювання роботи на практиці |
∑ оцінок 2 Оцінювання захисту практики |
Загальна оцінка |
0-70 |
0-30 |
∑1+∑ 2
|
Оцінювання результатів роботи на практиці
Оцінювання результатів роботи на практиці здійснює безпосередньо кеівник практики у межах від 0 до 70 балів. В сумарну оцінку за роботу на практиці входять оцінки за усі виконані аспірантом види робіт у межах посталених завдань за таким розподілом:
- 10 балів – аналіз та узагальнена характеристика матеріально-технічної бази та організації освітньої діяльності структурного підрозділу закладу освіти;
- 10 балів – аналіз та узагальнена характеристика організації виховного процесу у закладі освіти;
- 10 балів – аналіз та узагальнена характеристика організації навчального процесу у закладі освіти;
- 20 балів – підготовка методичних рекомендації для проведення навчальних занять;
- 20 балів – проведення навчальних занять;
Детальний бальний розподіл оцінок за виконану роботу аспірантом на практиці предсталено у табл. 3.
Таблиця 3.
Оцінювання результатів роботи на практиці
№ |
Види робіт |
бали |
Показники оцінювання |
1. |
Аналіз та характеристика матеріально-технічної бази та організації освітньої діяльності структурного підрозділу закладу освіти |
10 |
Представлена узагальнена характеристика: - нормативних документів структурного підрозділу (1 бал); - основні завдання структурного підгозділу (1 бал); - структура підрозділу (1 бал); - наявність планів та звітів (1 бал); - наповненість бібліотечного фонду (1 бал); - система стимулювання та заохочення (1 бал); - стан навчально-методичної роботи та наповненість навчально-методичних комплексів (1 бал); - організація навчальної, методичної, наукової, міжнародної, виховно та профорієнтаційної роботи (1 бал); - наповненість матеріально-технічної бази (1 бал); - представлення підрозділу у електронному просторі (1 бал). |
2. |
Аналіз та характеристика організації виховного процесу |
10 |
Представлена узагальнена характеристика: - вимоги до планування виховної роботи (1 бал); - аналіз плану виховної роботи факультету (1 бал); - аналіз планів виховної роботи наставника (1 бал); -
звітування наставника за результатами виховної роботи - аналіз матеріалів виховної роботи наставника (1 бал); - методика підготовки виховних заходів (1 бал); - представлення результів виховної роботи у електронному просторі (1 бал); - аналіз сценарію виховного заходу (1 бал); - відвідування і аналіз виховного заходу (2 бали). |
3. |
Аналіз та характеристика організації навчального процесу |
10 |
Представлена узагальнена характеристика: - аналіз 3-ох лекційних занять різних викладачів (1*3=3 бали); - аналіз 3-ох занять (практичних, семінарських, лабораторних) різних викладачів (1*3=3 бали); - аналіз наповнення
навчально-методичного забезпечення - аналіз навчально-методичного забезпечення 4-ох навчальних дисциплін (1*4=4 бали). |
4. |
Підготовка методичних рекомендації для проведення навчальних занять |
20 |
Підготовка методичних матеріалів до викладання навчальних занять: - лекційного (10 балів); - практичного, семінарського або лабораторного (10 балів). |
5. |
Проведення навчальних занять |
20 |
- проведення навчальних занять з позитивних відгуком керівника (10 балів); - проведення відкритого лекційного заняття (5 балів); - проведення відкритого практичного, семінарського або лабораторного заняття (5 балів). |
Встановлення чіткої оцінки за виконане те чи інше завдання з 1-4 видів робіт на практиці визначається у межах відсоткової шкали оцінювання даного завдання від 0 до 100 відсотків від макисмального оцінювання за показниками, що представлено у табл. 4.
Таблиця 4.
Межі оцінювання виконаних студентом завдань
Показники |
Відсоток від максимальної оцінки |
- завдання виконано правильно, повністю, має логічно структурований і охайний вигляд |
100 |
- завдання виконано правильно і повністю, але має певні незначні прогалини в побудові логічної структури і неохайний вигляд |
75 |
- завдання виконано правильно і має логічно структурований і охайний вигляд, але у неповному обсязі |
75 |
- завдання виконано у повному обсязі і має логічно структурований і охайний вигляд, але з деякими неточностями |
75 |
- завдання виконано з логічно структурованим і охайним виглядом з великими неточностями і не у повному обсязі |
50 |
- завдання виконано з великими неточностями, не у повному обсязі, має певні незначні прогалини в побудові логічної структури і неохайний вигляд |
25 |
- завдання не виконано |
0 |
Встановлення чіткої оцінки за проведення навчальних занять представлено у табл. 5.
Таблиця 5.
Оцінювання проведених відкритих (контрольних) навчальних занять аспірантом
№ п\п |
Показник |
Оцінка, бали |
|
Максимальна |
Фактична |
||
1. |
Своєчасність початку заняття |
0,5 |
|
2. |
Визначення теми та мети заняття, її значення, плану викладання матеріалу |
0,5 |
|
3. |
Різноманітність методів навчання |
0,5 |
|
4. |
Систематичність та логічна послідовність викладання матеріалу |
0,5 |
|
5. |
Використання технічних засобів навчання |
0,5 |
|
6. |
Використання засобів унаочнення |
0,5 |
|
7. |
Емоційний рівень викладання, контакт з аудиторією |
0,5 |
|
8. |
Уміння зацікавити та активізувати роботу студентів |
0,5 |
|
9. |
Культура мови |
0,5 |
|
10. |
Уміння підтримувати дисципліну в аудиторії |
0,5 |
|
|
Всього балів |
5 |
|
Оцінювання результатів захисту практики
Рівень захисту педагогічної (асистентської) практики оцінюється згідно із загальновизначеними вимогами системи вищої освіти України та відповідно до Положення про екзамени та заліки у здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії у Національному університеті біоресурсів і природокористування України (затверджене Вченою радою від 27.05.2017 р., протокол № (11) та Положення про педагогічну практику аспірантів Національного університету біоресурсів і природокористування України (затверджене Вченою радою від 20.04.2016, протокол № (11) та з внесеними змінами 29.05.2020 р., протокол № 10).
Оцінювання здійснюється у межах 30 балів за чотирьохбальною шкалою за двома критеріями: оформлення звіту відповідно до вимог та представлення роботи під час захисту з використанням електронної презентації (табл. 5).
Таблиця 5.
Таблиця оцінювання захисту педагогічної асистентської практики
Рівні |
Критерій 1 |
Критерій 2 |
Оформлення звіту відповідно до вимог |
Представлення роботи під час захисту |
|
Шкальні показники |
||
Відмінно |
15 |
15 |
Добре |
10 |
10 |
Задовільно |
5 |
5 |
Незадовільно |
0 |
0 |
Оцінка за знання та уміння аспіранта, сформовані під час педагогічної (асистентської) практики заноситься до екзаменаційної відомості лише після здачі та захисту звіту. Оцінка виставляється умежах шкали:
- 15 балів / «відмінно» – звіт оформлено відповідно до вимог, у повному обсязі, має структуровиний та охайний вигляд; передставлена робота на захисті з презентацією, доповідь самостійна, повна та послідовна, відповіді на запитання дані повні та обгрунтовані;
- 10 балів / «добре» – звіт оформлено відповідно до вимог, у повному обсязі, має структуровиний та охайний вигляд, але з незначними неточностями і невідповідностями; передставлена робота на захисті з презентацією, доповідь у переважній більшості самостійна, майже повна та послідовна, відповіді на запитання дані майже повні та майже обгрунтовані;
- 5 балів / «задовільно» – звіт оформлено з суттєвими непоопрацюваннями; передставлена робота на захисті з презентацією, яка не у повному обсязі висвітлює виконану роботу, доповідь у переважній не чітка, не самостійна і не відображає основних результатів роботи, відповіді на запитання майже не надані, у переважній більшості є необгрунтованими;
- 0 балів / «незадовільно» – звіт оформлено з значним непоопрацюванням; передставлена робота на захисті без презентації, доповідь не відображає основних результатів роботи, відповіді на запитання не надані.
У разі невиконання вимог, які висуваються практиканту, він може бути відсторонений від проходження практики.
Якщо аспірант був відсутнім практиці через поважні причини (хвороби – за наявності медичної довідки), він може отримати індивідуальне завдання від наукового керівника (за погодженням із завідувачем кафедри).
Аспіранту, який не виконав програму практики, отримав негативний висновок щодо її проходження, або незадовільну оцінку за результатами захисту, надається право її повторного проходження та захисту у встановленому порядку.
Шрифти
Розмір шрифта
Колір тексту
Колір тла
Кернінг шрифтів
Видимість картинок
Інтервал між літерами
Висота рядка