Загальна інформація

Освітній ступінь - Магістр

Галузь знань - 20 Аграрні науки та продовольство

Спеціальність 208 Агроінженерія, 274 «Автомобільний транспорт»

Характеристика навчальної дисципліни

Вид - Обов'язкова

Мова викладання _українська___________

Загальна кількість годин: 120

Кількість кредитів ECTS:  4

Кількість змістовних модулів:  2

Форма підсумкового контролюзалік

Показники навчальної дисципліни для денної та заочної форм навчання

денна                                       заочна  форма навчання

Рік підготовки: _1 маг_                                          1     

Семестр: _2____                                                  ____2___

Лекційні заняття: 15 год____                                 4 год   

Лабораторні          15 год                                       4 год  

Самостійна робота  90 год___                              60 год   

 

Викладачі

 


Шатров

Руслан Володимирович

доцент кафедри,

кандидат технічних наук,

доцент 

shatrov@nubip.edu.ua


Дев’ятко

Олена Сергіївна

доцент кафедри,

кандидат технічних наук

 

odeviatko@nubip.edu.ua

Кафедра технічного сервісу та інженерного менеджменту 

ім. М.П. Момотенка

 

корп. 11 к. 346

корп. 11 к. 204

Консультації: вт., 4-та пара, ауд.347

ОПИС ДИСЦИПЛІНИ

(до 1000 друкованих знаків)

Вирішення складних проблем соціального, екологічного і економічного характеру практично неможливе без цілеспрямованої творчої діяльності всіх фахівців аграрного профілю, особливо інженерів-механіків. Адже сучасне сільське господарство базується на механізованих технологіях, його ефективність значною мірою зумовлюється рівнем формування і використання технічного потенціалу. З метою забезпечення якісної підготовки висококваліфікованих фахівців впроваджена дисципліна «Майстерність прийняття інженерних рішень».

Дана дисципліна сприяє розкриттю можливості застосування сучасних методів прийняття інженерних рішень стосовно до специфіки сільськогосподарського виробництва, аналізу виробничих ситуацій і обґрунтування ефективних рішень з позицій системного підходу.

Навчальна дисципліна забезпечує формування низки компетентностей:

Набуття компетентностей:

Інтегральна компетентність (ІК):

ІК-1. Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у галузі агропромислового виробництва та у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог.

Загальні компетентності (ЗК):

ЗК 01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу;

ЗК 03. Знання та розуміння предметної області та розуміння аспектів професійної діяльності;

ЗК 04. Здатність приймати обґрунтовані рішення;

ЗК 07. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.

 

Спеціальні (фахові) компетентності (СК):

СК 02. Здатність здійснювати наукові та прикладні дослідження для створення нових та удосконалення існуючих технологічних систем сільськогосподарського призначення, пошуку оптимальних методів їх експлуатації. Здатність застосовувати методи теорії подібності та аналізу розмірностей, математичної статистики, теорії масового обслуговування, системного аналізу для розв’язування складних задач і проблем сільськогосподарського виробництва.

СК 03. Здатність використовувати сучасні методи моделювання технологічних процесів і систем для створення моделей механізованих технологічних процесів сільськогосподарського виробництва.

СК 04. Здатність застосовувати сучасні інформаційні та комп’ютерні технології для вирішення професійних завдань.

СК 05. Здатність розв’язувати задачі оптимізації і приймати ефективні рішення з питань використання машин і техніки в рослинництві, тваринництві, зберіганні, первинній обробці і транспортуванні сільськогосподарської продукції.

СК 06. Здатність проектувати й використовувати мехатронні системи машин і засоби механізації сільськогосподарського виробництва.

СК 07. Здатність проектувати, виготовляти і експлуатувати технології та технічні засоби виробництва, первинної обробки, зберігання та транспортування сільськогосподарської продукції.

СК 11. Здатність до отримання і аналізу інформації щодо тенденцій розвитку аграрних наук, технологій і техніки в сільськогосподарському виробництві.

СК 12. Здатність використовувати сучасні принципи, стандарти та методи управління якістю, забезпечувати конкурентоспроможність технологій і машин у виробництві сільськогосподарських культур.

СК 13. Здатність використовувати нормативнозаконодавчу базу з метою правового захисту об’єктів інтелектуальної власності, які розробляються та знаходяться в господарському обігу.

Програмні результати навчання (ПРН):

ПРН 01. Володіти комплексом необхідних гуманітарних, природничо-наукових та професійних знань, достатніх для досягнення інших результатів навчання, визначених освітньою програмою.

ПРН 02. Розробляти енергоощадні, екологічно безпечні технології виробництва, первинної обробки і зберігання сільськогосподарської продукції.

ПРН 03. Знати, розуміти і застосовувати норми законодавства, що стосуються професійної діяльності.

ПРН 07. Планувати наукові та прикладні дослідження, обґрунтовувати вибір методології і конкретних методів дослідження.

ПРН 09. Застосовувати спеціалізоване програмне забезпечення та сучасні інформаційні технології для вирішення професійних завдань.

ПРН 11. Застосовувати методи мехатроніки для автоматизації в АПК.

ПРН 13. Здійснювати ефективне управління та оптимізацію матеріальних потоків.

ПРН 20. Розробляти і реалізувати ресурсоощадні та природоохоронні технології у сфері діяльності підприємств АПК.

ПРН 21. Розробляти заходи з охорони праці в сфері сільськогосподарського виробництва відповідно до чинного законодавства.

 

СТРУКТУРА КУРСУ

Назви змістових модулів і  тем

Кількість годин

денна форма

заочна форма

усього

у тому числі

усього

у тому числі

л

сем

п

інд

с.р.

л

сем

п

інд

с.р.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

Змістовий модуль 1. Теоретичні основи аналізу технологічних систем

Тема 1. Стан, перспективи і функції інженерної діяльності

7

1

 

1

 

5

 

 

 

 

 

 

Тема 2. Система та її компоненти

14

2

 

2

 

10

 

 

 

 

 

 

Тема 3. Технологічні системи як узагальнені об’єкти аграрної інженерії

13

2

 

1

 

10

 

 

 

 

 

 

Тема 4. Техніко-економічний аналіз

12

1

 

1

 

10

 

 

 

 

 

 

Тема 5. Функціонально-вартісний аналіз технологічних систем

7

1

 

1

 

5

 

 

 

 

 

 

Разом за змістовим модулем 1

53

7

 

6

 

40

 

 

 

 

 

 

Змістовий модуль 2. Моделі прийняття інженерних рішень та їх обґрунтування

Тема 6. Процес і методи прийняття інженерних рішень

9

2

 

2

 

5

 

 

 

 

 

 

Тема 7. Моделі і моделювання в системному аналізі

12

1

 

1

 

10

 

 

 

 

 

 

Тема 8. Детерміновані моделі в інженерних задачах

12

1

 

1

 

10

 

 

 

 

 

 

Тема 9. Планування механізованих робіт з урахуванням невизначеності умов

14

2

 

2

 

10

 

 

 

 

 

 

Тема 10. Багатокритеріальний вибір при обґрунтуванні інженерних рішень

9

2

 

2

 

5

 

 

 

 

 

 

Тема 11. Прогнозування в аграрній інженерії

13

2

 

1

 

10

 

 

 

 

 

 

Разом за змістовим модулем 2

69

10

 

9

 

50

 

 

 

 

 

 

Усього годин

122

17

 

15

 

90

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПОЛІТИКА ОЦІНЮВАННЯ

Політика щодо дедлайнів та перескладання:

НАПРИКЛАД

Роботи, які здаються із порушенням термінів без поважних причин, оцінюються на нижчу оцінку. Перескладання модулів відбувається із дозволу лектора за наявності поважних причин (наприклад, лікарняний).

Політика щодо академічної доброчесності:

НАПРИКЛАД

Списування під час контрольних робіт та екзаменів заборонені (в т.ч. із використанням мобільних девайсів). Курсові роботи, реферати повинні мати коректні текстові посилання на використану літературу

Політика щодо відвідування:

НАПРИКЛАД

Відвідування занять є обов’язковим. За об’єктивних причин (наприклад, хвороба, міжнародне стажування) навчання може відбуватись індивідуально (в он-лайн формі за погодженням із деканом факультету)

 

 

ШКАЛА ОЦІНЮВАННЯ СТУДЕНТІВ

Рейтинг здобувача вищої освіти, бали

Оцінка національна за результати складання екзаменів заліків

екзаменів

заліків

90-100

відмінно

зараховано

74-89

добре

60-73

задовільно

0-59

незадовільно

не зараховано

 

Література

Базова література

1.     Мельник І.І., Бабій В.П. та ін. Оптимізація управління. машинно-тракторним парком. –К.НАУ, 2000 –38с.

2.     Мельник І.І., Бабій В.П. та ін. Сітьове планування механізованих сільськогосподарських робіт. - К.НАУ, 2000 –22с.

3.     Нагірний Ю. П. Аналіз технологічних систем і обґрунтування рішень / Ю. П. Нагірний, І. М. Бендера, С. Ф. Вольвак // За ред. Ю. П. Нагірного. – Кам’янець-Подільський : ФОП Сисин О.В., 2013. – 264 с.

4.     Аналіз технологічних систем і обґрунтування рішень. Практикум : навч. пос. / [Ю. П. Нагірний, І. М. Бендера, С. Ф. Вольвак та ін.]. – Кам’янець-Подільський: ФОП Сисин О. В., 2013. – 240 с.

5.     Павліський В. М. Проектування технологічних систем рослинництва: навч. посіб. / В. М. Павліський, Ю. П. Нагірний, І. І. Мельник – Тернопіль : Збруч, 2003. – 264 с.

6.     Типові задачі машиновикористання в землеробстві: навч. посіб. / [Ю. П. Нагірний, Б. І. Затхей, П.В. Шолудько та ін.] За ред. Ю. П. Нагірного. – Львів : ЛДАУ, 2001. – 180 с.

7.     Мельник І.І, Демидко М.О., Фришев С.Г. та ін. Планування ефективного використання техніки: Навчальний посібник.- Ніжин. Тов “Видавництво Аспект-поліграф”. 2005. 80с.

Допоміжна література

1.     Камiнський В.Ф., Сайко В.Ф., Шевченко I.П. та ін. Сучаснi системи землеробства i технологiї вирощування сiльськогосподарських культур. К.: ВП «Едельвейс», 2012. 196 с.

2.     Веремеєнко С.І., Трушева С.С. Біологічні системи землеробства: Навчальний посібник. Рівне: НУВГП, 2011. 196 с.

3.     Технічний сервіс в АПК: Навчально-методичний комплекс: Навч. посібник для студентів інжен. спец. на осв.-кваліф. рівні «Бакалавр» напряму ПМО АПВ / С.М. Грушецький, І.М. Бендера, С.В. Кюрчев, О.М. Шокарев та ін. - Кам’янець-Подільський: ФОП Сисин Я.І. «Абетка», 2014. - 680 с.

Остання зміна: четвер, 20 березня 2025, 11:30
Доступність

Шрифти Шрифти

Розмір шрифта Розмір шрифта

1

Колір тексту Колір тексту

Колір тла Колір тла

Кернінг шрифтів Кернінг шрифтів

Видимість картинок Видимість картинок

Інтервал між літерами Інтервал між літерами

0

Висота рядка Висота рядка

1.2

Виділити посилання Виділити посилання