1.

  1. Охарактеризуйте процес цілеутворення.
  2. Загальні поняття теорії систем
  3. Види систем та їх характеристика
  4. Дайте визначення понять «ціль» та «критерій».
  5. Класифікація систем
  6. Основи системного підходу щодо створення систем
  7. Що відображують цілі?
  8. Як можна охарактеризувати критерій?
  9. Що таке пріоритети?
  10. Основні етапи системного аналізу
  11. Які підстави може мати встановлення пріоритетів на множині цілей і критеріїв?
  12. Ознаки перебігу системного аналізу в сучасності
  13. Які групи первинних цілеутворювальних факторів відокремлюються в аграрній інженерії?
  14. Які часткові та узагальнені фактори цілевстановлення характеризують кожну групу цілей?
  15. Як визначають показники, що формують цілі та критерії?
  16. Системний аналіз та проблеми його виконання
  17. Що передбачає концепція адаптивних стратегій в аграрній інженерії?
  18. Навіщо і в якій послідовності будується дерево цілей і критеріїв?
  19. Яке правило передбачає можливість процедури згортання кількісних вимірників часткових цілей у критерії?
  20. За яким принципом зручно проводити згортку критеріїв?
  21. Від чого залежить вибір критерію оцінки ТхС?
  22. Що таке пріоритети?
  23. Які підстави може мати встановлення пріоритетів на множині цілей і критеріїв прийняття рішень?
  24. Чому пріоритети різних людей можуть відрізнятися?
  25. Зміст системи і принципів системного підходу
  26. Якими можливостями характеризується експертний метод попарного порівняння?
  27. За якими правилами будується матриця попарного порівняння критеріїв?
  28. За якою шкалою встановлюються пріоритети?
  29. Моделювання як метод системного аналізу
  30. Як визначаються коефіцієнти значущості?
  31. Як встановлюється ранг окремого критерію?
  32. Чому ранги різних критеріїв можуть співпадати?
  33. Формальні методи побудови моделей
  34. Чому метод побудови карти втрат вважається ефективним і простим щодо встановлення причин втрат ресурсів?
  35. Для чого використовується метод карти втрат?
  36. Яка характерна особливість методу карти втрат?
  37. Яка прийнята шкала бальних оцінок вагомості можливих причин втрат?
  38. На яких принципах повинен базуватись перелік причин втрат?
  39. Кібернетичний підхід
  40. Які групи факторів виділяються при аналізі технологічних систем сфери машиновикористання?
  41. Які процедури проводе кожен учасник експертної групи після бальної оцінки втрат?
  42. Які методи дозволяють уникнути суб’єктивності при використанні в рамках методу карти втрат?
  43. Яке практичне застосування має метод карти втрат?
  44. Як визначається вплив окремих факторів і груп факторів на втрати?
  45. Системна динаміка
  46. Чому доцільно до складання карти втрат залучати групу незалежних експертів?
  47. Як у загальному вигляді формулюється задача встановлення міри впливу окремих факторів на кінцевий показник?
  48. Яким прийомом можна оцінити міри впливу окремих факторів на показник? Яка суть цього прийому?
  49. Умови схильності та несхильності до ризику
  50. Які методи відносять до прийому елімінування? Який з цих методів є найуніверсальнішим?
  51. Для чого використовується метод ланцюгових підстановок?
  52. Корисність варіанту за Нейманом. Зміст та основні поняття
  53. У чому полягає метод ланцюгових підстановок?
  54. Яка послідовність аналітичних операцій технології розрахунків за методом ланцюгових підстановок?
  55. Основні аксіоми раціональної поведінки
  56. Теоретико-множинний підхід. Його зміст.
  57. Що характеризує нульова підстановка?
  58. Що таке баланс відхилень? З якою метою він розраховується?
  59. Від чого залежить правильність розрахунків за методом ланцюгових підстановок? Яке правило для цього використовується?
  60. Те­орема про існування функції, що регулює раціональний вибір, — функції корисності
  61. Як правильно вибирати послідовність факторів?
  62. Теорія корисності та її основні елементи
  63. Як визначити вплив факторів на функцію?
  64. У чому полягає суть методу відстані до цілі?
  65. Нечіткі множини.
  66. Експертна інформація невід'ємна частина технології підтримки прийняття рішень.
  67. Рівновага за Нешем.
  68. За якими правилами будується модель оцінки варіантів у просторі критеріїв?
  69. Як визначається узагальнений критерій відстані до цілі?
  70. Які суттєві недоліки має метод відстані до цілі?
  71. Як можна уникнути впливу масштабного фактору на прийняття рішення?
  72. Яким буде значення μo для ідеалізованого варіанту при нормуванні критеріїв?
  73. Чи можна за значеннями μj впорядковувати варіанти у ранжирний ряд?
  74. Загальна схема експертизи
  75. За яких умов застосовується багатокритеріальна оцінка за методом відстані до цілі? _____________ (1 – не більше чотирьох критеріїв; 2– критерії впорядковані в ранжирний ряд; 3 – критерії рівноцінні; 4 – критерії взаємно незалежні).
  76. Класифікація ігор
  77. Підготовка експертизи.
  78. Метод відстані до цілі можна застосовувати для ______________. (1 – оцінки і вибору раціонального варіанту МТА; 2 – оцінки технічного рівня машин; 3 – оцінки різних варіантів технологій; 4 – оцінки технологічних систем усіх рівнів; 5 – усі відповіді правильні).
  79. Кооперативні ігри.
  80. Чим характеризується та які зміни спричиняють розвиток системи?
  81. Який характер можуть мати зміни в системі?
  82. Некооперативні ігри. Гра у нормальній формі.
  83. Охарактеризуйте цілеспрямований розвиток, деградацію та гармонійний розвиток ТхС.
  84. Які характерні поєднання можуть мати узагальнені показники функціонування технологічних систем Wk і εт?
  85. Нечіткі бінарні відношення.
  86. За рахунок чого можна підвищувати економіко–екологічну ефективність ТхСТ?
  87. Задачі оптимізації в умовах нечіткої інформації.
  88. Як розмежувати екстенсивний, екстенсивно–інтенсивний та інтенсивний шлях розвитку в залежності від коефіцієнта енергетичної ефективності ТхСТ?
  89. За рахунок чого є можливим інтенсивний розвиток ТхСТ?
  90. Яким показником оцінюється тенденція розвитку технологій щодо їх екологічності? Від чого залежить екологічність ТхСТ?
  91. На основі аналізу яких показників можна оцінити рівень існуючих і нових технологій та обґрунтовано вибирати напрямки екологічно сприятливого розвитку ТхС?
  92. Реалізація яких напрямків дозволить перейти на вищий рівень культури механізації виробництва с.-г. продукції та розвивати ТхС за інтенсивною, ресурсозберігаючою і екологічно–сприятливою технологією?
  93. Класифікація рішень.
  94. Постановка задачі багатокритеріальної оптимізації.
  95. Назвіть характерні приклади взаємного узгодження параметрів і режимів роботи МТА з характеристиками поля та агротехнічними вимогами.
  96. Абсолютно-оптимальні оцінки і альтернативи.
  97. Що потрібно узгодити для налагоджування агрегатів розподільчого типу (посівних, хімічного захисту рослин, внесення добрив) на норму внесення?
  98. Ефективні оцінки і альтернативи.
  99. Метод бажаної точки
  100. Слабко ефективні оцінки і альтернативи.
  101. Метод послідовних поступок
  102. Поясніть методику взаємного узгодження параметрів і режимів роботи МТА на прикладі роботи обприскувачів.
  103.  Метод послідовного вводу обмежень
  104. Методи багатокритеріальної оптимізації. Метод ідеальної точки.
  105. Наведіть найбільш поширені варіанти організації процесів розподілу технологічних матеріалів і збирання врожаю.
  106. Які розрізняють технологічні схеми механізованих процесів розподільчого і збирального типу?
  107. Із яких принципів доцільно проводити вибір кращої технологічної схеми стосовно конкретних умов?
Остання зміна: понеділок, 5 травня 2025, 09:25
Доступність

Шрифти Шрифти

Розмір шрифта Розмір шрифта

1

Колір тексту Колір тексту

Колір тла Колір тла

Кернінг шрифтів Кернінг шрифтів

Видимість картинок Видимість картинок

Інтервал між літерами Інтервал між літерами

0

Висота рядка Висота рядка

1.2

Виділити посилання Виділити посилання