Семінарське заняття 5. Німецька класична філософія
Мета: аналіз філософських поглядів визначних представників німецької класичної філософії.
Методичні рекомендації:
Розглядаючи німецьку класичну філософію, необхідно визначити, у чому полягає «коперніканський переворот», здійснений у філософії І. Канта, зміст кантівського розрізнення світу ноуменів та світу феноменів, структуру пізнавального процесу, запропоновану І. Кантом, сутність категоричного імперативу, вираженого І. Кантом у двох формулах; засадничі принципи «науковчення» Й. Фіхте, інтерпретацію діяльності у філософії Й. Фіхте; зміст «філософії абсолютної тотожності» Ф. Шеллінга; основні закони та принципи діалектики Г. Геґеля; відмінність між «хибною» (богословською) та «істинною» (антропологічною) сутністю релігії, згідно з концепцією Л. Фейєрбаха.
Завдання: Підготувати усну промову на задану тему тривалістю 8-10 хв. (Тема обирається довільно та узгоджується зі старостою групи).
1. Докритичний і критичний періоди в творчості І.Канта.
2. Філософія «Я» Й.Фіхте. Вчення Й.Фіхте про право.
3. «Філософія природи» Ф.Шеллінга.
4. Філософська система та діалектичний метод Г. Гегеля.
5. Філософська антропологія Л.Фейєрбаха.
6. Обґрунтування концепції «матеріалістичного розуміння історії» в філософії марксизму.
Література:
1. Бичко, А. К. Історія філософії: підручник / А. К. Бичко, І. В. Бичко, В. Г. Табачковський. – К.: Либідь, 2001. – 648 с. - с. 128-147
2. Кремень, В. Г. Філософія: мислителі, ідеї, концепції: підручник / В. Г. Кремень, В. В. Ільїн. – К.: Книга, 2005. – 528 с. - с. 202-229
3. Причепій, Є. М. Філософія: посіб. для студ. вищ. навч. закл. /
Є. М. Причепій, А. М. Черній, Л.А. Чекаль. – К.: Академвидав, 2009. – 592 с. - с. 120-144
4. Філософія як історія філософії: підручник / за ред.
В. Ярошовця. – К.: Центр учбової літератури, 2010. – 648 с. - с. 144-187.
Форми подання: – усна відповідь на семінарському занятті, участь в обговоренні (аргументовані виступи з посиланнями на першоджерела), доповідь з електронною презентацією.
Критерії оцінювання:
Доповідь, участь в обговоренні на сем. занятті, письмова робота – 1-5 балів;
Письмове завдання для самостійної роботи: написати ессе на одну з тем:
1. Особливості раціонального мислення
2. Особливості абстрактного мислення
3. Чуттєвий чи раціональний рівень пізнання? Що визначає істину.
4. Чому для людей важлива мораль?
5. Що визначає моральну поведінку людини: розум, совість, інтуїція, природа, емоції (Ваша версія)?
6. Версії походження релігії.
Критерії оцінювання: 1-5 балів.
Шрифти
Розмір шрифта
Колір тексту
Колір тла