Семінарське заняття 7. Українська філософія
Мета: метою семінарського заняття є дослідження процесу становлення і розвитку філософської думки в Україні.
Методичні рекомендації:
В процесі підготовки до семінарського заняття необхідно зосередити увагу на специфіці дохристиянського світогляду та його трансформації з приходом християнства; особливостях філософського пошуку в період Київської Русі; соціально-культурних змінах в Україні кінця XV ст.; духовно-культурних зв’язках української філософії з західноєвропейським Відродженням і Реформацією. Доцільно проаналізувати особливості філософської традиції, що сформувалася у Києво-Могилянській академії. Суттєвим є розуміння кордоцентризму Г. Сковороди й П. Юркевича. Важливим етапом формування української філософії був період Просвітництва й романтизму, пов'язаний із становленням української національної ідеї - йог слід дослідити через твори філософів та культурних, громадських діячів 19 ст. При дослідженні філософії 20 ст. слід звернути увагу на філософську думку Радянської України та філософію української емігрантської діаспори. Окремий етап дослідження - сучасна філософія незалежної України.
Завдання: Підготувати усну промову на задану тему тривалістю 5-6 хв. (Тема обирається довільно та узгоджується зі старостою групи).
1. Історія української філософії, її предмет, метод, значення.
2. Філософська думка Київської Русі.
3. Ідеї ренесансного гуманізму в філософській думці України.
4. Реформаційні ідеї. Острозький культурно-просвітницький центр.
5. Братські школи в Україні.
6. Києво-Могилянська академія як осередок філософської думки.
7. Г. Сковорода – родоначальник української філософії.
8. Філософія Просвітництва і Романтизму в Україні в кінці XVІІІ – першій чверті ХІХ ст.
9. «Філософія серця» П. Юркевича.
10. Розробка філософії української ідеї. Кирило-Мефодіївське товариство.
11. Філософські погляди громадівців і «Молодої України».
12.Академічна філософія в Україні в кінці ХІХ – початку ХХ ст.
13. Філософські погляди Б. Кістяківського, М. Грушевського, концепція «ноосфери» В. Вернадського, конкордизм В. Винниченка, історіософська концепція М.Хвильового.
14. Філософія української діаспори.
15. Сучасна українська філософія.
Література:
Горський, В. С. Історія української філософії: курс лекцій. К.: Либідь, 1996. 384 с. с. 5-280
Форми подання: усна відповідь на семінарському занятті, участь в обговоренні (аргументовані виступи з посиланнями на першоджерела), доповідь з електронною презентацією.
Критерії оцінювання:
Доповідь, участь в обговоренні на сем. занятті, письмова робота – 1-5 балів.Письмове завдання для самостійної роботи: зробити конспект одного твору українського філософа на Ваш вибір.
Шрифти
Розмір шрифта
Колір тексту
Колір тла