Семінарське заняття 14. Філософія техніки
Мета: аналіз феномену техніки, історії становлення техніки, особливостям її сучасного стану та майбутніх перспектив.
Методичні рекомендації:
При вивченні цієї теми необхідно зосередитися на відмінності між природними об'єктами та створеними людиною артефактами. Доцільно проаналізувати основні етапи розвитку техніки, їхній зв'язок з етапами історії людства. Суттєву увагу необхідно приділити поняттю науково-технічного прогресу, технологічного та інноваційного розвитку, зв'язку науки і техніки, філософським оцінкам перспектив та потенційних загроз технічного майбутнього людства.
Питання:
1. Хто в античний період приділяв увагу техніці?
2. Яким чином поняття «техне» розуміли в античний період?
3. Коли виникли перші технічні знання?
4. Коли і чому виникла філософія техніки?
5. Коли розпочався науково-технічний прогрес?
6. Співвіднесіть поняття «науково-технічний прогрес» і «науково-технічна революція»?
Завдання: Підготувати доповідь на задану тему. (Тема обирається довільно та узгоджується зі старостою групи).1. Проаналізуйте основні проблеми філософії техніки.
2. Проаналізуйте зв'язок науки і техніки.
3. Співвіднесіть поняття «техніка» і технологія».
4. Охарактеризуйте сучасні підходи в оцінці ролі та значення техніки.
Література:
- Кремень, В. Г. Філософія: мислителі, ідеї, концепції: підручник /
В. Г. Кремень, В. В. Ільїн. – К.: Книга, 2005. – 528 с. - с. 260-271 - Причепій, Є. М. Філософія: посіб. для студ. вищ. навч. закл. /
Є. М. Причепій, А. М. Черній, Л.А. Чекаль. – К.: Академвидав, 2009. – 592 с. - с. 351-383.
Форми подання: доповідь на семінарському занятті, участь в обговоренні (аргументовані виступи з посиланнями на першоджерела)
Критерії оцінювання:
Усна доповідь, участь в обговоренні на сем. занятті – 1-10 балів.
Шрифти
Розмір шрифта
Колір тексту
Колір тла