Практичне заняття 14
Тема 11. Системи автоматизації готелів
Мета: Розуміти вплив ІТ на управління готелем. Знати основні комп’ютерні програми управління готелем та бронювання готельних послуг, механізм нічного аудиту, організацію інформаційної служби в підприємстві готельного господарства та технологію надання інформаційних послуг: прийому замовлення, пошук та надання інформації.
План
1. Суть, значення та види інформаційних технологій в готельному бізнесі.
2. Сучасні інформаційні технології та автоматизовані системи управління готелями.
3. Інформаційний центр та інформаційні потоки в готелі.
Перед початком вивчення теми студентам слід розуміти суть, значення та види інформаційних технологій в готельному бізнесі. Для швидкого і безпомилкового контролю операцій повноцінного аналізу існуючої ситуації, швидкості і повноти обслуговування гостя у фронт-офісі, тобто для забезпечення високої економічної ефективності та високої якості послуг, неминучим і незамінним стає впровадження автоматизованих інформаційних систем управління.
Фази використання інформаційних технологій: автоматизації, інформатизації, комунікації.
До видів інформаційних технологій відносять наступні: обробка даних, управління, автоматизований офіс, підтримка прийнятих рішень, експертні системи.
Для більш глибокого вивчення теми важливо дослідити системи автоматизації управління готелями. Серед їх числа автоматизована система управління готелем «В52 ® Готель», «Fidelio», «Ореrа», «ШТРИХ-М:Готель», «UCS Shelter», Libra Hospitality, «Інтурсофт»: Ноtel 2000, Korston Hospitality, «Парус-Готельне господарство».
Під час вивчення теми студентам рекомендується вивчити роботу інформаційного центру, який забезпечує моніторинг стану готелю (економічний, виробничий), роботу усіх відділів, що беруть участь у підготовці можливих варіантів оперативних і стратегічних рішень у режимі 24-години.
Ознайомитись зі стратегіями успішного on-line маркетингу готельного підприємства. Туроператори (вибір, облік сезонності, вартість каналу), on-line портали, on-line агентства, глобальні системи бронювання (позиціонування, вартість каналу, реклама), власний web-сайт (позиціонування, підвищення ефективності, кращі сайти).
Важливо ознайомитись на практиці з соціальними мережевими технологіями, їх застосуванням в готельному бізнесі: FaceBook, Twitter, Google Places, TripAdvisor, Yelp, Flickr, Panoramia. блоги, мобільні додатки, соціальні системи. CRM. Зрозуміти процес організації системи управління клієнтами в готельному бізнесі; динамічних і цільових комунікацій.
Рекомендована література
Базова:
1. Байлик С. И. Гостиничное хазяйство : учебник / С.И. Байлик. – 2 изд., перераб. и доп. – К. : Дакор. – 2009. – 368 с.
2. Волков Ю. Ф. Интерьер и оборудование гостиниц и ресторанов / Ю. Ф. Волков – Ростов н/Д : Феникс, 2003. – 352 с.
3. Ляпина И. Ю. Индустриальная база гостиниц и туристических комплексов : учебник / И. Ю. Ляпина, Т. Л. Игнатьева, С. В. Безрукова. – М. : Академия, 2009. – 368 с.
4. Організація готельного господарства: навч. посібник / О. М. Головко, Н. С. Кампов, С. С. Махлинець, Г. В. Симочко; за ред. О. М. Головко. – К. : Кондор, 2011. – 410 с.
5. Банько В. Г. Будівлі, споруди та обладнання туристських комплексів: навч. посібник / В. Г. Банько. 2-ге вид., перероб. та доп. – К. : Дакор, 2008. –328 с.
Допоміжні джерела
6. Круль Г. Я. Основи готельної справи : навч. посібник / Г.Я. Круль. –К.: Центр учбової літератури, 2011. – 368 с.
7. Роглєв Х. И. Організація обслуговування в готельних комплексах /Х. И. Роглєв, В. М. Маркелов. – К. : КУТЕП, 2004. – 174 с.
8. Про затвердження Правил користування готелями та надання готельних послуг в Україні : Наказ Державного комітету України по житловокомунальному господарству та Державного комітету України по туризму від 10 вересня 1996 р. № 77/44. Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16 вересня 1996 р. за №№ 531/1556.
9. Постнов Г. М. Комплексная автоматизация торгового процесса – залог эффективного управления торговым предприятием / Г. М. Постнов // Профессиональное оборудование торговое, пищевое, упаковочное, складское. – 2004. – № 11 (33). – С. 7–14.
10. Постнов Г. М. Регистраторы расчетных операций / Г. М. Постнов // Профессиональное оборудование торговое, пищевое, упаковочное, складское. – 2004. – № 6 (28). – С. 9–16. 52
Інформаційні ресурси
1. Виробник обладнання для кемпінгу, закладів харчування, систем підігріву, побутової техніки [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.meltemgas.com.
2. Професійне обладнання для готелів, ресторанів, кафе, пралень, хімчисток [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.venetex.com.ua
Індивідуальні завдання:
І. Підготувати інформаційне повідомлення:
1. У чому полягає важливість застосування інформаційних технологій в діяльності сучасних готелів?
2. Охарактеризуйте систему автоматизації управління готелем.
3. Визначте інформаційні потоки в системі управління.
4. Які функції у готелі виконує інформаційний центр?
5. Які Вам відомі сучасні системи автоматизації управління готелями?
6. Розкрийте сутність інформаційних технологій: обробка даних, управління, автоматизований офіс, підтримка прийнятих рішень, експертні сиcтеми.
7. Визначте роль інформаційних технологій: автоматизації, інформатизації, комунікації.
Форма подання результатів виконаної роботи: завдання виконується студентами та надсилається через систему Elearn 1 файлом (назва файлу "Ivanкіv_PR14") на перевірку у форматі Microsoft Word.
Вимоги до термінів подачі та оформлення - робота має містити відомості про виконавця та бути надіслана у визначений термін (зазвичай до наступного практичного заняття).
Критерії оцінювання практичного заняття - 8 балів.
Шрифти
Розмір шрифта
Колір тексту
Колір тла