Практична робота №6. Особливості веб-аналітики соціальних мереж
Тема 6. Особливості веб-аналітики соціальних мереж
Мета завдання: налаштування ремаркетингу з використанням Тег менеджеру та Мета бізнес акаунт
Хід виконання
1. Налаштувати Тег менеджмер для відображення аналітики
- зареєструватися та створити контейнер і робочу область
- створити тег для аналітики гугл
2. Створити піксель в Метабінесакаунт (івент менеджмер)
3. Створити тег з скопійовуваним пікселем.
4. Опублікувати всі створені теги в Тег менеджері
5. Завантате на оціювання файл в форматі docx, що буде включати
- лінк на ваш сайт з доступом до редагування innaoks282@gmail.com
- звіт про виконання форматі docx з висновками (практичними!) та скрінами
Покрокова інструкція
Щоб налаштувати Google Tag Manager, увійдіть у свій обліковий запис Google і перейдіть до Tag Manager.
Натисніть “Створити обліковий запис”, щоб створити обліковий запис для своєї компанії чи організації.
Далі введіть назву облікового запису та оберіть свою країну.
! Google рекомендує, щоб кожна компанія створювала лише один обліковий запис незалежно від того, чи є у вас один веб-сайт чи кілька. Назва вашої компанії може служити назвою вашого облікового запису.
Додайте також назву контейнеру. Ваш контейнер – це фрагмент коду, який ви додасте на свій веб-сайт, щоб GTM працював. Зазвичай використовують один контейнер для одного веб-сайту. Тому назва вашого контейнера може бути назвою або URL-адресою вашого веб-сайту. Після цього оберіть потрібну вам “Цільову платформу”.
Після введення всіх необхідних даних, активується кнопка “Створити”. Натисніть її, щоб отримати обліковий запис Google Tag Manager і свій перший контейнер.
Перед вами з’являться два спливаючі вікна – умови використання та фрагменти коду, які потрібно додати на свій сайт, щоб завершити встановлення GTM. Код Гугл Тег Менеджера ділиться на 2 частини.
Першу частину коду потрібно вставити в тег < head >. Другу– після тега < body >.
Чи можна поставити першу частину коду не в < head > ?
Так, ви можете додати код GTM, наприклад, у < body >, однак все ж рекомендуємо поставити в < head > або якомога ближче до нього. Адже чим вище на сторінці знаходиться фрагмент, тим швидше він завантажується. Так ви зможете зафіксувати більше відвідувачів і побачити, як вони поводяться. Зокрема, визначити відсоток трафіку, який повертається ще до того, як сторінка повністю завантажиться.
Як налаштувати Google Analytics за допомогою Google Tag Manager
Мабуть одне з перших, що ви захочете налаштувати за допомогою Google Tag Manager, – це Google Analytics.
Як це зробити?
- зареєструвати обліковий запис Google Analytics;
- створити змінну типу «Налаштування Google Analytics».
- створити тег із наступними налаштуваннями:
тип тега – Universal Analytics;
тип відстеження – Перегляд сторінки;
налаштування Google Analytics – у цьому пункті вибираємо змінну, яку ми створили на попередньому пункті або вводимо ідентифікатор ресурсу у форматі UA-XXXXXXXX-X;
у пункті Тригери обираємо All Pages та натискаємо кнопку “зберегти”, щоб новий тег з’явився у вашій робочій області.
Після цього потрібно додати тег на ваш сайт. Для цього варто внести зміни, скориставшись кнопкою “відправити” у вашій робочій області.
Перед вами з’явиться вікно, в якому слід додати назву версії та натиснути “опублікувати”.
Готово! Google Analytics збирає дані з вашого сайту.
ВИКОНАЙТЕ ПРИЄДНАННЯ ТАКОЖ АНАЛІТИКИ 4 за прикладом
Як встановити піксель Facebook
Спочатку варто створити власний Facebook Pixel в Event Manager Meta Business.
Для цього відкрийте Event Manager та натисніть кнопку “Підключити джерела даних”, серед отриманих варіантів оберіть “Інтернет”.
Додайте назву Пікселю та натисніть “створити”.
Після того, як створили Pixel, переходьте до встановлення його на ваш сайт.
Наразі існує два варіанти налаштування: автоматичне та ручне.
Для ручного варто виконати наступні дії:
- оберіть пункт “додати код пікселя на сайт вручну” та скопіюйте отриманий код;
- відкрийте робочу область Google Tag Manager та створіть тег із такими налаштуваннями:
- Тип тегу – користувацький HTML;
- у поле HTML вставити код Pixel;
- у Налаштуваннях активації тегу обрати Один раз на сторінку;
- у пункті Тригери обираємо All Pages.
Після цього лишається лише опублікувати тег за схемою, описаною в розділі про налаштування Google Analytics.
Для автоматичного налаштування слід обрати “використання партнерської інтеграції”. Серед партнерів Meta обирати варіант установки через Google Tag Manager. Надайте доступ до вашого GTM (вкажіть email, за яким реєструвалися в диспетчері тегів та натисніть “Дозволити”), вкажіть потрібний акаунт та контейнер.
Піксель встановлено. Перевірте чи з’явився він серед тегів у вашому контейнері Tag Manager.
Читайте також: Створення та налаштування Business Manager: покрокова інструкція
Можливі проблеми роботи з Гугл Тег Менеджером
- Неправильний код GTM або його відсутність на сайті
Якщо ви працюєте з багатьма сайтами через Google Tag Manager, то помилково можете переплутати код необхідного контейнера. Порівняйте чи збігається ідентифікатор контейнера GTM, в якому ви працюєте, з кодом gtm, встановленому на сайті.
- Встановили код Google Tag Manager та не прибрали код Google Analytics
Якщо ви вирішили працювати з Google Analytics через GTM, то обов’язково перевірте чи видалили ви раніше встановлений код GA.
- Не внесли зміни до режиму попереднього перегляду
Наприклад, під час перевірки коректності роботи нових тегів перед публікацією, ви помітили помилку. Тож ви повертаєтеся до гугл тег менеджера та виправляєте її. Після цього переглядаєте сайт, а помилка не зникла. Що сталося? Ймовірно, ви забули оновити режим роботи попереднього перегляду. Не забувайте про цей момент.
- Забули опублікувати налаштування
Уявімо, що ви налаштували всі теги, тригери, змінні, перевірити коректність їх роботи та впевнилися, що все працює правильно. Щоправда через певний час ви заходите в Google Analytics та не бачите статистику нового налаштування через GTM. Що сталося? Ви забули найголовніше – опублікувати зміни налаштувань в Google Tag Manager.
Запам’ятайте: після внесення змін та їх перевірки, завжди натискайте кнопку “відправити” у вашій робочій області Гугл Тег Менеджера. У новому вікні додавайте назву нової версії та натискайте “опублікувати”. Тільки після цього нові налаштування запрацюють на вашому сайті.
Висновки: які задачі реально вирішує Гугл Тег Менеджер
Tag Manager – це універсальний інструмент, який може спростити процес встановлення та керування маркетинговими інструментами та відстеження важливих дій на сайті.
До появи GTM розробникам треба було запрограмовувати коди відстеження Аналітики для кожної окремої сторінки, а коли доходило діло до оновлення, то доводилося фіксити купу кодів окремо. Гугл Тег Менеджер набагато спрощує керування аналітикою – тепер всі ваші теги можуть знаходитися в одному місці та ви зможете керувати ними без програмістів.
Також Tag Manager допомагає виявити помилки у тегах на вашому сайті. Функція попереднього перегляду показує, які теги активні, а які ні. Він також включає інформацію щодо тригерів, що запускають теги, й дані, що містяться в тегах відстеження. Так значно спрощується пошук та усунення несправностей та виправлення помилок.
Окрім цього, Гугл Тег Менеджер корисний для налаштування ремаркетингу, відстеження результатів a/b тестування та слідкування за використанням користувачами фільтрів на майданчику, чекбоксів, форм тощо.
Це тільки частина переваг цього сервісу, але, на нашу думку, й їх достатньо, щоб приступити до налаштування Google Tag Manager вже зараз.
Додаткові матеріали:
https://web-promo.ua/ua/blog/kontekstnaya-reklama/google-tag-manager-mozhlivosti-ta-nalashtuvannya/
Критерії оцінювання - кожне завдання - 4 бали.Максимальна оцінка 20 балів.