Огляд глосарія за абеткою

Спеціальні | А | Б | В | Г | Ґ | Д | Е | Є | Ж | З | И | І | Ї | Й | К | Л | М | Н | О | П | Р | С | Т | У | Ф | Х | Ц | Ч | Ш | Щ | Ь | Ю | Я | Все

О

Об’єкт товарознавства

товари  як  продукти  праці  для  задоволення потреб споживача та методи їх теоретичного і практичного пізнання.


Об’єкт стандартизації

досліджуваний предмет, що підлягає стандартизації.

Ознака класифікації

властивість або характеристика об’єкта, за яким здійснюється класифікація.


Органолептичний метод

При  цьому  методі  визначення  значень  показників  якості товарів проводять за допомогою органів чуття: зору, нюху, дотику, слуху і так далі. Перевагами цього методу є простота і швидкість виконання.Органолептичний метод застосовують при оцінці зовнішнього вигляду і дефектів виробу.Для деяких товарів цей метод визначення  значень показників є єдино можливим,  наприклад  при  оцінці  запаху  парфюмерно-косметичних  товарів.Проте  оцінка  показників  за  допомогою  органів  чуття  в  значній  мірі суб'єктивна і не виражається безпосередньо кількісними показниками.Для  кількісної  оцінки  значень  показників  використовують  бальну систему.  Кожен  показник  при  цьому  оцінюють  умовним  числом  балів  за ступенем  оцінки.  Зазвичай  застосовують  чотири  ступені  оцінки  –  відмінно, добре,  задовільно  і  погано.  Кількість  балів  по  ступеню  оцінки  може  бути різним.  На  практиці  широко  застосовують  співвідношення  3:2:1:0  (3  – відмінно, 2 – добре, 1 – задовільно і 0 – погано) або 4:2:1:0 (4 – відмінно, 2 – добре і так далі). Інтервал оцінки може дробитися з точністю до 0,1 балу.


Основа коду

це число знаків в алфавіті коду.

Оцінка відповідності

процес  доведення  того,  що задані вимоги, які стосуються продукції, процесу, послуги, системи, особи чи органу, були виконані.