Огляд глосарія за абеткою

Спеціальні | А | Б | В | Г | Ґ | Д | Е | Є | Ж | З | И | І | Ї | Й | К | Л | М | Н | О | П | Р | С | Т | У | Ф | Х | Ц | Ч | Ш | Щ | Ь | Ю | Я | Все

С

Сертифікація

підтвердження  відповідності  третьою стороною,  яке  стосується  продукції,  процесів,  послуг, систем  або  персоналу  (ЗУ  «Про  технічні  регламенти  та оцінку відповідності» зі змінами та доповненнями). Застосування  сертифікації  створює  передумови  для успішного  розв’язання  низки  важливих  соціальних  й економічних  проблем  і  завдань.  Це  –  підтвердження безпеки товару або послуги для здоров’я та життя людини, її майна і навколишнього природного середовища.


Соціальні властивості

здатність товарів задовольняти індивідуальні або суспільні соціальні потреби.

Соціологічний метод

заснований на зборі і аналізі думок споживачів за наслідками анкетного опиту, конференцій, нарад, виставок-продажів і інших форм виявлення відгуків споживачів на товари.

Споживна властивість товару

це властивість товару, яка обумовлює його корисність і здатність задовольняти потреби споживачів і яка виявляється у процесі споживання.


Стан поверхні

залежить від складу і структури речовин або матеріалів, що входять у товари чи упаковку. У міру значущості естетичного сприйняття цей показник поступається формі й кольору. Естетичність поверхні оцінюється за її станом (гладка, шерехата, ворсиста тощо), текстурою, наявністю деталей, що виступають. На естетичне сприйняття поверхні впливають форма і колір, причому всі три показники оцінюються практично одночасно й у комплексі, складаючи цілісність композиції.


Стандарт

нормативний  документ,  заснований  на консенсусі,  прийнятий визнаним органом, що встановлює для  загального  і  неодноразового  використання  правила, настанови  або  характеристики  щодо  діяльності  чи  її результатів,  та  спрямований  на  досягнення  оптимального ступеня впорядкованості в певній сфері.

Стандартизація

діяльність, що полягає в установленні положень для загального та неодноразового використання щодо  наявних  або  потенційних  завдань  і  спрямована  на досягнення  оптимального  ступеня  впорядкованості  в певній сфері. 


Стиль

сукупність засобів художньої виразності, які склалися історично, сповнені певним світовідчуттям. Стиль відображає певні особливості художньої культури, що сформувалася під впливом соціально-економічних умов розвитку суспільства в конкретний історичний період. Зміна цих умов поступово приводить до затвердження нового стилю. Стиль відображає взаємозв'язок змісту і зовнішнього вигляду товарів. Основною умовою створення стилю є цілісність світовідчуття і засобів його вираження. Розрізняють стиль епохи і фірмові стилі.


Структура коду

умовне позначення об'єкта, яке складається з послідовно  розташованих  знаків. Структура  коду  включає  такі  елементи: алфавіт, основу, розряд і довжину.

Ступінь класифікації

етап  класифікації  при  ієрархічному  методі,  в результаті якого виходить сукупність класифікаційних угруповань. Кожна ступінь і угрупування виділено по своїй основоположній ознаці.Відмінності  між  угрупуваннями  полягають  в  різних  ознаках.  Тому  вибір основних ознак – відповідальна операція розподілу безлічі, від якої багато в чому  залежить  кінцевий  результат.  Такий  вибір  повинен  базуватися  на цільовому призначенні класифікації. Кількість ознак і ступенів визначає глибину класифікації.